Werk & Studie alle pijlers

Welke beroepen zijn 'niet recessieproof'

28-03-2020 22:18 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Had ook bij de Corona pijler kunnen staan misschien maar met een mogelijk naderende recessie / economische crisis vraag ik mijzelf af:

Aan welke functie denk je als eerste als zijnde 'niet recessieproof'? Dus welke banen functies zullen fors verminderen of misschien wel verdwijnen?

Mijn eerste gedachte gaat denk ik wel naar recruiters. In de afgelopen jaren onmisbaar en menigeen kon zonder ervaring zo in deze functie instappen en best aardig verdienen. Tijdens een recessie zie ik heel veel recruiters wel hun baan verliezen want; een stuk minder vacatures

Aan welke functies denken jullie zoal?
Alle reacties Link kopieren
Uitvoerende functies in de horeca.
Sales functies denk ik dan aan
Alle reacties Link kopieren
Niet echt een specifiek beroep maar alle zelfstandige die zich laten inhuren bij bedrijven.

Ik werk zelf in een groot bedrijf en door de jaren heen zijn collega's vertrokken en als zelfstandige terug gekomen voor soms wel 3x het salaris als voorheen.

Deze zullen echter ook direct weer eruit vliegen als ze niet meer.nodig zijn.
Dus niet specifiek een beroep maar die manier van werken is in recessietijd erg onzeker.
1000 verschillende "levens"coaches.

Hebben mensen straks echt minder budget voor.
Alle reacties Link kopieren
Medewerkers bij reisbureaus.

En idd externen die zich laten inhuren door bedrijven. (adviseurs, projectleiders etc)
Marnamai schreef:
28-03-2020 22:22
1000 verschillende "levens"coaches.

Hebben mensen straks echt minder budget voor.
Dit inderdaad. Alles met ontdek je bestemming/passie/droom/wie je bent.
Youtubers/influencers. Toevallig was er een item bij RLT Boulevard (dacht ik?) dat hun inkomsten rap teruglopen. Reclame-uitgaven zijn toch één van de eerste kosten die sneuvelen.
Sekswerkers hebben het nu in ieder geval nogal zwaar
Horecamedewerkers, verkopers in kledingwinkels, bloemisten.
anoniem_63a7672639942 wijzigde dit bericht op 28-03-2020 22:37
56.10% gewijzigd
Ook wel weer humor... laatst sollicitaties op vacature gehad. Werkelijk 80% van de sollicitanten had een coach opleiding 🙈. Ik kon het woord niet meer zien na de zoveelste CV.

De één heeft een steen goede opleiding tot coach en de ander een opleiding bij de LOI. Het is een vrij beroep. Straks zullen de goede blijven bestaan.
Alle reacties Link kopieren
-Kappers
- Nagelstylisten
-Gezellige kroeg zangers en zangeressen
- ( pizza ) bezorgers
-
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Interieur adviseurs
Nagelstylisten
Hoveniers
Duurdere kappers


Ik denk dat mensen luxe gaan schrappen.
Kappers zijn altijd nodig.....
Polsjef schreef:
28-03-2020 22:38
Kappers zijn altijd nodig.....
Jep.

Maar als je kan kiezen tussen 1 die 30 euro rekent of 1 die 100 euro rekent voor een nieuwe coupe, weet ik wel wat ik kies.

Mensen gaan ook veel meer terug zelf haar kleuren met potjes uit de supermarkt / de drogist.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
28-03-2020 22:28
Youtubers/influencers. Toevallig was er een item bij RLT Boulevard (dacht ik?) dat hun inkomsten rap teruglopen. Reclame-uitgaven zijn toch één van de eerste kosten die sneuvelen.
Dit hoop ik eigenlijk gewoon. Mensen die zichzelf al influencer noemen... :pukey:
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
28-03-2020 22:39
Jep.

Maar als je kan kiezen tussen 1 die 30 euro rekent of 1 die 100 euro rekent voor een nieuwe coupe, weet ik wel wat ik kies.

Mensen gaan ook veel meer terug zelf haar kleuren met potjes uit de supermarkt / de drogist.
Ik denk dat ook wel. Sterker nog, veel mensen moeten in deze tijd zelf knippen en die zullen dat straks misschien wel blijven doen.
De helft van de sauna-uitbaters - zeker de kleintjes - gaan toch ook hun tent kunnen sluiten?

Ik kreeg voor Corona al om de 5 voet promo's en last-minutes.

Er zullen heus nog wel mensen naar de sauna gaan, maar als je kan kiezen tussen een weekje eten of een middagje sauna ...
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je van al die hippe koffiezaakjes die de laatste jaren overal tevoorschijn schoten. Als mensen minder te besteden hebben is dat toch iets waar makkelijk op bespaard kan worden.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
28-03-2020 22:32
Ook wel weer humor... laatst sollicitaties op vacature gehad. Werkelijk 80% van de sollicitanten had een coach opleiding 🙈. Ik kon het woord niet meer zien na de zoveelste CV.
Op wat voor vacatures reageren ze dan zoveel? Als 'coach' neem ik aan dan? :wtf:
Recruiters zijn sowieso het onkruid onder de mensen. Man man man. De teksten die ik op linked in krijg...

Ik denk dat alle ‘hobby’ horecazaakjes hier snel verdwijnen. En dat vind ik ook niet echt erg. Teveel kleine eettentjes van vaak mensen zonder horeca ervaring op een locatie waar in 5 jaar tijd al 3 vergelijkbare lunchrooms/koffietentjes hebben gezeten.
Alle reacties Link kopieren
gordijn87 schreef:
28-03-2020 22:22
Niet echt een specifiek beroep maar alle zelfstandige die zich laten inhuren bij bedrijven.

Ik werk zelf in een groot bedrijf en door de jaren heen zijn collega's vertrokken en als zelfstandige terug gekomen voor soms wel 3x het salaris als voorheen.

Deze zullen echter ook direct weer eruit vliegen als ze niet meer.nodig zijn.
Dus niet specifiek een beroep maar die manier van werken is in recessietijd erg onzeker.
Ik lees veel van deze doelgroep dat ze zich onvoldoende gesteun voelen momenteel. Ik denk dan ook, waar is je buffer die je als ondernemer/zelfstandige moet aanleggen ? Of zijn ze gewoon veel luxer gaan leven sinds ze minimaal 2x zoveel zijn gaan verdienen?
nerdopviva schreef:
28-03-2020 22:28
Youtubers/influencers. Toevallig was er een item bij RLT Boulevard (dacht ik?) dat hun inkomsten rap teruglopen. Reclame-uitgaven zijn toch één van de eerste kosten die sneuvelen.
Oh kijk. Het is straks nog een blessing in disguise dit gebeuren. Recruiters kwijt, influencers met spuitlippen kwijt.

Oeh en ik hoop dus ook dat de plastieke chirurgie wat verdwijnt. De trend van plastic billen en lippen is afschuwelijk
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
28-03-2020 22:43
Ik denk dat ook wel. Sterker nog, veel mensen moeten in deze tijd zelf knippen en die zullen dat straks misschien wel blijven doen.
Dat heb ik met mijn pedicure, normaal gesproken komt de pedicure om de
6 a 8 weken bij mijn moeder thuis, en dan behandeld zij onze voeten voor €30 pp. Ondertussen heb ik wat pedicure spullen gekocht, en wij hebben elkaars voeten verzorgd, het was weliswaar van huis-tuin en keukenkwaliteit, maar onze voeten zien er netjes uit, en misschien blijven wij het zelf doen in de toekomst.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
28-03-2020 22:47
Recruiters zijn sowieso het onkruid onder de mensen. Man man man. De teksten die ik op linked in krijg...
Je hoeft er letterlijk ook niet veel bijzonders voor te kunnen. Een vlotte babbel en een breed/groot netwerk en je bent al een heel eind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven