Werk & Studie alle pijlers

Laatste salaris doorgegeven

06-08-2020 18:23 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel stom, maar heb mijn laatste salaris per uur doorgegeven terwijl ik erna achterkwam dat dat het domste is wat je kunt doen.

Het is namelijk niet slim als je hier later over wilt onderhandelen en erboven wilt komen, hierdoor sta je al 1 nul achter.

Nu vraag ik me af of ik dit nog recht zou kunnen trekken bij een vervolgafspraak of dat het verdoemd is om te onderhandelen over een hogere salaris?

Ik heb wel het een en ander aan te bieden.
Ik heb namelijk de diploma al behaald die ze ook als werk en leertraject aanbieden. Daarnaast gaat het om een functie voor dji voor niv 2. Ik heb al als diplomas mbo niv 4 en nog een diploma voor bev 2 behaald, daarnaast propedeuse en nog bezig met hbo. Hiernaast allerlei aanvullende cursussen op het gebied van veiligheid en zorg.

Nu vraag ik me af wat ik zou kunnen vragen aan uurtarief? Het minimale standaard ligt volgens cao van beveiliging voor mij op 12,50. Ik heb aan de nieuwe werkgever 13 doorgegeven maar zou dus eigenlijk 15 willen vragen en vroeg me af of dit redelijk is gezien mijn opleidingen, ervaringen en certificaten. Kan ik dat al Meerwaarde aanhalen en of zijn er andere technieken om dit voor elkaar te krijgen.

Ben benieuwd, hoop dat er nog hoop inzit betreft het opschalen van mijn uurloon;(
Alle reacties Link kopieren
Uurtarief alleen doorgeven als het je een hoger salaris oplevert.

Je kunt altijd om meer vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ja stom had ik niet moeten doen. Ik wacht het allemaal wel af, maar nu ben ik een type die me hierom helemaal gek om kan laten maken.
Alle reacties Link kopieren
Indien je een salaris wil op MBO niv 4 dan moet je werk gaan doen op MBO niv 4.

Een schoonmaker met een universitair diploma wordt als schoonmaker betaald.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-08-2020 18:46
Indien je een salaris wil op MBO niv 4 dan moet je werk gaan doen op MBO niv 4.

Een schoonmaker met een universitair diploma wordt als schoonmaker betaald.
Eens.
Je kan ook nee zeggen als het te weinig is
Alle reacties Link kopieren
ze hadden ook een loonstrookje kunnen vragen, als je dan gelogen had over je salaris ging je nat
Gewoon eerlijk zijn, dan komen zij nu met een bod, en jij met een tegenbod
En dan vertellen zij uietendelijk wat het likken of stikken salaris wordt :)
Alle reacties Link kopieren
Je kan van alles vragen maar dan ben je nog niet verplicht om het te geven.

Ze had ook kunnen zeggen: dit en dit wil ik graag verdienen en verder vind ik de vraag niet relevant.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
lilalinda schreef:
06-08-2020 18:57
ze hadden ook een loonstrookje kunnen vragen, als je dan gelogen had over je salaris ging je nat
Gewoon eerlijk zijn, dan komen zij nu met een bod, en jij met een tegenbod
En dan vertellen zij uietendelijk wat het likken of stikken salaris wordt :)
Ook dat mag je weigeren. Het gaat mogelijk nieuwe werkgevers niets aan wat je bij je vorige werkgever verdiende.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
06-08-2020 18:59
Ook dat mag je weigeren. Het gaat mogelijk nieuwe werkgevers niets aan wat je bij je vorige werkgever verdiende.
vraag me af, hoeveel mensen dat weigeren, en hoeveel werkgevers dan nog denken: Jottum, die kandidaat nemen we!
(het is niet bepaald een bijzondere baan of kandidaat)
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-08-2020 18:46
Indien je een salaris wil op MBO niv 4 dan moet je werk gaan doen op MBO niv 4.

Een schoonmaker met een universitair diploma wordt als schoonmaker betaald.

Ik zit een beetje in de war met wat ik beste kan doen.
Heb hiervoor social work mbo niv 4 afgerond. Daarna hbo safety en security, zit in de 4e leerjaar en heb hiernaast beveiliger diploma niv 2 gehaald. Vraag me af wat ik beste kan doen, nu de baan aannemen in de bev terwijl ik daarmee onderbetaald word. Heb het in de eerste instantie gedaan omdat ik het leuk vond en netjes op cv staat, maar nu vind ik het uurloon niet meer opwegen tegen de voordelen. Ik kan in de zorg gegarandeerd 3 tot 4 euro meer krijgen. Maar ergens denk ik dat dat voor te veel geswitch gaat leiden waardoor dat ook weeer ten koste gaat van wat je kan vragen als uurtarief. Je ervaring in dezelfde branche word namelijk ook opgespaard.
Ik weet niet meer zo goed wat ik wil.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-08-2020 19:01
vraag me af, hoeveel mensen dat weigeren, en hoeveel werkgevers dan nog denken: Jottum, die kandidaat nemen we!
(het is niet bepaald een bijzondere baan of kandidaat)

Ik denk dat ik 16,50 ga vragen en uiterst tot 15 zou willen zakken. Als ze dat niet willen dan houdt het voor mij denk ook op. Enigzins wil ik me door salaris niet tegenhouden doordat ik doorgaans ervaring en wat je kunt leren qua theorie en praktijk velen malen belangrijker vind dan salaris. Maar nu begint het toch wel te knagen en vraag ik me af of ik wel handig bezig ben.
Alle reacties Link kopieren
Het is maar een bijbaantje, doe wat je het minst vervelend vindt tegen het beste uurloon
(denk ook aan hoeveel uren je er werken kunt, je reistijd etc)
Alle reacties Link kopieren
MeisjeVanDeBuurt schreef:
06-08-2020 19:06
Ik denk dat ik 16,50 ga vragen en uiterst tot 15 zou willen zakken. Als ze dat niet willen dan houdt het voor mij denk ook op. Enigzins wil ik me door salaris niet tegenhouden doordat ik doorgaans ervaring en wat je kunt leren qua theorie en praktijk velen malen belangrijker vind dan salaris. Maar nu begint het toch wel te knagen en vraag ik me af of ik wel handig bezig ben.
Hoeveel biedt de zorg je?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-08-2020 19:06
Het is maar een bijbaantje, doe wat je het minst vervelend vindt tegen het beste uurloon
(denk ook aan hoeveel uren je er werken kunt, je reistijd etc)
Als ik meer betaald kan krijgen dan wat ik nu krijg is het aantrekkelijk om van mijn huidige werk te vertrekken. Hier heb ik wel het meeste vrijheid qua werkzaamheden dus super chill, alleen geen zekerheid vanwege detacheringsburaue en ben bang voor steaks een tweede golf waardoor weer een paar maanden geen loon.
Kan ik beter nu een andere baan zoeken die wat meer vastigheid aanbied. Maar anderzijds denk ik wellicht is het handiger wat rustiger aan te doen qua werk en meer te focussen op studie ipv weer een nieuwe werk en leertraject aangaan en het mezelf onnodig druk en moeilijk maken
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-08-2020 19:07
Hoeveel biedt de zorg je?
15 a 16 euro per uur. Hiermee valt ook meer te verdienen als zzp uiteindelijk.
Als ik als beveiliger zzp zou doen zou ik max 23 kunnen vragen door t gemiddelde. Als persoonlijke/woonbegeleider ligt dit tussen de 30 a 50.
Denk dat her wel aantrekkelijker is om Juist de zorg in te stappen.
Alleen vraag ik me soms af of ik er wel werkelijk capabel genoeg voor ben. Enigzins kun je alles leren.
Het is makkelijk geweest al die tijd wat ik nu doen het niet veel doen behalve bewaken maar ben ook wel toe aan nieuwe uitdaging met meer interactie met mensen ipv kijien en mensen alleen maar wijzen op regeltjes
lilalinda schreef:
06-08-2020 19:01
vraag me af, hoeveel mensen dat weigeren, en hoeveel werkgevers dan nog denken: Jottum, die kandidaat nemen we!
(het is niet bepaald een bijzondere baan of kandidaat)
Dit dus.
Zo'n reacties laten je linea recta bij de verticaal geklasseerde cv's belanden.
Alle reacties Link kopieren
MeisjeVanDeBuurt schreef:
06-08-2020 19:09
Als ik meer betaald kan krijgen dan wat ik nu krijg is het aantrekkelijk om van mijn huidige werk te vertrekken. Hier heb ik wel het meeste vrijheid qua werkzaamheden dus super chill, alleen geen zekerheid vanwege detacheringsburaue en ben bang voor steaks een tweede golf waardoor weer een paar maanden geen loon.
Kan ik beter nu een andere baan zoeken die wat meer vastigheid aanbied. Maar anderzijds denk ik wellicht is het handiger wat rustiger aan te doen qua werk en meer te focussen op studie ipv weer een nieuwe werk en leertraject aangaan en het mezelf onnodig druk en moeilijk maken
het is een bijbaan, je studie staat op 1
Dus, kies de baan, die je het minst tijd kost, tegen meeste euro per uur. Dus: bereken je uurloon, en neem ook je reistijd mee.
Bereken wat een dag werken je kost en oplevert
Alle reacties Link kopieren
DJI is overheid toch? Die hebben gewoon schalen.
Voortaan niet meer je laatste salaris doorgeven.
Bedenken wat je met je hbo diploma wil gaan doen en die kant op gaan met je bijbaan.

Beveiliger is niveau 2, dan wordt je ook betaald voor niveau 2 en niet voor 4. Ik vermoed dat 15 euro teveel gevraagd is.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
06-08-2020 19:23
DJI is overheid toch? Die hebben gewoon schalen.
Voortaan niet meer je laatste salaris doorgeven.
Bedenken wat je met je hbo diploma wil gaan doen en die kant op gaan met je bijbaan.

Beveiliger is niveau 2, dan wordt je ook betaald voor niveau 2 en niet voor 4. Ik vermoed dat 15 euro teveel gevraagd is.
En ik dacht dat ik nog 16,50 kon vragen.
Nee ga ik nooit meer doen nee haha.
Ik denk dat ik verder ga sollicteren voor de zorg en daarin een switch ga maken. Iets dat ook verder dichtbij huis is en dan max 2 - 3 x per week werken wat beter verdient.

Wat wel trouwens een aanvulling is dat ik mn opleiding kosten van 1000 geloof ik ong moet terug betalen. Tenzij ik twee jaar bij ze verder blijf werken. Denk dat het dan handiger is om bij ze te blijven want die extra uurloon komt dan op hetzelfde neer doordat het weer daaraan bekostigd moet wordenz

Wat ik na hbo wil gaan doen weet ik nog exact. Wel heb ik een internationale richting gekozen en zou ik in t buitenland willen werken uiteindelijk.
lilalinda schreef:
06-08-2020 18:57
ze hadden ook een loonstrookje kunnen vragen, als je dan gelogen had over je salaris ging je nat
Die hoef je niet te geven.
Alle reacties Link kopieren
Je wordt niet onderbetaald wanneer je baan neemt onder je niveau.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-08-2020 19:01
vraag me af, hoeveel mensen dat weigeren, en hoeveel werkgevers dan nog denken: Jottum, die kandidaat nemen we!
(het is niet bepaald een bijzondere baan of kandidaat)
Bij de salarisonderhandeling van mijn huidige baan vroegen ze ook om een salarisstrookje van toenmalige baan. Ik heb tijdens het arbeidsvoorwaardengesprek geweigerd om een loonstrookje te overleggen van toenmalige werkgever omdat ik het alleszins niet relevant vond wat ik in een totaal andere functie verdiende. Dit heb ik ook zo uitgelegd en dat was prima.

Evengoed aangenomen en er flink op vooruit gegaan. Ging wel om vaste salarisschalen dus ik wist van tevoren al dat ik er goed op vooruit zou gaan.

Ik vind het bizar als je als sollicitant afgewezen zou worden als je geen salarisstrookje wil overleggen. De enige reden waarom ik wél een salarisstrookje zou overleggen is als ik bij huidige werkgever meer zou verdienen dan aanbod nieuwe werkgever, om een beter loon te onderhandelen.
handletter-joe wijzigde dit bericht op 06-08-2020 22:19
3.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MeisjeVanDeBuurt schreef:
06-08-2020 19:30
En ik dacht dat ik nog 16,50 kon vragen.
Nee ga ik nooit meer doen nee haha.
Ik denk dat ik verder ga sollicteren voor de zorg en daarin een switch ga maken. Iets dat ook verder dichtbij huis is en dan max 2 - 3 x per week werken wat beter verdient.

Wat wel trouwens een aanvulling is dat ik mn opleiding kosten van 1000 geloof ik ong moet terug betalen. Tenzij ik twee jaar bij ze verder blijf werken. Denk dat het dan handiger is om bij ze te blijven want die extra uurloon komt dan op hetzelfde neer doordat het weer daaraan bekostigd moet wordenz

Wat ik na hbo wil gaan doen weet ik nog exact. Wel heb ik een internationale richting gekozen en zou ik in t buitenland willen werken uiteindelijk.
Als je meer aanbiedingen hebt kun je toch gewoon 16,50 vragen? Niet geschoten is altijd mis en als ze je daarom afwijzen zoek je iets anders.

Ik wens je in elk geval veel succes! Gaat vast helemaal goed komen met jou!
Alle reacties Link kopieren
Wow ik heb het vermoeden dat je alle kanten op schiet en echt niet weet wat je wil.
Maak eerst je opleiding af. En als zij het betalen als je er 2 jaar werkt zou ik dat doen.
Je hebt dan ook de tijd om rustig na te denken wat je wil.
In de zorg zoeken ze altijd mensen. Die kant kan je altijd op.
mabelle wijzigde dit bericht op 06-08-2020 20:32
0.67% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven