Werk & Studie alle pijlers

Advies over contract [Geen OP]

25-07-2020 23:33 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-08-2020 16:14
Reden: OP verwijderd
97.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dus je contract loopt nog tot augustus 2021? Dan valt er toch ook nog niets over te zeggen?!
Drie maanden voor afloop contract lijkt me een mooi moment om het weer aan te kaarten. Geen enkel bedrijf gaat je eerder toezeggingen doen.
Alle reacties Link kopieren
relax, idd 3 maanden voor die tijd zelf aankaarten als je dan nog niets gehoord heb.
Been there, done that, got the T-shirt.
Zoek even uit hoe het zit met de ketenregeling. Vanaf 2015 ergens werken en nog geen vast contract hebben is best uitzonderlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou onder tussen solliciteren naar een baan met betere kansen. Wanneer je die vindt, dan zou ik aangeven dat je gesolliciteerd hebt en dat je ergens anders kan starten maar dat je eventueel wil blijven wanneer je contract kan worden omgezet naar vast.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als het je zo onzeker maakt zou ik uit gaan kijken naar een andere baan die meer zekerheid biedt.
Geen werkgever gaat 8 maanden van tevoren dingen beloven, zeker niet een werkgever die al niet makkelijk contracten geeft.
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
26-07-2020 08:06
Als het je zo onzeker maakt zou ik uit gaan kijken naar een andere baan die meer zekerheid biedt.
Bij een andere baan krijg je ongetwijfeld ook een jaarcontract, dus daar schiet TO echt niks mee op qua zekerheid.

Ik zou in je functioneringsgesprek wel erop terugkomen als daaruit blijkt dat je goed functioneert en er een moment voor is om het Ergens in de afronding te noemen: fijn dat jullie het zo goed vinden gaan, ik ben ook blij om hier te werken en hoop Ook dat ik na afloop van m’n contract deze zomer hier kan blijven. Snap dat het nog even duurt, maar wanneer denk je daar iets zonnigs over te kunnen zeggen, dan kom ik er tzt op terug?

Dan kan je op het moment dat jouw leidinggevende noemt, bv mei, gewoon weer vragen: goh, mijn contract loopt in augustus af en in december gaf je aan rond deze tijd wat meer duidelijkheid te kunnen verschaffen. Hoe staat het ermee?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Dit is helaas wel mogelijk. Eerst lang via het uitzendbureau gewerkt. Fase A en B uitgezeten. Toen mijn uitzendbureau geen fase C heeft aangeboden was het vertrekken of via werkgever. Zo heb ik hem gekregen zeg maar.

Dank voor de tips.

Ik kaart het aan tijdens mijn beoordelingsgesprek en daarna nogmaals drie maanden van te voren ongeveer.
Heb je tijden tussendoor niet gewerkt? En al die tijd voor dezelfde werkgever (direct of indirect) gewerkt?
Afhankelijk van je CAO heb je mogelijk van rechtswege al een contract voor onbepaalde tijd.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
26-07-2020 17:33
Heb je tijden tussendoor niet gewerkt? En al die tijd voor dezelfde werkgever (direct of indirect) gewerkt?
Afhankelijk van je CAO heb je mogelijk van rechtswege al een contract voor onbepaalde tijd.
Hoi, dank voor je reactie. Wel bij dezelfde werkgever en zelfde functie, maar deze telt uitzendcontracten niet mee. Ik heb het ook nagevraagd bij de Fnv, die gaf dat ook aan. Het is een overheidsinstelling.
Alle reacties Link kopieren
Lina9393 schreef:
26-07-2020 17:06
Hallo allemaal,

Dit is helaas wel mogelijk. Eerst lang via het uitzendbureau gewerkt. Fase A en B uitgezeten. Toen mijn uitzendbureau geen fase C heeft aangeboden was het vertrekken of via werkgever. Zo heb ik hem gekregen zeg maar.

Dank voor de tips.

Ik kaart het aan tijdens mijn beoordelingsgesprek en daarna nogmaals drie maanden van te voren ongeveer.
Dan is er sprake van opvolgend werkgeverschap, en dat is het uitzoeken waard. Vreemd dat een overheidsinstelling de wet niet hoeft te volgen.
..
Alle reacties Link kopieren
OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.

Viva Moderator
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven