Werk & Studie alle pijlers

Geen contact meer willen excollega

23-10-2020 06:16 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!
Op mijn voorgaande werk kon ik het goed vinden met een collega van mij en konden we goed samenwerken. Nu werken we niet meer samen en bleven we nog wel vriendelijk contact houden (hij bleef contact zoeken en ik reageerde vriendelijk). Nu merk ik dat dat van mij niet meer hoeft. Hij probeert zich met mijn privéleven te bemoeien en me ongewenst advies te geven, hij dringt zich op door te willen helpen maar dat wil ik niet. Ik houd hier steeds de boot in af. Daarnaast merkte ik dat hijflirterig doet dat ik vervolgens negeer. Ik vind hem totaal niet aantrekkelijk en daarnaast is hij ook nog getrouwd wat me dus ook nog een vervelend gevoel geeft als hij een opmerking maakt. Ik heb er een vreselijke bloedhekel aan als mensen die bezet zijn lopen te hopen bij een ander. De laatste keer was een paar weken terug en toen verkondigde hij dat zijn huwelijk niet goed zat en zat te vissen naar mijn liefdesleven. Ik heb gezegd dat hij zich dan vooral moet richten op zijn vrouw die me een leuk mens lijkt en op mijn liefdeslevenvraag gezegd geen commentaar te geven waarop hij schijnheilig antwoordde dat je best doen in een huwelijk inderdaad erg belangrijk is etc. Daarna was er lang radiostilte waarvan ik dacht hij heeft het begrepen maar nu vraagt hij weer hoe het gaat. Het rotte is dat hij nooit iets zegt qua flirten dat net genoeg is om iets van te zeggen zonder dat het overdreven lijkt en wat betreft ongewenst levensadvies en bemoeienis ook. Ik wil gewoon van hem af... maar hoe doe ik dat?

Hij vroeg me nu hoe het gaat ik heb alleen gezegd dat het goed gaat, maar word nu al opgejaagd omdat ik geen verdere vragen wil beantwoorden. Moet ik hem negeren of hard afwijzen? Ik wil dat liever niet, want ik wil hem ook geen reden geven om slecht over mij te praten of me zwart te maken op het werkveld, je weet toch nooit hoe mensen reageren als je ze beledigd hebt en ik wil geen risico nemen op werkgebied door een gekrenkt ego. Hoe kan ik hem vriendelijk uit mijn leven verwijderen? Alvast veel dank!
daantje234 wijzigde dit bericht op 23-10-2020 08:36
4.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gaat het contact via whatsapp?

‘Hoi ik ben ff druk en reageer later.’
En dat vervolgens niet doen.

Geef kort antwoord op vragen maar stel er geen terug.

Wacht steeds langer met reageren en zet de meldingen uit zodat er ook niets meer zichtbaar is tenzij je de app opend.
Alle reacties Link kopieren
Ja, via Whatsapp. Ik vrees dat dat niet zal werken, hij zal dan weer komen aankloppen...
Alle reacties Link kopieren
Dat wil niet zeggen dat jij gehoor moet geven.

Waar ben je nou echt bang voor?
Waarom laat je je op de kast jagen door hem. Waarom ben je niet resoluut?
Alle reacties Link kopieren
Ja waar ben je echt bang voor idd?

Jij kan toch ook negatief over hem gaan praten? Als jij resoluut het contact verbreekt en daardoor praat hij negatief , kun jij toch ook zeggen; ik ben er niet van gediend dat getrouwde mannen met mij flirten?

Kijken wie er dan slecht op staat..
Alle reacties Link kopieren
Tegen wie zou hij naar kunnen praten over TO, en hoe erg is dat werkelijk?

En wat zij hij dan moeten kunnen zeggen?
‘Jeetje wat ik nou heb meegemaakt. Je kent Daantje toch nog wel? Nou nadat ze hier is weg gegaan hebben we nog even contact gehouden. En nu heeft ze mij geblokkeerd! Wat een vals kreng vind je niet?

Ik zou als derde collega dan echt iets hebben van ‘het is toch wat, bedankt voor de info’ en mijn hoofd weer afwenden.
Ik lees eigenlijk niks vreemds?
Ze zijn ex collega’s die vrienden zijn gebleven, vrij normaal dat vrienden op de hoogte zijn van je leven of advies geven.
TO klinkt meer als een slechte vriend.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja ik word wel belemmerd daardoor inderdaad. Maar jullie zouden dus negeren? Is het niet beter om dan ook letterlijk te zeggen dat je geen contact meer hoeft?
Alle reacties Link kopieren
Sinned77 schreef:
23-10-2020 06:53
Ik lees eigenlijk niks vreemds?
Ze zijn ex collega’s die vrienden zijn gebleven, vrij normaal dat vrienden op de hoogte zijn van je leven of advies geven.
TO klinkt meer als een slechte vriend.
Nou, ik heb meer vriendelijk geantwoord op zijn contact. Ik ben geen vriend van hem inderdaad. Ik heb mn tekst daarop even aangepast om verwarring te voorkomen, ik denk dat vriendelijk beter is dan vriendschappelijk.
Ik zou hem gewoon negeren. Ik hou niet van engerds en ik voel geen enkele verplichting om iets in de richting van hun al dan niet gekwetste gevoelens te managen. Gewoon negeren, dan druipt hij vanzelf af.
Ik zou zeggen dat je geen contact meer wilt. ‘We werken niet meer samen en ik heb nugeen behoefte meer aan het onderhouden van dit contact.’ En daarna negeren.
Als het via Whatsapp gaat zou ik inderdaad steeds later reageren of af en toe met sorry ik was druk ik kom er nog op terug! Je hoort van me! En het dan steeds meer laten verwateren. Zeker nooit op dezelfde dag reageren en leesbevestigingen uitzetten.

Direct afwijzen zou ik zelf nooit doen. Hij zal misschien blijven aankloppen maar als jij pas na 2 maanden vriendelijk reageert wordt dat echt wel minder.
Waarom de lees bevestiging uitzetten? Lekker aan laten staan als je ze aan hebt.
Eerlijk zijn is t beste denk ik.
“Pietje, ik heb leuk contact met je gehad maar ik ben bang dat we uit elkaar gegroeid zijn en heb geen verdere behoefte aan contact”.
Alle reacties Link kopieren
Niet meer reageren, of gewoon blokkeren.

Je zit blijkbaar niet (meer) op hem te wachten, klaar toch?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
dansenindewind schreef:
23-10-2020 06:32
Dat wil niet zeggen dat jij gehoor moet geven.

Waar ben je nou echt bang voor?
Waarom laat je je op de kast jagen door hem. Waarom ben je niet resoluut?
Je bent toch ook niet resoluut. Je wil hem aan het lijntje houden.

Ik zou wanneer hij weer appt schrijven: ik ervaar ons contact niet meer als positief. Ik wil het daarom graag hierbij laten.

Indien hij daarna vervelend wordt of om verklaringen gaat vragen dan blokkeer je hem.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hoi ... , goedemorgen! ik heb even een poosje niks van me laten horen. Ik merk dat mijn leven na het stoppen bij .... en met het nieuwe werk en alle andere dingen erg vol is en dat ik weinig ruimte heb om een verder contact aan te gaan/ te onderhouden. Ik vond het heel leuk met je tijdens ons werkende leven bij ... en ook daarna. Voor dit moment merk ik dat ik echter minder/ geen behoefte meer heb aan contact. Het gaat jou en je vrouw goed en natuurlijk ook groetjes aan alle oud-collega's. Wellicht tot een volgende keer! Groetjes van Daantje
Poster schreef:
23-10-2020 07:34
Hoi ... , goedemorgen! ik heb even een poosje niks van me laten horen. Ik merk dat mijn leven na het stoppen bij .... en met het nieuwe werk en alle andere dingen erg vol is en dat ik weinig ruimte heb om een verder contact aan te gaan/ te onderhouden. Ik vond het heel leuk met je tijdens ons werkende leven bij ... en ook daarna. Voor dit moment merk ik dat ik echter minder/ geen behoefte meer heb aan contact. Het gaat jou en je vrouw goed en natuurlijk ook groetjes aan alle oud-collega's. Wellicht tot een volgende keer! Groetjes van Daantje

Zo zou ik het ook doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet in termen schrijven van heel leuk en ook daarna, want dan denkt de ander: wanneer je het allemaal zo leuk vindt: waarom stopt het dan? Daarnaast is het ook gewoon niet waar en ook niet duidelijk. Minder behoefte aan contact, geen contact? Wat wil je hier nou mee zeggen?

Ik zou het veel bondiger doen en niet liegen over gevoelens of smoezen verzinnen.

Deze persoon gaat gewoon over zo een onduidelijk mail heen.

Ik zou dat eerder doen: Ik heb ons contact als collega's als postitief ervaren. De laatste tijd vind ik de communicatie in onze vriendschap echter niet meer fijn. Ik heb daarom besloten om het contact hierbij te laten. Ik wens jou en je vrouw alle goeds. Grts, ..
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Sinned77 schreef:
23-10-2020 06:53
Ik lees eigenlijk niks vreemds?
Ze zijn ex collega’s die vrienden zijn gebleven, vrij normaal dat vrienden op de hoogte zijn van je leven of advies geven.
TO klinkt meer als een slechte vriend.
Sommige mensen zien vriendschap inderdaad iets als dat voor de 1 leuk is en de ander ongemakkelijk.
Die mensen worden meestal opdringerig of stalkerig genoemd.
Ikzelf zou het heel erg vinden als iemand mij als zo grensoverschrijdend zou zien en iemand dan met rust laten.
Het zegt iets over deze persoon dat hij toch doorzet. Macht willen uitoefenen ofzo. Vriendschap is iets anders.
Poster schreef:
23-10-2020 07:34
Hoi ... , goedemorgen! ik heb even een poosje niks van me laten horen. Ik merk dat mijn leven na het stoppen bij .... en met het nieuwe werk en alle andere dingen erg vol is en dat ik weinig ruimte heb om een verder contact aan te gaan/ te onderhouden. Ik vond het heel leuk met je tijdens ons werkende leven bij ... en ook daarna. Voor dit moment merk ik dat ik echter minder/ geen behoefte meer heb aan contact. Het gaat jou en je vrouw goed en natuurlijk ook groetjes aan alle oud-collega's. Wellicht tot een volgende keer! Groetjes van Daantje

Ongeveer dit stukje zou ik typen maar het vet gedrukte gedeelte zou ik nog minder persoonlijk maken of zelfs weglaten.
Alle reacties Link kopieren
Het nummer verwijderen uit he tlf en blokkeren op sosiale media is natuurlijk ook een optie
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het contact niet formeel verbreken maar afstandelijk en laat reageren.
Alle reacties Link kopieren
Poster schreef:
23-10-2020 07:34
Hoi ... , goedemorgen! ik heb even een poosje niks van me laten horen. Ik merk dat mijn leven na het stoppen bij .... en met het nieuwe werk en alle andere dingen erg vol is en dat ik weinig ruimte heb om een verder contact aan te gaan/ te onderhouden. Ik vond het heel leuk met je tijdens ons werkende leven bij ... en ook daarna. Voor dit moment merk ik dat ik echter minder/ geen behoefte meer heb aan contact. Het gaat jou en je vrouw goed en natuurlijk ook groetjes aan alle oud-collega's. Wellicht tot een volgende keer! Groetjes van Daantje
Oh goede suggestie! dank je wel!!
Alle reacties Link kopieren
Lafae schreef:
23-10-2020 07:01
Ik zou hem gewoon negeren. Ik hou niet van engerds en ik voel geen enkele verplichting om iets in de richting van hun al dan niet gekwetste gevoelens te managen. Gewoon negeren, dan druipt hij vanzelf af.
Dit.
Dat gejaagde gevoel dat je van hem krijgt negeren en hem keihard negeren, zulke mannen prooien juist op vrouwen die het maar een beetje lief toelaten omdat ze het niet durven af te kappen, een gezonde vent had de hints allang gesnapt hoor.
Hij waarschijnlijk ook wel maar zo lang jij het niet stopt maakt hij er werk van.
Brr griezel.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet meer reageren. Hij gaat heus niet nog eens vragen hoe het gaat als de vorige keer nog niet beantwoord is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven