Werk & Studie alle pijlers

KVK vermelden bij stage / werkgever

17-10-2020 21:18 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik heb een vraag ik ga me inschrijven bij de KVK voor een eigen bedrijfje. Nu loop ik stage en word na mijn stage mijn werkplek. Krijg mijn baas/stage begeleider er melding van als ik me inschrijf of moet ik dat zeggen. Ik word geen concurrent van hem is een totaal andere branche maar heb liever niet dat hij dat weet. Weet iemand hier het Antwoord op? Of hij melding krijgt etc?

Dankjewel alvast!
Nee, natuurlijk krijgt hij daar geen melding van.

Waarom mag je wg dat niet weten? Soms staat in het contract dat je andere functies kenbaar moet maken.
Alle reacties Link kopieren
Braose schreef:
17-10-2020 21:20
Nee, natuurlijk krijgt hij daar geen melding van.

Waarom mag je wg dat niet weten?

Ik ben spiritueel aangelegd en ga daar verder mee om het zo te noemen en weet dat niet iedereen daar achter staat en dat is oké. Maar wil niet belachelijk gemaakt worden.
Vaak staat er in je contract dat je geen nevenactiviteit mag hebben en anders dat je je werkgever daarvan op de hoogte moet brengen.
Labeltje123 schreef:
17-10-2020 21:22
Ik ben spiritueel aangelegd en ga daar verder mee om het zo te noemen en weet dat niet iedereen daar achter staat en dat is oké. Maar wil niet belachelijk gemaakt worden.
Ja, dat snap ik. Of het verstandig (en volwassen) is om zoiets te verzwijgen is een tweede.
Alle reacties Link kopieren
Nee daar krijgt je werkgever geen melding van. Maar ik zou open kaart spelen, als je een functie bij de overheid hebt is het vaak zelfs opgenomen in je contract dat je nevenfuncties moet melden. En het komt na verloop van tijd toch uit: de wereld is klein. Voor je het weet is je werkgevers vrouw/zus/zwager/buurman klant bij je.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
LadyL0101 schreef:
17-10-2020 21:25
Nee daar krijgt je werkgever geen melding van. Maar ik zou open kaart spelen, als je een functie bij de overheid hebt is het vaak zelfs opgenomen in je contract dat je nevenfuncties moet melden. En het komt na verloop van tijd toch uit: de wereld is klein. Voor je het weet is je werkgevers vrouw/zus/zwager/buurman klant bij je.

Moet ik dat tijdens mijn stage nu al vermelden want is nu gwn mijn school stage. En als ik in dienst ga wel moet vermelden na mijn stage ?
Dat hangt ervan af wat er in je contract staat
Alle reacties Link kopieren
Als het een totaal andere branche is en absoluut geen enkele connectie heeft zou ik het niet zeggen (tenzij daar iets over in je contract staat).
Ik snap je punt ook wel, niet iedereen staat hetzelfde tegenover spirituele activiteiten (al mag je er wel vanuit gaan dat je werkgever je normaal behandelt als je het wel zegt)
Labeltje123 schreef:
17-10-2020 21:36
Moet ik dat tijdens mijn stage nu al vermelden want is nu gwn mijn school stage. En als ik in dienst ga wel moet vermelden na mijn stage ?
Waarschijnlijk wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu de KVK inschrijving doen en als je een arbeidscontract krijgt waarin staat dat je geen nevenwerkzaamheden mag doen, aangeven dat je een eigen KVK inschrijving hebt en vast wil leggen dat je hier activiteiten voor mag blijven verrichten.
Alle reacties Link kopieren
Tenzij het in je contract staat mag je in je vrije tijd doen wat je wil zonder dat te melden.
Als je niet concurreert met je werkgever kan het wel nog van belang zijn bij een eventuele ziekmelding. Vaak moet je nevenactiviteiten wel vermelden.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is er een meldplicht als een nevenfunctie in strijd is met de regels. De meeste mensen melden het sowieso om gezeur voor te zijn, maar dat wordt vertrouwelijk in je personeelsdossier opgenomen. Ik heb bijv een collega die een praktijk heeft voor spirituele healings. Die vertelt dat alleen in vertrouwen aan collega’s die het voor zichzelf houden. Tenminste, dat denk ik want ik heb er nog nooit iemand over gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Oké dus als ik me nu inschrijf in mijn stage periode wat gewoon school is en tegen de tijd dat ik in loondienst ga het eerlijk zou aangeven zou het in principe gewoon kunnen in overleg.
Gewoon niks zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang is je stage nog? Als je bang bent dat dit je eerste contract in de weg gaat staan dan kun je ervoor kiezen om je pas na ingang van je contract in te schrijven bij de KvK en het te melden als dat in je contract gevraagd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is het verplicht om nevenactiviteiten te melden. Het is ook vertrouwelijk, dus het is niet zo dat de hele afdeling weet wat je doet.
Labeltje123 schreef:
17-10-2020 23:31
Oké dus als ik me nu inschrijf in mijn stage periode wat gewoon school is en tegen de tijd dat ik in loondienst ga het eerlijk zou aangeven zou het in principe gewoon kunnen in overleg.
Check het op school en bij je stagebegeleider !! Ga niet uit van een forum.
Als werknemer ben ik het inderdaad gewend dat ik nevenactiviteiten bij mijn werkgever moet aangeven.
Maar ik heb ook stagiairs begeleid en ik heb daar nog nooit opgenomen in de stageovereenkomsten dat ze dat moesten doen. Zó veel stagiairs die naast school en stage ook nog een baan hebben! Dat is alleen maar logisch lijkt mij.

En ik zal je eerlijk zeggen: als je aan mij vertelt dat je spirituele healings doet dan kijk ik toch met een bepaald vooroordeel naar je. En ik zal daarin niet de enige zijn.

Dus staat er niets in je contract (wat hoogstwaarschijnlijk zo is, want het is een stage geen baan) dan gewoon lekker niets zeggen.
Alle reacties Link kopieren
ik zou helemaal niks zeggen
Alle reacties Link kopieren
Voor stage is het niet nodig. Als je gaat werken is het gebruikelijk dat in je contract is opgenomen dat je nevenactiviteiten moet melden. Ook als is het geen concurrentie een werkgever verwacht wel inzet van een werknemer. Als je een fulltime contract hebben kan het werk wel hinder hebben van nevenactiviteiten als daar veel tijd en energie in gaat zitten. Mocht je hier uiteindelijk fulltime mee aan de gang gaan dan is er vaak minder motivatie op de werkplek. Ik zou je bedrijf wel voorzichtig brengen. Sommige vinden dat spirituele meer voor gekkies. Ik weet niet hou jouw werkgever er in staat.
Is de kans niet vrij groot dat hij het toch hoort?
watdachtjehiervan schreef:
18-10-2020 09:16
Is de kans niet vrij groot dat hij het toch hoort?
Als to er niet over praat, van wie dan?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor soort bedrijf ga je oprichten ?
Het is zoals het is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven