Werk & Studie alle pijlers

Rijkstraineeship 2020

22-03-2020 11:04 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien hier de afgelopen jaren ook topics over waren, zijn er dit jaar misschien ook mensen die zich gaan aanmelden voor het Rijkstraineeship? In dit topic kunnen we ervaringen en tips uitwisselen tijdens de procedure.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook bezig met de aanmelding! Hoe zijn jouw testen gegaan? Ik ben nu nog vooral bezig met die foto en omschrijving. Geen idee wat ik daar moet doen... Ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan!
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijkheidstest heb ik net gedaan. Scoorde overal goed, behalve bij samenwerken. Vraag me af of dat feit alleen een reden zou zijn om je niet door te laten gaan naar de volgende ronde...? Capaciteitentest doe ik denk ik morgen.
Hoe gingen ze bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de persoonlijkheidstest niet goed gemaakt, ik denk vooral omdat ik op veel "ja"of "nee" heb geantwoord, waar ik waarschijnlijk die met het uitroepteken meer had kunnen gebruiken. Heb bijna alleen maar gemiddeld en zelfs een paar redelijk :( De capaciteitentest ging gelukkig wel heel goed! Ja, vraag het me ook af, want ik had gelezen dat als je de capaciteitentest niet iig boven het gemiddelde maakt, dat je dan uit de race ligt. Hoop niet dat dat voor de persoonlijkheidstest ook geldt..
Alle reacties Link kopieren
Hi!! Ik ben ook bezig met een aanmelding voor het traineeship. Heb zelf op de capaciteitentest gemiddeld gescoord, op de persoonlijkheidstest wel beter. In hoeverre is de capaciteitentest echt doorslaggevend denken jullie?
Ik heb dat in het verleden geprobeerd. Niet gelukt, waren 5000 reacties ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook meer specifieke traineeships bij de overheid, bijvoorbeeld op het gebied van inkoop en Rijkswaterstaat heeft bijvoorbeeld ook eigen traineeship.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Mrth19 schreef:
25-03-2020 08:32
Hi!! Ik ben ook bezig met een aanmelding voor het traineeship. Heb zelf op de capaciteitentest gemiddeld gescoord, op de persoonlijkheidstest wel beter. In hoeverre is de capaciteitentest echt doorslaggevend denken jullie?
Wat was je score voor de test? Ik denk dat ze vooral naar je hele profiel kijken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn capaciteitentest is heel slecht gegaan, beneden gemiddeld scoorde ik, dus ik ga ervan uit dat ik er al meteen uit lig. Begrijp er wel weinig van, want ik dacht dat ik ze allemaal wist en bij het oefenen had ik ook steeds alles goed. Maar ja. Jammer maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nog bezig met mijn sollicitatie. Heb de capaciteitentest boven gemiddeld gemaakt en de persoonlijkheidstest alles gemiddeld, alleen samenwerken bovengemiddeld. Vind de foto met omschrijving wel erg lastig. Ben heel benieuwd waar ze uiteindelijk op gaan selecteren en hoe veel aanmeldingen er zijn..
Alle reacties Link kopieren
Artemiz schreef:
25-03-2020 16:46
Mijn capaciteitentest is heel slecht gegaan, beneden gemiddeld scoorde ik, dus ik ga ervan uit dat ik er al meteen uit lig. Begrijp er wel weinig van, want ik dacht dat ik ze allemaal wist en bij het oefenen had ik ook steeds alles goed. Maar ja. Jammer maar helaas.
Aaah balen Artemiz! Dat is wel echt raar inderdaad, misschien is er iets mis gegaan? Laten we het hopen.
Hoi! Ik heb een account aangemaakt zodat ik mee kan praten. Ik heb ook gesolliciteerd op het Rijkstraineeship dit jaar. Ben wel benieuwd hoe de selectieprocedure er uit gaat zien ivm de huidige situatie. Ik heb een technische studie gedaan dus ik ga ook solliciteren op het Rijks I-Traineeship, maar het RIjkstraineeship lijkt me leuker. Heel veel succes met jullie aanmeldingen in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik heb me ook aangemeld. Ik ben vooral benieuwd wat jullie bij dat "even voorstellen" plaatje hebben neergezet? Ik had een foto van mezelf tijdens vrijwilligerswerk, maar ben een beetje bang dat dat raar overkomt.

Verder was ik ook benieuwd wat jullie algemene capaciteiten score was? Die van mij was .43. Hoop dat dat genoeg is!
Alle reacties Link kopieren
MoshDre schreef:
26-03-2020 12:59
Hey allemaal,

Ik heb me ook aangemeld. Ik ben vooral benieuwd wat jullie bij dat "even voorstellen" plaatje hebben neergezet? Ik had een foto van mezelf tijdens vrijwilligerswerk, maar ben een beetje bang dat dat raar overkomt.

Verder was ik ook benieuwd wat jullie algemene capaciteiten score was? Die van mij was .43. Hoop dat dat genoeg is!
Ik denk dat die afbeelding vooral ook was om het iets meer persoonlijker te maken, dus denk dat je wel iets goeds gekozen hebt!

Mijn capaciteitentest was .28 volgens mij dus echt gemiddeld, maar ik hoop dat dat niet meteen betekent dat ik af ga vallen..
MoshDre schreef:
26-03-2020 12:59
Hey allemaal,

Ik heb me ook aangemeld. Ik ben vooral benieuwd wat jullie bij dat "even voorstellen" plaatje hebben neergezet? Ik had een foto van mezelf tijdens vrijwilligerswerk, maar ben een beetje bang dat dat raar overkomt.

Verder was ik ook benieuwd wat jullie algemene capaciteiten score was? Die van mij was .43. Hoop dat dat genoeg is!
Ik denk dat ze vrijwilligerswerk graag zien, dus ik zou me er geen zorgen om maken!

Weet niet hoe zwaar de testscore meetelt. Ik zat op 1.25, maar ik heb al vaker dit soort tests moeten doen.

Blijft lastig in te schatten waar ze precies naar kijken... Ik vond de talentgerichte vragen moeilijk om te beantwoorden, dus ben wel zenuwachtig!
Hoi iedereen,

Ik heb ook gesolliciteerd! Mijn persoonlijkheidstest ging geloof ik wel prima, maar ik vind het moeilijk in te schatten wat ze daar precies verwachten. Neem aan dat ze niet eisen dat je in alles sterk bent, dat lijkt mij niet realistisch?

Op de capaciteitentest scoorde ik >1.3 dus daar ben ik ontzettend blij mee. Tijdens Traineeplaza werd gezegd dat je gemiddeld WO niveau moest halen. Daarom denk ik niet dat ik er heel veel aan heb dat ik daar boven zit (ze zoeken mijn studie namelijk toch al specifiek). De talentvragen en de foto vond ik wel pittig dus ben toch wel nerveus/benieuwd of ik door ben!
anoniem_641461fa3cb30 wijzigde dit bericht op 25-04-2020 00:11
0.56% gewijzigd
Mooie score Yuppa! In de vorige mail stond dat de eerste selectie uiterlijk 24 april bekend zou worden, dus nog even spannend. Wel blij dat het digitaal door kan lopen. Ik zal voor jullie duimen!
Wat leuk dat jullie solliciteren! Ik heb vorig jaar gesolliciteerd, met het idee "dat red ik toch nooit, er zijn zoveel kandidaten", maar inmiddels ben ik sinds september 2019 aan de slag als Rijkstrainee. Super leuk :-) heb het enorm naar m'n zin. Als iemand wil sparren in de loop van de selectieprocedure, stuur me dan gerust een PB!
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand al iets gehoord? :)
Alle reacties Link kopieren
Nope, ik helaas nog niets. De eerste gesprekken zijn volgens mij al op 28 april dus ze houden er blijkbaar een strakke planning op na.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog niets gehoord helaas
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog niets gehoord.. Toen ik naar de berichten hierover van afgelopen jaren keek op dit forum, leek het erop dat ze de mails pas einde van de middag verstuurde. Ik denk dat we nog even geduld nodig hebben :)
Heeft iemand een idee hoeveel er door mogen naar de volgende ronde?
anoniem_397468 wijzigde dit bericht op 24-04-2020 14:44
13.55% gewijzigd
Ik heb in 2013 ooit gesolliciteerd naar het rijkstraineeship. Destijds waren er 120 plekken en hadden 3500 mensen gesolliciteerd.
Alle reacties Link kopieren
Poeehh ze houden de spanning er wel in zeg. De testjes gingen goed maar ik ben niet bepaald een nominaalstudent... Hopelijk kijken ze daar niet teveel naar en vooral naar wat ik ernaast gedaan heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gehoord dat het pas rond 17.00 uur gestuurd wordt. Dus nog even wachten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven