Werk & Studie alle pijlers

Druk van werkgever

06-07-2020 12:54 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu vakantie, ben deze week nog thuis maar ga volgende week een weekje weg met de kinderen. Erg veel zin in.

Maar nu is het zo dat ik tijdens mijn vakantie steeds word “lastig gevallen” door mijn planner. Voor diensten in augustus en september. Ik werk in de Flexpool in de zorg. Dit voelt voor mij toch als een druk en hierdoor kan ik mijn werk toch niet helemaal loslaten. Want ik moet dan toch weer mijn agenda pakken, ex bellen evt voor opvang van ons kindje etc etc.

Kan of mag ik tegen mijn planner en leidinggevende zeggen? “ ik heb vakantie, ik kom er na mijn vakantie op terug“. Ik snap dat zij het rooster rond willen hebben voor deze maanden maar ik vind die appjes gewoon vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Kan of mag ik tegen mijn planner en leidinggevende zeggen? “ ik heb vakantie, ik kom er na mijn vakantie op terug“.

Dat zou ik zeker doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet te reageren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Telefoon wegleggen, niet reageren
behalve... als je er voordeel bij kunt hebben, omdat je nu de mooiste diensten nog kunt nemen??
Ach, augustus en september zijn ook nog wel vakantiemaanden. Valt voor een planner ook niet mee denk ik. Ik zou daar wel gewoon behulpzaam in zijn, zeker als ik nog gewoon thuis was.

Maar als jij het vervelend vindt dan kan je beter je telefoon uitzetten.
Alle reacties Link kopieren
Laat ze 1 x een voorstel doen waarop jij 1 x op een tijd die jou schikt reageert.
Dan ben je in een keer klaar.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-07-2020 13:00
Telefoon wegleggen, niet reageren
behalve... als je er voordeel bij kunt hebben, omdat je nu de mooiste diensten nog kunt nemen??
Nu niet reageren is straks niet werken.
Jullie kunnen niet online zien welke diensten er open staan en daar op inschrijven ?
Kun je niet even met de planning bellen , kijken wat je straks op kunt lossen en dan afspreken dat je pas na je vakantie weer gebeld kunt worden?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kan of mag ik tegen mijn planner en leidinggevende zeggen? “ ik heb vakantie, ik kom er na mijn vakantie op terug“.

Er zijn meer flexers : als jij niet direct ja of nee zegt willen ze het aan een ander vragen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kun je niet gewoon een lijstje met kaders aan de planner geven, als hij/zij daar binnen blijft is het antwoord 'ja' en zo niet, dan moet de vraag wachten tot na je vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Wat is de reden dat je het als lastig vallen bestempeld?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Is dit druk vanuit de werkgever of vanuit een collega / planner die zijn eigen werk af wilt krijgen?

Ik denk alleen het laatste... gewoon negeren of bericht sturen dat je op vakantie bent.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak zal dit gebeuren tijdens de vakantie?

Je werkt in een flexpool, dus ik neem aan dat jij het ook fijn vindt om tijdig te weten wanneer je kunt werken. En de oppas weet wanneer er op de kinderen gepast moet worden.

Tijdens augustus en september zijn vaak mensen nog op vakantie. Ik begrijp het wel dat de planner het rooster op tijd klaar wilt hebben.

En wanneer jij terug bent van vakantie gaat de vaste planner net 3 weken weg. Lijkt me ook niet handig.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik zou werkapp/telefoon blokken op je telefoon en dus simpelweg niet reageren tijdens je vakantie. Stuur een mail naar je leidinggevende dat je van dan tot dan niet bereikbaar bent.
Het gaat blijkbaar niet om diensten direct na je vakantie maar een aantal weken later. De opvang voor je kind kun je dan toch wel regelen na je vakantie?
Je kunt het ook proberen om te draaien, dus bij de planner voor je vakantie doorgeven welke week je niet je kind hebt, en aangeven dat je die week alle diensten wilt draaien en dat je over diensten in andere weken pas na je vakantie uitsluitsel kunt geven.
Alle reacties Link kopieren
Vraag of ze willen mailen. Dan kan jij reageren wanneer het wel uitkomt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik zou zeggen dat ik op vakantie ben, met een vreindelijk verzoek om het op de mail te zetten en dat je er na de vakantie op terugkomen. Ik denk dat ik ook subtiel zou zeggen dat ik het niet waardeer om in mijn vakantie hiervoor gestoord te worden.
Geef de data’s door waarop je evt wel zou kunnen werken. Dan is het aan de planner welke ze je inplant. Dan telefoon aan de kant en genieten van je vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Als de planner belt zou ik vragen of hij/zij nu alle lege plekken voor de komende weken bespreken en dat je daarna vakantie hebt tot x datum en dat hij/zij daarna weer kan bellen of je beschikbaar bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het dubbel. Je werkt in de flexpool, dus geen diensten is niet werken toch? Dan denk ik toch dat je juist blij bent als ze je veel werk bieden? En als jij niet reageert, dan werkt een ander wel. Door niet te reageren of later, kun je zelf straks pech hebben en minder uren maken. Of dat een probleem is, is weer een andere vraag.

Je kunt ook een lijstje maken voor je op vakantie gaat met dagen die je kunt en geef dat door aan de planner: die dagen ben ik beachikbaar, extra niet.
Bel gewoon zelf en geef duidelijk aan wanneer je beschikbaar bent om ingepland te worden in de periode aug en sept. De planner heeft dan een vrijbrief om te plannen en jij zet je telefoon uit.

Ik zou duidelijk aangeven volgende week niet bereikbaar te zijn omdat je op vakantie bent.
Idd zelf je beschikbare dagen opgeven en dan kunnen zij je naar hartelust indelen op die data of niet. Hebben ze jou verder niet bij nodig.
Alle reacties Link kopieren
VesperLynd schreef:
06-07-2020 13:49
Ik zou zeggen dat ik op vakantie ben, met een vreindelijk verzoek om het op de mail te zetten en dat je er na de vakantie op terugkomen. Ik denk dat ik ook subtiel zou zeggen dat ik het niet waardeer om in mijn vakantie hiervoor gestoord te worden.
Ik maak roosters in de zorg. Wanneer ik een rooster niet rond krijg en flexpoolers in ga zetten, ga ik niet wachten tot na de vakantie van een betreffende flexpooler. Ik wil namelijk dat rooster af.

Als de flexpooler dan weer terug is van vakantie en de leukste, beste, meest gewilde diensten zijn opgevuld, Is het helaas pindakaas.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet vragen om een lijst met alle open diensten? Dan kun je zelf invullen wanneer je kunt werken en de rest van de open diensten kunnen door naar andere flexers.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit toch wel iets anders dan iemand die je van het werk stoort voor een zakelijk iets, over een lopend dossier ofzo. Dan zou ik ook niet geamuseerd van zijn maar dit gaat om je eigen rooster.

Volgens mij is de vraag of je dan en dan kan werken. Is zelf toch ook fijn dat je weet wanneer je kan werken?
Tickel schreef:
17-07-2020 20:52
Kun je niet vragen om een lijst met alle open diensten? Dan kun je zelf invullen wanneer je kunt werken en de rest van de open diensten kunnen door naar andere flexers.
Ik denk dat To inmiddels wel (Bijna) terug is van vakantie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven