Werk & Studie alle pijlers

Salaris 8 uur per week met HBO diploma

03-06-2020 15:43 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bijbaan gevonden voor 8 uur per week bij een klein tech bedrijf. Hier ga ik werken naast het volgen van een WO master. Ik heb eind deze maand als het goed is mijn HBO diploma binnen en heb dus een volledig afgeronde studie, maar ben nog wel student omdat ik de master ga doen. Nu heeft het bedrijf een vast bedrag van €15 per uur (bruto) voor studenten. Er is mij verteld dat aangezien ik weinig uren zal maken, ik netto ook een redelijk bedrag overhoud. Hier bovenop komt nog vakantiegeld en pensioengeld aangezien ze dat per maand toevoegen aan het salaris (i.p.v. eens per jaar vakantiegeld en pensioenfonds). Arbeidsvoorwaarden zijn verder goed zoals zelf mijn uren indelen, laptop van het bedrijf en doorgroeimogelijkheden, dus daar heb ik niks over te klagen. Het gaat hier om een jaarcontract.

Aangezien ik een opleiding heb afgerond wanneer ik daar ga beginnen, mag ik morgen met een eventueel tegenbod komen. Voor ik erheen ging, hoopte ik op 13 euro per uur, dus €15 is al hoger dan dat. Ik weet nu niet of ik met een tegenbod moet komen, of €15 per uur maar gewoon moet accepteren.

Ik ga overigens werk uitvoeren in de richting van communicatie en marketing. Er is verder niemand anders bij het bedrijf die zich daar mee bezig houdt. Zij zien dit als een soort experiment om te kijken of extra inzet rondom communicatie/marketing hen wat extra's oplevert. Ze hebben het nu (nog) niet perse nodig aangezien ze flink groeien, maar dit willen ze blijven volhouden.

Ik heb geen ervaring met salarisonderhandelingen en dit is mijn eerste baan binnen mijn sector. Wat zijn jullie ervaringen? Wat raden jullie mij aan om te doen?

Bedankt! :)
15 euro pu is ongeveer 2400 euro pm. Dat lijkt me een prima salaris voor een hbo starter. (En veel voor een student)

Is jouw diploma in de richting van communicatie?
Alle reacties Link kopieren
Het stukje pensioen is niet helemaal duidelijk, dat wordt normaal gesproken niet jaarlijks verrekend.

Je kunt kijken naar vergelijkbare salarissen in deze sector en daar je salariswens op baseren.
Heb je een functie omschrijving gekregen? Want “ iets met marketing en communicatie “, kan betekenen dat je brieven beantwoord, de telefoon aanneemt en misschien iets namens het bedrijf op social media zet, wat in feite werk op mbo niveau is, of je moet in je eentje het beleid bedenken, budget lospeuteren voor een externe website bouwer waarvoor je ook alle content moet bedenken... dan zitten ze met 15 euro voor een dubbeltje op de eerste rang omdat jij toevallig nog een studie erbij doet.
Als je een functie omschrijving hebt kun je vast wel ergens een salaris wijzer vinden om te ontdekken wat een gangbaar salaris is.




Werk dat in mijn organisatie door studenten wordt gedaan instijgt zelden het niveau van data- entry.
Daar is ook een vast tarief voor.
Maar een functie met meer verantwoordelijkheid die eigen inbreng vereist, valt daar buiten.
Dan nemen we ook geen “ student“ aan , maar een communicatie/marketing medewerker. Dat iemand die al een afgeronde ( hbo) marketing of communicatie opleiding heeft en wordt aangenomen daarnaast nog studeert, maakt niet uit voor de beloning.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
03-06-2020 15:51
15 euro pu is ongeveer 2400 euro pm. Dat lijkt me een prima salaris voor een hbo starter. (En veel voor een student)

Is jouw diploma in de richting van communicatie?
Ja HBO communicatie
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
03-06-2020 15:53
Het stukje pensioen is niet helemaal duidelijk, dat wordt normaal gesproken niet jaarlijks verrekend.

Je kunt kijken naar vergelijkbare salarissen in deze sector en daar je salariswens op baseren.
Normaal bouw je automatisch pensioen op, maar dit bedrijf doet daar niet aan. Je krijgt een extra percentage op je salarisstrook en dat moet je dan zelf apart houden voor je pensioen.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
03-06-2020 15:51
15 euro pu is ongeveer 2400 euro pm. Dat lijkt me een prima salaris voor een hbo starter. (En veel voor een student)

Is jouw diploma in de richting van communicatie?
Dit.

Maar ook: je bent geen student, je bent HBO afgestudeerd starter.
En de argumenten die ze aanvoeren dat er nog vakantiegeld bovenop komt en dat je netto relatief veel overhoudt omdat je weinig werkt zijn wat mij betreft niet relevant.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
03-06-2020 15:54
Heb je een functie omschrijving gekregen? Want “ iets met marketing en communicatie “, kan betekenen dat je brieven beantwoord, de telefoon aanneemt en misschien iets namens het bedrijf op social media zet, wat in feite werk op mbo niveau is, of je moet in je eentje het beleid bedenken, budget lospeuteren voor een externe website bouwer waarvoor je ook alle content moet bedenken... dan zitten ze met 15 euro voor een dubbeltje op de eerste rang omdat jij toevallig nog een studie erbij doet.
Als je een functie omschrijving hebt kun je vast wel ergens een salaris wijzer vinden om te ontdekken wat een gangbaar salaris is.




Werk dat in mijn organisatie door studenten wordt gedaan instijgt zelden het niveau van data- entry.
Daar is ook een vast tarief voor.
Maar een functie met meer verantwoordelijkheid die eigen inbreng vereist, valt daar buiten.
Dan nemen we ook geen “ student“ aan , maar een communicatie/marketing medewerker. Dat iemand die al een afgeronde ( hbo) marketing of communicatie opleiding heeft en wordt aangenomen daarnaast nog studeert, maakt niet uit voor de beloning.
Nee, ik heb geen duidelijke functie omschrijving aangezien ik dit via via heb gevonden. Ik wist alleen dat ze een student in de richting van communicatie zochten en alleen op basis daarvan ging ik naar m'n sollicitatiegesprek. Wat in de gesprekken naar voren is gekomen is dat ze niks met social media doen, nog geen advertenties hebben en de website is erg minimaal. Ik moet dus een plan opzetten om hun zichtbaarheid te vergroten. Ze hebben nog geen propositie, dus die moet ik daarvoor ook nog opstellen en dan op de juiste manier de juiste doelgroep bereiken. Hopelijk is dit wat duidelijker.
Is er geen cao met Loonfunctie schalen?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
03-06-2020 16:03
Is er geen cao met Loonfunctie schalen?
Nee, er geldt geen CAO. Daarom vond ik het ook zo lastig over wat ik nou 'waard' ben en vraag ik het maar hier :)
Je kunt ook even googelen en op bijv. monsterboard en dat soort sites kijken naar wat starters in jouw branche (dus communicatie) verdienen.
Of tik even in indeed "communicatiemedewerker" in en kijk wat er in de advertenties staat.
Alle reacties Link kopieren
Ook voor een startende hbo’er, en zeker communicatie, is dit een prima salaris.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
03-06-2020 15:51
15 euro pu is ongeveer 2400 euro pm.
Huh? Het is toch maar 8 uur per week?
dolfje schreef:
03-06-2020 17:11
Huh? Het is toch maar 8 uur per week?
Omgerekend naar fulltime natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
03-06-2020 17:11
Huh? Het is toch maar 8 uur per week?
Maar men rekent voor het gemak wel vaak met maandsalarissen om te vergelijken 😉
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien hetzelfde uurloon met hbo en paar jaar werkervaring dus ik zou hier zeker als net afgestudeerde tevreden mee zijn.

Het verraderlijke van pensioen los is natuurlijk wel dat je het dan vaak toch niet opzij zet.
Alle reacties Link kopieren
Is voor de functie ook een hbo-diploma vereist?
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
03-06-2020 16:30
Je kunt ook even googelen en op bijv. monsterboard en dat soort sites kijken naar wat starters in jouw branche (dus communicatie) verdienen.
Of tik even in indeed "communicatiemedewerker" in en kijk wat er in de advertenties staat.
Ik heb dit net gedaan en volgens mij heb ik het zo best goed voor elkaar met €15 per uur. Dus ik ga hier gewoon mee akkoord. Dankje voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Dat pensioen mag wel nog een flink percentage zijn. Zorg dat het inzichtelijk is hou veel daar voor is, hoeveel voor vakantiegeld is en hoe veel daadwerkelijk salaris.

Krijg je wel je vakantiedagen doorbetaald? Want dit klinkt als een all-in-loon en dan vind ik het niet best.
onmymind schreef:
03-06-2020 17:21
Ik heb dit net gedaan en volgens mij heb ik het zo best goed voor elkaar met €15 per uur. Dus ik ga hier gewoon mee akkoord. Dankje voor de tip!
Graag gedaan, succes met de master.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
03-06-2020 17:21
Is voor de functie ook een hbo-diploma vereist?
Nee, ze zochten echt een student. Ik had een aantal dingen die in mijn voordeel werkte zoals een stage buitenland en afstudeerstage binnen dezelfde branche, maar het feit dat ik deze maand mijn diploma krijg was uiteindelijk doorslaggevend volgens mij. Deze dingen waren voor hen een hele goede combi.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
03-06-2020 17:16
Omgerekend naar fulltime natuurlijk.
Oh ja .
Ik heb duidelijk geen HBO-functie ;-D
Lijkt mij een prima salaris. Tegenbod zou kunnen zijn dat je het bedrag is, maar dat het exclusief het vakantiegeld is. Dat je er dus nog iets meer dan een euro erbij gaat proberen te krijgen.

Maar het salaris is niet slecht en inderdaad geen cao en geen verplicht bedrijftakpensioenfonds.
Alle reacties Link kopieren
RP7 schreef:
03-06-2020 17:25
Dat pensioen mag wel nog een flink percentage zijn. Zorg dat het inzichtelijk is hou veel daar voor is, hoeveel voor vakantiegeld is en hoe veel daadwerkelijk salaris.

Krijg je wel je vakantiedagen doorbetaald? Want dit klinkt als een all-in-loon en dan vind ik het niet best.
Ik heb net een concept van het contract ontvangen en daar staan percentages in voor pensioen (5%) en vakantiegeld (8%). Die €15 is nog wel exclusief pensioen en vakantiegeld, dus dat komt bovenop die €15. In mijn contract staat alleen dat er 24 vakantiedagen zijn op basis van 40 uur. Ik zal inderdaad nog even navragen of dat gewoon is terug te rekenen voor 8 uur per week. Dan zou ik 4/5 dagen hebben volgens mij.
Nou dat lijkt mij echt een prima aanbod. Het percentage pensioen wat werkgevers betalen is meestal wel wat meer dan 5% van het loon bij een verplichte aansluiting bij een pensioenfonds, maar je krijgt een mooi start uurloon.

De dagen zijn inderdaad na rato. dus 24 dagen delen door 40 x 8= je aantal uren. Ik zou nog even kijken naar je werkdag. Is deze flexibel? Op maandag werken kan dan gelijk twee weken extra vakantie geven (pasen en pinksteren) de vrijdag kan je opeens verplicht zijn om een vakantiedag op te nemen (dag na hemelvaart) waardoor je wat minder zelf je eigen vakantie kan plannen. Maar misschien zijn ze daar ook flexibel in door op een ander moment een extra dag te werken. Dat zou ik nog wel vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven