Werk & Studie alle pijlers

conflicten met baas/collega's

23-03-2020 14:34 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds 8 maanden werkzaam in de zakelijke dienstverlening met een goed betaalde baan. Ik ben begin 20 en dit is mijn eerste vaste baan sinds ik in het bezit ben van een mooi diploma.

Nu is het zo dat ik sinds het begin al geen goede begeleiding heb gekregen en niet ben opgenomen in de groep. (heb wel deelgenomen aan al de borrels en uitjes)

Mijn baas is even bot gezegd echt een egoïst. Belangstelling voor werknemers heeft hij nooit echt getoond, bij mij hetzelfde. Ik ben jong en vrij onervaren in de functie maar wil het wel erg graag. Buiten werk volg ik dan ook een avondstudie in mijn vakgebied.

Nu is het zo dat ik afgelopen week een aantal conflicten heb gehad met mijn baas via de telefoon omdat ik dingen verkeerd zou hebben gedaan. (waarvan ik vind dat dit menselijk is, vooral in een junior functie) Hij was erg boos en begon met zeggen dat ik dingen moet overleggen. Ik baalde hier erg van omdat ik wist dat ik het wel correct had gedaan. Achteraf heb ik nog een mailtje gestuurd naar hem met mijn uitleg waar vervolgens nooit een reactie op kwam. Toen hij later weer belde heb ik hem gewezen op het mailtje en verteld hoe het zat. Uiteindelijk gaf hij mijn gelijk, maar beschuldigde me wel van andere fouten die ik niet gemaakt had. (gecheckt in de historie)

Nu is het zo dat ik erg slecht ben ingewerkt, mijn collega's na 2 maanden er al van uit gingen dat ik alles onder de knie had en hun klusjes waar ze geen zin in hadden op dat moment maar aan mij gingen geven. Ik verlies snel het overzicht, hoeveel ik ook plan. Ik heb al zovaak aan gegeven dat ik precies wil weten waar een deadline op zit en welke taak dus voorrang heeft of niet. Toch houden ze zich daar niet aan en blijven de problemen zich met de dag opstapelen.

Normaal ben ik een persoon die goed voor zichzelf op komt en recht door zee is. Echter merk ik dat ik op mijn werk een timide en onzeker meisje ben geworden, maar zodra ik niet meer op mijn werk ben weer helemaal mezelf kan zijn.

Ik heb het niet naar mijn zin en doordat ik ook een deel detachering doe, weet ik ook heel goed hoe het ook kan gaan bij een ander bedrijf. Ik heb het bij een specifiek bedrijf ook erg naar mijn zin gehad en deze zijn geïnteresseerd in mij als nieuwe medewerker, alleen hebben ze door de corona crisis nog geen vacature voor deze functie.

Ik wil dolgraag weg bij mijn huidige werk, ik ben er elke dag verdrietig om hoe het hier gaat en wéét dat het ook anders kan.

Ik wil graag jullie mening hierover horen, vraag me af of ik dit terecht denk of dat ik me aanstel.
Alle reacties Link kopieren
Lekker om je heen kijken naar een andere baan. Je bent nog jong en moet nog minstens 47 jaar door.

Op jouw leeftijd ben ik bij meerdere bazen opgestapt (inderdaad geen gekke gerritje zijn) en inmiddels heb ik mijn 25jarig dienstverband gevierd bij de baas waar ik ben blijven plakken sinds mijn 23ste.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Als je niet op je plek zit, zou ik iets nieuws zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Normaal ben ik een persoon die goed voor zichzelf op komt en recht door zee is.

Dat is ook makkelijk als alles van een leien dakje gaat. Pas als het wat lastiger wordt, weet je wie je echt bent.
Niemand weet dat hier. We waren er niet bij.

Ik zou het voor nu uitzingen, me goed bedenken of er echt geen een stukje waarheid in zit en alles vastleggen tot je wel weg kan/andere baan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Na 2 maanden mag je er wel beetje vanuit gaan dat iemand zichzelf dingen eigen gemaakt heeft. Je geeft aan dat je snel het overzicht kwijt bent en als dat resulteert in elke keer opnieuw hetzelfde vragen dan snap ik je collega's wel een beetje. Maar goed uiteindelijk zit je er niet op je plek dus beter verder kijken alhoewel dat op dit moment waarschijnlijk wel lastig is en wordt.
Alle reacties Link kopieren
cappi schreef:
23-03-2020 14:53
Na 2 maanden mag je er wel beetje vanuit gaan dat iemand zichzelf dingen eigen gemaakt heeft. Je geeft aan dat je snel het overzicht kwijt bent en als dat resulteert in elke keer opnieuw hetzelfde vragen dan snap ik je collega's wel een beetje. Maar goed uiteindelijk zit je er niet op je plek dus beter verder kijken alhoewel dat op dit moment waarschijnlijk wel lastig is en wordt.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb de eerste maand een heel rommelig inwerkschema gekregen dat elke dag weer kon veranderen. Ook is dit een vakgebied waar ik niet voor gestudeerd heb, dus is het al lastiger om dingen op te pakken, vandaar dat ik nu ook een avondstudie volg. Ik heb er inderdaad voor gekozen, maar de beloftes qua begeleiding zijn absoluut niet waar gemaakt door het bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
cappi schreef:
23-03-2020 14:53
Na 2 maanden mag je er wel beetje vanuit gaan dat iemand zichzelf dingen eigen gemaakt heeft. Je geeft aan dat je snel het overzicht kwijt bent en als dat resulteert in elke keer opnieuw hetzelfde vragen dan snap ik je collega's wel een beetje. Maar goed uiteindelijk zit je er niet op je plek dus beter verder kijken alhoewel dat op dit moment waarschijnlijk wel lastig is en wordt.
maar als je niet bent ingewerkt kan het wel zijn dat je niet alle taken doet zoals ze ook horen, op de manier zoals het voor die afdeling moet. en dat is logisch. ik zou een logboek bij gaan houden. wie vraagt wat aan en hoe, hoe heb je het verwerkt, wanneer en hoe heb je teruggekoppeld. en taak vragen zonder deadline = niet uitvoeren.
En ook verderkijken naar een andere baan. 8 maanden voor je eerste baan is toch prima, tijd om een beetje rond te kijken.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Als je er alles aan hebt gedaan om zoveel mogelijk te leren en je krijgt 0,0 terug dan is dit niet het juiste bedrijf, zoek iets anders waar ze nieuwkomers wel weten te waarderen.
Alle reacties Link kopieren
blondine123 schreef:
23-03-2020 14:59
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb de eerste maand een heel rommelig inwerkschema gekregen dat elke dag weer kon veranderen. Ook is dit een vakgebied waar ik niet voor gestudeerd heb, dus is het al lastiger om dingen op te pakken, vandaar dat ik nu ook een avondstudie volg. Ik heb er inderdaad voor gekozen, maar de beloftes qua begeleiding zijn absoluut niet waar gemaakt door het bedrijf.

Welkom in de wereld van de werkende. Helaas is het een illusie dat je allemaal netjes wordt ingewerkt. Het is geen stage meer, je bent aangenomen om bepaalde werkzaamheden te doen. En je collega's zijn aangenomen om hun werkzaamheden te doen. Vaak is er dan weinig tijd om je te begeleiden en of te trainen. Bij een eerste baan is het even slikken wanneer dingen anders gaan dan waar je op gehoopt had. Maar de werkelijkheid is vaak gewoon anders.

Verder helemaal eens met Julius.

Bevalt het je niet, dan rustig om je heen kijken wat naar iets anders. Ondertussen meeveren en met je hoofd onder het maaiveld blijven.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
blondine123 schreef:
23-03-2020 14:59
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb de eerste maand een heel rommelig inwerkschema gekregen dat elke dag weer kon veranderen. Ook is dit een vakgebied waar ik niet voor gestudeerd heb, dus is het al lastiger om dingen op te pakken, vandaar dat ik nu ook een avondstudie volg. Ik heb er inderdaad voor gekozen, maar de beloftes qua begeleiding zijn absoluut niet waar gemaakt door het bedrijf.
lekker wat anders gaan doen
wat let je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven