Werk & Studie alle pijlers

scriptie

17-04-2020 17:09 17 berichten
Hallo Allemaal,

Ik zit in het 4e jaar van mijn opleiding en ben nu mijn scriptie aan het schrijven. Echt de laatste loodjes en kan niet wachten tot het erop zit.
Ik heb mijn plan van aanpak in moeten leveren.
Helaas heb ik hier geen voldoende voor gekregen en moest ik het herkansen. Ik heb voor de herkansing echt net een voldoende gekregen(5,5). Ik had zelf hoger verwacht.
Nu keek ik naar de feedback van mijn herkansing en bleek dat veel feedback nog steeds hetzelfde was. Ik vind het fijn dat ik een soort derde kans heb gekregen om dit aan te passen alleen zie ik echt niet hoe ik de gekregen feedback op een andere manier nog toe kan passen. voor mijn gevoel had ik de feedback namelijk al toegepast.

Overigens heb ik wel een afspraak gemaakt met mijn begeleider om dit te bespreken. Maar aangezien mijn begeleider mij met de herkansing ook heeft geholpen met het toepassen van de feedback, ben ik bang dat hij ook niet veel nieuwe inzichten kan bieden.

Ik merk dat ik nu dat ik echt geen motivatie meer heb.

Het doel van dit topic is denk ik vooral om even de frustratie te uiten, merk dat ik echt een beetje vastzit. En om te kijken of iemand misschien wijsheden heeft om toch de motivatie te behouden en misschien toch tips heeft hoe hiermee(negatieve feedback, ontbreken motivatie) om te gaan??
anoniem_640988a2332ff wijzigde dit bericht op 08-03-2021 23:11
36.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou contact opnemen met je begeleider en aangeven wat je hierboven beschrijft. Dat kan en de lucht klaren en je legt een specifieke hulpvraag neer bij je begeleider.
Alle reacties Link kopieren
Saartjepoes2 schreef:
17-04-2020 17:16
Ik zou contact opnemen met je begeleider en aangeven wat je hierboven beschrijft. Dat kan en de lucht klaren en je legt een specifieke hulpvraag neer bij je begeleider.
Dit zou ik ook adviseren. En zeker niet opgeven want als je straks je diploma hebt is het het allemaal waard geweest. Volgens mij vervloekt iedereen de scriptie-tijd en begeleiders maar als je het hebt gehaald ben je dolblij dat je hebt doorgezet.

Kom op! Je kunt het!
Bedankt voor de reacties!
Ik heb inderdaad al bericht gestuurd naar mijn begeleider. Vooral om ook samen nog eens naar de feedback te kijken en hoe dit eventueel nog te verbeteren is. En ook om mijn zorgen te uiten, want zit er best mee. heb het idee dat alle hoop verdwenen is haha om het even dramatisch te verwoorden.
Vind het ook wel apart dat mijn begeleider positief is, geeft feedback, maar is tevreden. Maar dat ik dan door een examinator wel een laag cijfer krijg.
kan inderdaad niet wachten tot dit allemaal gewoon klaar is en dat ik het papiertje lekker binnen heb!
anoniem_640988a2332ff wijzigde dit bericht op 07-03-2021 16:22
5.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet om verheldering vragen aan de examinator?

Bij mij is mijn begeleider de eerste beoordelaar en komt er een tweede beoordelaar bij....
Ja klopt, ik denk inderdaad dat ik ook even na ga vragen of dat mogelijk is. Ik denk dat, dat de feedback ook wel wat duidelijker maakt. Aangezien ik dacht dat ik de feedback al goed had toegepast, maar dat dus niet zo blijkt te zijn.. ik krijg een aparte onafhankelijke examinator toegewezen de begeleider staat daar dan volledig buiten. Dat maakt het ook lastig als de ene zegt dat het goed is en de ander daar een andere mening over heeft.
anoniem_640988a2332ff wijzigde dit bericht op 07-03-2021 14:41
0.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Via welke Hogeschool volg je de studie?
. Mijn begeleider beoordeeld maar 1 onderdeel van mijn uiteindelijke scriptie, namelijk het proces.
De rest (plan van aanpak, wat dus voor de uitvoer van het onderzoek beoordeeld is en straks de uiteindelijke scriptieverslag, met de resultaten etc.) wordt beoordeeld door 1 losse examinator.
anoniem_640988a2332ff wijzigde dit bericht op 06-03-2021 22:59
20.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf ook bezig met mijn scriptie en een aantal klasgenoten zijn al bijna klaar met hun onderzoeksfase terwijl ik pas deze week de goedkeuring kreeg om daaraan te beginnen nadat mijn pva telkens niet goed was. Ik was de hoop helemaal verloren toen ik steeds opnieuw te horen kreeg dat het niet goed genoeg was. Toen heb ik mijn begeleidster telefonisch gesproken en zij had nog wel hoop en zei dat het best meeviel met hoe slecht mijn pva was, het was echt detailwerk, maar ze had gewoon echt alles eruit gepikt (toen ik haar sprak verontschuldigde ze zich zelfs over hoe negatief haar feedback klonk). Ik zag alles zo negatief maar mijn begeleider nog helemaal niet en toen kreeg ik zelf ook weer motivatie. Probeer dus te achterhalen of echt alles toe is aan grote verbetering of dat het echt de puntjes op de i zijn. Dit was namelijk zo bij mij en ik heb nu de rust en motivatie weer teruggevonden.
Onmymind, fijn om te horen dat het bij jou allemaal goed gekomen is! Het is gek genoeg fijn om te lezen dat het vaker gebeurd en nog goed kan komen haha.
Ik hoop dat, dat bij mij ook het geval is en dat het allemaal meer en negatiever lijkt/klinkt, dan dat het werkelijk is.
Ik hoop dat mijn begeleider en eventueel het contact met de examinator kunnen helpen om het wat te relativeren en te verduidelijken.
Ik ben benieuwd wat ze erover zeggen komende week.
Oh dit was bij mij ook het geval (ik studeerde geen Verpleegkunde, maar wel aan de HAN). Leuke vond ik ook dat mijn begeleider, mijn stagebegeleider en mijn tweede lezer, alledrie andere feedback gaven. Dat schoot enorm op. ;)

Mijn begeleider zei dat hij juist streng was omdat hij er veel potentie in zag en wist dat ik beter kon. Als hij alleen maar zou zeggen hoe goed het wel niet was wat ik opschreef, was ik wellicht wat laks geworden en had ik het misschien juist niet gehaald.

Geen zorgen hoor! Als ze geen vertrouwen in je verhaal hadden, hadden ze je geen voldoende gegeven.
Alle reacties Link kopieren
@workaholic4 Ik herken mezelf er echt in. Mijn scriptie liep de eerste 2 maanden echt heel slecht, heb een goed stevig gesprek gehad met m'n begeleider en uitgelegd waarom het niet lukt. Vervolgens heeft hij me terug op de been gezet en werk ik weer gemotiveerd aan m'n scriptie. Die 5,7 is wel balen ja, maar geef niet op!
Oh jeetje komt nog aardig vaak voor dus

Heb gesprek met examinator gehad en veel zaken zijn opgehelderd en ik heb weer goede hoop!
anoniem_640988a2332ff wijzigde dit bericht op 07-03-2021 17:17
78.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat ik kan Is teksten schrijven. Je begint met opmaak en dan ook de inhoud uiteraard Don’t worry laat maar weten of ik je kan helpen
Alle reacties Link kopieren
@workaholic4 Ja hier gaat het nu wel goed eigenlijk! Heb wss wel uitloop maar dat is niet anders helaas...

En hoe loopt het daar?
Alle reacties Link kopieren
Je moet inderdaad blij zijn dat je nog een soort 3e kans hebt gekregen. Normaal is dat als de herkansing ook onvoldoende is dat je dan een nieuwe scriptie over een ander onderwerp moet schrijven ... .

De feedback van je examinator inderdaad goed met je begeleider bespreken.

Verder is er een scheidslijn tussen feedback geven en voorzeggen. Een begeleider kan niet heel gedetailleerd zeggen wat er exact aan je scriptie moet worden veranderd omdat er dan sprake is van voorzeggen. Niet elke begeleider houdt zich daar overigens aan.

Wellicht dat je je scriptie ook door iemand uit het werkveld kan laten bekijken?
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven