Werk & Studie alle pijlers

Hond mee naar werk

25-09-2020 18:10 288 berichten
Hoi,

Ik ben benieuwd wie zijn/haar hond mee naar werk neemt. Vooral benieuwd naar niet huiselijke werkomgevingen zoals bijv buiten (manege, strand) of iets anders. Wat voor werkomgeving is het, welk ras hond heb je, lopen er veel klanten/kinderen rond, hoe heb je je hond of werk er op voorbereid?
Zouden er bepaalde rassen beter geschikt voor zijn?
Vast leuk en werkbaar in sommige situaties (manege, buitensport o.i.d.)

Maar verder een beetje onzinnig want waarom mag kat of reptiel dan niet ook mee of nog belangrijker: baby?
Alle reacties Link kopieren
Man neemt op de woensdagen de honden mee. Dan werkt hij op de geriatrische afdeling van een grote GGZ-instelling. Er werd specifiek om gevraagd. De cliënten vinden het heerlijk. Voor sommige mensen de enige motivatie om toch te proberen lopen met een rollator. De oudste ligt in de gemeenschappelijke ruimte en laat zich aaien en borstelen en koekjes voeren. De jongste is onderdeel van het programma van de psychomotorische therapie. Iets met wandelen en balletjes gooien.

Een collega van hem neemt op de donderdagen haar twee katten mee. Dat zijn van die grote grijsblauwe fluffy katten (ben de naam van het ras even kwijt). Daar zitten sommige cliënten dan echt urenlang mee op schoot om ze te aaien.

En ik ken een hovenier (ZZP’er) die zijn retriever altijd meeneemt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Poekie28 schreef:
25-09-2020 19:33
Nou, dit inderdaad.
Ik vind honden heel leuk, zelf ook een hond gehad, maar vind het nogal simpel dat iedereen maar honden leuk moet vinden.
Erger nog: je mag er niet eens allergisch voor zijn :rofl:
Lady*Voldemort schreef:
25-09-2020 19:50
Erger nog: je mag er niet eens allergisch voor zijn :rofl:

Allemaal aanstelleritis natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
25-09-2020 19:48
Vast leuk en werkbaar in sommige situaties (manege, buitensport o.i.d.)

Maar verder een beetje onzinnig want waarom mag kat of reptiel dan niet ook mee of nog belangrijker: baby?

Bij mij op het werk kun je vanalles verwachten op de kantoren. Ik heb al spinnen gezien, rupsen, vlinders, sprinkhanen, reuzekakkerlakken en wonderlijk genoeg nog maar een hond.
Alle reacties Link kopieren
Ik was laatst op een zorgboerderij en daar had een werkneemsters haar hond ook mee. Dat was wel leuk eigenlijk. Ook een ideale plek om je hond bij mee te nemen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
De mijne is meegeweest tijdens oudjaarsnacht. Dat is wel een uitzondering maar niemand wou en bij mij was het een voorwaarde.
Huisdieren en kinderen horen niet thuis op het werk. Uitzondering hierop is voor mij een hulphond, maar dat is dat ook echt de grens.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
25-09-2020 19:48
Vast leuk en werkbaar in sommige situaties (manege, buitensport o.i.d.)

Maar verder een beetje onzinnig want waarom mag kat of reptiel dan niet ook mee of nog belangrijker: baby?
Nou precies. De eerste beste keer dat iemand aankondigt zijn hond mee te nemen, kom ik aan met mijn kat: 6 Kilo Maine Coon die graag de buurhonden uit mijn tuin weert. Wordt vast reuze gezellig.
Waarom ben je daar zo benieuwd naar eigenlijk?
Wil je dat zelf ook doen maar kan/mag/durf je niet?
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
25-09-2020 20:08
Nou precies. De eerste beste keer dat iemand aankondigt zijn hond mee te nemen, kom ik aan met mijn kat: 6 Kilo Maine Coon die graag de buurhonden uit mijn tuin weert. Wordt vast reuze gezellig.
Ik zie het bij pakweg de Albert Heijn of het Kruidvat ook gebeuren dat vanaf nu de deuren bewaakt worden door een pekinees, een labrador, een pittbull, 3 katten in een kooi en nog 2 kinderen zonder opvang :-D.

Wie allergisch is en dus de deur niet voorbij raakt heeft pech.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was er ook iemand die vaak zijn hond mee nam naar het werk (evenementenbureau). Persoonlijk vond ik dat altijd erg leuk. Het was een erg rustig dier dat zo heel af en toe eens langs kwam voor een aai over zijn bol. Overigens heb ik wel eens studies gelezen dat huisdieren zoals een hond of een kat een positieve invloed kan hebben op de werkvloer.
Alle reacties Link kopieren
Onze hond is vanaf pup een jaar of twee mee geweest naar werk met man, op de twee werkdagen dat we geen uitlaat/opvang/ik thuis hadden. Man zat toen bij een klein bedrijf (6 m/v) in een grote ruimte, van tevoren met iedereen overlegd. Er kwamen weinig tot geen klanten daar, en als die er wel waren moest hond even apart.

Hij had daar een kleedje en een bal die man opborg in zijn bureaula zodat de schoonmaak er niets mee hoefde. Af en toe een kauwding, dat ging dagelijks weer mee naar huis.

Omdat hij vanaf pup mee kon, was hij goed gewend; lag vaak achter de pui naar vogels en voorbijgangers te kijken. Sjouwde eens een bal naar iemand, die hem dan even moest wegrollen. Tussen de middag een rondje wandelen met man en collega's, eind van de dag weer naar huis, ook lopend (als pup natuurlijk vaker even kort plassen, en juist niet het hele eind lopen naar huis). Hond vond het leuk en luisterde goed! Het is opgehouden toen man een andere baan kreeg.

Hond is trouwens half-beagle, dus echt niet het standaard ras voor dit soort dingen, maar het ging heel prima.

Nu is hond oud, soms sikkeneurig (op z'n rust gesteld) en stinkt, haha. Zou hem nu niet meer meenemen. Sterker nog: op dagen dat alleen ik thuis werk (man en kinderen weg zijn) zie je hem met een zucht van opluchting ontspannen :heart:
Bij ons op kantoor wordt er wel eens een hond meegenomen (de stafford van de eigenaar en ook wel eens een klein hondje van een collega)

Vind het zelf wel heel leuk.. beide honden zijn totaal niet lastig en de stafford neem ik in de pauze wel eens mee wandelen.
Vind t altijd wel een soort luchtigheid toevoegen. Heb een baan die soms best veel negativiteit met zich meebrengt en dan is het echt wel ontspannend om even een hond te aaien :-)

Heb 1 collega die een beetje bang voor honden is, dus de ruimte waar hij zit, komen ze niet.

Wat ik niet zou trekken, is een hond die enorm meurt.
Een paar jaar geleden heb ik 8 weken op krukken gelopen. Onze hond ging mee naar het kantoor van de baas. Daar was ook al een andere hond.
We hebben in de kamer van het baasje gewoon een plekje voor de hond gemaakt met een kussen en zijn drinkbak.

Is prima gegaan. Hij is eenmaal betrapt toen hij zelf naar buiten wilde lopen. Toen hij teruggestuurd werd heeft hij een plas in de kantoorkeuken gedaan.... Voortaan werd hij op tijd uitgelaten door het baasje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt een kattenmens maar een hond op de werkvloer kán leuk zijn als het een zindelijke, rustige hond is.

Dus een hond waar je niet steeds overheen struikelt als je even op moet staan, die niet gaat blaffen als je net aan de telefoon bent, of tegen je op springt als je binnenkomt lopen met je kopje koffie.
Met bovenstaande gevallen heb ik dus ervaring op de werkvloer. (wel korte periodes gelukkig)
Maar rustige honden die af en toe bij je komen zitten voor een aai vind ik wel weer gezellig.

In verpleeg-en verzorgingstehuizen (en in andere instellingen) vinden bewoners het vaak erg fijn als er een dier over de vloer komt. (Wat Lemoos en Jobeva ook omschrijven.)
In het verpleegtehuis waar mijn vader zat fleurden mensen op van de "huiskat" en ook honden die op bezoek waren zorgden voor een positieve afleiding. :puppy:
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
25-09-2020 19:50
Erger nog: je mag er niet eens allergisch voor zijn :rofl:
Ja, aanstellerij
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch al aardig wat dieren op kantoor meegemaakt. Een bedrijf waar ik stage liep was naar een andere locatie gegaan waardoor de secretaresse niet meer tijdens de lunch naar huis kon om de hond uit te laten, dus die nam haar teckel mee, klein bedrijf met 4 medewerkers. Ander groot bedrijf (zeg maar 6000 medewerkers over het hele land, beursgenoteerd, locatie waar ik zat 150 man kantoorpersoneel), daar had een secretaresse een parkiet die doordeweeks op kantoor stond (en vrij rond hupste) en in het weekend mee naar huis ging. En bij mijn huidige werk (ongeveer 100 man op kantoor) neemt de directeur heel regelmatig zijn hond mee, hele grote hond is het ook nog eens, wel echt een lieverd. Maar die neemt deze ook gerust mee naar afspraken enzo. Beest gaat wel ergens liggen en je hebt nergens last van.

Met de parkiet wel wat ongelukjes gehad, soms vloog hij los en dan scheet hij zo op je beeldscherm. Hij is ook een keer bijna overreden door een bureaustoel, zo een stuk van zijn staart af. Oh en dat beest kon echt krijsen als een malle. Niet fijn als je met klanten aan de telefoon zit.
Hunebed schreef:
25-09-2020 20:12
Waarom ben je daar zo benieuwd naar eigenlijk?
Wil je dat zelf ook doen maar kan/mag/durf je niet?
Het kwam hier ter sprake tijdens gesprekken over evt beginnen aan een hond. Ging erover googelen en las inderdaad artikelen, vooral over kantoor alleen, dat een hond meenemen ook positief kan uitwerken.

Maar bij ons ging het vooral over het praktische aspect. Bij mij kan ie niet mee maar mijn vriend werkt op het strand en op een stuk waar het hele jaar door honden zijn toegestaan. Maar er lopen wel veel mensen, klanten, en kinderen. De vibe is er op het strand wel naar maar de hond moet er ook naar zijn natuurlijk. Als die zich er niet prettig voelt, wegloopt, niet prettig vind met zoveel mensen om zich heen etc dan houdt het natuurlijk op.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
25-09-2020 19:07
Ik vind honden stinken en ik vind ze eng, dus ik zou er niet blij van worden.
Maar wat jij vindt hoeft niet waar te zijn. Een hond stinkt niet. Tenminste, een hond hoort niet te stinken.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
25-09-2020 19:24
Ok mag mijn peuter dan ook mee? Die is ook heel innemend.
Nee, die trekken echt alle aandacht naar zich toe. Dat kan niet op het werk.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
25-09-2020 19:48
Vast leuk en werkbaar in sommige situaties (manege, buitensport o.i.d.)

Maar verder een beetje onzinnig want waarom mag kat of reptiel dan niet ook mee of nog belangrijker: baby?
Waar zou inderdaad een kat niet ook mogen? Zou ik ook niets op tegen hebben.
Een baby is een ander verhaal. Die eist te pas en te onpas aandacht. Dieren zijn gewoon gemakkelijker. Mits opgevoed, dat wel.
Op mijn werk neemt iedereen zijn hond mee. Ik heb niet specifiek wat met honden, maar ik vind het wel gezellig :). En de rest van de mensen ook.
iones schreef:
26-09-2020 00:43
Waar zou inderdaad een kat niet ook mogen? Zou ik ook niets op tegen hebben.
Een baby is een ander verhaal. Die eist te pas en te onpas aandacht. Dieren zijn gewoon gemakkelijker. Mits opgevoed, dat wel.
Eens.
Mijn vorige hond ging altijd mee. Baas vond het geweldig en de klanten ook. Horeca. Hond lag vaak bij de toiletten. En ja ze nam muntjes aan :rofl:
Er waren zelfs klanten die éérst even de hond gedag ging zeggen.
Het was een pitje, eentje die weggehaalt was ergens in de bijlmer er was mee gevochten. Was een geweldig beest :) Na het werk wat drinken ging ze ook altijd mee. Iedereen vond het altijd helemaal prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven