Werk & Studie alle pijlers

Vog

17-07-2020 09:39 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden. Via mijn nieuwe werk heb ik een vog aangevraagd. Afgelopen maandag maar ik heb nog geen reactie. Ik ga op de administratie van een school werken. Ik heb geen strafblad. Een snelheidsovertreding dat wel.
Maar ik ben wel ziek geweest vijf jaar geleden. Aan de hand daarvan heeft iemand anoniem een melding gemaakt bij veilig thuis omdat ze dachten dat ik niet voor mijn kinderen kon zorgen. Dit heeft voor veel stress gezorgd. We hebben een gesprek gehad en hier is niets uitgekomen. Ik ben inmiddels beter en met mijn kinderen gaat het helemaal prima.

Toch ben ik altijd bang en wantrouwig door dit alles. Ik ben nu zo bang dat ik geen vog krijg.
Kan dit? Doordat ze kunnen zien dat veilig thuis ingeschakeld is. Ondanks dat er niets mee gedaan is?
nee.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Je kunt met dit soort vragen trouwens ook het Juridisch Loket bellen.
Alle reacties Link kopieren
Okay dat wist ik niet. Ik voel me al de hele week zo zenuwachtig.
Het is al een tijd geleden en nog zit ik hier zo mee. Dat iemand dit kan denken en nooit iets heeft gevraagd. Het heeft zoveel gedaan met mij en nog steeds.

En omdat je overal leest dat je binnen een week een antwoord hebt en ik heb nog niets gehoord. Ik zie het al voor me dat ik geen vog krijg en dan geen werk heb.
Een vog afgeven kan wel een paar weken duren hoor niet elke gemeente is daar vlot mee .
https://www.vog-aanvraag.nl/faq/hoe-lan ... rwerkt-is/
Voor je vog gaan ze alleen op zoek naar veroordelingen. Niet naar meldingen die nergens op gebaseerd zijn/waren. Verder komen alleen die veroordelingen naar voren die van belang zijn voor je functie. Dus als veroordeelde kinderzedendelinquent kun je nog prima bij een bank komen te werken want de bank wil alleen maar weten of hun geld veilig is in jouw handen.
Andersom schreef:
17-07-2020 09:49
Voor je vog gaan ze alleen op zoek naar veroordelingen. Niet naar meldingen die nergens op gebaseerd zijn/waren. Verder komen alleen die veroordelingen naar voren die van belang zijn voor je functie. Dus als veroordeelde kinderzedendelinquent kun je nog prima bij een bank komen te werken want de bank wil alleen maar weten of hun geld veilig is in jouw handen.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wel op een school werken maar dan als secretaresse.

Ik voel me gewoon altijd een beetje een crimineel of dat ik iets fout doe.

Maar het heeft dus geen invloed hierop?
rooscac schreef:
17-07-2020 09:54
Ik ga wel op een school werken maar dan als secretaresse.

Ik voel me gewoon altijd een beetje een crimineel of dat ik iets fout doe.

Maar het heeft dus geen invloed hierop?

Nee, want als er geen veroordeling is geweest dan kunnen ze de melding niet terug vinden.

Zou mooi zijn zeg als elke melding terug te vinden zou zijn. Dan kun je het leven van willekeurig wie heel onaangenaam maken.
Alle reacties Link kopieren
Het zou raar worden als door een anonieme melding iemand niet meer een VOG kan krijgen.
u heeft uw kinderen niet mishandeld, dus u zult die VOG krijgen.

Een snelheidsovertreding is geen probleem voor uw functie.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
17-07-2020 09:49
Voor je vog gaan ze alleen op zoek naar veroordelingen. Niet naar meldingen die nergens op gebaseerd zijn/waren. Verder komen alleen die veroordelingen naar voren die van belang zijn voor je functie. Dus als veroordeelde kinderzedendelinquent kun je nog prima bij een bank komen te werken want de bank wil alleen maar weten of hun geld veilig is in jouw handen.
Dat is niet waar, ze kijken bijvoorbeeld ook naar sepots en openstaande zaken. Maar een VOG kijkt alleen naar justitiële documentatie. Veilig thuis valt daar niet onder. De melding bij veilig thuis zal dus geen enkele invloed hebben op je VOG.

Hier wordt bijvoorbeeld omschreven naar welke gegevens ze wel kijken: https://www.kantoorvanbreukelen.nl/nieu ... e-gegevens
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Maar ik herken vanwege een min of meer vergelijkbare ervaring wel de stress die je voelt. Ook bij mij liep het met een sisser af, maar het heeft me erg beschadigd en ik word nog altijd onrustig als ik met "instanties" te maken krijg.

Ik kan je adviseren om hier hulp voor te zoeken, om te beginnen bij de huisarts of de praktijkondersteuner. Ik heb zelf een tijd EMDR gehad om de gebeurtenissen te verwerken. Helemaal weg is de emotie rondom het gebeuren niet gegaan, maar de scherpe kantjes zijn er wel af. Als ik nu te maken krijg met een "instantie" (gemeente, UWV en dergelijke) word ik nog wel onrustig, maar niet meer zo angstig en gestressed als vroeger.

Sterkte hiermee!

En met die Vog komt het wel goed!
Alle reacties Link kopieren
Nee, je hoeft hier niet bang voor te zijn.
Veilig thuis is ook een hulporganisatie hè, zij kunnen geen veroordelingen doen, dan kan alleen een rechter.

Het is zomervakantie dus die aanvragen duren dan altijd wat langer. Ik heb wel eens vier weken moeten wachten en ook wel eens een halve week (ook voor onderwijs). Er wisselen nu veel mensen in het onderwijs van werkplek.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
17-07-2020 10:56
Nee, je hoeft hier niet bang voor te zijn.
Veilig thuis is ook een hulporganisatie hè, zij kunnen geen veroordelingen doen, dan kan alleen een rechter.

Het is zomervakantie dus die aanvragen duren dan altijd wat langer. Ik heb wel eens vier weken moeten wachten en ook wel eens een halve week (ook voor onderwijs). Er wisselen nu veel mensen in het onderwijs van werkplek.

Dit ook! Ik heb in een half jaar tijd er vier aangevraagd. Invalkracht bij verschillende stichtingen. Dat ging de ene keer sneller dan de andere.
Alle reacties Link kopieren
Bugsfunny schreef:
17-07-2020 09:44
Nee. Je kunt met dit soort vragen trouwens ook het Juridisch Loket bellen.
Waarom zou je een JL bellen als je vraag gewoon hier of via google op te lossen valt?
óu sont les neiges d'antan

Ach dat verschilt gewoon per keer, de duur van de aanvraag. Ik heb er al zoveel aangevraagd. Toevallig had ik hem deze week binnen 3 dagen op de deurmat liggen. Dat was wel echt een record tijd. Ik heb er ook wel eens 3 weken op moeten wachten.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel. Ik wil hier ook hulp voor zoeken. Tenminste niet perse hier voor maar ik wil dit wel bespreken bij therapie. Zeker omdat niemand dit weet, alleen mijn ex en ik. Mijn vriend weet dit niet. Ik schaam me en ben idd altijd bang als er post binnen komt of iemand aan de deur staat. Mening van andere ben ik ook bang voor of mijn kinderen nu streng toespreken in het openbaar.

Ik wil ook graag een nieuwe start maken met deze baan maar omdat dit nu speelt kan ik niet genieten.
Als er niks uit het onderzoek is gekomen hoef je nergens bang voor te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Er is geen onderzoek geweest. Alleen een gesprek met ons. En dat was het.
Maar omdat ik nog geen reactie heb op die vog word ik echt bang.
Alle reacties Link kopieren
rooscac schreef:
17-07-2020 12:09
Dank jullie wel. Ik wil hier ook hulp voor zoeken. Tenminste niet perse hier voor maar ik wil dit wel bespreken bij therapie. Zeker omdat niemand dit weet, alleen mijn ex en ik. Mijn vriend weet dit niet. Ik schaam me en ben idd altijd bang als er post binnen komt of iemand aan de deur staat. Mening van andere ben ik ook bang voor of mijn kinderen nu streng toespreken in het openbaar.

Ik wil ook graag een nieuwe start maken met deze baan maar omdat dit nu speelt kan ik niet genieten.
Ik vind het vooral zorgwekkend dat je het niet met je huidige partner durft te bespreken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Dat is dan een andere discussie. Daarom ga ik ook hulp zoeken. 😊
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
17-07-2020 11:14
Dit ook! Ik heb in een half jaar tijd er vier aangevraagd. Invalkracht bij verschillende stichtingen. Dat ging de ene keer sneller dan de andere.
Waarom 4 in een half jaar? Ze zijn een half jaar geldig immers 😬.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
17-07-2020 17:35
Waarom 4 in een half jaar? Ze zijn een half jaar geldig immers 😬.

Ja maar ze zijn niet overdraagbaar. Dus als je bij vier verschillende stichtingen werkt wordt het door de stichtingen vier keer aangevraagd. En betaald gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
TO die ziek melding en het gesprek met die instantie staat helemaal los van het VOG.

Zolang jij geen geweldsmisdrijf of misdaad met kinderen hebt gepleegd is er niets aan de hand. Het duurt een weel of 6.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven