Werk & Studie alle pijlers

balans avondschool - gezin

14-09-2020 21:56 57 berichten
Hallo

Voor mijn baan zou het goed zijn mocht ik einde dit jaar een cursus via avondschool gaan volgen. Deze gaat 1 avond in de week door (1 schooljaar), op zich niet gek veel, maar ik vind het toch een dilemma. Ik heb m'n dochter 1 op de 2 weken, en de cursus maakt hier geen uitzondering op, wat maakt dat ik er minder zou zijn voor haar, geen begeleiding school enzovoort. Cursus valt net op een andere dag dan hobby van de dochter.
Ik heb een zeer kleine familie en kennissenkring waarop ik voor zoiets niet echt kan rekenen, dus als ik het doe wordt het een oppas regelen, kind is nog te jong om alleen thuis te blijven. Ik wil er ten volle zijn voor m'n dochter maar ook m'n huidige jobgroei niet uit de weg gaan.

Graag jullie mening.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon wel doen, oppas regelen en huppetee
Alle reacties Link kopieren
en op andere dagen je dochter?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er geen seconde over twijfelen. Het is goed voor je ontwikkeling en goed als voorbeeld voor je dochter. Het is maar één avond per week, en tijdelijk.

Je kunt tussen je werk en het moment dat je weg moet om op tijd bij je cursus te zijn nog even wat tijd met haar nemen. Als je het tijdens het koken en eten gezellig maakt heb je toch momenten om haar verhalen over haar dag te horen.
..
Alle reacties Link kopieren
Mag je avonden missen? En ben je een sterke student? Zodat je bijv eens in de maand een keer kunt skippen? Zo zou je nog 13 van de 14 dagen per 2 weken overhouden voor je dochter.
Alle reacties Link kopieren
Het zal om zo'n 15-20 keer maximaal gaan( schoolvakanties vallen er al buiten en het is maar 1 keer in de 2 weken)
Gewoon doen dus joh, vraag desnoods een buurmeisje ofzo als oppas.
Het is voor je toekomst.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Kun je niet wat regelen met je ex? Dat je 1 avond in de week je kind bij ex kunt laten eten en haar na school ophaalt bijvoorbeeld. Of in plaats van op maandag ruilen, dit op woensdag doen.
Alle reacties Link kopieren
Het is maar 1 keer per week en ook nog eens niet in schoolvakanties, ik zou het zéker doen.
Alle reacties Link kopieren
Slaapt ze niet als je weg bent? Ik zou het ook doen.
Oh dat schuldgevoel, heel herkenbaar. Maar dochter mag best zien dat mama in haar ontwikkeling investeert én dat je soms hard moet werken en offers moet brengen om iets voor elkaar te krijgen. Ik denk dat je dochter daar veel meer aan heeft dan dat jij die avond thuis blijft. Nu lijkt een jaar veel, maar uiteindelijk is dat echt niet zo lang. Go for it!
Hoe oud is je kind?

En gewoon doen natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Op welke uren vallen de lessen?

Ik zou het een verschil vinden of het van 4 tot 8 is, ofdat het van 7 tot 10 is.

Ik 't eerste geval is kind waarschijnlijk wakker.
In 't tweede geval slaapt kind minstens een gedeelte van de tijd en heeft er minder last van.


Corona-gewijs ... Hoe zeker is het dat de lessen effectief op verplaatsing / in 't lokaal doorgaan?
En dat de helft geen thuis-studie is?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Joh, lekker doen! Effectief is je dochter waarschijnlijk toch het grootste deel van je studieavond in bed.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Oppas regelen.

Deden we niet vaak, maar toen man naar avondschool moest, en ik een paar dagen naar Amsterdam voor examens, was dat een fijne oplossing.

Toen ook avondeten gehad bij de moeder van de oppas (de buurvrouw), zoon vond het fantastisch. PANNENKOEKEN!!

Het buurmeisje kreeg 25 euro, die was ook happy.

Iedereen blij. :)

Andere keren kwam buurmeisje een paar uur, met als extraatje een zak chips, een fles cola en de afstandsbediening. Drie euro per uur.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Het zou van 18h30 tot 21u zijn, dus tegen ik thuis ben ligt ze al in ben. Samen eten kan misschien nog net lukken. Heel soms zou ik inderdaad eens niet kunnen gaan, maar dat vereist meer zelfstudie en dat is niet hetzelfde als de les volgen.

Ik neig inderdaad ook wel naar 'wel doen', en nu proberen me geen egoïst te vinden.
wijstoen schreef:
14-09-2020 23:25
Het zou van 18h30 tot 21u zijn, dus tegen ik thuis ben ligt ze al in ben. Samen eten kan misschien nog net lukken. Heel soms zou ik inderdaad eens niet kunnen gaan, maar dat vereist meer zelfstudie en dat is niet hetzelfde als de les volgen.

Ik neig inderdaad ook wel naar 'wel doen', en nu proberen me geen egoïst te vinden.
Dat ben je niet :loveys:
wijstoen schreef:
14-09-2020 23:25
Het zou van 18h30 tot 21u zijn, dus tegen ik thuis ben ligt ze al in ben. Samen eten kan misschien nog net lukken. Heel soms zou ik inderdaad eens niet kunnen gaan, maar dat vereist meer zelfstudie en dat is niet hetzelfde als de les volgen.

Ik neig inderdaad ook wel naar 'wel doen', en nu proberen me geen egoïst te vinden.
Maar wat is het probleem nou? 1x per week? Voor je dochter dus 1x per twee weken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf (nog) geen kinderen dus wellicht kan ik de situatie niet helemaal inschatten, maar voel je je echt een egoïst omdat je een avondje iets voor jezelf gaat doen terwijl je moeder bent? Welk ideaalbeeld ligt daar dan aan ten grondslag? Lijkt mij ook best wel ingewikkeld met dat co-ouderschap maar maar meid, je bent toch ook nog een mens naast moeder, met ambities en dromen en interesses. Lijkt me interessant om te gaan, en ik zou juist niet inzetten op lessen skippen, het is bij zo'n soort opleiding juist ook leuk om die continuïteit met de groep te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zat ouders die twee of meer keren in de week avonddienst hebben. Die doen dat toch ook gewoon, jaren achtereen. Gaat best lukken hoor. Succes met je opleiding!
Alle reacties Link kopieren
ambra schreef:
15-09-2020 00:21
Zat ouders die twee of meer keren in de week avonddienst hebben. Die doen dat toch ook gewoon, jaren achtereen. Gaat best lukken hoor. Succes met je opleiding!
En dit. Ik heb een paar jaar lang twee avonden per week gewerkt tot 22:30 uur en dat was echt geen probleem.
Zou de vader ook zo twijfelen/zichzelf een egoist vinden vraag ik me af...

Tuurlijk ga je dit doen! Succes en have fun! :cheer:
wijstoen schreef:
14-09-2020 23:25

Ik neig inderdaad ook wel naar 'wel doen', en nu proberen me geen egoïst te vinden.
Ik denk dat dit nu voor jezelf doen, een heel goed voorbeeld voor je dochter zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
SimpeleZiel schreef:
15-09-2020 03:26
Zou de vader ook zo twijfelen/zichzelf een egoist vinden vraag ik me af...

Tuurlijk ga je dit doen! Succes en have fun! :cheer:
TO is toch de vader??
Ik zou het doen. Kijken of de moeder misschien iets kan betekenen in de opvang zou mijn eerste keus zijn. Anders een oppas en hopen dat die heel betrouwbaar is.

Ook informeren of je je kind in noodgevallen mee kunt nemen. Moet je kind natuurlijk ook kunnen. Ik had pas zelf een cursus waar een meisje van acht twee uur heeft zitten lezen/kleuren/gamen omdat de oppas die middag haar been brak.

Oh, en succes!
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 15-09-2020 06:56
2.61% gewijzigd
Mijn oma zaliger zei altijd: 'Gewoon doen! Over tien jaar blijft dat kind ook niet voor jou thuis.'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven