Werk & Studie alle pijlers

Hond mee naar werk

25-09-2020 18:10 288 berichten
Hoi,

Ik ben benieuwd wie zijn/haar hond mee naar werk neemt. Vooral benieuwd naar niet huiselijke werkomgevingen zoals bijv buiten (manege, strand) of iets anders. Wat voor werkomgeving is het, welk ras hond heb je, lopen er veel klanten/kinderen rond, hoe heb je je hond of werk er op voorbereid?
Zouden er bepaalde rassen beter geschikt voor zijn?
DontYouHatePants schreef:
25-09-2020 18:22
Een collega van een andere afdeling neemt haar teckel altijd mee naar werk.
We werken in een kleinschalig verpleeghuis met mensen met dementie.
Super leuk vind ik het, ze hebben ook een bord met daarop de foto's van de teamleden met naam en daar hangt ie ook gewoon tussen , als een van de zusters :heart:
De clienten vinden het leuk dat er een dier rondloopt. Hij is voor niemand bang en laatst kwam ik mijn leidingevende tegen met de hond, ging ze hem even uitlaten.
Beestje komt niks tekort in elk geval.
:love:
Ik weet nog wel vroeger toen ik op paardrijden zat dat de instructrices hun honden meenamen. 1 had een Duitse herder en de ander een Deense dog. De honden hadden niet eens echt interesse in de rondlopende 'klanten', die dat op hun beurt ook snel genoeg doorhebben en de dieren met rust laten.
Zijn ze wel lekker de hele dag mee met de baas en soms buiten. Twee heel verschillende rassen wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de gehandicaptenzorg. Sommige van onze cliënten hebben huisdieren. Met ondersteuning van ons zorgen ze zoveel mogelijk zelf voor hun dieren. En collega's nemen in overleg ook weleens hun hond mee naar het werk.

Ik ga ook weleens met mijn kinderen op visite bij onze cliënten. Mijn dochter van 4 was apetrots toen ze de kleine hond van een cliënt mee mocht uitlaten en zelfs even met de hond aan de riem mocht wandelen.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Ik had een vroeger een plek waar een collega zo’n 2x per week haar hond meenam. Ik had m’n tas altijd op de grond staan met mijn lunch erin. Op een dag lag mijn tas open en een leeg plastic zakje ernaast. Beest had gewoon mijn lunch opgegeten, niet tof!
Chiao schreef:
25-09-2020 18:41
Ik werk in de gehandicaptenzorg. Sommige van onze cliënten hebben huisdieren. Met ondersteuning van ons zorgen ze zoveel mogelijk zelf voor hun dieren. En collega's nemen in overleg ook weleens hun hond mee naar het werk.

Ik ga ook weleens met mijn kinderen op visite bij onze cliënten. Mijn dochter van 4 was apetrots toen ze de kleine hond van een cliënt mee mocht uitlaten en zelfs even met de hond aan de riem mocht wandelen.
Wat geweldig dat ze met een beetje hulp van jullie toch hun eigen huisdier kunnen hebben. Ik denk dat dat zeker een positieve invloed heeft op hun mentale welzijn!
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
25-09-2020 18:42
Ik had een vroeger een plek waar een collega zo’n 2x per week haar hond meenam. Ik had m’n tas altijd op de grond staan met mijn lunch erin. Op een dag lag mijn tas open en een leeg plastic zakje ernaast. Beest had gewoon mijn lunch opgegeten, niet tof!
Oh, ik zou daar stiekem toch wel om moeten lachen hoor!
Ik heb het wel eens gezien dat een collega een hond mee nam naar kantoor. Ik denk dat dat gewoon kan mits je leidinggevende en collega's het geen probleem is en de hond gewoon rustig bij je blijft liggen en niet om teveel aandacht vraagt.

En volgens mij heeft het verzorgingshuis waar mijn oma destijds woonde ook wel eens specifiek gevraagd de hond mee te nemen want dat vonden de andere bewoners ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Poekie28 schreef:
25-09-2020 18:44
Oh, ik zou daar stiekem toch wel om moeten lachen hoor!
Ik zou mijn collega - eigenaar hond - dan weer vriendelijk verzoeken te zorgen dat ik terug middageten heb.
Offert ze haar eigen brood maar op of haalt ze maar iets op haar kosten.


Hier mag het niet.
Want voor je 't weet is de boel een hondenkennel waar elke dag 10 honden zitten.

1 iemand flikt het af en toe toch als de baas er niet is.
Het is duidelijk dat de rest not amused is daarover.
De hele tent meurt namelijk naar hond, hij neemt extra pauzes op kosten van de baas en dat beest blaft de halve dag door.
Erg handig als je cliënten op bezoek hebt of telefoons hebt (not).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik heb ooit, als soort van archiefmedewerkster bij een klein advocaten kantoor gewerkt. En daar naam de secretaresse haar hond mee naar het werk, hond lag de hele dag te zonnen in de tuin.
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
25-09-2020 18:17
Bij ons hebben veel mensen honden, waaronder de baas. En die gaan regelmatig mee naar kantoor. Staat ook in de vacatures en er wordt gevraagd of je allergisch bent tijdens het sollicitatiegesprek. "Want dan is ons gesprek bij dezen beëindigd." :hihi:
Is er nog een vacature? ;-D
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
25-09-2020 18:17
Bij ons hebben veel mensen honden, waaronder de baas. En die gaan regelmatig mee naar kantoor. Staat ook in de vacatures en er wordt gevraagd of je allergisch bent tijdens het sollicitatiegesprek. "Want dan is ons gesprek bij dezen beëindigd." :hihi:
Ooh geweldig, waar is dat?
Ik werk nb in een bosrijke omgeving en baal nog elke dag dat het niet mag. Wil zo graag een hond.
Dat is niet toegestaan bij mijn werk.
Langer geleden werd het nog oogluikend toegestaan, maar dat beest mocht ook geen piep geven, want als het officieel hoorbaar was dat er een hond zat, konden ze daar moeilijkheden mee krijgen. Dat was zo'n gestress, dat ze er toch maar mee zijn gestopt.
In de "gezellige-app" van het werk komen wel regelmatig hondenfoto's voorbij, daar dromen de eigenaars van buitenbenches en schema's voor uitlaten door collega's die geen hond hebben, maar best wel eens ermee zouden willen lopen.
Ik weet echt niet wat ik lees hier joh. Je hond mee naar kantoor nemen? Ik ben hartstikke bang voor honden, ik moet er echt niet aan denken dat collega's te pas en te onpas hun hond mee naar werk nemen? Ik vind dit heel bijzonder.
Mermedina schreef:
25-09-2020 18:18
Belachelijk.
Nou ja. Het kan maar duidelijk zijn.
Bij ons op de wasserij is het niet gebruikelijk om huisdieren mee te nemen, maar in noodgevallen mag Fikkie best een dagje onder het bureau van de chef liggen en dan laat de chef hem nog uit ook :D
Ik vind honden stinken en ik vind ze eng, dus ik zou er niet blij van worden.
Bij mijn vorige werk nam een collega haar hond mee.

Ik hou niet van honden.

Maar dit beest was leuk en stonk niet, ik had er geen last van en knuffelde hem veel.

Was het een hond geweest die veel blaft (bijvoorbeeld als de deurbel ging) of als hij stonk dan had ik er wat van gezegd.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
25-09-2020 18:24
Wat zou het fijn zijn om in een wereld te leven waar alle mensen van honden houden en niet zo achterlijk reageren en allergisch zijn. Veel gezelliger. Aangezien honden de meest innemende wezens zijn die er bestaan.
Denk niet dat ze daar veel aan kunnen veranderen..
leeg
Alle reacties Link kopieren
Een van onze honden gaat mee naar mijn werk. Ik werk op een woongroep waar 6 mensen wonen die een geestelijke beperking hebben. Hij gaat niet iedere dag mee, maar wel in het weekend en als we met de groep op vakantie gaan..... Op eens wil iedereen wel mee om verse broodjes te kopen voor het ontbijt......
Alle reacties Link kopieren
Vergeten: het is een labrador
iones schreef:
25-09-2020 18:24
Wat zou het fijn zijn om in een wereld te leven waar alle mensen van honden houden en niet zo achterlijk reageren en allergisch zijn. Veel gezelliger. Aangezien honden de meest innemende wezens zijn die er bestaan.
Ok mag mijn peuter dan ook mee? Die is ook heel innemend.
iones schreef:
25-09-2020 18:24
Wat zou het fijn zijn om in een wereld te leven waar alle mensen van honden houden en niet zo achterlijk reageren en allergisch zijn. Veel gezelliger. Aangezien honden de meest innemende wezens zijn die er bestaan.
Humpf. Niet bij iedereen draait het leven slechts om honden he.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
25-09-2020 19:24
Ok mag mijn peuter dan ook mee? Die is ook heel innemend.
Neem ik mijn 3 katten ook mee.

Doen geen vlieg kwaad.

Verbouwen hoogstens je bureau en je toetsenbord :-D.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
25-09-2020 19:26
Humpf. Niet bij iedereen draait het leven slechts om honden he.
Nou, dit inderdaad.
Ik vind honden heel leuk, zelf ook een hond gehad, maar vind het nogal simpel dat iedereen maar honden leuk moet vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit een collega die een hond had maar niet had nagedacht over opvang. Nu was onze LG destijds de beroerdste niet dus hond mocht op kantoor. Was een pup en driekwart van de collega's was er gek mee, uitlaatservice genoeg. Kasten in de kamer zodanig omgezet dat je de hond niet zag bij binnenkomst. Was echt een schat van een beest.

Maargoed, honden groeien, het was een middelgroot/groot ras en er kwam een bot mee in de kamer. Na verloop van tijd was de stank zodanig niet meer te harden dat zelfs de schoonmaakdienst de kamer niet meer schoonmaakte.

En waar ligt de grens: als een hond mag, waarom dan geen kat, parkiet, hamster, konijn.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven