Werk & Studie alle pijlers

Cijferlijst ontvangen bij HBO diploma?

23-10-2020 23:12 24 berichten
Hoi lieve mensen,

Fervente meelezer hier, maar nu heb ik toch echt even jullie hulp nodig.

Ongeveer 10 jaar geleden heb ik mijn HBO diploma behaald.
Voor accreditatie in het buitenland hiervan heb ik in mei allerlei gevraagd papierwerk ingestuurd.
Nu krijg ik de vraag of ik aub de cijferlijst mee wil sturen voor ze verder kunnen met de procedure.
Echter zit mijn cijferlijst niet bij mijn diploma in het mapje en via diplomaregister zie ik alleen maar een cijferlijst van de havo en niet van Hbo. Dit staat ook in de uitleg, dat je die niet ontvangt.

Dus is mijn vraag nu,
Ben ik mijn HBO cijferlijst kwijt of heb ik deze nooit ontvangen?
(Hebben jullie een papieren cijferlijst gekregen bij je diploma?)

Alvast bedankt!
anoniem_6516852d96b2e wijzigde dit bericht op 23-10-2020 23:14
Reden: Typfout
1.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien handig om even te vermelden welke hbo-opleiding.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja, had ik bij mijn HBO diploma
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ook. Van 2 hbo diploma's.
Je kan bij je opleiding vragen of ze een uitdraai van je cijferlijst nog kunnen sturen, liefst Engelse versie
Alle reacties Link kopieren
Bij mij (behaald in 2014, Hogeschool van Amsterdam), zat er een cijferlijst bij van het 2de t/m 4de jaar. Cijferlijst van het eerste jaar zat bij de propedeuse.
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Het gaat om de PABO.

Dankje voor je snelle antwoord Klonkje, ik vrees een groot probleem hier. :-(
Oh meer snelle antwoorden, super!

Zal de onderwijsinstelling maandag bellen, hopelijk draaien ze dat nog uit. Vaak wordt dat eenmalig verstrekt toch?
Ik snap er niks van dat het er niet bij zit bij mij, normaliter houd ik dat zo netjes bij elkaar.
8hoek schreef:
23-10-2020 23:17
Het gaat om de PABO.

Dankje voor je snelle antwoord Klonkje, ik vrees een groot probleem hier. :-(
Hoezo, ze willen je vast wel helpen joh. Wij doen dat zo vaak voor oud- studenten. Welke hogeschool?
Diploma wel eenmalig, tenzij bijzondere procedure nodig is. Maar cijferlijst kan makkelijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
Een cijferlijst is heel makkelijk uit Osiris te halen. Als je even belt doen ze dat vast zo voor je.
Daar zou ik zo opgelucht van zijn Klonkje!
Ik heb gestudeerd op..... , wat een kleine school is die alleen pabo verzorgde destijds. (Haal ik zo wellicht weer weg)
Heb de hele avond alles afgezocht en zit echt wel een beetje in de stress nu, heb die accreditatie echt nodig over een half jaar.
Nu maandag ga ik dus zeker bellen!
anoniem_6516852d96b2e wijzigde dit bericht op 24-10-2020 00:02
Reden: Naam weggehaald
3.55% gewijzigd
Dank je wel pergamon ook.
Klinkt van jullie als inside information, dat helpt wel hoor! ☺
Heus, als je het gewoon netjes uitlegt en vraagt om hulp, doen ze het vast. Ik zou niet mailen maar een info@ adres, dan gaat het rondzwerven en voelt niemand zich verantwoordelijk. Zorg dat je iemand te pakken krijgt. Bv de studieadviseur. En vraag naar mailadres en stuur diegene een kort berichtje over wat je telefonisch hebt afgesproken.
Echt bedankt klonkje!
Ik hoop dat ze inderdaad zo mee zullen werken!
Alle reacties Link kopieren
Klonkje schreef:
23-10-2020 23:15
Ja, had ik bij mijn HBO diploma
Ik ook
Alle reacties Link kopieren
Ik ook, zowel bij de "anonieme massale hogeschool" als bij de "theateropleiding met 8 jaargenoten".
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
De meeste hogescholen verstrekken als "service" een cijferlijst bij het diploma maar het is geen officieel onderdeel van het diploma (de student kan zelf zo'n cijferlijst ook uitdraaien aan het einde van zijn studie). Ik denk dus dat je hem niet kwijt bent maar dat hij er niet bij gezeten heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg hem bij mijn pabo diploma :)
Alle reacties Link kopieren
Ja, bij mij zat er (in 1993) een cijferlijst bij mijn diploma.
Overigens kon ik die echt niet zelf uitdraaien, dit bij gebrek aan computers in die tijd.
Niet geschoten is altijd mis
Ik kreeg vorig jaar ook een cijferlijst bij mijn pabo diploma.
Vraag me altijd af waarom je die moet sturen en waarom je dat klakkeloos dan ook nog gaat regelen.

Het diploma zelf is niet genoeg? Of een diploma en al zo veel jaar werkervaring?
En, is het gelukt?
Yes even een update,
Ik heb hem gekregen!
En ik herken het totaal niet van eerder, ik vermoed toch dat deze niet bijgesloten is geweest.

Maar jeetje wat had ik er een stress van dit weekend., En wat was het fijn dat jullie mij geruststelde. Bedankt nogmaals!

@ Lucie, terechte vraag vind ik. Ik heb het mijzelf ook afgevraagd. Bij de eerste aanvraag die ik mei verstuurd heb stond de cijferlijst ook niet bij op te geven formulieren.
Dat ga ik dus ook nog wel terugvragen, want ik heb het antwoord ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven