Werk & Studie alle pijlers

Het leed dat transcriberen heet

30-03-2020 14:03 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat heb ik me hierop verkeken! Voor mijn thesis heb ik bijna twee uur gesproken tekst, wat allemaal uitgeschreven zal moeten worden :-( Sowieso al een lastige klus, maar met mijn werk (vitaal beroep, dus gaat gewoon door) en man en kinderen voortdurend op mijn lip is het helemaal geen doen.
Nu ben ik ernstig aan het overwegen een bureau in te schakelen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Het is ook een prijzige klus zie ik. Iemand ervaring? Hoe beviel het? Aanbevelingen?
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Er is software die gesproken taal in tekst veranderd. Het wordt op radiologie afdelingen gebruikt. Ik heb megod geen idee hoe het heet maar ik dacht misschien heb je iets aan dit snippertje informatie.
Alle reacties Link kopieren
Er is software die automatisch voor je trascribeert. Hoef je daarna alleen de tekst nog maar te corrigeren, dat vind ik zelf altijd makkelijker dan de hele tekst van spraak omzetten in geschreven tekst.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat heb ik geprobeerd inderdaad. Welke software gebruik je dan? Ik heb amberscript geprobeerd, maar daar zaten nog zoveel fouten in, dat het verbeteren niet minder tijd kost...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ik gebruik wel eens Dragon:
https://www.nuance.com/nl-nl/dragon.html

Werkt prima, even een opstartperiode waarin hij je stem moet leren kennen, maar daarna gaat het heel goed.
Ik heb het werk een aantal maanden voor een bureau gedaan, dus ik heb de nodige ervaring ermee.

Mocht je geïnteresseerd zijn in het toch uit handen geven, stuur je me maar een PB, dan komen we er vast wel uit. Bureau is inderdaad prijzig, maar bij ons werd er altijd erg op kwaliteit gehamerd.

Heb je een deadline?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Google Recorder. Zitten soms kleine foutjes in, maar dat is een kwestie van meelezen met de tekst. Gaat in ieder geval sneller dan het zelf uitschrijven.

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik analyseer de eerste ronde tijdens het transcriberen. Dan kost het nog steeds tijd, maar scheelt het tijd in de fase erna. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
30-03-2020 14:19
Ik analyseer de eerste ronde tijdens het transcriberen. Dan kost het nog steeds tijd, maar scheelt het tijd in de fase erna. Sterkte!
Ja, dat hoopte ik ook te doen, maar ik denk dat ik daar toch te onervaren voor ben. Het lukt me niet goed te luisteren, typen én analyseren..
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Gebruiken jullie die software ook voor interviews? Interviews zijn namelijk wel 'rommeliger' dan een door één persoon gedicteerde tekst.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
MissMagicx schreef:
30-03-2020 14:13
Ik heb het werk een aantal maanden voor een bureau gedaan, dus ik heb de nodige ervaring ermee.

Mocht je geïnteresseerd zijn in het toch uit handen geven, stuur je me maar een PB, dan komen we er vast wel uit. Bureau is inderdaad prijzig, maar bij ons werd er altijd erg op kwaliteit gehamerd.

Heb je een deadline?
Je hebt PB!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
VickyP schreef:
30-03-2020 14:28
Je hebt PB!
PB terug. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zit tijdelijk fulltime thuis door de coronacrisis. Als je er met MissMagicx niet uitkomt, mag je ook zeker mij een pb sturen!
Ik type snel en mijn Nederlands is zeer goed.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
30-03-2020 14:52
Ik zit tijdelijk fulltime thuis door de coronacrisis. Als je er met MissMagicx niet uitkomt, mag je ook zeker mij een pb sturen!
Ik type snel en mijn Nederlands is zeer goed.
Dat is echt lief :heart: Ik hou het in mijn achterhoofd!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Uitgetypt.nl
Echt, tijd is ook geld, ik vond het elke cent waard! Fijn dat er al forumers willen helpen!
Alle reacties Link kopieren
VickyP schreef:
30-03-2020 14:25
Gebruiken jullie die software ook voor interviews? Interviews zijn namelijk wel 'rommeliger' dan een door één persoon gedicteerde tekst.

Ik gebruik Xpress Scribe, voor interviews en gesprekken tussen mensen in hun werksituaties. Die gesprekken zijn zo rommelig dat automatisch uitschrijven toch geen optie is (los van het feit dat het niet mag van onze ethische commissie :) Alle niet-lokale programma’s vormen een gevaar voor de persoonsgegevens van de deelnemers). Aan Xpress Scribe heb je weinig, behalve dat het makkelijk afspeelt tijdens het typen, want het werkt met de F-toetsen.

Het vergt inderdaad wel wat ervaring om te analyseren tijdens het typen, denk ik. Het kan helpen om stukken waar je een ‘hee!’ gevoel bij krijgen alvast te markeren, cursief of bold of met een kleurtje. Dan hoef je nog geen codes toe te voegen of te bedenken waarom je een ‘hee!’ gevoel krijgt, maar dan heb je in de tweede ronde wel alvast enige houvast aan saillante passages.

Sterkte in ieder geval!
Twee uur geluid transcribeerde ik in 5 a 6u. Is er geen mogelijkheid dat je even apart gaat zitten?

Wat voor bestanden zijn het?
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet een paar dagen wat langer op je werk blijven om dit uit te werken? Of een dag extra op je werk gaan zitten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Kokoro schreef:
30-03-2020 17:25
Twee uur geluid transcribeerde ik in 5 a 6u. Is er geen mogelijkheid dat je even apart gaat zitten?

Wat voor bestanden zijn het?
Dan ben je een snelle werker hoor!
MissMagicx schreef:
30-03-2020 18:00
Dan ben je een snelle werker hoor!
Oh ja? Ik had geen idee :) .
Alle reacties Link kopieren
Express scribe heb ik destijds gebruikt. Je kunt het zo traag afspelen dat je nee kunt typen en niet steeds alles op pauze hoeft te zetten of moet terug spoelen.
Ik had 12 interviews van een uur en soms ook nog met meerdere mensen tegelijk. :-|
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
30-03-2020 17:25
Twee uur geluid transcribeerde ik in 5 a 6u. Is er geen mogelijkheid dat je even apart gaat zitten?

Wat voor bestanden zijn het?
Wow! Ik doe een uur over 10 minuten :O
Ik ben ook vast extreem langzaam.. Als ik zo snel was als jij, was er geen probleem ;-)
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het al jaren (god, dat klinkt tragisch... ik heb ook wel eens mensen die het voor me doen, gelukkig, maar dat hangt af van het project ;-D) en ik doe over een uur ongeveer vijf uur. Dus als je over 10 minuten een uur doet, vind ik dat heel erg netjes :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een deal met Missmagicx :cheer2:
Heel fijn, mijn redder in nood :bigkiss:
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
30-03-2020 19:48
Ik doe het al jaren (god, dat klinkt tragisch... ik heb ook wel eens mensen die het voor me doen, gelukkig, maar dat hangt af van het project ;-D) en ik doe over een uur ongeveer vijf uur. Dus als je over 10 minuten een uur doet, vind ik dat heel erg netjes :)
He, dat scheelt, ben ik niet zo'n kluns als ik dacht :redrose:
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven