Werk & Studie alle pijlers

Stel: nieuwe baan en opzeggen baan tijdens lock down

22-03-2020 19:46 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga denk ik een nieuwe baan accepteren. Als ik dat doe moet ik uiterlijk eind van deze maand mijn huidige baan opzeggen.

Maar stel nu: er is een lock down.... hoe zeg ik dan mijn baan op (ik werk nu thuis vanuit mijn huidige werkgever ivm Corona virus).

Bellen een mededelen aan leidinggevende en vervolgens een mail sturen en daarin verwijzen naar het telefoongesprek? Is dat dan rechtsgeldig?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, bellen en mailen, kan prima

En check even hoe eenvoudig opzegbaar je nieuwe baan is, tijdelijke contracten hebben nu erg weinig zekerheid
Theob schreef:
22-03-2020 19:46
Bellen een mededelen aan leidinggevende en vervolgens een mail sturen en daarin verwijzen naar het telefoongesprek? Is dat dan rechtsgeldig?
Hebben jullie een intranet, met daarin je eigen personeelspagina?
Kan je daarin je contract opzeggen?
Bij ons is er een kopje 'Dienstverband beëindigen door medewerker'.

En anders afstemmen met je leidinggevende en HR hoe je opzegt.
Als er binnen jullie bedrijf alleen per papieren brief opgezegd kan worden (Kan ik me nauwelijks voorstellen), dan stel je en-en voor.
Je scant de papieren brief en mailt die naar LG + HR
en zegt dat de papieren op hun papierenpoststapel ligt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bellen en mailen. Heb vorige week hetzelfde gedaan.

Worst case scenario stuur je een aangetekende brief maar waarom zou je werkgever moeilijk gaan lopen doen
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Ik weet niet in weekje sector het is maar zou mezelf wel afvragen of overstappen in deze tijd wel handig is.
Waarom ga je niet verder in je andere topic hierover?
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
22-03-2020 20:23
Ik weet niet in weekje sector het is maar zou mezelf wel afvragen of overstappen in deze tijd wel handig is.
een erg safe sector; monopoly in NL en niet conjuctuur gevoelig. Om het mar zo te zeggen: "vitaal"
Theob schreef:
22-03-2020 20:34
een erg safe sector; monopoly in NL en niet conjuctuur gevoelig. Om het mar zo te zeggen: "vitaal"
Ik zag in je andere topic je leeftijd en dat het ok een baan voor een jaar gaat. Ik zou de overstap nooit durven maken op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
22-03-2020 20:36
Ik zag in je andere topic je leeftijd en dat het ok een baan voor een jaar gaat. Ik zou de overstap nooit durven maken op dit moment.
Nou en? TO blijkbaar wel.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan, TO. En inderdaad bellen en een mail sturen is voldoende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven