Werk & Studie alle pijlers

Kleding bij thuiswerk?

20-10-2020 19:10 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu een deel van België en Nederland al maanden (regelmatig) thuiswerkt ...

Wat heb jij aan als je thuis zit te werken achter / voor je computer?
Je chique kantoorplunje met bijhorende hakken? Je huis-plunje en huissokken of sneakers? Iets anders?

Wat trek jij aan bij thuiswerk?

Totaal aantal stemmen: 387

Ik tut me helemaal op in mijn kantoorplunje (13%)
Ik draag iets makkelijks type fleece-trui en joggingbroek (53%)
Ik zit in pyjama / nachtjapon achter mijn pc (3%)
Ik wissel af (18%)
Anders (12%)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik werk nu gewoon op mijn werk ( onderwijs gerelateerd werk) maat tijdens het thuiswerken in het voorjaar heb ik mij gewoon aangekleed en opgetut alsof ik naar mijn werk zou gaan. Dat voelde een stuk prettiger als dat niet doen
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Ik mis een keuze. Ik kleed me netjes maar niet tot in puntjes..... dus geen hakken maar slippertjes. En vaak spijkerbroek met nette blouse maar geen jurkje
Ik trek gewoon aan wat ik altijd aan heb. Spijkerbroek met shirt of bloesje. Soms een jasje, soms een vest. Mijn werk is niet zo formeel.
Alle reacties Link kopieren
spin1234 schreef:
20-10-2020 19:13
Ik mis een keuze. Ik kleed me netjes maar niet tot in puntjes..... dus geen hakken maar slippertjes. En vaak spijkerbroek met nette blouse maar geen jurkje
Ik ook zoiets. Spijkerbroek, nette blouse, sloffen :)
Alle reacties Link kopieren
Er zit nog heel veel tussen opgetut en in je joggingbroek.

Ik mis: casual kleding.
Alle reacties Link kopieren
Team kantoorpak hier; normaal ga ik ook niet in een joggingpak naar mijn werk dus nu ook niet...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
De "bovenkant" is altijd netjes, maar ik heb wel wat vaker een makkelijker zittende broek aan. Ook rokjes en jurken, dan maakt het niet uit. Maar ik merk dat ik mijn "nette broeken" nauwelijks draag. Liever de comfortabele legging of oude, zachte spijkerbroek dan die nette pantalon. En skisokken ipv hakken. Wij lopen in huis binnen niet op schoenen. Nu dus ook niet.
pergamon wijzigde dit bericht op 20-10-2020 19:19
0.96% gewijzigd
Ik loop er vanwege mijn werk altijd hip/casual bij. Zo zit ik ook achter de laptop. Dat moet wel, de leerlingen zien me. Soms moet ik voor of na online-lessen ook fysiek lesgeven, dan is het handig om er al representatief bij te lopen.
anoniem_254365 wijzigde dit bericht op 20-10-2020 19:20
1.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
spin1234 schreef:
20-10-2020 19:13
Ik mis een keuze. Ik kleed me netjes maar niet tot in puntjes..... dus geen hakken maar slippertjes. En vaak spijkerbroek met nette blouse maar geen jurkje
Dat noem ik dus zelf net zo goed "kantoorplunje" :-).

Je zou er zo mee naar kantoor kunnen.



(Opstartster loopt zelf standaard in huispak rond bij thuiswerk.
Tenzij die éne keer een skype-vergadering dan trek ik gauw een fatsoenlijk truitje aan.)
wissewis wijzigde dit bericht op 20-10-2020 19:20
19.60% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dubbel
Ik heb een broek bij de Hema gekocht waar ik in mijn vrije tijd in woon, hij was er weer even maar was binnen no time weer uitverkocht.
Een rechte broek voor 25 euro, die onwijs groot valt. Ik pas een m, had een l gekocht die net te groot is (normaal maat 46 of xl).
Die deed ik aan met een leuk shirt of een nette blouse erop :rofl:.
Ik heb een soortgelijke paperbag broek en nog een effen zwarte broek van de h&m die te groot is. Die doe ik dan ook weleens aan.
Ik heb geen spijkerbroek gezien tijdens de lockdown.
Ook geen beugelbh trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag meestal mijn gewone kleding, maar geen schoenen, in plaats daarvan dikke sokken. En soms een huispak of een dik vest, als er geen meetings zijn hou ik het wel lekker makkelijk, dan gebruik ik ook minder of geen make up.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
20-10-2020 19:20
Ik heb een broek bij de Hema gekocht waar ik in mijn vrije tijd in woon, hij was er weer even maar was binnen no time weer uitverkocht.
Een rechte broek voor 25 euro, die onwijs groot valt. Ik pas een m, had een l gekocht die net te groot is (normaal maat 46 of xl).
Die deed ik aan met een leuk shirt of een nette blouse erop :rofl:.
Ik heb een soortgelijke paperbag broek en nog een effen zwarte broek van de h&m die te groot is. Die doe ik dan ook weleens aan.
Ik heb geen spijkerbroek gezien tijdens de lockdown.
Ook geen beugelbh trouwens.
Dat heb ik ook wel gedaan inderdaad, huispak met een blouse en colbertje als er een meeting was.
Zelfde netjes als altijd, rok of jurk, alleen nu met warme sloffen en een warm vest erover.

En dit draag ik overigens ook als ik niet werk.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 20-10-2020 19:32
32.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn mentale gesteldheid is het wel fijn om mij gewoon aan te kleden en op te maken. Gewoon iets leuks aantrekken wat ik ook wel naar kantoor aan zou doen. Casual dat wel...

Man gaat hier gewoon in een overhemd en onderbroek achter de pc zitten, omdat ze zijn onderlijf toch niet zien.
Alle reacties Link kopieren
Spijkerbroek en fleecetrui want niemand ziet me en ik werk in de IT
smulrol wijzigde dit bericht op 20-10-2020 19:32
44.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
stokske schreef:
20-10-2020 19:30
Voor mijn mentale gesteldheid is het wel fijn om mij gewoon aan te kleden en op te maken. Gewoon iets leuks aantrekken wat ik ook wel naar kantoor aan zou doen. Casual dat wel...

Man gaat hier gewoon in een overhemd en onderbroek achter de pc zitten, omdat ze zijn onderlijf toch niet zien.
:HA:


Serieuze vraag: krijgt hij het dan niet koud?
stokske schreef:
20-10-2020 19:30
Voor mijn mentale gesteldheid is het wel fijn om mij gewoon aan te kleden en op te maken. Gewoon iets leuks aantrekken wat ik ook wel naar kantoor aan zou doen. Casual dat wel...

Man gaat hier gewoon in een overhemd en onderbroek achter de pc zitten, omdat ze zijn onderlijf toch niet zien.
Maar loopt hij anders dan ook in zijn onderbroek in huis?
Ik zit niet in 3 delig grijs maar kleed me wel gewoon netjes aan en maak me op.
Ik heb wel lekker mijn sloffen aan.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
20-10-2020 19:32
:HA:


Serieuze vraag: krijgt hij het dan niet koud?
Nee, in zijn wereld stoken we de kachel lekker hoor ipv iets extra’s aan te trekken natuurlijk :P
Alle reacties Link kopieren
Van boven netjes, van onder ee joggingbroek en pantoffels.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Van boven altijd netjes want naast de online meetings kan ik de hele dag door gebeld worden door collega´s en leidinggevende via Teams. En bel ik zelf andersom mijn collega´s en leidinggevende ook via Teams voor een vraag.
Van onderen een joggingbroek met sloffen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Aanbevolen wordt om zowel qua dagritme als qua kleding zoveel mogelijk aan te houden wat je gewend bent als je naar kantoor zou gaan. Dus niet in je pyjamabroek achter de laptop bijvoorbeeld, of in een vest dat je niet naar je werk zou aandoen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik moet een pak aan. Dat is als ik thuis zoom dus een jasje met joggingbroek en sloffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven