Werk & Studie alle pijlers

Wat is er aan de hand?

20-05-2020 15:17 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ruim een jaar werk ik op een afdeling met 3 vrouwen. Ik doe de administratie en spring in met allerlei "klusjes" voor hen alle drie. 1 van deze drie is onze manager. Zij is eigenlijk veelal tevreden geweest over mij als persoon en de zaken die ik voor haar doe. Ik kende de weg, werkte eerder 4 jaar op een andere afdeling binnen het bedrijf. Nooit is mij precies verteld wat mijn positie is en omdat wij met personeelszaken te maken hebben waren sommige dingen voor mij nieuw en ook best pittig. In december voerde ik een eerste gesprek met mijn manager. Dit staat op papier. Er zijn geen negatieve punten in de brief benoemd, de beoordeling was goed. Wel is mij bij aannemen een salarisverhoging toegezegd. Maar in de nieuwe gespreksvorm mocht dit niet aangekaart worden. Er werd dus niet over gesproken. Een maand later kreeg ik een grote opdracht. Voor het eerst moest ik zoiets organiseren. Weinig hulp en uitleg, dus er is helaas wat misgegaan, kleine foutjes. Omdat ik parttime werk en de rest fulltime kwamen er als ik er niet wacht "klachten" over mij binnen en kreeg ik het gevoel dat de andere 2 het steeds over me hadden ( niet de manager ). Ineens gingen zij samen in een spreekkamer zitten en kwam 1 van de 2 mij halen. We maken ons zorgen, het gaat niet goed, wat kan je er aan doen om dingen beter op te pakken etc. Ik voelde me in een hoekje gezet. Daarbij vond ik dat mijn manager dit gesprek had moeten begeleiden als zij dat nodig vind. De andere twee zijn niet mijn leidinggevenden. E.e.a. vloog mij aan en voor ik het wist heb ik er bij mijn manager uitgegooid dat ik misschien meer geschikt ben voor wat anders. Ze zou me wel helpen met solliciteren etc. Ze heeft een goede referentie afgegeven en ik heb elders 1 gesprek gehad. Toen kwam corona... Een vervelende positie in deze tijd. Ik vond het fijn toch nog wat te kunnen betekenen voor het bedrijf maar al snel kreeg ik het gevoel dat zij niet zien wat ik allemaal doe thuis en het idee hebben dat ik er wel wat bij kan doen. 1 onderdeel van de werkzaamheden, een groot deel, is weggevallen door corona maar nu is er juist tijd voor andere achterstallige klussen etc. Ik voel me niet gewaardeerd, ik word er wat buiten gehouden terwijl ik echt mijn best doe. In een gesprek heb ik tegen mijn manager gezegd dat ik door de omstandigheden nu e.e.a. nog graag een nieuwe kans geef. De deur zit dicht... ze wil dat ik verder ga kijken en volgens haar kan ik daar prima al mee beginnen. Al met al geeft dit het gevoel dat zij zo makkelijk van me af wil komen. Ik heb een vast contract nu. Wie weet wat ik elders tref. Binnen de organisatie is ook niets anders beschikbaar nu. Mijn manager stuurt me een bepaalde kant op. Ik kan dus niet op mijn beslissing terugkomen. Dat voelt niet eerlijk aangezien er geen slechte beoordelingen zijn of waarschuwingen etc. die anderen wel hebben. Wat kan ik het beste doen? Wat zijn mijn rechten hierin?
Je hoeft niet weg te gaan als je geen ontslag hebt genomen of ontslagen bent. Dus als jij graag in je huidige baan wilt blijven heb je daar alle recht toe.
Heb je tijdens je vorige beoordelingsgesprek doelen opgesteld? Zo ja, zorg dat je daar aan werkt en dat je dat ook bijhoudt. Zo sta je sterker in een volgend gesprek.

Maak inzichtelijk wat je thuis aan doen bent. Dus als je een achterstallige klus oppakt, geef dat dan ook duidelijk aan. Als iemand je vraagt: :"Oh, doe ook nog even dit of dat, goed?". Dan zeg jij: "Tuurlijk, als dat prioriteit heeft ga ik er mee aan de gang. Dan stop ik dus even met ..." (wat je aan het doen was).

Laat je niet gek maken hoor. Ik vind het heel begrijpelijk dat je nu liever voor de zekerheid van je baan kiest ipv zoeken naar iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Je doet de administratie en bent manusje-van-alles. Maar wat je positie precies is, dat weet je niet. En nu overkomt je heel erg veel. Anderen doen je van alles aan en jij bent slechts een speelbal op de golven, althans zo kom je over.

Tijd voor duidelijkheid. Ik denk niet meer binnen deze baan, maar wel in een volgende. Meer voor jezelf opkomen, meer de regie in handen hebben en houden en verantwoording nemen voor je tijd, je klussen en je positie.

Wanneer loopt je huidige contract af? Zit dat uit en zoek dan iets anders.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Het is nooit slim om te zeggen dat je beter geschikt voor iets anders bent. Daarmee zeg je zelf dat je niet geschikt bent voor je huidige positie. Die grote opdracht die je als partimer kreeg: daar had je zelf moeten weten en organiseren dat er dingen zouden komen die meteen opgepakt moeten worden. Dus voor elke partime vrije dag een overdracht maken en afspreken wie het oppakte. Gewoon echt niet handig gedaan en een sein dat je het overzicht en inzicht niet hebt dat hiervoor nodig is. Je staat in het team als teamlid, maar zo ik lees ben je ondersteunend aan het team en is gebleken dat het team niet blind op jouw werk kan varen. En ik begrijp dat je manager door jouw uitspraak het vertrouwen dat je er vol voor gaat, gewoon kwijt is.

Ik klink hard, maar precies in jouw positie is het zo belangrijk om in te schatten, vooruit te kijken en proactief te zijn. En die positie staat het minst 'in the spotlight'. Ik vrees dat je hier niet meer gelukkig gaat worden. Dus ja ga solliciteren en zorg in tussentijd dat je de vinger goed aan de pols houdt en levert. Want je zal toch een modus moeten vinden om je tijd bij dit bedrijf vol te maken zonder dat je er helemaal gallisch van wordt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Doreia* schreef:
20-05-2020 15:46
Je doet de administratie en bent manusje-van-alles. Maar wat je positie precies is, dat weet je niet. En nu overkomt je heel erg veel. Anderen doen je van alles aan en jij bent slechts een speelbal op de golven, althans zo kom je over.

Tijd voor duidelijkheid. Ik denk niet meer binnen deze baan, maar wel in een volgende. Meer voor jezelf opkomen, meer de regie in handen hebben en houden en verantwoording nemen voor je tijd, je klussen en je positie.

Wanneer loopt je huidige contract af? Zit dat uit en zoek dan iets anders.
Vierde regel van onderen: "Ik heb een vast contract nu."
Je manager heeft eigenlijk al aangegeven dat ze niet meer met je verder willen. Om die reden zou ik zeker verder zoeken, maar in de tussentijd het voor jezelf zo aangenaam mogelijk maken.
Wat valt er voor jou nog te "halen" hier? Zijn er skills die je op kunt doen en kunt gebruiken voor een andere baan?

En ga je je collega's in gesprek over wat er fout ging, en wat je beter had kunnen doen. Probeer om eventueel er nog een cursus o.i.d. uit te slepen.
anoniem_63e9328468450 wijzigde dit bericht op 20-05-2020 15:56
19.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
20-05-2020 15:52
Vierde regel van onderen: "Ik heb een vast contract nu."
Dankjewel, overheen gelezen/ kon het niet vinden.
Tja, dan kun je er ook voor kiezen TO om te gaan werken aan je zwakke punten. Met een vast contract kun je bijvoorbeeld een assertiviteitscursus doen. Of een passende opleiding ernaast. Iets waardoor je sterker in je schoenen staat en beter bent toegespitst op je werk.
Neem in elk geval het heft in eigen hand. Je laat het zitten, dat is niet de bedoeling. Sta op, kom op voor jezelf en je werk. Kijk jij op tegen je collega's? Hoe is je zelfbeeld en zelfvertrouwen?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
E.e.a. vloog mij aan en voor ik het wist heb ik er bij mijn manager uitgegooid dat ik misschien meer geschikt ben voor wat anders.

Tsja, ik snap je manager wel. Wispelturig onberekenbaar gedrag van jouw kant.
En kreten als 'zij zijn niet mijn leidinggevenden' zijn ook niet echt handig. Fijn juist als een team elkaar aanspreekt en niet bij het minste of geringste de juf nodig heeft.

Je lijkt inderdaad niet passend/geschikt.
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
20-05-2020 16:08
E.e.a. vloog mij aan en voor ik het wist heb ik er bij mijn manager uitgegooid dat ik misschien meer geschikt ben voor wat anders.

Tsja, ik snap je manager wel. Wispelturig onberekenbaar gedrag van jouw kant.
En kreten als 'zij zijn niet mijn leidinggevenden' zijn ook niet echt handig. Fijn juist als een team elkaar aanspreekt en niet bij het minste of geringste de juf nodig heeft.

Je lijkt inderdaad niet passend/geschikt.
En wat is nu jouw oplossing dan? Dat TO meteen maar ontslag neemt?
Heb je misschien ook wat opbouwender kritiek op/ voor haar?
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
20-05-2020 16:11
En wat is nu jouw oplossing dan? Dat TO meteen maar ontslag neemt?
Heb je misschien ook wat opbouwender kritiek op/ voor haar?

Ze wordt notabene geholpen door haar manager met solliciteren, ze heeft een goede referentie afgegeven, ze adviseert TO verder te kijken en dat ze daar nu al mee kan beginnen (er even vanuitgaande dat TO niet in een zwaargetroffen sector als de horeca werkt).

Prima adviezen wat mij betreft, maar iets zegt me dat TO het allemaal liever voor haar uitgekauwd wil en dat niks aan haar ligt.
Honey, you should see me in a crown
Ik vind jouw reacties op het hele gebeuren eigenlijk een beetje typisch. Je hebt een grote opdracht aangenomen en die gaat je niet goed af. Of het nou komt omdat je te weinig hulp hebt gevraagd, of omdat je niet goed over hebt gedragen; op dagen dat je niet werkt komen er klachten binnen. Dus nemen de andere 2 je apart en bieden hulp aan.
Maar in plaats van uit te leggen wat je nodig hebt en hier iets uit te halen voor jullie allemaal, zie jij dat als een soort notie van wantrouwen en zegt zo ongeveer je baan op.

Vanwaar die reactie? Fijn toch juist dat je collega’s je direct aanspreken? Wat kan je er aan doen om dingen op te pakken; oftewel wat heb je van ons nodig. Dat is een uitgestoken hand en juist goed dat ze de manager daar buiten houden.

En dan maak jij er een drama van en wil eigenlijk bij het bedrijf weg, maar dan is nu de situatie door corona allemaal wat onzekerder en wil je blijven. Niet vanwege het werk, maar vanwege de veiligheid van een vast contract.
Tja, ze kunnen je er niet zomaar uitgooien. Maar ik denk niet dat je jezelf in een hele gunstige positie hebt gemanoeuvreerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan inderdaad onzeker zijn. Zeker in deze nieuwe functie heb ik bevestiging nodig. En dan niet als een klein kind, maar gewoon even een terugkoppeling.

Dat de andere twee niet mijn leidinggevenden zijn heb ik niet gezegd. Dit was in mijn tekst even ter verduidelijking van de situatie.

Ik ben het er zeker mee eens dat men ook zonder "juf" moet kunnen. Elkaar op dingen aanspreken is niet erg, nodig zelfs. Maar een gesprek van 2 "tegen" 1, een maand na een prima beoordeling viel rauw op mijn dak. Ik kom uit een balie/telefoon/social media functie en kreeg deze kans. Op een afdeling als deze werken vind ik een pittige stap maar gevoelsmatig zit er weinig support achter en lagen de verwachtingen erg hoog.

Buiten beschouwing latend dat mijn salaris er niet hoger van is geworden. Het vaste contract kreeg ik omdat dit de gebruikelijke stap was.

Eind vorig jaar is er een nieuwe collega aangenomen waar het al snel slecht mee afliep. Toen zij weg was leek het alsof ik de nieuwe zondebok was. Alle drukte en hectiek waarvoor zij was aangenomen was weer terug.
Eurus schreef:
20-05-2020 16:20
Ze wordt notabene geholpen door haar manager met solliciteren, ze heeft een goede referentie afgegeven, ze adviseert TO verder te kijken en dat ze daar nu al mee kan beginnen (er even vanuitgaande dat TO niet in een zwaargetroffen sector als de horeca werkt).

Prima adviezen wat mij betreft, maar iets zegt me dat TO het allemaal liever voor haar uitgekauwd wil en dat niks aan haar ligt.
Ik heb het over jouw reactie. Heb jij nog opbouwende kritiek voor haar?
Alle reacties Link kopieren
Ach jeetje meid toch!
Kreeg je zomaar een vast contract. He, wat vervelend altijd! En ja, ik lees ook alleen maar tegenwerking hoor :there: in deze zeer moeilijke baan als manusje-van-alles-assistent. En nu al na een jáár iets van je willen verwachten?! Zijn ze nu helemaal belazerd! Dat kan toch niet.

Goed, einde cynisme. Lijkt me heel handig voor jou dat je eens goed naar je eigen werkhouding gaat kijken.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Cashew32 schreef:
20-05-2020 16:25
Buiten beschouwing latend dat mijn salaris er niet hoger van is geworden. Het vaste contract kreeg ik omdat dit de gebruikelijke stap was.

Eind vorig jaar is er een nieuwe collega aangenomen waar het al snel slecht mee afliep. Toen zij weg was leek het alsof ik de nieuwe zondebok was. Alle drukte en hectiek waarvoor zij was aangenomen was weer terug.
Kom uit deze slachtofferrol en leer van de situatie. Wat er met een ander wel of niet gebeurt heeft niets met jou te maken.
Waarom denk jij dat je een zondebok bent geworden? Heb je concrete voorbeelden van situaties?
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
20-05-2020 16:25
Ik vind jouw reacties op het hele gebeuren eigenlijk een beetje typisch. Je hebt een grote opdracht aangenomen en die gaat je niet goed af. Of het nou komt omdat je te weinig hulp hebt gevraagd, of omdat je niet goed over hebt gedragen; op dagen dat je niet werkt komen er klachten binnen. Dus nemen de andere 2 je apart en bieden hulp aan.
Maar in plaats van uit te leggen wat je nodig hebt en hier iets uit te halen voor jullie allemaal, zie jij dat als een soort notie van wantrouwen en zegt zo ongeveer je baan op.

Vanwaar die reactie? Fijn toch juist dat je collega’s je direct aanspreken? Wat kan je er aan doen om dingen op te pakken; oftewel wat heb je van ons nodig. Dat is een uitgestoken hand en juist goed dat ze de manager daar buiten houden.

En dan maak jij er een drama van en wil eigenlijk bij het bedrijf weg, maar dan is nu de situatie door corona allemaal wat onzekerder en wil je blijven. Niet vanwege het werk, maar vanwege de veiligheid van een vast contract.
Tja, ze kunnen je er niet zomaar uitgooien. Maar ik denk niet dat je jezelf in een hele gunstige positie hebt gemanoeuvreerd.
Zo komt het ook op mij over.
TO dat je een nieuwe functie kreeg en daar (nog) geen salarisverhoging voor gekregen hebt daar ben je zelf bij. Als aangegeven werd dat dit geen onderwerp tijdens je evaluatiegesprek was, dan had je al eerder een separate afspraak hiervoor aan moeten vragen. Je zit nu een beetje verongelijkt te sippen; 'Ja ik maakte foutjes , maar maar maar dat is heel normaal in het begin en trouwens ik word er ook niet voor betaald'! Dat is appelen en peren met elkaar optellen. En de uitgestoken hand ervaar je als vijandig. Dat ligt toch echt bij jou en daar zal je vaker tegenaan lopen, in elke werkomgeving.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat je het niet heel slim hebt aangepakt weet je zelf ook al.

Vraag is: wil je nog blijven of denk je dat het inderdaad beter is om iets anders te gaan doen?

In dat eerste geval: ga in gesprek! Kijk eerlijk naar je zelf en je eigen aandeel en kom met een plan voor verbetering (waarbij je natuurlijk ook mag aangeven wat je van je collega's/leidinggevende nodig hebt).

In het tweede geval: ze mogen je niet zomaar ontslaan, want je hebt een vast contract. Als jij nu ontslag neemt komen ze wel heel makkelijk en goedkoop van je af. Je zou kunnen zinspelen op een vaststellingsovereenkomst. Dan krijg je een transitievergoeding mee en je verspeelt je recht op WW niet. (mijn advies: als je dit doet, laat je alsjeblieft bijstaan door een advocaat, die onderhandelt zijn vergoeding er in je vaststellingsovereenkomt wel bij uit)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind trouwens een hoop reacties hier wel erg (onnodig) hard. Ik heb het idee dat TO jong is en (no offense) niet heel hoog opgeleid? Dan is het best lastig om te veranderen in 'een professional' met een kritische blik op jezelf en je eigen aandeel.

En ja, dat laatste verwacht ik van heel veel collega's/personeelsleden, maar bij de een wel wat meer dan van de ander zeg maar....
Cashew32 schreef:
20-05-2020 16:25
Ik kan inderdaad onzeker zijn. Zeker in deze nieuwe functie heb ik bevestiging nodig. En dan niet als een klein kind, maar gewoon even een terugkoppeling.

Dat de andere twee niet mijn leidinggevenden zijn heb ik niet gezegd. Dit was in mijn tekst even ter verduidelijking van de situatie.

Ik ben het er zeker mee eens dat men ook zonder "juf" moet kunnen. Elkaar op dingen aanspreken is niet erg, nodig zelfs. Maar een gesprek van 2 "tegen" 1, een maand na een prima beoordeling viel rauw op mijn dak. Ik kom uit een balie/telefoon/social media functie en kreeg deze kans. Op een afdeling als deze werken vind ik een pittige stap maar gevoelsmatig zit er weinig support achter en lagen de verwachtingen erg hoog.

Buiten beschouwing latend dat mijn salaris er niet hoger van is geworden. Het vaste contract kreeg ik omdat dit de gebruikelijke stap was.

Eind vorig jaar is er een nieuwe collega aangenomen waar het al snel slecht mee afliep. Toen zij weg was leek het alsof ik de nieuwe zondebok was. Alle drukte en hectiek waarvoor zij was aangenomen was weer terug.
Heb je gevraagd om die terugkoppeling? Was dat gesprek met die 2 collega’s niet eigenlijk exact die terugkoppeling die je nodig had? Je schiet direct in de verdediging, noemt het 2 tegen 1. Als ik het zo lees zou ik denken: ze signaleren beide het probleem dus gaan beide het gesprek aan. Lijkt mij juist logisch, ook omdat je hun allebei moet assisteren. Wie weet was de oplossing wel geweest: sommige taken van de een tijdelijk even overdragen zodat je de grote opdracht uit kan voeren.

Verwachtingen lagen hoog, tja wij kunnen niet beoordelen of dat terecht was of te hoog want je vult het niet in. Maar ook daar had je initiatief kunnen nemen: aangeven dat verwachtingen (te) hoog waren in verband met je parttime dienstverband, of je weinige ervaring. Maar je moet iets natuurlijk niet maar aan laten modderen.

Wat zou je nu het liefste willen? Want door je laatste zinnen lijkt het nog steeds alsof je je er niet op je plek voelt en inderdaad misschien beter op zoek kan gaan naar iets anders?
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
20-05-2020 16:26
Ik heb het over jouw reactie. Heb jij nog opbouwende kritiek voor haar?
Je meent het.

Maar nee, want ik snap haar manager zoals ik al eerder zei prima en vind dat er niet nog meer voorgekauwd hoeft te worden, want de adviezen van haar manager zijn prima. En als je wil weten wat je rechten zijn bel je Het Juridisch Loket of je rechtsbijstandsverzekering.
Beetje zelf onderzoeken kan nooit kwaad. Maar nee, registreren op het Viva forum en het laten voorkauwen is de weg waar TO voor kiest.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
20-05-2020 16:25
Ik vind jouw reacties op het hele gebeuren eigenlijk een beetje typisch. Je hebt een grote opdracht aangenomen en die gaat je niet goed af. Of het nou komt omdat je te weinig hulp hebt gevraagd, of omdat je niet goed over hebt gedragen; op dagen dat je niet werkt komen er klachten binnen. Dus nemen de andere 2 je apart en bieden hulp aan.
Maar in plaats van uit te leggen wat je nodig hebt en hier iets uit te halen voor jullie allemaal, zie jij dat als een soort notie van wantrouwen en zegt zo ongeveer je baan op.

Vanwaar die reactie? Fijn toch juist dat je collega’s je direct aanspreken? Wat kan je er aan doen om dingen op te pakken; oftewel wat heb je van ons nodig. Dat is een uitgestoken hand en juist goed dat ze de manager daar buiten houden.

En dan maak jij er een drama van en wil eigenlijk bij het bedrijf weg, maar dan is nu de situatie door corona allemaal wat onzekerder en wil je blijven. Niet vanwege het werk, maar vanwege de veiligheid van een vast contract.
Tja, ze kunnen je er niet zomaar uitgooien. Maar ik denk niet dat je jezelf in een hele gunstige positie hebt gemanoeuvreerd.
Dus dit.
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
20-05-2020 16:50
Je meent het.

Maar nee, want ik snap haar manager zoals ik al eerder zei prima en vind dat er niet nog meer voorgekauwd hoeft te worden, want de adviezen van haar manager zijn prima. En als je wil weten wat je rechten zijn bel je Het Juridisch Loket of je rechtsbijstandsverzekering.
Beetje zelf onderzoeken kan nooit kwaad. Maar nee, registreren op het Viva forum en het laten voorkauwen is de weg waar TO voor kiest.
O, je wilde even lekker van je af trappen.
Chic.
Alle reacties Link kopieren
Ik realiseer me dat ik hier nu iets anders uit de verf kom .... Zonder al teveel op details in te gaan wilde ik proberen de situatie te schetsen.

Voor het beeld, ik ben 32 en heb MBO niveau, bij eerdere baan wat HBO deelcertificaten behaald.

Manager en 1 van de andere collega's zijn vriendinnen. De twee andere dames die mij in gesprek namen kunnen redelijk met elkaar overweg maar er is altijd een spanning. Zij hadden nu wel samen gezeten en beiden een lijstje gemaakt met dingen die niet goed waren gegaan. Het 2 tegen 1 voelde zo voor mij, dat kan ik niet veranderen, zo voelde het gesprek. Manager wist er ook niet van, pas de dag erna.
Alle reacties Link kopieren
Cashew32 schreef:
20-05-2020 16:25
Ik kan inderdaad onzeker zijn. Zeker in deze nieuwe functie heb ik bevestiging nodig. En dan niet als een klein kind, maar gewoon even een terugkoppeling.

Dat de andere twee niet mijn leidinggevenden zijn heb ik niet gezegd. Dit was in mijn tekst even ter verduidelijking van de situatie.


Ik ben het er zeker mee eens dat men ook zonder "juf" moet kunnen. Elkaar op dingen aanspreken is niet erg, nodig zelfs. Maar een gesprek van 2 "tegen" 1, een maand na een prima beoordeling viel rauw op mijn dak. Ik kom uit een balie/telefoon/social media functie en kreeg deze kans. Op een afdeling als deze werken vind ik een pittige stap maar gevoelsmatig zit er weinig support achter en lagen de verwachtingen erg hoog.

Buiten beschouwing latend dat mijn salaris er niet hoger van is geworden. Het vaste contract kreeg ik omdat dit de gebruikelijke stap was.

Eind vorig jaar is er een nieuwe collega aangenomen waar het al snel slecht mee afliep. Toen zij weg was leek het alsof ik de nieuwe zondebok was. Alle drukte en hectiek waarvoor zij was aangenomen was weer terug.
Begrijp ik, maar geeft wel aan hoe je erin staat.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
20-05-2020 16:52
O, je wilde even lekker van je af trappen.
Chic.
Spreek je de rest met kritische posts ook even aan?
Honey, you should see me in a crown

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven