Werk & Studie alle pijlers

Hond mee naar werk

25-09-2020 18:10 288 berichten
Hoi,

Ik ben benieuwd wie zijn/haar hond mee naar werk neemt. Vooral benieuwd naar niet huiselijke werkomgevingen zoals bijv buiten (manege, strand) of iets anders. Wat voor werkomgeving is het, welk ras hond heb je, lopen er veel klanten/kinderen rond, hoe heb je je hond of werk er op voorbereid?
Zouden er bepaalde rassen beter geschikt voor zijn?
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
29-09-2020 20:21
Helemaal eens, maar dit is toch precies wat Eggo zegt; mijn huis dus mijn katten gaan voor. Haar katten hoeven toch niet plaats te maken voor de hond van moeder? En ik mag toch hopelijk wel aannemen dat het voor jou éérst vanzelf spreekt dat je checkt of iemand überhaupt je hond in huis wil hebben en dan pas de optie riem of de katten negeren?
Ik zei "als" dus ik ga er vanuit dat het goed is dat ik mijn honden dan mee neem. En dit zal dan van te voren dus wel besproken zijn.

Ik weet niet hoe het gaat tussen Eggo en haar moeder. Ik begreep dat die moeder haar hond in de kamer los laat zodat deze de katten van Eggo kan belagen. Dat vind ik niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
29-09-2020 20:29
Ach is nou ook allergie al geen goede reden meer om geen hond op het werk te willen? En mag dan iedereen hun huisdieren meenemen of is dat recht alleen voor mensen met honden?

Als je solliciteert waar honden normaal zijn en je weet dat dus als je daar komt werken, prima. Dat is een ander verhaal. Maar op de meeste kantoren is een hond echt niet de norm hoor. En ook niet onderdeel van de sollicitatieprocedure. Dus als je dan besluit je hond mee te nemen, dan mag een ander daar echt wel wat van vinden. En dan doe je er dus alles aan om een ander niet tot last te zijn met je hond. Bizar om te stellen dat de medewerker met allergie zich dan maar moet aanpassen!
Waar zeg ik dat ergens?
Ik zeg alleen maar dat het nog helemaal niet gesteld is dát er iemand aanwezig is die allergisch is, omdat deze mensen in de minderheid zijn. En ik zei eerder al dat het op de meeste kantoren niet de norm is om de hond mee te nemen, deze zijn ook in de minderheid. Daarom, waarom er over zeuren?
Liv8 schreef:
29-09-2020 21:50
Als iemand een keertje een hond meeneemt, verlaagt dat natuurlijk de drempel voor een ander. En één keer wordt een volgende keer. En dan meerdere keren. En er zijn dan natuurlijk altijd mensen die dat zien en die direct zeggen: mag ik dan ook mijn kat/konijn/kip meenemen? Kinderachtig? ja ongetwijfeld. Maar ik snap niet wat er zo raar is aan de mening: gewoon geen hond meenemen naar kantoor waar dat niet de standaard is. En of dat nou jaarlijks, maandelijks of dagelijks voorkomt maakt dan toch niet zo heel veel uit. En vervang wat mij betreft hond voor konijn, hamster of slang en, zelfs als kattenliefhebber, voor kat. Voor mij hetzelfde verhaal.
Ik vind dat je het erg absoluut stelt. Beetje kinderachtig.

Ik denk dat werkgevers die hond meenemen naar de zaak er goed aan doen, bij het afnemen van een sollicitatie even vragen naar allergie. Dan weten beide partijen waar ze aan beginnen. Of juist waar ze niet aan zullen beginnen.
Een allergie ontstaat vaak geleidelijk dus van te voren uitsluiten is niet mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
30-09-2020 19:57
Een allergie ontstaat vaak geleidelijk dus van te voren uitsluiten is niet mogelijk.
Ja goed maar als we dat ook nog mee moeten nemen......
Je kunt overal wel allergisch voor worden.
Ligt het aan mij of zijn we voorbij het gevoel van "ik ben er niet perse dol op maar het is ook geen ramp"? Je kunt niet zo dol zijn op dieren, of bepaalde dieren, maar die intense afkeer en de allergie erin gooien alsof dat een dodelijke ziekte is :facepalm: Ik ken weinig mensen die zomaar met hun huisdieren langskomen maar als dat zou gebeuren dan is dat toch geen ramp?
Geronimo2 schreef:
30-09-2020 20:29
Ligt het aan mij of zijn we voorbij het gevoel van "ik ben er niet perse dol op maar het is ook geen ramp"? Je kunt niet zo dol zijn op dieren, of bepaalde dieren, maar die intense afkeer en de allergie erin gooien alsof dat een dodelijke ziekte is :facepalm: Ik ken weinig mensen die zomaar met hun huisdieren langskomen maar als dat zou gebeuren dan is dat toch geen ramp?
Wat flauw om het zo te poneren. Een allergie kan je behoorlijk ziek maken en kan je arbeidsongeschikt maken. Fijn dat jij daar geen last van hebt maar je bent niet alleen op de wereld.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
30-09-2020 18:34
Waar zeg ik dat ergens?
Wellicht interpreteer ik verkeerd: " En iemand met een allergie moet dan effe niet op je kamer komen."
Maar ik vind dat aanpassen van de verkeerde persoon

iones schreef:
30-09-2020 18:34


Ik denk dat werkgevers die hond meenemen naar de zaak er goed aan doen, bij het afnemen van een sollicitatie even vragen naar allergie. Dan weten beide partijen waar ze aan beginnen. Of juist waar ze niet aan zullen beginnen.
Nogmaals, ik heb niet over situaties waar werkgever een bedrijf heeft, daar standaard een hond loopt en een nieuweling daar komt solliciteren.

Aanvulling: maar goed, inderdaad het wordt allemaal wel heel hypothetisch nu of in mijn geval wel realistisch maar niet doorlopend actueel. Ik denk dat mensen, waaronder ik, alleen proberen aan te geven dat het niet vanzelfsprekend is dat iedereen op de wereld een hond op het werk maar leuk vindt, om welke reden dan ook. En dat het goed is als daar niet zo makkelijk over heen wordt gestapt, omdat "honden nou eenmaal zo innemend zijn". Maar als het bij iemand wel kan op het werk, of als het overlegd is, of onderdeel is van de sollicitatieprocedure of iedereen vindt het wel écht leuk, dan is dat toch hartstikke prima.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
30-09-2020 20:29
Ligt het aan mij of zijn we voorbij het gevoel van "ik ben er niet perse dol op maar het is ook geen ramp"? Je kunt niet zo dol zijn op dieren, of bepaalde dieren, maar die intense afkeer en de allergie erin gooien alsof dat een dodelijke ziekte is :facepalm: Ik ken weinig mensen die zomaar met hun huisdieren langskomen maar als dat zou gebeuren dan is dat toch geen ramp?
Ik snap dat ook niet zo goed hoor. Dan zijn ze wel fan van het ene dier en dat mag zelfs buiten loslopen zonder toezicht maar een hond is des duivels. Op zijn zachts gezegd frappant te noemen.

Ik ben ook allergisch voor de kat van mijn dochter, ik slik er maar histamine voor.

Twee jaar terug was ik ergens waar er ook een hulphond was. Ik vond de hond fantastisch, net als vele anderen. Echter begonnen er een paar mensen te zeiken en moest de hond weer apart gezet worden. Echt serieus.....
...
Mocht je mij bedoelen ik heb zelf een hond.
Quaintrelle schreef:
30-09-2020 21:59
Ik snap dat ook niet zo goed hoor. Dan zijn ze wel fan van het ene dier en dat mag zelfs buiten loslopen zonder toezicht maar een hond is des duivels. Op zijn zachts gezegd frappant te noemen.

Ik ben ook allergisch voor de kat van mijn dochter, ik slik er maar histamine voor.

Twee jaar terug was ik ergens waar er ook een hulphond was. Ik vond de hond fantastisch, net als vele anderen. Echter begonnen er een paar mensen te zeiken en moest de hond weer apart gezet worden. Echt serieus.....
Histaminen kan helpen, kan tijdelijk helpen, maar dat is geen garantie voor de toekomst. Als je echt klachten hebt dan dan weet je dat, bijvoorbeeld van de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
30-09-2020 21:34
Wellicht interpreteer ik verkeerd: " En iemand met een allergie moet dan effe niet op je kamer komen."
Maar ik vind dat aanpassen van de verkeerde persoon




Nogmaals, ik heb niet over situaties waar werkgever een bedrijf heeft, daar standaard een hond loopt en een nieuweling daar komt solliciteren.

Aanvulling: maar goed, inderdaad het wordt allemaal wel heel hypothetisch nu of in mijn geval wel realistisch maar niet doorlopend actueel. Ik denk dat mensen, waaronder ik, alleen proberen aan te geven dat het niet vanzelfsprekend is dat iedereen op de wereld een hond op het werk maar leuk vindt, om welke reden dan ook. En dat het goed is als daar niet zo makkelijk over heen wordt gestapt, omdat "honden nou eenmaal zo innemend zijn". Maar als het bij iemand wel kan op het werk, of als het overlegd is, of onderdeel is van de sollicitatieprocedure of iedereen vindt het wel écht leuk, dan is dat toch hartstikke prima.
Als vanzelfsprekend neemt niemand het.
Maar er zijn een aantal mensen hier, waaronder mijzelf, die het leuk zouden vinden. Dat is alles.
Mermedina schreef:
25-09-2020 18:18
Belachelijk.
Nee hoor, je hebt zelf de keuze om daar dan niet te solliciteren.
Eggo schreef:
26-09-2020 20:53
Ik neem mijn kind ook niet mee naar mijn werk en als iemand kinderen niet leuk vind dikke prima we zijn niet allemaal hetzelfde. Maar dring het een ander niet op.
Ik krijg helaas regelmatig min of meer kinderen door mijn strot geduwd waarbij de ouders nier ingrijpen want ach het is zo lief en vertederend en het is toch een kind.
Mijn hond is goed opgevoed en bespringt geen vreemde mensen. Kan iedereen dat dan ook zo regelen met zijn/haar kind?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven