Werk & Studie alle pijlers

sollicitatie - minder uren dan in vacature staat

07-10-2020 16:17 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke... ik weet even niet wat handig is.
ik heb gesolliciteerd op een vacature voor een fulltime baan, maar wil maximaal 4 dagen werken. Ik ben uitgenodigd voor een gesprek, maar ben nu aan het dubben wanneer ik aan moet geven dat ik max 4 dagen wil werken. ik wil hun tijd niet verdoen met een gesprek dat geen nut heeft, maar ook mijn eigen glazen niet nu al ingooien.

wat zouden jullie doen en waarom?

aanvulling! het gaat om een vacature in het onderwijs. ik wil dus 4 ipv 5 dagen werken. constructies als 4x9 uur gaan dus niet wat worden helaas (dat had ik wel gewild!)

wanneer moet ik aangeven dat ik max 4 dagen wil werken

Totaal aantal stemmen: 137

vooraf telefonisch (25%)
in het gesprek (68%)
op het moment dat ik de baan heb (fingers crossed) (5%)
anders (2%)
hokus_pokus wijzigde dit bericht op 07-10-2020 16:42
17.36% gewijzigd
Dat had ik gevraagd voor ik een brief gestuurd had, denk ik.

En anders aan het einde van het gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Ze zoeken iemand voor fulltime. Dat is 36 uur denk ik? Je kan vragen of 4 x 9 uur onderhandelbaar is. Maar het is heel duidelijk wat ze bieden en wat ze vragen. En dat is niet 32 uur.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ik had het voor het solliciteren gevraagd als het van jouw kant een harde eis is. Aangezien dat nu niet meer kan zou ik het in het gesprek bespreken.
Niet. Dat had je van te voren moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou aan het einde van het gesprek vragen of 32 uur mogelijk is (dus niet meteen stellen dat jij echt alleen 32 uur wilt werken).

In mijn ervaring worden vrijwel alle vacatures voor fulltime uitgezet, maar is het in de praktijk vaak wel mogelijk om er 32 uur van te maken.

Dus echt totaal niet nodig om jezelf nu al buiten spel te zetten. Als ze jou echt graag willen hebben, is er vaak wel een mouw aan te passen.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageerde op FT functies, wil ook FT werken en kreeg eigenlijk in elk gesprek de vraaG : hoeveel uur bent u beschikbaar?
Alle reacties Link kopieren
Meld je gewoon steeds ziek op de vijfde dag.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Procne schreef:
07-10-2020 16:22
Ik zou aan het einde van het gesprek vragen of 32 uur mogelijk is (dus niet meteen stellen dat jij echt alleen 32 uur wilt werken).

In mijn ervaring worden vrijwel alle vacatures voor fulltime uitgezet, maar is het in de praktijk vaak wel mogelijk om er 32 uur van te maken.

Dus echt totaal niet nodig om jezelf nu al buiten spel te zetten. Als ze jou echt graag willen hebben, is er vaak wel een mouw aan te passen.

Dit.
ViezeHond schreef:
07-10-2020 16:24
Meld je gewoon steeds ziek op de vijfde dag.
Hahaha, dat is wel creatief! :HA:
Alle reacties Link kopieren
Vacatureteksten worden lang niet altijd zorgvuldig opgesteld. Je moet sommige 'eisen' echt met een korreltje zout nemen.
Procne schreef:
07-10-2020 16:22
Ik zou aan het einde van het gesprek vragen of 32 uur mogelijk is (dus niet meteen stellen dat jij echt alleen 32 uur wilt werken).

In mijn ervaring worden vrijwel alle vacatures voor fulltime uitgezet, maar is het in de praktijk vaak wel mogelijk om er 32 uur van te maken.

Dus echt totaal niet nodig om jezelf nu al buiten spel te zetten. Als ze jou echt graag willen hebben, is er vaak wel een mouw aan te passen.
Dit en dan eventueel 36 uur en 4x9 uur werken.
Je kan toch fulltime in 4 dagen werken. Doen er hier ook genoeg door 4x9 te werken en sommige doen ene week 40 uur en andere week 32 uur. Dan heb je om de week een dagje vrij.
Alle reacties Link kopieren
Bubbel° schreef:
07-10-2020 16:27
Vacatureteksten worden lang niet altijd zorgvuldig opgesteld. Je moet sommige 'eisen' echt met een korreltje zout nemen.
Doe ik ook altijd, van de week nog gesolliciteerd naar de functie van hersenchirurg.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
07-10-2020 16:26
Hahaha, dat is wel creatief! :HA:
B)
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
07-10-2020 16:29
Doe ik ook altijd, van de week nog gesolliciteerd naar de functie van hersenchirurg.
Ach ja er zijn natuurlijk uitzonderingen. Maar het is wel zo dat vrouwen pas solliciteren als ze volledig aan de omschrijving en eisen voldoen en mannen gewoon eerder een poging wagen en wel zien hoever ze komen.

Dus gewoon in het gesprek vragen hoe het met de werktijden zit en dan hoor je het wel.
Ik solliciteerde eens ergens voor 32 uur en toen ik het contract onder ogen kreeg stond er dat ik op oproep basis ging werken :O
'hier graag tekenen' :uh?:
Alle reacties Link kopieren
Vacature voor 24 uur ter vervanging van een zwangere: je mag ook wel 36 uur werken hoor! En na 4 maanden hoef je echt niet weg, we hebben het druk zat....
ik geef mn bek ook maar een douw
Henk-en-Roelie schreef:
07-10-2020 16:32
Ik solliciteerde eens ergens voor 32 uur en toen ik het contract onder ogen kreeg stond er dat ik op oproep basis ging werken :O
'hier graag tekenen' :uh?:
Wow, das wel ff iets anders o_o Hoe is het afgelopen?


OT Ik denk dat je het prima in het gesprek aan kn geven, zo ver is 32u nu ook weer niet van fulltime af. Zeker als fulltime 36u is.
Toen ik niet wilde werken maar wel moest solliciteren solliciteerde ik altijd naar te hoog gegrepen banen. Maar mooi dat ik uiteindelijk toch een keer uitgekozen werd.
Gelukkig was dat een leuke baan, en PT :)
Gewoon vragen of de functie mogelijk is in 32 of 34 uur. Eigenlijk is van tevoren bellen wel zo netjes.. Je kunt ook 4 om 5 werken of is dat ook teveel?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, in de sector waarin ik werk worden eigenlijk alleen maar fulltime functie aangeboden, zo ook het bedrijf waar ik werk.
Bij ons op het bedrijf kiezen ze bij voorbaat iemand die inderdaad 40 uur wil werken, maar laten een goede kandidaat niet lopen vanwege het verzoek om 32 uur te werken. Gewoon bij je 1e gesprek aangeven.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
07-10-2020 16:31
Ach ja er zijn natuurlijk uitzonderingen. Maar het is wel zo dat vrouwen pas solliciteren als ze volledig aan de omschrijving en eisen voldoen en mannen gewoon eerder een poging wagen en wel zien hoever ze komen.

Dus gewoon in het gesprek vragen hoe het met de werktijden zit en dan hoor je het wel.
En zo is het!
Damned if I don’t
Ik vind trouwens dat je het van tevoren moet melden.
Nijn5 schreef:
07-10-2020 16:35
Wow, das wel ff iets anders o_o Hoe is het afgelopen?


OT Ik denk dat je het prima in het gesprek aan kn geven, zo ver is 32u nu ook weer niet van fulltime af. Zeker als fulltime 36u is.
Het waren twee knettergestoorde weken om daar te werken en gelukkig ontslagen. Alles wat fout was ( veel me2's ) gebeurde daar. Nooit meer dat ik in die sector nog ga werken, laat staan solliciteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven