Werk & Studie alle pijlers

Twijfels over ander werk

07-08-2020 08:13 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb advies nodig.
Ik ben aangenomen voor productiewerk voor 3 dagen per week. Wat mij o.a. onzeker maakt, is dat de eindtijd van mijn werk niet vaststaat. Soms 13:00, soms 14:00, ligt aan de drukte. Ik ben ook mantelzorgster, maar kan op de werkdagen dan moeilijk afspraken plannen als er bijvoorbeeld dringend iets is met degene waarvoor ik mantelzorgster ben. Ook maak ik me veel zorgen over het coronavirus.
Ik ben ook gebeld voor thuiswerk als klantenservice medewerker. Verdient wel 2 euro per uur minder en mensen om me heen zeggen dat het werk niet bij me past. Dat het te stressvol is en dat ik er te introvert voor ben.

Wat moet ik nu doen?
zwaan1984 wijzigde dit bericht op 09-08-2020 21:51
5.03% gewijzigd
Gewoon wat proberen? Je zit er je Hele leven niet aan vast hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou uitgaan van een eindtijd van 14:00 dan valt het soms/ vaak/ meestal mee. Verder zou ik het gesprek aangaan met je werkgever: hoe vaak komt overwerken voor, hoe vaak wordt er van dagdeel gewisseld, hoeveel tijd van tevoren wordt dit gevraagd/ aangekondigd. Wat staat er in je contract over of dit op vrijwillige basis is of niet. In andere woorden, mag je nee zeggen. Je kunt aangeven dat je mantelzorger bent en dus ook andere verplichtingen hebt.

Kortom, informeer je en stel ook wat grenzen voor jezelf en voor je werkgever. En als het niet bevalt kun je altijd ergens anders gaan werken. Twee euro per uur minder en meer stress zou ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een proeftijd? Je zou die even aan kunnen kijken en daarna besluiten of het te combineren valt met het mantelzorgen.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Klantenservice moet je echt passen. (Plus daarin is je rooster nog meer te wijzigen vaak dus)

Als je zelf al wat hobbels hebt zou ik het niet zomaar doen.

Productiewerk en uitgaan van 14u eindtijd.
Alle reacties Link kopieren
Lekker starten met het productiewerk en uitgaan van de eindtijd van 14.00. Je kan aangeven dat je naast je werk ook als mantelzorgster plichten hebt, dus graag ruim van te voren hoort als er iets wijzigt in het rooster.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso in gesprek gaan.
Lijkt me hartstikke irritant als je niet weet waar je aan toe bent. Je hebt ook nog een leven naast je werk. Gooi het maar op tafel en zeg dat je andere verplichtingen hebt; dus baas, hoe gaan we dat oplossen?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je een aanbod hebt voor werk! Ik zou even een gesprekje aanvragen met de leidinggevende. Aanbieden dat je best open staat om je werkuren aan te passen, maar dit graag hoort voor een voor jouw aanvaardbare termijn, 1 a2 dagen van te voren bv en niet op stel en sprong ‘s ochtends worden gebeld om nu in de ochtend te konen ipv in de middag. Als je aangeeft dat er iemand afhankelijk van jou is omdat je mantelzorger bent, zijn daar volgens mij ook regelingen voor. Wel zou ik diegene aan wie jij mantelzorg geeft, ook vragen om zelf op zoek te gaan naar iemand die bij kan springen. In periodes van griepgolven, buikgriep weet ik wat niet meer, kan het zomaar zijn dat jou tijdelijk extra uren worden gevraagd om het werk rond te krijgen. Ik weet niet welke zorg je geeft, of dat bv administratie is en meegaan naar medische afspraken of dat iemand drie keer per dag van eten en drinken wordt voorzien. Bij het hebben van een baan moet ook de zorgvrager zelf meedenken in noodoplossingen, net als dat jij ziek zou zijn.
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou starten.
En het een maandje of wat aankijken.

Het zijn uiteindelijk ook "maar" 3 dagen.
Heb je nog 2 dagen + het weekend (en alles na 14 à 15u) voor al de rest.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven