Werk & Studie alle pijlers

Salarisonderhandeling

22-10-2020 20:05 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leuke nieuwe baan aangeboden gekregen voor een functie die ik altijd al wilde en ook voor opgeleid ben. Nu bij 3e gesprek salarisonderhandeling beland en nu komt het.

Omdat ik junior ben in de nieuwe functie gaat mijn brutosalaris er niet op vooruit. Daarnaast geen pensioenopbouw, werkgever wil daar wel nog in bijdragen (100 euro) zodat ik zelf kan voorzien maar dat haalt bij lange na natuurlijk niet wat ik nu opbouw bij mijn huidige werkgever met een hele goede pensioenregeling.

Nu is dit natuurlijk het eerste aanbod vanuit hun kant dus ik kan altijd nog een tegenbod doen. Maar ik verwacht niet veel rek in het salaris.

Ik vind het een lastige keuze omdat de functie wel echt heel leuk is en ben benieuwd wat jullie zouden doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang werk je waar je nu werkt? Heb je het daar nog naar je zin? Heb je ruimte om zelf te sparen of bijv meer af te lossen aan je huis?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoe ziet de loonopbouw eruit na jaren.
Hoe zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden?
Hoe zit het met reistijd?
Wat kun je daar verder in de toekomst? En hoe komt dat overeen met wat je wil?
Etc.
Etc.

Het hangt van meer factoren af. Althans, bij mij. Maar werkplezier is voor mij heel belangrijk
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
22-10-2020 20:08
Hoe lang werk je waar je nu werkt? Heb je het daar nog naar je zin? Heb je ruimte om zelf te sparen of bijv meer af te lossen aan je huis?
Ik werk nu 6 jaar bij mijn huidige werkgever. Qua takenpakket ben ik wel uitgekeken op de functie. Het is wel saai geworden maar het is ook niet zo erg om te doen.

Als ik zelf zou gaan sparen voor pensioen dan wordt t een levensloop waar ik in zou gaan storten. Of misschien elke maand dat geld extra aflossen op de hypotheek.
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
22-10-2020 20:10
Hoe ziet de loonopbouw eruit na jaren.
Hoe zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden?
Hoe zit het met reistijd?
Wat kun je daar verder in de toekomst? En hoe komt dat overeen met wat je wil?
Etc.
Etc.

Het hangt van meer factoren af. Althans, bij mij. Maar werkplezier is voor mij heel belangrijk
De reistijd is maar een paar minuten. Nu ongeveer 30 maar vanwege corona werk ik elke dag thuis.
Loonopbouw kan ik nog naar vragen.
Voor de rest zijn er geen secundaire arbeidsvoorwaarden behalve vakantiegeld.

Qua functie is het wel een stap vooruit en kan ik nog veel leren. Maar, het is een heel klein bedrijf (<20 werknemers). Dus ik verwacht geen grote stappen daar te maken.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook verder zoeken. Ik vind 100 euro extra voor je pensioen wel erg mager.

Zit er nog groei in bij deze nieuwe functie?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
diamantje123 schreef:
22-10-2020 20:17
De reistijd is maar een paar minuten. Nu ongeveer 30 maar vanwege corona werk ik elke dag thuis.
Loonopbouw kan ik nog naar vragen.
Voor de rest zijn er geen secundaire arbeidsvoorwaarden behalve vakantiegeld.

Qua functie is het wel een stap vooruit en kan ik nog veel leren. Maar, het is een heel klein bedrijf (<20 werknemers). Dus ik verwacht geen grote stappen daar te maken.
Je kan het ook zien als leerervaring voor je eigen ontwikkeling en dan na een tijd weer een overstap maken
Zit er financiële groei in?

Ik zou er zeker niet op achteruit willen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Er zit niet zoveel groei in financieel, ja een jaarlijkse inflatieverhoging. Het liefst wil ik deze functie bij mijn huidige werkgever maar daar zoeken ze geen mensen.

Oh ja ook niet onbelangrijk, ik ga van een vast contract naar een jaarcontract en ik ben nu heel pril zwanger. Zij weten dat natuurlijk nu nog niet
diamantje123 schreef:
22-10-2020 20:24
Er zit niet zoveel groei in financieel, ja een jaarlijkse inflatieverhoging. Het liefst wil ik deze functie bij mijn huidige werkgever maar daar zoeken ze geen mensen.

Oh ja ook niet onbelangrijk, ik ga van een vast contract naar een jaarcontract en ik ben nu heel pril zwanger. Zij weten dat natuurlijk nu nog niet
Ik zou niet overstappen..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit denk ik ook niet doen. Helemaal omdat het een onzekere tijd is met oog op corona.
Alle reacties Link kopieren
Dus eigenlijk ga je alleen erop achteruit? Geen pensioen, tijdelijk contract.

Ik zou echt een tegenbod doen met wat een stuk interessanter is voor je is, of anders gewoon niet. Je zit niet in de positie dat je maar elke baan moet aannemen.

Daarnaast het zwanger gedeelte is wel een ding. Niet echt het moment om een switch te maken, zeker niet voor een bedrijf met zulke slechte voorwaarden.
Ik zou verder zoeken. Het bruto salaris is zonder pensioenopbouw is net zo hoog als je huidige brutosalaris met pensioenopbouw, dus je gaat er op achteruit. Je huidige werk is saai maar hou je vast nog wel vol tot je verlof, als je voor die tijd niets anders vindt.
Alle reacties Link kopieren
Amber: ja dat ook nog eens. Ik heb nu een hele zekere baan bij een multinational.

Essychan : dank voor je inzicht. Ik neig nu ook meer naar nee.
Niet doen dus
Alle reacties Link kopieren
Wildcard: Als je goed met je leidinggevende of P&O-er kan praten, zou je ook gewoon eens het gesprek kunnen aangaan. Joh, ik heb de kans om [functie] te gaan doen. Dit is wat ik altijd al heb willen doen, maar aan de andere kant zou ik graag hier blijven werken. Ik twijfel. Heb je enig idee of hier over niet al te lange tijd iets vergelijkbaars mogelijk is?

Zeker als je huidige werkgever blij met je is, en het is een leuke werkgever waar dit openlijk gedeeld kan worden (bij mijn werkgever zou dit zeker kunnen), dan denken ze misschien wel met je mee omdat ze je ook niet kwijt willen, en is er meer mogelijk dan je denkt.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
22-10-2020 20:24
Er zit niet zoveel groei in financieel, ja een jaarlijkse inflatieverhoging. Het liefst wil ik deze functie bij mijn huidige werkgever maar daar zoeken ze geen mensen.

Oh ja ook niet onbelangrijk, ik ga van een vast contract naar een jaarcontract en ik ben nu heel pril zwanger. Zij weten dat natuurlijk nu nog niet
No way. Dan zou ik lekker blijven zitten waar je zit. En bij je huidige werkgever wel aankaarten dat je heel graag die andere functie doet. Zoals Elein zegt.
diamantje123 schreef:
22-10-2020 20:38
Amber: ja dat ook nog eens. Ik heb nu een hele zekere baan bij een multinational.

Essychan : dank voor je inzicht. Ik neig nu ook meer naar nee.
Ik ben toch benieuwd, dat jaarcontract i.c.m. pril zwanger, dat zette je zelf niet aan het denken voordat je richting 3e gesprek ging?
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
22-10-2020 20:24
Er zit niet zoveel groei in financieel, ja een jaarlijkse inflatieverhoging. Het liefst wil ik deze functie bij mijn huidige werkgever maar daar zoeken ze geen mensen.

Oh ja ook niet onbelangrijk, ik ga van een vast contract naar een jaarcontract en ik ben nu heel pril zwanger. Zij weten dat natuurlijk nu nog niet
Blijven zitten waar je zit. Er komt een dikke crisis aan, je bent zwanger, en zo te lezen is het andere bedrijf zo'n bedrijf dat voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
22-10-2020 21:20
Ik ben toch benieuwd, dat jaarcontract i.c.m. pril zwanger, dat zette je zelf niet aan het denken voordat je richting 3e gesprek ging?
Eerste twee gesprekken was ik nog niet zwanger, heeft een poos tussengezeten vandaar.

Elein ja goede tip ik ga gewoon eens de stoute schoenen aantrekken en mijn interesse kenbaar maken bij die afdeling.
Alle reacties Link kopieren
Tenzij ze je direct een vast contract willen bieden en een normale pensioenopbouw zou ik zeker niet overstappen naar deze nieuwe werkgever.
Ik zou met de informatie die je hebt gegeven niet switchen. Je gaat er alleen op achteruit, behalve dat de functie misschien wat afwisselender is. Op dit moment moeten beginnen is ook echt heel lastig, inwerken is lastig. Dus ik zou nog even blijven zitten bij je huidige werkgever.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees geen enkele reden om hier ja op te zeggen. Een leuke functie is 1, maar wie weet bevalt het daar niet, geen leuk bedrijf etc.

Zit je dan met minder salaris, geen vast contract, zonder pensioenopbouw en knikkeren ze je er wellicht uit in je proef periode zodra ze weten dat je zwanger bent.

Salaris vind ik belangrijk. Je doet geen vrijwilligerswerk hè.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ik zou blijven zitten. Op je huidige plek aangeven dat je andere taken erbij wil (in de richting die je wil) kam ervoor zorgen dat er op termijn aan jou gedacht word als de gewenste functie vrij komt.
Er gaan veel bedrijven failliet en er gaan nog veel werkloze komen. Ik zou zwanger echt niet mezelf in een onzekere positie brengen.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
22-10-2020 20:24
Er zit niet zoveel groei in financieel, ja een jaarlijkse inflatieverhoging. Het liefst wil ik deze functie bij mijn huidige werkgever maar daar zoeken ze geen mensen.

Oh ja ook niet onbelangrijk, ik ga van een vast contract naar een jaarcontract en ik ben nu heel pril zwanger. Zij weten dat natuurlijk nu nog niet
ik zou het niet doen en voorlopig blijven waar je bent.
Straks zitten we volgend jaar in een vette crisis en heb je helemaal geen baan meer en word je ook nergens meer aangenomen
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven