Werk & Studie alle pijlers

Een hond wanneer kan het?

21-09-2020 17:56 95 berichten
Wanneer kan het een hond? In het topic werk aangezien juist dat het struikelblok is.

Om mij heen zie ik mensen die 1 of meerdere honden hebben. Werken meestal beiden (of alleen man/vrouw werkt) en hebben jonge kinderen (<3 jaar).

Ik ben opgegroeid met honden en wandelde zelf toen ik oud genoeg was ook. Mijn ouders hebben altijd gewerkt en was het geen probleem een hond te hebben.
Juist om het wandelen en de gezelligheid wil ik ook graag een hond.

Wij werken allebei en daarom weet ik nu niet wat is handig. Ik werk niet in de buurt mijn vriend wel.

Daarom mijn vraag, hoe doen jullie het?
Alle reacties Link kopieren
Als je het zo leuk vind om met een hond te wandelen, is er vast wel in de buurt iemand die dat fijn zou vinden?

Maar als je een eigen hond wil: dan gaat je vriend hem tussentijds uitlaten/aandacht geven, want die werkt in de buurt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als jullie de hele week elke dag afwezig zijn zou ik het niet doen

Zeker voor een pup moet je veel thuis zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn persoonlijke mening is dat als je de hele dag weg bent je beter een kat kan nemen . Een hond hoort niet de hele dag alleen thuis te zitten . Natuurlijk zijn er zat mensen die dat wel doen maar ik vind dat je een hond dan zwaar tekort doet.
Het is zoals het is
doinkie schreef:
21-09-2020 18:02
Mijn persoonlijke mening is dat als je de hele dag weg bent je beter een kat kan nemen . Een hond hoort niet de hele dag alleen thuis te zitten . Natuurlijk zijn er zat mensen die dat wel doen maar ik vind dat je een hond dan zwaar tekort doet.
Voor een kat geldt hetzelfde hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wij overwegen een puppy te nemen als ons ongeboren kind wat ouder is. Maar wij werken beide 4 dagen, mijn partner 2 dagen thuis en kan dan de hond tussendoor uitlaten, dus dan zou de derde dag opgevangen kunnen worden door een uitlaatservice.

Terwijl wij vroeger thuis wel een hond hadden die 5 dagen per week thuis zat. Werd uitgelaten voordat de laatste wegging en wanneer de eerste thuiskwam. Zat dus soms van 8 tot 4 alleen en dat was geen probleem. Maar nu denk ik daar ook wel anders over.
Alle reacties Link kopieren
Het kan alleen als je parttime werkt. Full time gaat gewoon niet. Honden kunnen niet een hele dag hun plas ophouden.
doinkie schreef:
21-09-2020 18:02
Mijn persoonlijke mening is dat als je de hele dag weg bent je beter een kat kan nemen . Een hond hoort niet de hele dag alleen thuis te zitten . Natuurlijk zijn er zat mensen die dat wel doen maar ik vind dat je een hond dan zwaar tekort doet.
Daarom neem ik nu ook geen hond.
Ik zou niets liever willen hoor, thuis hebben we ook altijd honden gehad. Maar dan was 1 van mijn ouders altijd wel thuis.
Ik woon op mezelf, ben 4,5 dagen van huis dus dit is niet realistisch. Ik neem wel een hond als ik met pensioen ga ;) Al duurt dat helaas nog heel wat jaren :P
Alle reacties Link kopieren
Los van het feit of het zou kunnen om een hond een hele dag alleen thuis te laten; zou je dat willen voor de hond???
Alle reacties Link kopieren
Draai de vraag eens om: wat hebben jullie de hond te bieden, waardoor jullie de perfecte baasjes voor hem zijn?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een hond op leeftijd. Deze geadopteerd toen hij 10 plus was. Man liet hem uit in de avond rond 23.00 en in de ochtend rond 6. Ik voor mijn werk rond 8. Kind was thuis om 15.00. Ik had wisselende diensten dus hond was max 3 dagen in de week van 8.15 tot 15.00 alleen thuis en zelfs dat vond ik soms veel. In de zomer was hij lekker in de tuin, maar de winter niet. Denk goed na!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het zo geregeld dat ik avonden en zaterdagen werk zodat hij niet langer dan een middag alleen is. Ik vind een uur of 4-5 de max. Niet omdat hij langer niet zou redden maar omdat ik het zelf niet fijn vind.
snowdogs schreef:
21-09-2020 18:12
Draai de vraag eens om: wat hebben jullie de hond te bieden, waardoor jullie de perfecte baasjes voor hem zijn?
Behalve het werk tegen zit 4 dagen.
Zou ik er flink mee gaan wandelen. Ik leen soms de hond van mijn ouders een weekend (wonen niet in de buurt), omdat ik juist het actieve leuk vindt. Denk dat ik meer erop uit ga dan gemiddelde baasjes die ik ken. Die laten de hond alleen in de tuin.

En een hond heel lang alleen wil ik inderdaad niet, maar is iedereen dan thuis die een hond heeft?

Juist daarom mijn vraag aan wie een hond heeft en dus niet 2 dagen werkt.
Doetje89 schreef:
21-09-2020 18:23
Behalve het werk tegen zit 4 dagen.
Zou ik er flink mee gaan wandelen. Ik leen soms de hond van mijn ouders een weekend (wonen niet in de buurt), omdat ik juist het actieve leuk vindt. Denk dat ik meer erop uit ga dan gemiddelde baasjes die ik ken. Die laten de hond alleen in de tuin.

En een hond heel lang alleen wil ik inderdaad niet, maar is iedereen dan thuis die een hond heeft?

Juist daarom mijn vraag aan wie een hond heeft en dus niet 2 dagen werkt.
De meeste mensen hebben dan dus geen hond dus ook geen ervaring....
Alle reacties Link kopieren
Doetje89 schreef:
21-09-2020 18:23
Behalve het werk tegen zit 4 dagen.
Zou ik er flink mee gaan wandelen. Ik leen soms de hond van mijn ouders een weekend (wonen niet in de buurt), omdat ik juist het actieve leuk vindt. Denk dat ik meer erop uit ga dan gemiddelde baasjes die ik ken. Die laten de hond alleen in de tuin.

En een hond heel lang alleen wil ik inderdaad niet, maar is iedereen dan thuis die een hond heeft?

Juist daarom mijn vraag aan wie een hond heeft en dus niet 2 dagen werkt.
Wandelen is een van de basisbehoeften van een hond, maar daar houdt het niet mee op. De meeste honden hebben veel meer nodig dan dat.

In je eerste regel schrijf je al waarom je op dit moment geen hond in huis zou moeten nemen.
Hoe zien je avonden en weekenden er uit? Sporten, boodschappen doen, huishoudelijke taken, hobby’s, vakanties? Hoe vaak ben je daadwerkelijk thuis en hoeveel van die tijd kun je 100% aan de hond besteden?

Zelf heb ik een aantal honden; ze zijn mijn werk en mijn hobby. Ze gaan ook mee werken, dus zijn zelden alleen thuis.
Alle reacties Link kopieren
Hond van een vriendin gaat 1 dag per week naar de opvang. Tot groot plezier van mens en dier
Daar is hij ook, als ze een weekend weggaan of op vakantie
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hem ook naar de hondencreche brengen op dagen dat je beide moet werken.

Denk ook aan vakanties: Neem je de hond mee als je op vakantie gaat? Of weet je iemand die wil oppassen? Of gaat hij zolang naar een professionele oppas?

Kun je dat soort dingen betalen, net als de dierenarts, bv voor een operatie als er problemen zijn (denk in honderden, niet in tientjes).

En kun je in de eerste maanden veel vrij nemen van je werk zodat je de pup kunt opvoeden? In het begin zo ongeveer ieder uur naar buiten doen?

Of ga je voor een oudere hond bv. uit een asiel?
óu sont les neiges d'antan

De honden van mijn moeder zijn gemiddeld 4 dagen per week 9 uur lang alleen. Ze zijn wel al op leeftijd en kunnen zelf de tuin in. Daarbij worden ze meerdere uren per dag (ook als m'n moeder aan het werk moet) uitgelaten.

Een jonge hond zou ik niet langer dan 5-6 uurtjes alleen laten, voor enkele dagen per week.
Alle reacties Link kopieren
Een pup of jonge hond neem je bijvoorkeur als je de komende maanden thuis bent en de eerste veertien dagen moet je dag en nacht voor hem aanwezig en beschikbaar zijn.

In die tijd geef je hem ook zijn trainingen "blijven op commando" en dan rustig gaan slapen omdat hij weet dat jij dat hebt opgedragen.

Daarna kan je weg af en toe naar de Albert Heijn. Later uit te breiden tot een ochtendje of middagje weg.

Een hond een hele dag alleen laten kan alleen met een volwassen hond waarmee je bij wijze van spreken kan lezen en schrijven,. maar dan nog alleen bij wijze van uitzondering.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ah, lekker zo'n hond die pist en kakt in de tuin. Of is de tuin een landgoed?
Alle reacties Link kopieren
altijd (part-time) gewerkt en altijd (grote) hond gehad. Die was 5 en later 4 dagen voormiddagen alleen thuis. Kon overal rondlopen op gelijkvloers (boven mag onze hond niet komen) en met klapdeurtje naar de tuin. (bij regen alleen op terras)
Voor ik vertrok 's morgen zeker 45 minuten buiten en als ik thuis kwam eerst met de hond buiten, dan pas eten. 's Avonds grote wandeling met man op strand of velden. (altijd, ook bij hondenweer ) Je moet vaak dingen laten en altijd rekening houden met de hond. Denk: vakanties, uitstappen, feesten... . Maar dat hebben/hadden we er graag voor over.
not all who wander are lost
Goede uitlaatservice, die ook echt loopt met hem/haar. En een van de 2 die minder werkt. Dus niet filltime.

Anders geen hond nemen.
Familielid van me heeft een volwassen hond uit het asiel gehaald. Ze werkt meestal 2 dagen thuis,.1 dag op kantoor en dan mag de hond mee, en 2 dagen op locaties. Dan wordt de hond opgehaald door een service waar ze dan een paar uur kan rennen en spelen met andere honden en dan wordt ze weer thuis afgezet.
Haar partner werkt ook fulltime maar is veel vroeger thuis, waardoor de hond dus nooit lang alleen is.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet al de dingen te doen die in principe kunnen. Tenzij je zorgt voor een uitlaatservice of crèche of andere opvang vind ik het niet kunnen. Het gaat niet alleen om wat jij leuk vindt, maar in hoeverre je een dier een leuk leven kan bieden. Het gaat niet alleen om de uren werken, maar ook de uren ‘s nachts, reistijd, wassen aankleden, sporten, bij mensen op bezoek gaan enz. Al met al zit zo’n hond dan het grootste gedeelte van de week alleen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
21-09-2020 18:03
Voor een kat geldt hetzelfde hoor.
Ach welnee. Ik heb twee katten en die liggen de hele dag in een hoekje te snurken (met mooi weer grotendeels buiten, met slecht weer grotendeels binnen). Vragen gedurende de dag geen enkele keer om aandacht.

'S avonds komen te tot leven, gaan ze buiten op jacht, spelen binnen en springen ze gezellig op schoot voor aaitjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven