Werk & Studie alle pijlers

Salarisonderhandelingen

26-07-2020 00:05 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ivm een interne sollicitatie ben ik me aan het inlezen in de salarissystematiek die bij mn (hopelijk) nieuwe functie horen.
Ik val nu onder een cao verleningssysteem met vast jaarlijkse periodiek en eindejaarsuitkering. Op papier werk ik nu fulltime (36uur)

De nieuwe functie valt onder een wat vrijer systeem waar je periodiek afhangt van je functioneren. Hiernaast wil ik graag 32 of 34 uur ipv de fulltime 38 (voor kantoorpersoneel) gaan werken.
De salarisschaal staat vast maar verder niet.
Gebruikelijk is dat starters op 70% van de salarisschaal beginnen.
Maar val ik onder starter. Ik heb eerder (pre-burnout) 6 jaar op HBO niveau gewerkt en werk nu 5 jaar binnen dit bedrijf. Functie heeft veel raakvlakken met wat ik nu doe. (Denk overstap van automonteur naar werkvoorbereider)

Ik wil geen onrealistische verwachtingen omdat ik te hoog inzet maar ik wil mezelf ook niet in de vingers snijden.

Als ik 80% vraag en 32 uur ga ik er financieel iets op vooruit.

ik ben heel bang om te falen en na 5 jaar goede beoordelingen onderuit te gaan in deze functie. Mijn eerdere ervaringen met beoordelingsgesprekken enzo zijn niet zo positief. Nu is er veel veranderd maar toch vind ik t doodeng om deze stap te zetten.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik maakte een keer een interne stap waarbij ik twee schalen omhoog ging. Wel moesten we nog onderhandelen in welke tree van die schaal ik zou starten.
Ik vond het heel spannend omdat die nieuwe functie veel meer verantwoordelijkheid had en bij een ander onderdeel was waar ik nog niemand kende. Alhoewel ik in die vorige functie ook al allerlei taken erbij deed die "boven dat niveau" waren.
Wel merkte ik dat ze graag wilden dat er snel iemand zou beginnen want de vorige persoon zou al stoppen in die functie en het was een lastige periode om iemand anders nog te werven die snel zou kunnen starten. Dus daardoor voelde ik dat ik wel een iets sterkere onderhandelingspositie had: zij hadden haast.
Maar in jouw geval ben jij het ook al "geworden" en hebben ze anderen ook al afgewezen denk ik?

Waar ik nog steeds blij mee ben is dat ik toen een aantal dingen in gedachten heb gehouden voor het onderhandelingsgesprek.

- "Dan maar heel even een bitch" (tijdens het gesprek gewoon zakelijk en hard blijven), daarna heb ik er heeeeel lang plezier van. Zet even een knop om, net zoals je misschien doet voor een tandartsbezoekje. Even doorbijten en volhouden, dan is het ook zo weer voorbij.
Dit bleek ook zo te zijn! Ze schrokken dat ik hoog inzette maar daardoor leken ze me juist ook serieuzer te nemen! en zeiden ze meteen ja tegen mijn hoge bod, terwijl ik ook akkoord zou zijn gegaan met 3 stapjes lager, maar dat zei ik natuurlijk niet. Ik hoorde later via-via dat zij eigenlijk lager hadden willen insteken, maar blijkbaar een beetje geïntimideerd waren doordat ik zo zelfverzekerd die tree had gevraagd.
Het is een paar minuten heel spannend maar daarna ben je er jaaaarenlang blij mee!
Overigens hoorde ik dit effect ook van een andere vrouw die meubels op maat bouwt en voorheen veel te lage prijzen ervoor rekende. Sinds zij en haar werkpartner hogere en realistischere prijzen zijn gaan rekenen, worden ze opeens ook veel serieuzer genomen en als vakvrouwen gezien, en worden ze minder 'genaaid' door klanten die bijvoorbeeld hun ontwerpen jatten en het dan zelf gaan bouwen!

- Bedenk: Zij hebben ook geen zin in gedoe en om weer een andere kandidaat te moeten gaan benaderen. Ze willen er met jou uit komen.

- Doe net alsof je op de markt staat in Thailand, Tanzania of waar dan ook waar onderhandelen doodnormaal is. Zie het niet als strijd maar als een sociale bezigheid, een spel. En weet dus ook dat je flink hoog mag starten als je maar voor ogen houdt wat jouw absolute bodem is. Begin niet meteen met jouw bodem-bod! Op die Thaise markt vragen ze ook eerst 400 en kan je alsnog uitkomen op 60. Zij beginnen dan ook niet met 70 te vragen toch? (Het onderhandelen gaat natuurlijk het beste als je wel een beetje weet wat een Thai zou betalen.)

- BELANGRIJK: vergeet niet dat een vrouw per definitie vrijwel altijd veel te bescheiden is, en laten we daar verdomme eens mee stoppen! Dat is een heel grote reden waarom vrouwen nog steeds maar 70% van het salaris krijgen dat mannen voor PRECIES HETZELFDE werk krijgen met evenveel ervaring en kwaliteiten. Alleen maar omdat mannen meer zelfvertrouwen (lees: zelfoverschatting) hebben en meer bluffen en ook omdat personeelsmanagers nog steeds onbewust vrouwen lager waarderen / inschatten als minder competent dan ze echt zijn.
Mannen denken: ik kan 3 van de 5 vereisten al supergoed, dus ik ben hartstikke geschikt en ze mogen in hun handjes knijpen met mij, ik zet lekker hoog in.
Een vrouw denkt: Oh jee ik kan maar 3 van de 5 dingen, nou ik solliciteer maar niet (of ik vraag maar niet echt het bedrag dat ik er eigenlijk voor wil hebben). Stop daarmee en bijt even een paar minuutjes door tijdens dat gesprek, sta voor wat je kan. En daarna ben je er lang blij mee.

En zorg daarna als je begonnen bent, ook dat degene die jou beoordeelt, weet wat je presteert. Ik heb gemerkt dat je dat echt af en toe even actief moet laten zien, gaandeweg een paar keer, en niet pas bij het beoordelingsgesprek. Vertel er gewoon eens over, enthousiast omdat iets goed gelukt is en omdat je dacht dat hij/zij het wel leuk zou vinden om te weten waar je mee bezig bent.
Het voelt als borstklopperij maar als je het niet doet, ziet hij/zij het echt niet en dat merk je dan weer in een lagere beoordeling.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze gedachten. Veel succes!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik moet prive behoorlijk wat regelen maar ik weet ook dat ze heel moeilijk iemand kunnen vinden. Nadat ik gesolliciteerd had hoorde ik dat errde al een (leidinggevende) collega van mij benaderd was maar die had geweigerd. (O.a. vanwege loon)

Ik wil fulltime contract en 6 uur ouderschapsverlof. En dan minimaal op t zelfde loon als nu uitkomen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Nee nee nee! Je wil er minimaal een bepaald bedrag op vooruit gaan! Hoeveel is afhankelijk van wat je nu verdient.

Er is geen man die akkoord zou gaan met een hogere functie en hetzelfde salaris.
patsy--stone schreef:
26-07-2020 02:34
- BELANGRIJK: vergeet niet dat een vrouw per definitie vrijwel altijd veel te bescheiden is, en laten we daar verdomme eens mee stoppen! Dat is een heel grote reden waarom vrouwen nog steeds maar 70% van het salaris krijgen dat mannen voor PRECIES HETZELFDE werk krijgen met evenveel ervaring en kwaliteiten. Alleen maar omdat mannen meer zelfvertrouwen (lees: zelfoverschatting) hebben en meer bluffen en ook omdat personeelsmanagers nog steeds onbewust vrouwen lager waarderen / inschatten als minder competent dan ze echt zijn.
.
De loonkloof bestaat echt, al is 70% wel overdreven. Er zijn deels verklaarbare factoren waardoor vrouwen minder verdienen (parttime, opleidingsniveau, tijdelijk uit het arbeidsproces vanwege kinderen). Ergens speelt onbewust ook nog het idee dat een man zijn gezin moet onderhouden en eem vrouw wel een man heeft die ook inkomen genereert. En dan heb je vrouwen die teveel voor de werkgever gaan denken en met twee partijen gaan onderhandelen pver wat een schappelijk salaris is: met de werkgever, maar ook met zichzelf.

Lees dit artikel eens en laat het je sterken om te gaan voor het salaris dat bij de functie past. Niet invullen voor je werkgever wat zij jou waard vinden of bescheiden zijn omdat je jezelf in deze functie nog niet bewezen hebt en niet gezien wilt worden als een haaibaai.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Leeuwtje12345 schreef:
26-07-2020 06:38
Nee nee nee! Je wil er minimaal een bepaald bedrag op vooruit gaan! Hoeveel is afhankelijk van wat je nu verdient.

Er is geen man die akkoord zou gaan met een hogere functie en hetzelfde salaris.
Volgens mij bedoelt ze hetzelfde salaris voor 32 uur als ze nu voor full time krijgt. Dan ga je er dus al op vooruit. Of dat genoeg is, is een tweede, maar het is niet ‘hetzelfde salaris’.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je aan alle voorwaarden van de functie voldoet mbt opleiding e.d. dan heb je toch recht op 100% van het CAO loon?

Alleen wanneer je in opleiding bent en geen diploma hebt dan zou je een aanloopschaal kunnen hebben, maar wanneer de functie volledig gaat uitvoeren dan zou ik geen genoegen nemen met 70 of 80% salaris.

Doe je dan 20-30% minder dan collega's die er al zitten??? Het is trouwens normaal dat je de eerste 2-3 maanden nodig hebt om jezelf in te werken, dus dat bedoel ik niet. Maar wanneer je na 2-3 maanden de functie volledig uitvoert dan hoort daar toch geen salaris bij van 70-80%?

Inwerken hoort er bij, niemand krijgt tijdens de eerste weken minder salaris omdat hij ingewerkt moet worden. In werken is ook hard werken, inlezen, nieuwe dingen leren, ...e.d.

Je hoort betaald te krijgen naar wat je doet en dus 100%, tenzij je nog aanvullende scholing moet volgen en er een reden is voor een aanloopschaal.

Je bent trouwens geen bitch wanneer je betaald wil worden naar wat je doet en gelijk betaald wilt worden in vergelijk met de collega's die, die functie ook uitvoeren. Dat is geen bitchie verzoek...waarom zou je meer verantwoordelijkheid aannemen en zwaardere taken en je onder tussen onder laten betalen voor dat werk?

Ik zou voor het volledige loon gaan wat die functie waard is en dan naar rato het parttime percentage.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Apatura schreef:
26-07-2020 00:05
[.....]

De nieuwe functie valt onder een wat vrijer systeem waar je periodiek afhangt van je functioneren.

[......]

Spreek gelijk af wanneer dat functioneren voor het eerst beoordeeld wordt. Vraag wat gebruikelijk is en kijk of dat voor jou handig uitkomt of juist niet een maak dan afspraken over een eventueel afwijkende eerste termijn.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er vanuit gaan dat je voldoende tot goed functioneert. Het salaris kan dan altijd nog naar boven of beneden worden bijgesteld. Waarom zou je er bij voorbaat vanuit gaan dat je matig functioneert? Waarom zouden zij jou die baan geven wanneer ze van jou denken dat je matig zal functioneren? Wanneer ze de beste kandidaat voor de baan aannemen dat is de persoon ook het volledige salaris waard.
viva-amber wijzigde dit bericht op 26-07-2020 12:34
32.78% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ga zelf binnenkort ook onderhandelen, en vroeg me af of ik hierbij minder onderhandelingsruimte heb ivm corona? Weet niet hoe het bij jouw werkgever zit TO, wij draaien nu nog (erg) goed maar ze verwachten wel een zwaardere tijd zeggen ze.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil idd van fulltime naar parttime. Ik zit nu op net geen 34 uur gemiddeld als fulltime ivm regelingen voor onregelmatige werktijden.
In mn nieuwe functie raak ik mn doorbetaalde pauzes en onregelmatigheidstoeslag kwijt dus daar lever ik flink in op tijd en geld.

Hier is een systeem van salarisschalen. Aan het eind van een kalenderjaar krijg je je beoordeling en op basis daavan krijg je je periodieke verhoging. Dit loopt can 2,5% bij onvoldoende tot 6% bij uitmuntend als je tussen 70 en 80% van je salarissschaal zit.

Wat ik zei, ik ga eens vissen wat mn collega is geboden voor die functie. :biggrin:

Ik heb co-ouderschap en n dochter van 5jr. Die kleine meid gaat er heelaas sowieso op achteruit. Ik heb nu regelmatig weken dat ik doordeweeks 3 dagen thuis ben. Dat zal straks enkel woensdagmiddag en vrijdagmiddag zijn. En naar schoolbrengen wordt lastig :cry:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
26-07-2020 10:46
Ik wil idd van fulltime naar parttime. Ik zit nu op net geen 34 uur gemiddeld als fulltime ivm regelingen voor onregelmatige werktijden.
In mn nieuwe functie raak ik mn doorbetaalde pauzes en onregelmatigheidstoeslag kwijt dus daar lever ik flink in op tijd en geld.

Vraag: WIL jij die functie eigenlijk wel?

Je gaat flink inleveren. Bereken eens wat je nu betaalt krijgt per uur, waarbij je dus álles meeberekent. Doe dat uurloon maal 32 (uur) en dan maal 4,2 (weken per maand). Dat is het salaris dat je minimaal wilt. Tel er 20% (onderhandeling) bij op, dat is het salaris dat je vraagt.

Tenzij ze meer bieden dan wat je minimaal wilt. Dan start je de onderhandeling meteen met die 20% extra. Als ze niet akkoord gaan dan zeg je heel lief en vriendelijk dat je dan de baan helaas niet kunt aannemen, omdat je dan je rekeningen niet meer kunt betalen. Tenzij je het heel graag wilt en de baan het waard is om in te leveren.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Haha, dat is idd ook een goeie vraag.
Het is een mooie kans voor mij.
Het werk wat ik nu doe is leuk maar ik ben zwaar overgekwalificeerd. Ik ben al 3 van de 5 jaar opjacht naar een interne opleiding. Afgelopen voorjaar een interne cursus gedaan.
En dit is echt wel een mooie kans om door te groeien.
Wat ik nu doe, wil ik niet nog jaren doen. Fysiek soms zwaar en ik doe nu al wat randzaken die eigenlijk bij die nieuwe functie horen maar waar ze nu niet aan toe komen ivm onderbezetting. (Kleine technische dingen aanpassen)

Alleen amitie hebben, goed zijn in wat ik doe en ook nog een kans krijgen is even wennen voor me. :bonk:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
26-07-2020 12:10
Vraag: WIL jij die functie eigenlijk wel?

Je gaat flink inleveren. Bereken eens wat je nu betaalt krijgt per uur, waarbij je dus álles meeberekent. Doe dat uurloon maal 32 (uur) en dan maal 4,2 (weken per maand). Dat is het salaris dat je minimaal wilt. Tel er 20% (onderhandeling) bij op, dat is het salaris dat je vraagt.

Tenzij ze meer bieden dan wat je minimaal wilt. Dan start je de onderhandeling meteen met die 20% extra. Als ze niet akkoord gaan dan zeg je heel lief en vriendelijk dat je dan de baan helaas niet kunt aannemen, omdat je dan je rekeningen niet meer kunt betalen. Tenzij je het heel graag wilt en de baan het waard is om in te leveren.
Dat zou ik nooit zeggen, ik zou aangeven dat dat het bedrag is wat jij waard bent in die functie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Neem die opleiding die je nog wilt mee in je onderhandelingen. En eventuele andere bijkomende zaken. Ik weet niet wat jouw nieuwe baan gaat inhouden, maar je zou bijvoorbeeld kunnen bedingen dat je administratieve zaken vanuit thuis doet. Als je op die manier 2 dagen thuis kunt werken en 2 in het bedrijf heb je in elk geval alweer wat extra vrijheid.

Ofzo. Bedenk vooraf goed wat je wilt, wat de alternatieven zijn en wat zij zouden kunnen aanbieden.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-07-2020 12:33
Dat zou ik nooit zeggen, ik zou aangeven dat dat het bedrag is wat jij waard bent in die functie.

Dat ligt eraan hoe groot het gat is. Als TO nu 3000 euro netto heeft door die onregelmatigheidstoeslag en straks nog maar 2200 gaat verdienen, dan gaat ze er wel heel erg ver op achteruit. De kans dat het bedrijf daar 800 euro (netto, dus ongeveer 1200 bruto) bij gaat doen is niet echt groot als er met schalen wordt gewerkt.

Als ze van 3000 naar 2800 zou gaan en de baan graag wil, wordt het anders. Maar die berekening moet je wel vooraf maken. Het is niet de bedoeling dat je met minder tijd en meer stress ook nog eens op een houtje moet bijten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
26-07-2020 12:10
Vraag: WIL jij die functie eigenlijk wel?

Je gaat flink inleveren. Bereken eens wat je nu betaalt krijgt per uur, waarbij je dus álles meeberekent. Doe dat uurloon maal 32 (uur) en dan maal 4,2 (weken per maand). Dat is het salaris dat je minimaal wilt. Tel er 20% (onderhandeling) bij op, dat is het salaris dat je vraagt.

Tenzij ze meer bieden dan wat je minimaal wilt. Dan start je de onderhandeling meteen met die 20% extra. Als ze niet akkoord gaan dan zeg je heel lief en vriendelijk dat je dan de baan helaas niet kunt aannemen, omdat je dan je rekeningen niet meer kunt betalen. Tenzij je het heel graag wilt en de baan het waard is om in te leveren.

Als ze niet akkoord gaan zeg je zakelijk en vriendelijk dat je dan de baan niet kunt aannemen omdat je er financieel niet minder van wil worden.

Mijn man was ooit akkoord gegaan met een salaris maar hij ging van vierwekenloon naar maandsalaris, en verder nog meer dingen die anders waren. Reiskosten belast/onbelast, dertiende maand etc. Bij nader inzien ging hij er financieel nauwelijks op vooruit. Gewoon het gesprek in gegaan met de mededeling dat hij zijn financiële vooruitgang niet in vergelijking vond staan met te toegenomen verantwoordelijkheid.

Dan ben je zakelijk bezig en werk je niet op het gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
26-07-2020 12:41
Dat ligt eraan hoe groot het gat is. Als TO nu 3000 euro netto heeft door die onregelmatigheidstoeslag en straks nog maar 2200 gaat verdienen, dan gaat ze er wel heel erg ver op achteruit. De kans dat het bedrijf daar 800 euro (netto, dus ongeveer 1200 bruto) bij gaat doen is niet echt groot als er met schalen wordt gewerkt.

Als ze van 3000 naar 2800 zou gaan en de baan graag wil, wordt het anders. Maar die berekening moet je wel vooraf maken. Het is niet de bedoeling dat je met minder tijd en meer stress ook nog eens op een houtje moet bijten.
Nee, dat bedoelde ze niet. Ze bedoelde dat werkgevers er niks mee te maken heeft of jij je rekeningen wel of niet kunt betalen. Jij bent iets waard op basis van je vaardigheden en de verantwoordelijkheid van de baan. Zo moet je het dus ook benaderen.
Alle reacties Link kopieren
Superbedankt voor t meedenken trouwens.
T is even achakelen voor me van niet lekker in mn vel bij een een hbo adviseursjob naar mbo productie werk en nu naar technische hbojob.

Als ik de reactie van de manager mag geloven ben ik al bijna aangenomen, alleen moet hr er tussen zitten omdat t een openbare vacature is.
Dat sterkt mn positie wel. Hij ken mij ook al 4jr en weet globaal mijn situatie.
Been there, done that, got the T-shirt.
En of dit een mooie kans voor jou is zegt ook niets over jouw waarde voor de werkgever en hoe je de functie uit gaat voeren, is dus ook geen reden om je salariswensen bij te stellen.

Rekening houden met mogelijke toekomstige gevolgen van Corona (waar iemand iets over schreef) is een factor voor de werkgever On rekening mee te houden. Als sollicitant zou ik daar niet op voorsorteren, behartig je eigen belangen in deze onderhandeling en niet ook nog eens die van de werkgever.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
26-07-2020 07:03
.
De loonkloof bestaat echt, al is 70% wel overdreven.
Nee hoor, dit is het gemiddelde in Nederland volgens recent onderzoek. Stond laatst in de kranten.
En heeft natuurlijk niks te maken met parttime want het gaat om wat vrouwen betaald krijgen voor exact hetzelfde werk, zelfde aantal uren, en met dezelfde kwaliteiten en ervaring. Dus helemaal vergelijkbare situatie behalve dat ze geen piemel hebben.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
26-07-2020 14:17
Superbedankt voor t meedenken trouwens.
T is even achakelen voor me van niet lekker in mn vel bij een een hbo adviseursjob naar mbo productie werk en nu naar technische hbojob.

Als ik de reactie van de manager mag geloven ben ik al bijna aangenomen, alleen moet hr er tussen zitten omdat t een openbare vacature is.
Dat sterkt mn positie wel. Hij ken mij ook al 4jr en weet globaal mijn situatie.
Nou, een sterke onderhandelingspositie dus! Zij hebben echt geen zin in gedoe en om die vacature echt uit te moeten zetten, honderden brieven door te moeten spitten, etc.

Echt eventjes doorbijten dus, vertrouw in jezelf, goed voor jezelf opkomen, dat hoeft maar heel eventjes en daarna heb je er heel lang plezier van. Probeer even te denken als die man die ik eerder beschreef: ik kan 3 van de 5 dingen dús ik ben hartstikke geschikt en dus zet ik hoog in bij de onderhandelingen. En niet als de vrouw die in haar schulp kruipt en hoopt dat ze er niet te veel op achteruit gaat. KOM OP! Succes!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Morgen mn eerste officiële gesprek. Ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Oja, wat ik nog vergeten was te zeggen: toen ik die interne overstap maakte naar een functie van 2 schalen hoger, begonnen zij met te vragen wat ik nu verdiende (dus in die lagere functie). Kennelijk hadden ze die exacte info niet intern mogen opvragen. Ik antwoordde dat het er niet toe deed hoeveel ik nu verdiende want dat is een heel andere functie. En toen vroegen ze hoeveel ik dan zou willen verdienen in die nieuwe functie en heb ik dus best hoog ingezet, en van schrik gingen zij akkoord.

Ik geloof dat iemand anders het ook al zei: hoeveel je nu verdient doet niet ter zake en hoeven zij niet te weten. En zullen ze ook niet raar vinden als je dat bedrag niet wilt noemen, hooguit zullen ze even balen dat ze dat niet als veel te lage uitgangspositie kunnen benutten.

Het gaat gewoon om die nieuwe functie en het salaris dat daarbij past. En blijkbaar willen ze jou graag hebben dus kom op, even volhouden en zelfvertrouwen hebben. Niet toegeven aan te weinig! Desnoods als je paniek voelt opkomen of merkt dat je toch door de spanning ja wilt zeggen tegen iets wat eigenlijk te laag is, zeg dan desnoods dat je er heel even over na wilt denken. Maar krachtiger is natuurlijk om ter plaatse te zeggen dat je toch echt vasthoudt aan jouw bod, of dat jij wel een beetje zakt met jouw bod maar niet tot hun lage bod. Bedenk echt goed van tevoren wat jouw bodem is, en hoe hoog je daarboven begint en in welke stapjes je eventueel naar beneden kunt tot jouw bodem.

Veel succes! En laat even weten hoe het ging!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Gesprek ging prima. Mn gesprekspartner had al doorgedacht hoe een interne kandidaat ingewerkt zou kunnen worden zonder al te veel strubbelingen met 'oude ' afdeling. Best fijn.

Uren was ook geen probleem (dat verwachtte hij ook al wel) Hij moest glimlachen om mn verzoek fulltime met x uur ouderschapsverlof :P

Volgende week hoor ik of er een 2e gesprek komt met nog weer n laag hoger en hr.
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven