Werk & Studie alle pijlers

Pitch

20-05-2020 16:49 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een sollicitatie moet ik een pitch van minstens 10 minuten houden. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Dat is geen pitch meer, dat is een lezing.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
A is van Amsterdam, daar werd ik ooit geboren....
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Even zoeken op
pitch sollicitatie
Een pitch van 10 minuten? :facepalm: daar hebben een paar hr mutsen de pitch klok horen luiden, maar weten niet waar de klepel hangt. Belachelijk.

Waarover moet de presentatie precies gaan? Of hebben ze ook geen enkele info gegeven behalve "bereid een pitch voor van minstens 10 minuten"?
Alle reacties Link kopieren
Veel plaatjes laten zien en rustig praten met pauzes waarbij je de toehoorders glimlachend aankijkt. Ik heb nog nooit een pitch van dichtbij gezien, maar dat waren de tips voor spreekbeurten vroeger.
Misschien even handig als je erbij zet voor welke functie het is.
Alle reacties Link kopieren
Het is de bedoeling van een pitch dat je jezelf juist kort en bondig, krachtig omschrijft. Een pitch van 10 minuten is onzinnig. Vraag aan de opdrachtgever wat precies de bedoeling is.
...
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
20-05-2020 17:27
A is van Amsterdam, daar werd ik ooit geboren....
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
De functie etc hou ik liever privé ivm herkenbaarheid. Ik ben me nu vooral aan het afvragen op welke manier ik meer dan 10 minuten een boeiend verhaal kan houden, welke ondersteunende middelen de moeite waard zijn. Het lijkt zoals hiervoor genoemd is inderdaad al snel een spreekbeurt :-?
Duplo-auto schreef:
20-05-2020 19:27
De functie etc hou ik liever privé ivm herkenbaarheid. Ik ben me nu vooral aan het afvragen op welke manier ik meer dan 10 minuten een boeiend verhaal kan houden, welke ondersteunende middelen de moeite waard zijn. Het lijkt zoals hiervoor genoemd is inderdaad al snel een spreekbeurt :-?
Maar wat hebben ze dan als opdracht gegeven? Wat meer dan "maak een pitch" neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
20-05-2020 19:57
Maar wat hebben ze dan als opdracht gegeven? Wat meer dan "maak een pitch" neem ik aan.
Over hoe ik de functie voor me zie en hoe ik klanten zou werven.
Alle reacties Link kopieren
Duplo-auto schreef:
20-05-2020 21:20
Over hoe ik de functie voor me zie en hoe ik klanten zou werven.
Als je daar een beeld bij hebt, dan lukt dat ook wel in 3 -5 minuten. Die je afsluit met de woorden dat je het liefst concreet communiceert en dat mooie praatjes geen gaatjes vullen.
Tien minuten is echt lang :)
Dat is eerder een presentatie dan een pitch. Ik kan beide leveren, maar een pitch van tien minuten zou mij ook voor problemen stellen. Je hebt dan wel de mogelijkheid om er een paar anekdotes in te verwerken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad veel plaatjes erin verwerken, en zoals Poppy del Rio al zegt zou ik er ook wat anekdotes in verwerken. Een verhaal van 10 minuten boeiend houden doe je vooral met behulp van afwisseling. Leg eerst kort en bondig uit hoe je klanten gaat werven, en vervolgens een concreet voorbeeld hoe je dit eerder gedaan hebt, in de vorm van een grappig/spannend verhaal. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven