Werk & Studie alle pijlers

Ouderschapsverlof en vakantie opname

03-08-2020 15:15 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een korte vraag want ik denk dat ze op mijn werk een foutje hebben gemaakt maar ik weet het niet 100% zeker. Ik kan het ook niet terugvinden in mijn cao of Google. Misschien dat iemand het hier weet.

Ik heb sinds een paar maanden ouderschapsverlof opgenomen. Ik werk normaal 24 uur en ik neem nu voor een jaar 4 uur per week op en werk nu dus 20 uur per week. Dit is mijn eerste vakantie en ik vroeg me af of ze dan 24 uur vakantie uren opnemen of 20 uur. Weet iemand dat?
Alle reacties Link kopieren
20 uur, want je bouwt ook maar voor 20 uur vakantie uren op, en krijgt maar 20 uur uitbetaald.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
20.
Alle reacties Link kopieren
Oké bedankt voor de reacties! Dan hebben ze het inderdaad verkeerd gedaan. Ik hoop wel dat ze dat deze week nog terug kunnen draaien.
Sjiraf schreef:
03-08-2020 15:29
Oké bedankt voor de reacties! Dan hebben ze het inderdaad verkeerd gedaan. Ik hoop wel dat ze dat deze week nog terug kunnen draaien.
Natuurlijk kan dat.

Maar “ ze”? Plan je het dan zelf niet in in het systeem in?
Is ook niet heel raar hoor, vaak gaat het mis. Of je hebt wel 24 uur opgebouwt en heb je met behoud van salaris voor 24 uur ouderschapsverlof, dan kan het anders zitten.
Alle reacties Link kopieren
De wettelijke regels bij ouderschapsverlof zijn dat je geen verlof opbouwt - en dus ook niet opneemt - als het volledig onbetaald verlof betreft. Zodra het verlof wel (deels) doorbetaald wordt, bouw je wel verlof op en neem je die uren dus ook op als verlof.

Dus stel dat je 4 uur ouderschapsverlof verlof hebt en die 4 uur 25% wordt wordt doorbetaald, dan bouw je dus wel als normaal verlof op over die uren en wordt het ook ingehouden als normaal.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... antiedagen
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
03-08-2020 15:33
Natuurlijk kan dat.

Maar “ ze”? Plan je het dan zelf niet in in het systeem in?
“Het” systeem ? Vertel eens , welk wereldwijdouderschapsplanverlofsysteem ?
rascalles schreef:
03-08-2020 16:21
“Het” systeem ? Vertel eens , welk wereldwijdouderschapsplanverlofsysteem ?
Gewoon iets waar je je verlof invult/ aanvraagt. Zo raar is dat toch niet?
rascalles schreef:
03-08-2020 16:21
“Het” systeem ? Vertel eens , welk wereldwijdouderschapsplanverlofsysteem ?
Die van je werk misschien? :wtf:
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
03-08-2020 16:25
Die van je werk misschien? :wtf:
Mijn werk heeft geen zelfaanvraagouderschapsverlofsysteem hoor ,kun je over wtf-en maar is toch echt zo. En nu ?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werkt het anders, in mijn vakanties neem ik geen ouderschapsverlof op. Zodoende verdien ik dus meer als ik op vakantie ben dan als ik werk :). Mijn verlofdagen worden voor 55% uitgekeerd. Nu zit ik in het onderwijs dus liggen mijn vakanties vast. Ik bouw ook mijn normale vakantiedagen op trouwens, conform mijn gehele contract. Dus even naar de administratie om te kijken hoe of wat.
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
03-08-2020 15:19
20 uur, want je bouwt ook maar voor 20 uur vakantie uren op, en krijgt maar 20 uur uitbetaald.
Dat ligt er dus aan of je betaald of onbetaald verlof hebt, dat is niet duidelijk vanuit de openingspost.
De personeelszakenmedewerker bij ons houdt het ergens in een losse Excel of zelfs papier bij geloof ik, het past zeker niet in ons reguliere systeem. Zou er dan ook bovenop zitten als het net je weinige uren betreft en even checken als je weer terug bent.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons worden dan je werkbare uren in het systeem aangepast. Ik werk 40 uur - 8 uur ouderschapsverlof. Als ik een week vrij neem kost mij dat 32 uur.
rascalles schreef:
03-08-2020 16:28
Mijn werk heeft geen zelfaanvraagouderschapsverlofsysteem hoor ,kun je over wtf-en maar is toch echt zo. En nu ?
Huh? Chill.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 03-08-2020 17:25
1.80% gewijzigd
Saartjepoes2 schreef:
03-08-2020 16:32
Dat ligt er dus aan of je betaald of onbetaald verlof hebt, dat is niet duidelijk vanuit de openingspost.
Ja, dat heb ik later ook al getikt idd.
gizzmo-returns schreef:
03-08-2020 15:33
Natuurlijk kan dat.

Maar “ ze”? Plan je het dan zelf niet in in het systeem in?
Geloof me, er zijn een heleboel banen waar je zelf helemaal niks te plannen hebt in wat voor systeem dan ook.
Luci_Morgenster schreef:
03-08-2020 17:25
Huh? Chill.
Nou eerlijk gezegd word ik inmiddels ook een klein beetje moe van die eeuwige aannames over werkgerelateerde zaken.
Lady*Voldemort schreef:
03-08-2020 18:40
Geloof me, er zijn een heleboel banen waar je zelf helemaal niks te plannen hebt in wat voor systeem dan ook.
Het is een vraag hè ....
Alle reacties Link kopieren
Ik kan dit inderdaad zelf niet doen. Maar ze (hoofdkantoor) hebben het aangepast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven