Werk & Studie alle pijlers

Werken op een zwembad

20-07-2020 14:55 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ga binnenkort studeren in Utrecht en ik wil graag een bijbaantje op het zwembad. Ik heb een reddend zwemmen diploma kan ik dan op een zwembad werken als lifeguard/toezichthouder ?
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het hier in NL gewoon badmeester/juf of medewerker zwembad heet ;-)
groenebroek schreef:
20-07-2020 15:25
Denk dat het hier in NL gewoon badmeester/juf of medewerker zwembad heet ;-)
En daarnaast werken we in het zwembad.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt aan het zwembad.
Maar bij bijvoorbeeld Duinrell zie ik deze vacature voor badmeester/toezichthouder:
https://www.duinrell.nl/werken-bij/vacatures
Je wordt eventueel intern opgeleid.

Wat ik verder bedoel met ligt aan het zwembad. Sommige baden hebben misschien liever iemand die ook zwemles kan geven, dus dan liggen de eisen hoger.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
PikkuMyy schreef:
20-07-2020 15:26
En daarnaast werken we in het zwembad.
Maar liever nog ernaast ;-)
Alle reacties Link kopieren
In mijn studententijd kon dat daar ja!
Alleen als er vacatures zijn...
Alle reacties Link kopieren
Je werkt op de markt en in het zwembad.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Nou er zijn welgeteld 3 zwembaden in Utrecht dus dat is best makkelijk nagaan.
Meestal begin je als toezichthouder. Mijn zoon doet dat al jaren. Nooit een opleiding of diploma voor reddend zwemmen gevolgd of gehaald. Wel wordt van al het personeel elk half jaar de zwemvaardigheid en het reddend zwemmen getoetst. Er zijn een aantal manieren van reddend zwemmen die hij moet beheersen en hij moet een bepaalde snelheid hebben.

Elk half jaar gaan ze dat met elkaar oefenen en toetsen en redden ze elkaar uit het bad.

Mijn zoon vindt het erg leuk werk. Succes met je sollicitatie.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
20-07-2020 15:54
Nou er zijn welgeteld 3 zwembaden in Utrecht dus dat is best makkelijk nagaan.
4 toch?
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
20-07-2020 16:20
4 toch?
Krommerijn, de Kwakel en den Hommel toch?
Alle reacties Link kopieren
Een EHBO cursus komt ook wel van pas.

Laatst was ik aan het zwemmen toen een jongen buiten bewustzijn raakte na een potje stoeien in de glijbaan en met zijn hoofd tegen de wand van de glijbaan smakte. Eigen schuld dikke bult als je elkaar op gaat houden in die buis maar je moet er wel wat mee als je daar werkt.
huisduif schreef:
20-07-2020 17:17
Een EHBO cursus komt ook wel van pas.

Laatst was ik aan het zwemmen toen een jongen buiten bewustzijn raakte na een potje stoeien in de glijbaan en met zijn hoofd tegen de wand van de glijbaan smakte. Eigen schuld dikke bult als je elkaar op gaat houden in die buis maar je moet er wel wat mee als je daar werkt.

Dat wordt meestal ook vanuit het zwembad geregeld. Dat iedereen dat heeft en dat de kennis bij gehouden wordt.
Ik zie de titel en zie amerikaanse taferelen voor me. Van die basketbal zaal vloeren die wegschuiven en er een zwembad onder zit :D Dacht echt dat TO in zo'n omgeving moest werken en daar bang voor was :rolf:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
20-07-2020 16:26
Krommerijn, de Kwakel en den Hommel toch?
Fletiomare is officieel toch ook Utrecht
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort studeren in Utrecht en ik wil graag een bijbaantje op het zwembad.


Als dakdekker bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
Zeker solliciteren! In mijn regio is het lastig om aan toezichthouders te komen, wellicht in Utrecht ook wel. Hier zouden ze blij zijn met een enthousiaste student in iedergeval. Zoon van kennis doet dit werk ook. Hij zwemt bij een reddingsbrigade maar ik weet niet welke diploma's hij precies heeft. Hij moet wel elk jaar een test doen en dat schijnt best pittig te zijn. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je voor dat soort functies ook een VOG dient te overleggen.
Niet geschoten is altijd mis
Jezus is terug!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
20-07-2020 15:54
Nou er zijn welgeteld 3 zwembaden in Utrecht dus dat is best makkelijk nagaan.
En ze vallen allemaal onder het beheer van de gemeente, en horen wat dat betreft redelijk bij elkaar. Weet niet hoe het tegenwoordig met Kromme Rijn zit, dat zat eerder altijd alleen zomers onder het beheer van de gemeente, en de overige tijd van het jaar bij een zwemvereniging. Ofwel je hebt je twee tijdelijke contracten gehad, nu wegwezen.

In het voorjaar deden ze altijd een hele ploeg studenten opleiden voor de diensten bij de Kromme Rijn, reddend zwemmen, EHBO, BHV, en vanuit daar namen ze er altijd een paar over voor de diensten in de andere baden, want dan waren bij een van de baden meestal alweer uitgekeken op de vorige ploeg.

Best leuk werken als student btw. Kunt leuke diensten in de avonden en weekend draaien. Schoonmaken hoort er ook bij (!!!).
summerisnear wijzigde dit bericht op 27-07-2020 00:18
3.58% gewijzigd
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren
NickyN schreef:
26-07-2020 21:33
Zeker solliciteren! In mijn regio is het lastig om aan toezichthouders te komen, wellicht in Utrecht ook wel. Hier zouden ze blij zijn met een enthousiaste student in iedergeval. Zoon van kennis doet dit werk ook. Hij zwemt bij een reddingsbrigade maar ik weet niet welke diploma's hij precies heeft. Hij moet wel elk jaar een test doen en dat schijnt best pittig te zijn. Succes!
Reddingsbrigade, althans, voor zee, is best pittig inderdaad.
Toezichthouder voor het zwembad is wat makkelijker. Moet je alleen ervoor zorgen dat je niet een kerel van twee meter en honderd kilo hebt als afzwempartner, als vrouw van 1.60 en 50 kilo. Moet je natuurlijk kunnen zo'n grote vent redden, maar maakt het er niet per se makkelijker op.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
20-07-2020 15:25
Denk dat het hier in NL gewoon badmeester/juf of medewerker zwembad heet ;-)
Nee, het heet in NL toezichthouder.
Bitje93 schreef:
26-07-2020 23:03
Ik denk dat je voor dat soort functies ook een VOG dient te overleggen.

Klopt, maar vraagt de werkgever, met jouw toestemming, voor je aan. Betaalt de werkgever meestal ook nog dus lijkt me alleen een bezwaar als je iets op je kerfstok hebt.
Alle reacties Link kopieren
Waar kom je vandaan, TO? Ik schrok me destijds dood van het Utrechts zwembadpubliek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven