Werk & Studie alle pijlers

Meer motivatie voor school door vrienden in de klas?

10-07-2020 15:21 19 berichten
Gaat school je gemakkelijk af als je vrienden in de klas hebt of niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk wel dat dat scheelt ja, maar misschien ook niet omdat je dan meer zit te kletsen in de les
Nee bij mij leidde het erg af
Alle reacties Link kopieren
Das lastig te zeggen, want meestal maak je vanzelf (nieuwe) vrienden als je eenmaal in een klas zit.
Alle reacties Link kopieren
Had ik wel, maar ik had dan ook wel vrienden die serieus waren met school. Die kon ik eventueel ook om uitleg of een samenvatting vragen. Als je vrienden er een potje van maken lijkt het me niet motiverend.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er ook wel aan over welke leeftijd het we hebben?

Kan me voorstellen dat het sociale aspect op de basisschool zeker erg belangrijk is en school daardoor leuker wordt.
VO waren vrienden ook zeker belangrijk, maar ook een factor wat zorgde voor afleiding. De vrienden die ik daar heb ontmoet zie ik nu nog steeds. Sommigen ken ik dus al meer dan 20 jaar.
Mijn opleidingen daarentegen deed ik voor mezelf en die kop koffie kon ik met iedereen wel drinken...
jessmariano_1986 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 15:27
Reden: Toevoeging VO
25.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daardoor ging ik wel met veel meer plezier naar school en later ook naar colleges. Zeker op de uni is het wel een extra motivatie om naar hoorcolleges te gaan. Hoeveel tijd ik daarnaast aan huiswerk en studie besteedde, stond er denk ik los van.
Tijgerprintje2 schreef:
10-07-2020 15:25
Had ik wel, maar ik had dan ook wel vrienden die serieus waren met school. Die kon ik eventueel ook om uitleg of een samenvatting vragen. Als je vrienden er een potje van maken lijkt het me niet motiverend.

Dat.
Peer pressure speelt een grote rol op school. Vrienden die liever zitten te klooien motiveren misschien wel om naar school te gaan, maar niet om daar iets nuttigs te doen.
Vrienden die leren en huiswerk maken en elkaar helpen kunnen elkaar positief beïnvloeden.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt van de vrienden af, het hangt van jezelf af, het hangt van de school af, het hangt van je thuissituatie af. Er zijn zoveel factoren die je opleiding kunnen verstoren of versterken. Maar een goede sfeer en weinig stress werkt altijd prettiger.
Alle reacties Link kopieren
Wat gaat dan makkelijker?

Lol en leut hebben ging makkelijker met vrienden in de klas.
Leren en opletten ging beter zonder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Of dat je klasgenoten vrienden zijn of niet, dat is niet zo belangrijk. Het heeft zowel zo zijn voordelen als zijn nadelen.

Het maakt de studie wel een stuk makkelijker wanneer je redelijk goed kunt opschieten met je klasgenoten. Je moet tijdens je schoolcarrière regelmatig gezamenlijke projecten doen. Wanneer je echt niet kunt opschieten met elkaar, of zelfs een hekel aan elkaar hebt wordt het samen werken een stuk lastiger.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Wat is de reden voor de vraag? Je hebt toch al enige ervaring met school, neem ik aan, anders mag je hier niet eens komen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening: liever af en toe afgeleid worden door je vrienden maar met plezier naar school gaan, dan je goed kunnen focussen maar je eenzaam voelen in de groep. Ik was in de eerste paar jaar havo altijd bang dat we groepjes moesten vormen want ik bleef altijd als een van de laatste over. En dat beïnvloedde mijn prestaties echt wel!
Alle reacties Link kopieren
Vanwaar deze vraag?
leeg
vrienden is een groot woord.
er wel bij horen
Alle reacties Link kopieren
To, wat wil je graag horen?

Gaat je kind voor het eerst naar de middelbare school en moet/wil je kind in een klas geplaatst worden waar al vrienden zitten? Dan zou ik zeggen: De basisschool vrienden blijven wel speciaal maar verwateren wel - en je krijgt snel nieuwe vrienden. Dat valt wel mee.
Zit je kind op de basisschool, heeft zhij een kleine vriendengroep en wordt zhij daar net precies uitgehaald? Dan zou ik even met een auto de school binnenrijden. Daar mag je best iets van zeggen.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn oudste dochter wel, twee van haar drie vriendinnen zijn van die hele slimme die nog geen genoegen nemen met een 8. Ze trekken mijn dochter zeker wel op met hun ijverigheid. Ze moet er niet aan denken ze kwijt te raken door te blijven zitten of door een ander vakkenpakket, dus ze werkt wel wat harder dan ze anders zou hebben gedaan vermoed ik.
Dit hangt van je vrienden af. Als die gemotiveerd zijn en je samen leert voor je toetsen is het een voordeel. Als ze alleen maar willen rondhangen en school ze niet boeit kan je ze beter niet hebben op school.
SteunEndeToeverlaet schreef:
10-07-2020 19:48
To, wat wil je graag horen?

Gaat je kind voor het eerst naar de middelbare school en moet/wil je kind in een klas geplaatst worden waar al vrienden zitten? Dan zou ik zeggen: De basisschool vrienden blijven wel speciaal maar verwateren wel - en je krijgt snel nieuwe vrienden. Dat valt wel mee.
Zit je kind op de basisschool, heeft zhij een kleine vriendengroep en wordt zhij daar net precies uitgehaald? Dan zou ik even met een auto de school binnenrijden. Daar mag je best iets van zeggen.
Kinderen die met hun vriendjes op het VO worden geplaatst blijken vaak minder makkelijk contact te leggen met andere leerlingen.

Al moeten de andere leerlingen ook niet “samenklitten” en dat heb je niet in de hand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven