Werk & Studie alle pijlers

Andere werkplek bbl!

26-03-2020 09:38 13 berichten
Ik doe sinds mei vorig jaar de opleiding helpende plus bbl. Ik werk sindsdien op een pg afdeling met 8 bewoners. Heb het hier echt super naar mijn zin. Hele leuke collega’s. Ook de collega’s van de andere afdelingen ken ik inmiddels al aardig en zijn stuk voor stuk leuk. Ik weet door tussentijdse evaluaties met school en werkbegeleidsters dat ze heel erg tevreden zijn. Aan het begin van de opleiding was nog de bedoeling dat we in mei zouden overstappen naar de thuiszorg. Maar dit is nu door allerlei regeltjes van de baan. Mijn collega die hoofdplanning is en ook de sollicitaties binnen dit huis regelt vroeg mij al een hele tijd geleden of ik in de zomervakantie bij wil springen ook op andere afdelingen. Dit wilde ik zeker wel ook voor mijn ontwikkeling en ervaring. Een tijdje geleden vertelde ze mij dat er 5 vacatures uitgaan voor helpende/ helpende plus binnen ons huis, waar ik ook zeker volgens haar op mee kan solliciteren. Want ze wil mij niet kwijt. Wel was ze nog met de manager aan het overleggen waar ik straks in mijn laatste fase van de opleiding kom. Stilletjes had ik nog de hoop dat ik op deze afdeling of een andere binnen dit huis kon blijven. Gisteren kreeg ik te horen dat ik per 1 juni naar een andere kleinschalige afdeling in het gebouw naast ons zal gaan voor mijn laatste maanden van mijn opleiding en mijn klasgenoot die op die afdeling zit naar mijn afdeling. We zullen dus gaan ruilen. Dat is ook een hele leuke afdeling zei mijn collega. Maar ik wil je helemaal niet kwijt. Maar voor je ontwikkeling is het wel goed om ook ergens anders mee te draaien. Ik wil ook helemaal niet weg, zeg ik tegen haar, heb het hier super naar mijn zin. Wel zei ze nog steeds dat ik wel op die 5 vacatures kon blijven solliciteren. Ik heb er vannacht gewoon wakker van gelegen, het feit dat ik per 1 juni naar een nieuwe afdeling moet, nieuwe collega’s, weer moeten wennen, terwijl ik op mijn huidige plek me als een vis in het water voel. In principe studeer ik in november af. Nu met de Corona crisis is dat nog uiterst onzeker omdat school nu ook stil lig. Ben nu al bang dat ik straks bepaalde handelingen niet af krijg omdat ik op de nieuwe afdeling weer moet wennen, nieuwe collega’s, nieuwe cliënten en werkzaamheden. Stel ik me aan , zal het wel loslopen. Ik weet het even niet.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zijn er heel veel leuke afdelingen en collega's. Ik begrijp dat voor jou wisselen heel eng klinkt. Je bent na jaren weer gaan studeren en werken.

Maar ik ben het met je leidinggevende eens dat het heel belangrijk is om veel ervaring op te doen op verschillende plekken. Je wordt opgeleid als algemeen helpende plus, en niet alleen als helpende plus op 1 specifieke afdeling.

De pluskant van het ruilen is dat je de organisatie en omgeving kent. Ik zou blijven solliciteren, misschien komt er nog een hele leuke andere mogelijkheid voorbij.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Het is voor je opleiding de bedoeling dat je wisselt van afdeling, schrijf je zelf. Dit is voor jou een hele mooie gelegenheid om ook weer elders ervaring op te doen. Omarm die mogelijkheid en zie er het positieve van in.
hamerhaai schreef:
26-03-2020 09:45
Gelukkig zijn er heel veel leuke afdelingen en collega's. Ik begrijp dat voor jou wisselen heel eng klinkt. Je bent na jaren weer gaan studeren en werken.

Maar ik ben het met je leidinggevende eens dat het heel belangrijk is om veel ervaring op te doen op verschillende plekken. Je wordt opgeleid als algemeen helpende plus, en niet alleen als helpende plus op 1 specifieke afdeling.

De pluskant van het ruilen is dat je de organisatie en omgeving kent. Ik zou blijven solliciteren, misschien komt er nog een hele leuke andere mogelijkheid voorbij.
Misschien maak ik me ook wel te druk. Ben niet zo van verandering. Wil mijn klasgenoot nog eventjes benaderen, hoe zij het op die afdeling vindt. Misschien helpt dat. Ik weet dat ik 1 persoon die daar werkt ken. Dat helpt misschien ook. Het is nog geen 1 juni. We gaan het zien.
lise1985 schreef:
26-03-2020 09:52
Het is voor je opleiding de bedoeling dat je wisselt van afdeling, schrijf je zelf. Dit is voor jou een hele mooie gelegenheid om ook weer elders ervaring op te doen. Omarm die mogelijkheid en zie er het positieve van in.
Ik weet van andere klasgenoten die elders werken, dat ze niet hoeven te switchen en op hun huidige plek kunnen blijven en hebben zelfs al een baan aangeboden gekregen voor na hun opleiding. Dat had ik stiekem ook gehoopt😊
Alle reacties Link kopieren
Wisselen is juist slim. Zeker nu jij daar onzeker van wordt want dit geeft je een kans te groeien: je bent straks veel waardevoller als je flexibeler kunt zijn. Zie het als een kans. Komt goed!
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
26-03-2020 10:00
Ik weet van andere klasgenoten die elders werken, dat ze niet hoeven te switchen en op hun huidige plek kunnen blijven en hebben zelfs al een baan aangeboden gekregen voor na hun opleiding. Dat had ik stiekem ook gehoopt😊
Dat snap ik. Maar dat aanbod komt er heus wel. Alleen nog niet nu. Straks kan je kiezen uit twee locaties: bof jij even!
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt misschien eng. Ik vond een nieuwe plek ook vaak eng maar het is me meestal 100% meegevallen. Wie weet ga je dit nog leuker vinden :)
Het is ook goed om eens ergens anders te kijken hoe het werk ook kan zijn. Dat weet je vast wel maar de stap is spannend.
ik weet zeker dat het goed gaat komen.
jammer dat je zo onzeker bent , lijkt niet nodig :-)
chrys schreef:
26-03-2020 11:16
ik weet zeker dat het goed gaat komen.
jammer dat je zo onzeker bent , lijkt niet nodig :-)
Ben nu in mijn huidige werk en op deze plek totaal niet onzeker. Maar ben wel iemand die nieuwe dingen spannend/eng vindt. Komt vast goed maar toch😊
Zie het zo, je leidinggevende heeft er vertrouwen in. Ze blijft ook steeds hameren op die 5 vacatures. 5! Dat is behoorlijk wat en een grote kans dat je bij 1 van die vacatures aangenomen wordt. Ze willen je immers niet kwijt en vragen je ook voor de zomervakantie. Zie dit als een leerzaam uitstapje. Extra werkervaring. Als ik het zo lees allemaal zit je gewoon gebakken.
CharLatan schreef:
26-03-2020 14:15
Zie het zo, je leidinggevende heeft er vertrouwen in. Ze blijft ook steeds hameren op die 5 vacatures. 5! Dat is behoorlijk wat en een grote kans dat je bij 1 van die vacatures aangenomen wordt. Ze willen je immers niet kwijt en vragen je ook voor de zomervakantie. Zie dit als een leerzaam uitstapje. Extra werkervaring. Als ik het zo lees allemaal zit je gewoon gebakken.
Ja ik denk dat ik hier ook wel gebakken zit. Maar heb stiekem geen zin in een uitstapje naar een andere afdeling op een andere locatie. Vandaag op het werk met een collega nog over gehad en zij zei ook gezien de huidige stand van zaken ivm het coronavirus en de richtlijnen bij ons op het werk heel streng zijn aangescherpt. Dat je zelfs niet meer op andere afdelingen mag komen, zie ik het misschien nog helemaal niet door gaan. Denk dat het nog wel even kan duren allemaal met deze richtlijnen. We gaan het zien. En anders moet ik het maar accepteren en over mij heen laten komen. Komt vast wel goed.
Ik heb te horen gekregen dat ik na het behalen van mijn diploma een baan heb binnen mijn huidige werkplek, jippie zo blij. Wel zal ik per 1 juni nog wel een aantal maanden gaan switchen naar de andere afdeling in het huis naast het huis waar ik nu zit. Gaat wel door! Voor extra ervaring. Collega’s zijn allemaal erg blij dat ik kan blijven. Op de app van school gingen al vragen rond van klasgenoten of het al bekend was bij iedereen waar ze na mei heen zullen gaan. Merendeel wist nog niks, een aantal konden nu blijven waar ze nu al zitten ( ivm Coronavirus), en een aantal gaan wel switchen. Klasgenoot had nog een mail gestuurd naar iemand van het leerhuis binnen de organisatie, en zij had teruggemaild dat je in principe moet blijven zitten waar je zit, alleen als het voor je leerproces goed is mag je switchen wel binnen de vier muren waar je nu zit. Dus naar een andere afdeling. Ik ga dan switchen naar een afdeling in een ander gebouw, wel horende bij het gebouw waar ik nu werk. Is wel afzonderlijk van elkaar ( staat naast elkaar.). Ik ga morgen nog wel eens even informeren wat en hoe nu verder. Komt vast goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven