Werk & Studie alle pijlers

opleiding

22-03-2020 02:05 28 berichten
Hallo Alemaal,

ZIjn er hier mensen die weten waar je wildlife management/nature conservation of ethologie of ecologie kan studeren? Ik ben er nog niet 100% zeker welke opleiding het wordt , maar dit heeft mijn interesse. Doordat ik nog een baan heb zoek ik vooral naar mogelijkheden om op afstand te leren. In het Engels mag ook en het liefst op HBO niveau.

Alvast heel erg bedankt.
Groetjes ,
Yasmin
Je kunt toch gewoon op internet opzoeken waar je dit kunt studeren..?
https://www.laatmedatgooglen.nl/?q=wild ... nservation
Je kam het ook voor de andere intoetsen..
chaoticinternetnerd schreef:
22-03-2020 02:12
Je kunt toch gewoon op internet opzoeken waar je dit kunt studeren..?
Dat heb ik uiteraard gewoon gedaan en kom er niet uit, omdat veel opties geen afstand leren geven en had gekund dat mensen zijn die goede ervaringen hebben met een opleider of imand kennen die dat heeft gedaan. Als ik eruit was gekomen had ik het topic niet geplaatst, want dan zal ik anderen niet om advies hebben gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Als je al niet eens in staat bent om dat zelf uit te zoeken zou ik maar niet gaan studeren.
Trotter schreef:
22-03-2020 07:43
Als je al niet eens in staat bent om dat zelf uit te zoeken zou ik maar niet gaan studeren.
Ik zie op iinternet geen ervaringen van anderen die deze studies hebben gedaan dus dan vraag ik ernaar. Er is veel aanbod en volgens mij is het dan volkomen logisch om te vragen of er mensen zijn die met een bepaalde opleider goede ervarngen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Yasmin1974 schreef:
22-03-2020 07:55
Ik zie op iinternet geen ervaringen van anderen die deze studies hebben gedaan dus dan vraag ik ernaar. Er is veel aanbod en volgens mij is het dan volkomen logisch om te vragen of er mensen zijn die met een bepaalde opleider goede ervarngen hebben.

Je vraagt niet naar ervaringen in je OP. Je vraagt of er mensen zijn die weten waar je x of y kunt studeren. Leer anders eerst eens helder formuleren voor je gaat studeren.
Trotter schreef:
22-03-2020 07:59
Je vraagt niet naar ervaringen in je OP. Je vraagt of er mensen zijn die weten waar je x of y kunt studeren. Leer anders eerst eens helder formuleren voor je gaat studeren.
Leer eerst eens wat respectvoller te reageren voor je gaat forummen.
Alle reacties Link kopieren
Yasmin1974 schreef:
22-03-2020 08:08
Leer eerst eens wat respectvoller te reageren voor je gaat forummen.

Ik geef je gewoon een goedbedoeld advies. Als je gaat studeren wordt er namelijk van je verwacht dat je in staat bent om zelf dingen uit te zoeken, en ook dat je een vraag helder kunt formuleren. Als je dat al niet kunt kun je beter maar niet gaan studeren. Dat jij dat niet 'respectvol' vindt zegt meer over jou dan over mij.
Alle reacties Link kopieren
Ecologie en nature conservation zijn onderdeel van de universitaire studie biologie, in ieder geval aan de UvA maar ik neem aan op andere universiteiten ook. Wildlife management komt zeker aan bod maar niet als apart vak.
Is een opleiding aan de universiteit een optie voor je?
Ik vind de opmerking "als je dat niet in eens in staat bent om zelf uit te zoeken" niet vallen onder een goedbedoeld advies of vallen onder een respectvolle opmerking. Daar verschillen we dan van mening.

Verder valt advies vragen of goede ervaringen vragen aan anderen onder zelf uitzoeken. Anders zal ik wel gevraagd of een ander dat voor me kan uitzoeken. Daarnaast heb ik twee weken geleden een aantal scholen gebeld en gemaild en die zouden terugbellen of mailen, maar die hebben begrijperlijkerwijs andere dingen aan hun hoofd en daarnaast kan ik niet beoordelen of opleidingen in het buitenland erkende opleidingen zijn. Ik weet een aantal opleiders in Zuid-Afrika en die lijken erkend, maar zijn dat niet en heb je nies aan je diploma , maar kom je ook pas achter na navragen en googlen en vragen naar ervaringen van anderen. Dus zodoende de vraag hier.
Alle reacties Link kopieren
Yasmin1974 schreef:
22-03-2020 08:55
Anders zal ik wel gevraagd of een ander dat voor me kan uitzoeken.

Maar dat deed je toch ook? Je vroeg niet naar ervaringen, je vroeg letterlijk: 'ZIjn er hier mensen die weten waar je wildlife management/nature conservation of ethologie of ecologie kan studeren?'.
Alle reacties Link kopieren
En die opleidingen in Zuid-Afrika kun je thuis doen? Ik ken de opleiding niet goed, maar het lijkt me iets met veel ‘hands-on’ onderwijs?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Yasmin1974 schreef:
22-03-2020 02:05
ZIjn er hier mensen die weten waar je wildlife management/nature conservation of ethologie of ecologie kan studeren?

Lieve Yasmin, dit kan je gewoon opzoeken via een zoekmachine.

Ik had binnen één minuut de volgende site gevonden:
https://wildlife.org/learn/professional ... -learning/
anoniem_394844 wijzigde dit bericht op 22-03-2020 09:44
0.12% gewijzigd
Talloze vrouwen willen, net als Kristin Davis, met getraumatiseerde babyolifanten gaan knuffelen en trouwen met Rob Lowe tijdens een 'Holiday in the wild'.

In de praktijk zit de gemiddelde Zambiaan er niet op te wachten dat de zoveelste blanke/witte (met een diploma van de uni) hun de les gaat lezen over wildlife management.

Weet je waar de apen en het oerwoud in Congo gebaat bij zijn? Dat jij hier in Nederland mobieltjes inzamelt (voor hergebruik van de grondstoffen) en mensen overtuigt om eens vijf jaar met één mobieltje te doen. De delving van de grondstof coltan in Congo leidt tot het kappen van oerwoud en het doden van gorilla's.
De manier waarop jij en je vrienden/familieleden aan wildlife preservation kunnen bijdragen is heel simpel: plantaardig eten. Schroef je vleesconsumptie drastisch terug.

Alle karbonaadjes, kipkluifjes en bitterballen, die je eet zijn een enorme vervuiling en uitputting van alle wildlife op aarde.

Heb je 'Cowspiracy' al gekeken op Netflix?
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
22-03-2020 10:12
De manier waarop jij en je vrienden/familieleden aan wildlife preservation kunnen bijdragen is heel simpel: plantaardig eten. Schroef je vleesconsumptie drastisch terug.

Alle karbonaadjes, kipkluifjes en bitterballen, die je eet zijn een enorme vervuiling en uitputting van alle wildlife op aarde.

Heb je 'Cowspiracy' al gekeken op Netflix?
:worship:
Alle reacties Link kopieren
Wat je noemt zijn onderdelen van andere studies. Je zal dus (marine) biologie of iets in die richting moeten gaan doen.

Verder zou je eens op futurelearn.com of Coursera.org kunnen kijken. Daar bieden ze losse modules aan van heel veel verschillende studies over de hele wereld.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
22-03-2020 09:43
Talloze vrouwen willen, net als Kristin Davis, met getraumatiseerde babyolifanten gaan knuffelen en trouwen met Rob Lowe tijdens een 'Holiday in the wild'.

In de praktijk zit de gemiddelde Zambiaan er niet op te wachten dat de zoveelste blanke/witte (met een diploma van de uni) hun de les gaat lezen over wildlife management.

Weet je waar de apen en het oerwoud in Congo gebaat bij zijn? Dat jij hier in Nederland mobieltjes inzamelt (voor hergebruik van de grondstoffen) en mensen overtuigt om eens vijf jaar met één mobieltje te doen. De delving van de grondstof coltan in Congo leidt tot het kappen van oerwoud en het doden van gorilla's.
dit dus TO
Odense* schreef:
22-03-2020 09:43
Talloze vrouwen willen, net als Kristin Davis, met getraumatiseerde babyolifanten gaan knuffelen en trouwen met Rob Lowe tijdens een 'Holiday in the wild'.

In de praktijk zit de gemiddelde Zambiaan er niet op te wachten dat de zoveelste blanke/witte (met een diploma van de uni) hun de les gaat lezen over wildlife management.

Weet je waar de apen en het oerwoud in Congo gebaat bij zijn? Dat jij hier in Nederland mobieltjes inzamelt (voor hergebruik van de grondstoffen) en mensen overtuigt om eens vijf jaar met één mobieltje te doen. De delving van de grondstof coltan in Congo leidt tot het kappen van oerwoud en het doden van gorilla's.
Ik heb Zuid-afrika neergezet als voorbeeld. Ik ben daar vorig jaar drie maanden geweest voor een opleiding en in eerste instantie was het de bedoeling om te kijken of het zal lukken om daar voor een paar jaar aan de slag te gaan als en om later zelf groepen mee te nemen naar Zuid-Afrika. Ik ben apprentice field guide en ben gekwalificeerd om mensen mee te nemen op game drives. Wat nog een mogelijkheid was geweest om via een Nederlandse reisorganisatie te gaan werken , maar ook dit is geen optie en nu ben ik bezig met plan B. Wat ik zeker weet dat ik niet in Nederland wil blijven, het gelukkigt bent in de natuur en wil daar ook heel graag in werken. Wat ook bijvoorbeeld gewoon in een Europees land kan zijn. Maar dat ben ik allemaal aan het uitzoeken en uitwerken. En ik ben jammer genoeg per 1 juli door bezuinigingen mijn baan kwijt door de Corona crisis en wil dus wat anders doen.
suzyqfive schreef:
22-03-2020 13:02
Wat je noemt zijn onderdelen van andere studies. Je zal dus (marine) biologie of iets in die richting moeten gaan doen.

Verder zou je eens op futurelearn.com of Coursera.org kunnen kijken. Daar bieden ze losse modules aan van heel veel verschillende studies over de hele wereld.
Klopt en Ik weet dat je het bij van Hall in Leeuwarden het jaar apart kan volgen daar heb ik vorige week over gebeld en dat is mogelijk en gebeurd vaker, maar hij zal terugbellen en het e.e.a. navragen , maar dat is begrijperlijkerwijs door het sluiten van de scholen en door drukt niet gebeurd.
Odense* schreef:
22-03-2020 10:12
De manier waarop jij en je vrienden/familieleden aan wildlife preservation kunnen bijdragen is heel simpel: plantaardig eten. Schroef je vleesconsumptie drastisch terug.

Alle karbonaadjes, kipkluifjes en bitterballen, die je eet zijn een enorme vervuiling en uitputting van alle wildlife op aarde.

Heb je 'Cowspiracy' al gekeken op Netflix?
Ik ben sinds mijn 17e vegetarier. Bijna 30 jaar dus. Voor mijn MBO opeleiding liep ik stage en tegenover mijn stageplaats was een slachterij en was op slag genezen en mijn familie eten ook nauwelijks of geen vlees. Ben het ook helemaal met je eens.
perzikboom6 schreef:
22-03-2020 08:48
Ecologie en nature conservation zijn onderdeel van de universitaire studie biologie, in ieder geval aan de UvA maar ik neem aan op andere universiteiten ook. Wildlife management komt zeker aan bod maar niet als apart vak.
Is een opleiding aan de universiteit een optie voor je?
Ik heb wel gekeken naar HBO toegepaste biologie, maar ik wil niet weer vier jaar naar school dus was aan het kijken of er nog andere opties waren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het wel eens met Odense dat de gemiddelde en vooral arme Afrikaan niet zit te wachten op een westerling die hen daar de les gaat lezen, maar ook de banen inpikt. Ik ben ook in Zuid-Afrika geweest en ik vond het schrijnend om te zien dat de gemiddelde field guide een blanke/witte westerling is (of blanke/witte Zuid-Afrikaan) en dat de trackerseats bezet worden door de donkere Afrikaan en de schoonmakers op de parken over het algemeen ook niet blank/wit zijn. Dat gezegd hebbende, een vriendin van mij volgt online via Oxford University diverse wildlife cursussen.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven