Werk & Studie alle pijlers

Probleem met feedback?

03-06-2020 10:31 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds januari heb ik een nieuw baan. Mijn manager geeft mij veel feedback op inhoudelijk vlak, dus: in deze alinea nog wat toevoegen, slide 5 wat duidelijker maken, hier een plaatje, daar een grafiek. Op zich heerlijk, want mijn werk wordt er echt beter door. Ik krijg alleen ook steeds het gevoel dat het nooit goed is en dat hij een niveau verwacht dat ik niet binnen de verwachte tijd kan afleveren, hoe hard ik ook werk.

Nu helpt zijn manier van communiceren niet echt mee. Hij is super zakelijk en detail-georiënteerd en kan nogal bot overkomen. We zitten ook samen in een training voor managers en dit is een punt dat hij van meerdere mensen heeft gekregen. Hij ziet dingen snel, is heel intelligent, maar verwacht van anderen eigenlijk ook dat ze het meteen begrijpen.

Nu weet ik niet zo goed hoe en of ik dit bij hem kan aankaarten. Ik weet ook niet zo goed wat ik wil, want de feedback zelf is heel behulpzaam maar ik wil ook af en toe een gevoel van waardering krijgen. Dat krijg ik soms van andere collega's en medewerkers wel, maar omdat we veel thuiszitten is dat ook veel minder.

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Hij zal niet minderen. En waardering krijg je van hem op andere manieren dan de duidelijke signalen. Let maar eens op straks.
Dus aan jou: of je wil naar zijn niveau komen en heel hard werken, of je maakt je werk naar beste kunnen en legt het hem voor om je werk naar een hoger plan te laten tillen. En hoe vaker je iets doet, hoe beter je leert en hoe hoger je niveau komt.
Ik zou er niets van zeggen naar hem, maar dit helemaal uitbuiten om een hele beste versie van jezelf te gaan worden. Zie het als een uitdaging.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
heb je een officieel moment binnenkort? funstioneringsgesprek oid?
dat is het moment om hem te vragen hoe hij vindt, dat jullie samenwerken, en hem aan te geven, wat jij prettiger vindt
Echter, houdt er rekening mee, dat hij niet snel zal veranderen. Kweek een dikkere huid
Dit bericht had ik kunnen schrijven. Ook net een nieuwe baan met een veeleisende leidinggevende.

Na een meeting met botte feedback heb ik hem gebeld. Gevraagd om een terugkoppeling en hoe ik dingen beter kan doen de volgende keer. Dat kon hij waarderen en sindsdien lijkt hij iets meer rekening te houden met zijn manier van communiceren. En zelf probeer ik feedback te zien als iets positiefs; samen werken naar een beter resultaat en probeer ik mezelf zeker te behoeden tegen onnodige stress en hard werken om feedback te voorkomen. Want je kan niet altijd alles perfect en goed doen. Zeker niet in een nieuwe baan.
Herkenbaar. De totaalstroom aan feedback van mijn LG is inmiddels niet meer te volgen. LG heeft inmiddels soort van excuses naar het team gemaakt en gezegd dat hij ‘soms wat te perfectionistisch is’.
Ik weet van tevoren al dat er in de nieuwe werkweek weer een hoop onze kant op komt en vraag me af wie er deze week weer de feedback-ontvanger/de sjaak is. En je moet er ook altijd maar dankbaar voor zijn...:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Je kan een gesprek met hem aanknopen en vertellen dat je feedback in combinatie met waardering wel fijn vind

Ik had een stagebegeleider die dat ook nooit deed. Tot ik zelf aan haar vroeg hoe ze vond dat ik het deed. Of ik het goed deed. Toen kreeg ik wel waardering van haar
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet verwachten dat hij (op korte termijn) verandert. Ik zou proberen om daarnaast te vragen om meer feedback op de manier die je nodig hebt.

"Ik heb gemerkt dat je veel inhoudelijke feedback geeft, en dat waardeer ik want mijn werk wordt er echt beter door. Door de detail-feedback mis ik echter de grote lijn. Wat vind je van mijn functioneren de laatste tijd, is het van het niveau dat je verwacht? Is mijn werk van voldoende kwaliteit?"

Kies even een goed moment voor dit gesprek, zoals een gepland evaluatie moment of plan iets in met hem om te overleggen.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed om te merken dat meer mensen dit herkennen en ik heb echt veel aan de tips! Ik ga in elk geval proberen om feedback niet te zien als commentaar op het niveau, want zoals jullie aangeven zal er altijd iets zijn. Voldoening en zelfvertrouwen zal ik moeten halen uit mijn eigen overtuiging dat ik het allerbeste aflever dat ik op dat moment kan (en steeds een beetje beter/sneller).

Daarnaast zal ik hem toch eens de gerichte vraag stellen wat hij van mijn functioneren vindt en of dit het niveau is dat hij verwacht. Ik heb hem wel eens gevraagd hoe hij het vindt gaan, maar dan valt hij helemaal stil omdat de vraag te algemeen is. Daar kan hij echt niks mee. Zoals aliana het formuleert werkt het wellicht beter. Wel spannend, want het antwoord kan natuurlijk negatief zijn.
Ik vind het goed dat je wel kunt zien dat de feedback jou helpt om beter te worden in wat je doet.
Misschien kun je een omslag in je eigen denken proberen te krijgen: dit is iemand die duidelijk is en daardoor weet jij ook wat je aan hem hebt. Hij zal ook in je investeren omdat hij al tevreden is met jou en vooral bezig is met te bedenken op werkgebied hoe optimaal resultaat te bereiken.
Het is fijn om een keer te horen dat dat laatste ook zo is, maar probeer niet om iets te verwachten van iemand die dat niet zo snel doet, zoals complimenten geven. Je krijgt die feedback gelukkig wel van collega’s.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven