Werk & Studie alle pijlers

Sollicitaties

24-09-2020 11:55 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Hallo,

Ik heb twee sollicitaties lopen. Heb besloten om bij mijn oude werkgever weg te gaan. Nu doet zich de volgende situatie voor; bij het ene bedrijf mag ik volgende week voor tweede keer op gesprek komen, bij het andere bedrijf heb ik pas afgelopen zondag gesolliciteerd. Hiervan hoor ik binnen 7 werkdagen of ik uitgenodigd wordt voor een gesprek. Deze vacature heeft mijn voorkeur, sterke voorkeur. Ik twijfel hierdoor of ik bij het andere bedrijf voor de tweede keer op gesprek moet gaan.. Kan ik het andere bedrijf emailen of ze wellicht iets kunnen zeggen of ik überhaupt een kans maak? Natuurlijk iets anders verwoord, ivm het tweede gesprek?
Ik zou gewoon naar het tweede gesprek gaan. Wat heb je te verliezen?
Alle reacties Link kopieren
Cinderella00 schreef:
24-09-2020 11:58
Ik zou gewoon naar het tweede gesprek gaan. Wat heb je te verliezen?

De baan is per 1 nov, ik zal dan de dag na het tweede gesprek al ontslag moeten nemen. Dus moet aardig snel beslissen
Alle reacties Link kopieren
gewoon gaan, wie weet blijkt het toch een heel leuke baan te zijn. En stel dat je de baan bij dat leuke bedrijf niet krijgt, heb je misschien deze optie wel.

Wanneer je zelf afzegt is de kans klein dat je een tweede kans krijgt, mocht je dit willen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Sowieso naar het 2e gesprek gaan. Als ze je willen hebben, kan je altijd nog nee zeggen. Of je zegt: ik zou graag de baan willen, maar ik wil nog een andere sollicitatie afwachten dus je krijgt per X pas antwoord.

Als het gaat om je opzegtermijn, overweeg dan om je huidige baan op te zeggen, terwijl je kiest tussen de twee banen.

Vragen of je kans maakt bij het andere bedrijf zou ik nu nog niet doen. Eventueel kan je dat doen vlak voordat je 'nee' zegt tegen die andere baan, maar niet nu al.
Altijd op meerdere paarden wedden. Zeker dus naar dat tweede gesprek gaan.
Trouwens, wanneer is dat 2e gesprek? Het is donderdag al 1 oktober. Dat betekent dat je na niet alleen een tweede gesprek, maar mogelijk ook nog een arbeidsvoorwaardengesprek hebt. Wordt misschien sowieso al krap om de hele procedure voor 1 oktober af te ronden.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, niet op één paard wedden. Je kunt ontslag nemen en aan de slag gaan bij de eerste werkgever. Je hebt namelijk geen garantie dat de tweede partij je uberhaupt aan zou willen nemen. Willen ze je wel aannemen, dan kun je - alhoewel het niet heel erg netjes is - gebruik maken van je proeftijd bij je eerste werkgever en daarna besluiten om alsnog op te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel sowieso gaan. Je kunt altijd nog contact opnemen met het andere bedrijf met de uitleg dat je nog een sollicitatieprocedure hebt lopen en graag weet of je bij dat bedrijf een kans maakt maar ik denk niet dat ik dat zou doen. Dan zou ik eerder de wijze van Fits toepassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven