Werk & Studie alle pijlers

Hond mee naar werk

25-09-2020 18:10 288 berichten
Hoi,

Ik ben benieuwd wie zijn/haar hond mee naar werk neemt. Vooral benieuwd naar niet huiselijke werkomgevingen zoals bijv buiten (manege, strand) of iets anders. Wat voor werkomgeving is het, welk ras hond heb je, lopen er veel klanten/kinderen rond, hoe heb je je hond of werk er op voorbereid?
Zouden er bepaalde rassen beter geschikt voor zijn?
Achterlijk gedoe vind ik het, ik was gisteren ook weer ergens waar een hond het bureau lag. Stinkt.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me niks. Ik ben gruwelijk allergisch voor die beesten, vind ze echt niet leuk en stinken en wil ze zeker niet op de werkvloer zien
Alle reacties Link kopieren
Man doet dit, iedereen daar vindt het goed en leuk, ze hebben een fantastische plek om te lopen achter hun bedrijf, collega's zijn er gek mee en klanten vinden het niet storend over het algemeen. Ideaal, honden blij, wij blij. Het zijn 3 kleine honden.
Alle reacties Link kopieren
Zou eerst met collega's/baas overleggen of dit wenselijk is. Genoeg mensen die er allergisch voor zijn of misschien zelfs bang.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons hebben veel mensen honden, waaronder de baas. En die gaan regelmatig mee naar kantoor. Staat ook in de vacatures en er wordt gevraagd of je allergisch bent tijdens het sollicitatiegesprek. "Want dan is ons gesprek bij dezen beëindigd." :hihi:
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij dat alleen voorstellen bij een therapie die honden inzet, bij speurhonden enzovoorts. Verder hebben honden niets op het werk te zoeken. Ik neem mijn kat toch ook niet mee. Zou een mooie boel worden. Mijn overbuurman de parkiet en naast mij een rat. Ja, wordt een leuke boel!
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
25-09-2020 18:17
Bij ons hebben veel mensen honden, waaronder de baas. En die gaan regelmatig mee naar kantoor. Staat ook in de vacatures en er wordt gevraagd of je allergisch bent tijdens het sollicitatiegesprek. "Want dan is ons gesprek bij dezen beëindigd." :hihi:
Belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd leuk om te zien en ik hou heel erg van honden dus vind het idee niet heel gek, maar ik ben wel allergisch, dus een hele dag met een hond op kantoor zitten zou voor mij niet te doen zijn. Als er veel klanten langskomen zou ik het dus niet doen, want de kans dat iemand allergisch is, is dan best groot. Op een manage of andere plek in de open lucht zou het niet zo'n probleem moeten zijn.
Mermedina schreef:
25-09-2020 18:18
Belachelijk.
Dat vind ik dan weer niet, als je er zo duidelijk over bent.
Alle reacties Link kopieren
alleen de blindengeleide hond van de blinde collega is welkom bij ons, lief beest is het
Een collega van een andere afdeling neemt haar teckel altijd mee naar werk.
We werken in een kleinschalig verpleeghuis met mensen met dementie.
Super leuk vind ik het, ze hebben ook een bord met daarop de foto's van de teamleden met naam en daar hangt ie ook gewoon tussen , als een van de zusters :heart:
De clienten vinden het leuk dat er een dier rondloopt. Hij is voor niemand bang en laatst kwam ik mijn leidingevende tegen met de hond, ging ze hem even uitlaten.
Beestje komt niks tekort in elk geval.
onmymind schreef:
25-09-2020 18:18
Ik vind het altijd leuk om te zien en ik hou heel erg van honden dus vind het idee niet heel gek, maar ik ben wel allergisch, dus een hele dag met een hond op kantoor zitten zou voor mij niet te doen zijn. Als er veel klanten langskomen zou ik het dus niet doen, want de kans dat iemand allergisch is, is dan best groot. Op een manage of andere plek in de open lucht zou het niet zo'n probleem moeten zijn.
Klopt daarom ben ik ook vooral benieuwd naar mensen die 'buiten' werken. Als ik google op hond mee naar werk gaat het vooral over honden mee naar kantoor. Alsof heel NL alleen maar op kantoor werkt.
Gelukkig bestaan er ook andere banen dan op kantoor haha.

Elke ervaring is leuk om te lezen. Maar vooral die van buitenwerk vind ik interessant.

Ik begrijp dat niet iedereen er van houdt maar dat is niet echt wat ik vraag, ik zoek ervaringen van mensen die zelf hun hond meenemen of mensen kennen die hun hond meenemen en hoe zij dit aanpakken :-)
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
25-09-2020 18:18
Belachelijk.
Neeee heel leuk juist!
Alle reacties Link kopieren
Wat zou het fijn zijn om in een wereld te leven waar alle mensen van honden houden en niet zo achterlijk reageren en allergisch zijn. Veel gezelliger. Aangezien honden de meest innemende wezens zijn die er bestaan.
Alle reacties Link kopieren
DontYouHatePants schreef:
25-09-2020 18:22
Een collega van een andere afdeling neemt haar teckel altijd mee naar werk.
We werken in een kleinschalig verpleeghuis met mensen met dementie.
Super leuk vind ik het, ze hebben ook een bord met daarop de foto's van de teamleden met naam en daar hangt ie ook gewoon tussen , als een van de zusters :heart:
De clienten vinden het leuk dat er een dier rondloopt. Hij is voor niemand bang en laatst kwam ik mijn leidingevende tegen met de hond, ging ze hem even uitlaten.
Beestje komt niks tekort in elk geval.
Wat leuk!! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
25-09-2020 18:17
Bij ons hebben veel mensen honden, waaronder de baas. En die gaan regelmatig mee naar kantoor. Staat ook in de vacatures en er wordt gevraagd of je allergisch bent tijdens het sollicitatiegesprek. "Want dan is ons gesprek bij dezen beëindigd." :hihi:
Valt dat niet onder discriminatie?
DontYouHatePants schreef:
25-09-2020 18:22
Een collega van een andere afdeling neemt haar teckel altijd mee naar werk.
We werken in een kleinschalig verpleeghuis met mensen met dementie.
Super leuk vind ik het, ze hebben ook een bord met daarop de foto's van de teamleden met naam en daar hangt ie ook gewoon tussen , als een van de zusters :heart:
De clienten vinden het leuk dat er een dier rondloopt. Hij is voor niemand bang en laatst kwam ik mijn leidingevende tegen met de hond, ging ze hem even uitlaten.
Beestje komt niks tekort in elk geval.
Ah superleuk! En je weet denk ik snel genoeg welke mensen het niet waarderen en dan kan daar rekening mee gehouden worden toch :-)
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
25-09-2020 18:18
Belachelijk.
Juist niet belachelijk. Iemand die niet tegen honden kan, past niet in zo'n team. En dat is nou eenmaal belangrijk, dat je ergens in het team past.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
25-09-2020 18:24
Wat zou het fijn zijn om in een wereld te leven waar alle mensen van honden houden en niet zo achterlijk reageren en allergisch zijn. Veel gezelliger. Aangezien honden de meest innemende wezens zijn die er bestaan.
Zou het heerlijk vinden om niet allergisch te zijn, maar dat kun je helaas niet kiezen...
Ik vind honden best leuk, maar meest innemende wezen is het voor mij niet.
Alle reacties Link kopieren
TinyTiny schreef:
25-09-2020 18:25
Valt dat niet onder discriminatie?
Geen idee hoe dat wettelijk zit. Maar het is de toko van de baas, en zijn hond komt daar. Dus tja. Is dus gewoon niet de juiste plek voor iemand met een hondenallergie.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt pro honden op het werk :heart: waren er maar meer plekken waar dit een optie was. Verlaagt de stress en verhoogt het werkplezier (wat mij betreft dan)
Ik werkte vroeger bij een kantoor waar een van de directeuren zijn hond weleens meenam. Die ging dan zo ontzettend rollebollen onder zijn bureau dat er extra gestofzuigd moest worden om de haren uit het tapijt te krijgen.
Ik heb een collega in mijn werk in de ouderenzorg. En zij neemt af en toe haar hond ook mee. En moet zeggen de bewoners (de meeste dementerend) vinden dit prachtig.
Wij hebben een jackrussel. Vanaf pup met 12 weken is hij bij ons gekomen. In overleg met mijn werkgever mocht ik hem meenemen naar het werk. Zo heb ik met de tijd opgebouwd en geleerd om hem een paar uur alleen te laten thuis (dit was ook makkelijk omdat ik 5 min lopen van mijn werk woonde). Wij hebben achter een ruimte waar ik een bench voor hem had etc, de hele dag door komen er mensen/kinderen en hij vond dat geweldig al die aandacht. Ik ben van mening dat je een hond altijd (op jonge leeftijd) kan leren en met goed opvoeden ook mee kan nemen naar het werk, bovendien is het nog heel gezellig ook.
anoniem_6378f2f6517a9 wijzigde dit bericht op 25-09-2020 18:34
0.50% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven