Werk & Studie alle pijlers

Welk systeem gebruiken jullie op jullie werk?

20-05-2020 16:50 39 berichten
Hoi allemaal!

Ik werk bij een communicatiebedrijf waarin ik allemaal verschillende taken heb. Op het moment doe ik zo veel, dat ik het allemaal niet meer bijhoud. Ik heb Wunderlist en Trello geprobeerd (Trello komt redelijk in de buurt van wat ik wil, maar is toch nog te onoverzichtelijk). Wat gebruiken jullie voor to-do systeem op jullie werk?

Groetjes
Een excelbestandje
Ik gebruik gewoon old school pen en papier, mijn Filofax.

En door jouw naam heb ik nu twentyone pilots in mijn hoofd. :)
Ik gebruik gewoon outlook.
Jira, Azure DevOps, en het ode vertrouwde 'geeltje'.
In mijn outlook agenda maak ik afspraken aan waar ik alle informatie en documenten zet waar ik wat mee moet.
Voor de korte termijn dingen gebruik ik gewoon pen en papier.
Ik zet taken in mijn agenda.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
20-05-2020 16:57
In mijn outlook agenda maak ik afspraken aan waar ik alle informatie en documenten zet waar ik wat mee moet.
Voor de korte termijn dingen gebruik ik gewoon pen en papier.
Dit (al wordt dat voor me gedaan) in combinatie met een alarm dat aangeeft dat ik over x tijd blabla moet. Op het einde van de dag alles wat on going is of erbij ingeschoten, opnieuw inplannen zodat er niets gaat zweven.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Outlook, taken.
Alle reacties Link kopieren
Outlook taken
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Pen en papier, en dan doorhalen wat klaar is.

Nieuwe taken zet ik onder aan de lijst, eens in de zoveel tijd zet ik alles in volgorde van belangrijkheid en maak ik een nieuwe lijst.
Ik gebruik mijn boekje en pen en doe aan bullet journaling.

Werkt geweldig.
Microsoft planner. Kan je taken ook aan andere toebedelen, samenwerken, bestanden delen, notificaties op bepaalde data krijgen, lijstjes afstrepen, de hele rambam. Heen en weer schuiven van de ene Bucket naar de andere om prioriteiten te stellen, ik vind het echt handig.
Ik heb zelfs meerdere planners voor meerdere onderwerpen, en iedere planner dus weer onderverdeeld in Buckets en daar zitten taken in. Even wat werk om het op te zetten maar zorgt voor veel structuur.
Bij ons gebruikt overigens iedereen hetzelfde programma zodat we mee kunnen kijken waar de ander mee bezig is, en samen kunnen werken.
Ik zou echt onthand zijn als een collega een excelbestandje zou aanmaken, of met pen en papier gaat werken. Zeker nu er veel mensen (ook) vanuit huis werken.
Alle reacties Link kopieren
Excel-bestandje waarin ik ook aangeef of iets prioriteit heeft en hoe de stand van zaken is. En de echt belangrijke dingen die op een bepaalde dag moeten, zet ik in mijn Outlook agenda.
Alle reacties Link kopieren
Taken in outlook en voor de kleine/korte termijndingen een schrijfblokje. Werkt perfect voor mij.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Man = excel/outlook
Ik = outlook/gele plaknotities

Als ik bij een klant ben (op 1,5 meter afstand), gebruik ik mijn outlook-smartphone. Deze is gesynchroniseerd met outlook-PC.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
SNOW, Outlook en mijn trusty notitieblok naast me.
Alle reacties Link kopieren
Teams/planner en een whiteboard notitieboek voor alles wat ik door de dag heen snel wil noteren.
Alle reacties Link kopieren
De inbox van m'n mail (=outlook). Met de mail die daarin staat moet ik nog iets doen, de rest is gearchiveerd. Ik stuur ook regelmatig een mail naar mezelf met daarin een taak.
Alle reacties Link kopieren
Outlook Taken / herinneringen / Agenda, icm pen en agenda. Ik onthoud dingen niet super als ze digitaal zijn, vandaar bewuste keuze om ook op papier te werken. Vind het ook een fijne start van de dag, doornemen wat ik ga doen (vanuit Outlook) , lijstje maken, starten.
Alle reacties Link kopieren
Outlook, ik blok alles in m'n agenda aan de hand van wat ik denk nodig te hebben aan tijd. Dus alles wat ik voor klanten doe, maar ook de dagelijks terugkerende dingen zoals mails beantwoorden, interne overlegmomenten, agenda bijwerken, telefoontjes plegen, lunchpauze.
Alle reacties Link kopieren
Jira
Alle reacties Link kopieren
Voornamelijk:
Jira
Confluence

En wat andere tools waar ik minder mee die.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja Confluence ook, vergeten. :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven