Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen payrollers bij wegvallen van arbeid

20-11-2020 09:48 9 berichten
Ik ben een payroller met een contract voor onbepaalde tijd. Mijn laatste klus is opgehouden en ik zoek nu naar ander werk. Dit gaat niet voorspoedig. Ik ben al een tijdje op zoek naar informatie over mijn situatie, zelfs (gratis) juridische hulp levert weinig op.

Daarom de volgende vragen:

Wie is er onlangs als payroller in vaste dienst ontslagen? Hoe verliep de procedure? Was de transitie vergoeding netjes uitbetaald?

Voor wie is er wel een andere klus gevonden via de payroll werkgever? Duurde dat lang?

Wie heeft op eigen initiatief werk gevonden? Heb je het payroll contract opgezegd of kon je het zo regelen dat het opnieuw een payroll constructie werd met je huidige werkgever?

Zijn er mensen die lukraak op van alles en nog wat moeten solliciteren?

Zijn er mensen die hebben ervaren dat het niet allemaal volgens de regels van de CAO of wet gaat en hebben juridisch advies ingewonnen?

Ik hoop dat er reacties komen op een paar van mijn vragen. Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Als jij in dienst bent met een vast contract, waarom moet jij dan op zoek naar een nieuwe klus?

Waarom heb je het al over een transitievergoeding? Is er al sprake geweest van ontslag?

Heb je met je baas/organisatie al eens om tafel gezeten en al deze vragen gesteld?
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt bijna als een onderzoek en dat mag hier niet op het forum.
Ik denk dat je een aantal begrippen verward (namelijk payroller en zzp'er)

Wat is een payroller?

Een payroller neemt het personeel van een ondernemer en/of werkgever op papier in dienst en wordt hierdoor juridisch de werkgever. Dit is meteen het grootste verschil tussen een payroller en het uitbesteden van uw loonadministratie aan een loonadministratiekantoor of accountant. Bij de laatste situatie blijft u namelijk nog steeds de juridische werkgever met alle arbeidsrechtelijke werkgeversrisico's (bij ziekte en ontslag van uw werknemers).

Als zzp'er kan dus je verloning lopen via een payroller. Maar daar heb je geen dienstverband.

Dus TO, wat is nu je vraag?
Viva-life22: Voordat een bericht gepost gaat worden, vindt er een controle door Viva plaats, dus die opmerking over dat het om een onderzoek gaat, slaat nergens op. Misschien kun je beter eerst goed lezen wat iemand schrijft, voordat je een onzinnige reactie plaatst.
Alle reacties Link kopieren
Anjah96 schreef:
21-11-2020 16:10
Viva-life22: Voordat een bericht gepost gaat worden, vindt er een controle door Viva plaats, dus die opmerking over dat het om een onderzoek gaat, slaat nergens op. Misschien kun je beter eerst goed lezen wat iemand schrijft, voordat je een onzinnige reactie plaatst.
Hoi! Gezellig dat je er bent....
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Anjah96 schreef:
21-11-2020 16:10
Viva-life22: Voordat een bericht gepost gaat worden, vindt er een controle door Viva plaats, dus die opmerking over dat het om een onderzoek gaat, slaat nergens op. Misschien kun je beter eerst goed lezen wat iemand schrijft, voordat je een onzinnige reactie plaatst.
Goed bezig joh, zo kom je er wel in het leven.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
21-11-2020 20:38
Goed bezig joh, zo kom je er wel in het leven.
Laat maar
Alle reacties Link kopieren
Jij bent in dienst van het payrollbedrijf dus zij moeten een transitievergoeding voor je betalen als ze je weg willen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven