Werk & Studie alle pijlers

Mensen die spijt hebben

25-09-2020 17:08 116 berichten
Omdat ze naar hun ouders hebben geluisterd als het op studiekeuze aankwam. Wat houdt je nu tegen om de studie te doen, die je toen wilde? (Ik heb nooit de studie gedaan die ik toen wilde, was niet vanwege ouders maar omdat ik dacht dat ik het niet kon. Nu op 44 jarige leeftijd kom ik erachter dankzij online cursussen dat ik het wel kan. Dus ik ga ervoor.)

Ik merk dat dit topic bij sommige mensen in de verkeerde keelgat valt, ik heb dit topic geopend omdat ik een ander topic niet wilde kapen. En ik wil gebruik maken van de anonimiteit van het forum om te weten waarom mensen soms dingen niet doen, als de kans (er denk ik!) wel is. In het echt vraag ik nooit door, accepteer ik het antwoord, maar ben wel altijd nieuwsgierig :$
anoniem_637947561029b wijzigde dit bericht op 25-09-2020 18:31
34.80% gewijzigd
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 26-06-2021 21:41
99.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn voor je! Het is nooit te laat om iets te leren toch? Ik ben eind dertig en studeer nog steeds. Mijn moeder had wel een andere voorkeur, maar daar heb ik destijds niet naar geluisterd.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Dank je wel voor de complimenten :flirting: Maar ik ben eigenlijk benieuwd naar de mensen die spijt hebben en er nu niets aan doen...
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom wil je die negatieve verhalen horen dan?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Omdat het niet te betalen is?
Zou zelf wel (oncologie) verpleegkundige willen zijn, maar de opleiding is niet te betalen omdat ik al een zorggerelateerde opleiding heb (waar ik niks aan heb).

Jammer dat een beroep waar zo'n tekort aan is niet gestimuleerd wordt.
Heb nu een andere functie in de oncologie, ook leuk hoor, maar verpleegkundige lijkt me nog leuker.
Alle reacties Link kopieren
Koppigwijf schreef:
25-09-2020 17:17
Dank je wel voor de complimenten :flirting: Maar ik ben eigenlijk benieuwd naar de mensen die spijt hebben en er nu niets aan doen...
Niets of iets?
Geen prima, prima is geen goed.
Bulbul schreef:
25-09-2020 17:17
Maar waarom wil je die negatieve verhalen horen dan?
Ik zie het niet als negatief, ik vraag me oprecht af wat houd je tegen? Bedoel ik ken iemand (niet in NL) die altijd arts heeft willen worden. Maar als verpleegkundige heeft gewerkt en op 45 jarige leeftijd toch aan de studie medicijnen is begonnen. Het valt mij op dat mensen heel vaak kansen laten liggen. Terwijl ik iemand ben die als ik een kans zie het altijd aanpakt daar waar anderen die vaak laten liggen (en dat zie ik op meerdere vlakken, blijven hangen in een slecht betaalde baan, terwijl er banen zijn die beter betalen etc. etc.)
anoniem_637947561029b wijzigde dit bericht op 25-09-2020 17:38
3.08% gewijzigd
VakantieNL15 schreef:
25-09-2020 17:21
Niets of iets?
Inderdaad niets.
Alle reacties Link kopieren
Nou trauma s geen geld tegenslag na tegenslag en ik ben wel aan de studie hbo maar het gaat me niet makkelijk af. Maar ik ben wel gaan doen wat ik wilde gaan doen.
Lavendel2 schreef:
25-09-2020 17:36
Nou trauma s geen geld tegenslag na tegenslag en ik ben wel aan de studie hbo maar het gaat me niet makkelijk af. Maar ik ben wel gaan doen wat ik wilde gaan doen.
Ik ben trots op je, je bent een doorzetter. Het gaat je lukken!
Gewoon geld.
Stel ik zou nu een nieuwe studie oppakken, dat kost al geld. Dan wil je vervolgens als beginneling aan het werk. Onderaan beginnen, terwijl ik nu bovenin mijn schaal zit. Een juniorsalaris terwijl ik wel seniorlasten heb.
Nee dank je.
Geld. Het antwoord is altijd geld. Ik weet niet eens waarom je dit moet vragen.

Lesgeld voor een tweede studie (instellingstarief voor hbo / wo is al gauw €10.000 per jaar), en dan ook minder uren kunnen werken om te studeren, stage te lopen. Ik zou echt niet weten waar ik het vandaan zou moeten halen. Gelukkig doe ik al wat ik leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
Koppigwijf schreef:
25-09-2020 17:22
Ik zie het niet als negatief, ik vraag me oprecht af wat houd je tegen? Bedoel ik ken iemand (niet in NL) die altijd arts heeft willen worden. Maar als verpleegkundige heeft gewerkt en op 45 jarige leeftijd toch aan de studie medicijnen is begonnen. Het valt mij op dat mensen heel vaak kansen laten liggen. Terwijl ik iemand ben die als ik een kans zie het altijd aanpakt daar waar anderen die vaak laten liggen (en dat zie ik op meerdere vlakken, blijven hangen in een slecht betaalde baan, terwijl er banen zijn die beter betalen etc. etc.)
Ik vind dit een beetje onaardig. Dat jij het altijd zo goed doet. Omscholen is vaak duur en lang niet altijd mogelijk. Dat is niet altijd een kwestie van kansen pakken, maar ook van andere verplichtingen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Geld en tijd. Ik vind mijn leven wel lekker relaxed zo.
Adelaide schreef:
25-09-2020 17:55
Geld. Het antwoord is altijd geld. Ik weet niet eens waarom je dit moet vragen.

Lesgeld voor een tweede studie (instellingstarief voor hbo / wo is al gauw €10.000 per jaar), en dan ook minder uren kunnen werken om te studeren, stage te lopen. Ik zou echt niet weten waar ik het vandaan zou moeten halen. Gelukkig doe ik al wat ik leuk vind.
Maar het instellingsgeld is toch bijv. lager dan een LOI of OU (als je een opleiding wil doen die daar gegeven wordt)?
Wat me tegenhoudt?
Geld (als in dat ik er niet genoeg van heb)
Tijd (als in dat ik er niet genoeg van heb)

Over LOI en die ander waar ik de naam even niet meer van weet heb ik veel negatieve verhalen gehoord en durf ik dat ook niet zo goed aan.
Gezien dat ik mijn geld en tijd goed moet besteden kan ik het risico niet nemen dat het tegenvalt of niet loopt.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 26-06-2021 21:42
99.70% gewijzigd
Tijgerprintje2 schreef:
25-09-2020 17:57
Ik vind dit een beetje onaardig. Dat jij het altijd zo goed doet. Omscholen is vaak duur en lang niet altijd mogelijk. Dat is niet altijd een kwestie van kansen pakken, maar ook van andere verplichtingen hebben.
Ik doe het helemaal niet zo goed hoor ga regelmatig op mijn bek, het is niet alleen gebaseerd op mijzelf. Maar ook mensen die bijv. alsnog gaan doen wat ze willen. Mijn eerdere voorbeeld op je 45 toch nog aan een studie medicijnen beginnen.
Minto schreef:
25-09-2020 18:04
Zucht.
Je wil jezelf op de borst kloppen.
Nee hoor, ik heb dit topic geopend nav wat ik in een ander topic zag. Ik wilde dat topic niet kapen, door aan al die forummers te gaan vragen wat houdt je NU tegen.
Koppigwijf schreef:
25-09-2020 17:59
Maar het instellingsgeld is toch bijv. lager dan een LOI of OU (als je een opleiding wil doen die daar gegeven wordt)?
Een tweede studie aan een HBO / WO instelling kost gemiddeld €10.000 per jaar - dus €30.000 - 50.000 als je het nominaal doorloopt. De bedragen bij de Open Universiteit zijn ongeveer gelijk. Een HBO opleiding aan de LOI kost misschien minder - weet niet zo goed hoe dat werkt - maar alsnog meer dan €10.000 denk ik. Maar particuliere instellingen hebben een erg beperkt aanbod, sowieso geen WO, en staan lang niet in elke sector goed aangeschreven.
Adelaide schreef:
25-09-2020 18:09
Een tweede studie aan een HBO / WO instelling kost gemiddeld €10.000 per jaar - dus €30.000 - 50.000 als je het nominaal doorloopt. De bedragen bij de Open Universiteit zijn ongeveer gelijk. Een HBO opleiding aan de LOI kost misschien minder - weet niet zo goed hoe dat werkt - maar alsnog meer dan €10.000 denk ik. Maar particuliere instellingen hebben een erg beperkt aanbod, sowieso geen WO, en staan lang niet in elke sector goed aangeschreven.
Dit wist ik oprecht niet, heb namelijk nooit gestudeerd. En ik meende ooit (maar dat is jaren geleden bedenk ik me nu), dat het instellingsgeld per module van de OU 50 euro was. Dus ik dacht ja, waarom niet via OU ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Koppigwijf schreef:
25-09-2020 17:37
Ik ben trots op je, je bent een doorzetter. Het gaat je lukken!
Dank je dat is lief aanhouder wint zeggen ze al moet je het 100x opnieuw doen.
Alle reacties Link kopieren
Gebrek aan een sugardaddy met name.
ElHefe schreef:
25-09-2020 18:14
Gebrek aan een sugardaddy met name.
Lekker beeld van vrouwen in het algemeen zeg :nooo:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven