Werk & Studie alle pijlers

Contract loopt begin feb af.. nog niks gehoord

08-01-2021 09:24 169 berichten
Ik had al 1 Jan moeten horen of mijn contract word verlengt of niet. Nu ben ik ziek thuis wegens een miskraam. Ik zou nu een vaste aanstelling krijgen alleen heeft mij werkgever mij nog niks laten weten. Zal ik hier zelf over mailen of is dat gek omdat ik ziek ben?
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk niet, gewoon bellen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er helemaal niet over beginnen, onder het mom ‘geen nieuws is goed nieuws’. Dat is mss niet zo maar misschien zijn ze je vergeten en heb je straks gewoon een vast contract.
Is het niet zo dat je een minimale tijd van te voren iets moet horen? En dat het anders automatisch verlengd is?
Volgens mij moet je minimaal 4 weken van te voren iets weten.
Alle reacties Link kopieren
Desayuno schreef:
08-01-2021 09:27
Ik zou er helemaal niet over beginnen, onder het mom ‘geen nieuws is goed nieuws’. Dat is mss niet zo maar misschien zijn ze je vergeten en heb je straks gewoon een vast contract.
?
Of je hebt straks geen vast contract en ook nog niet rondgekeken naar iets anders.
Zo weet je niks natuurlijk, beetje vreemd.
Je wilt toch weten waar je aan toe bent lijkt mij.
justagirly wijzigde dit bericht op 08-01-2021 09:32
0.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Desayuno schreef:
08-01-2021 09:27
Ik zou er helemaal niet over beginnen, onder het mom ‘geen nieuws is goed nieuws’. Dat is mss niet zo maar misschien zijn ze je vergeten en heb je straks gewoon een vast contract.
en dan?
komen ze achter de fout, geven je een maandje salaris mee en zijn van je af

Gewoon even bellen/mailen TO.
Ja dit moeten ze mij schriftelijk een maand van te voren laten weten.
Alle reacties Link kopieren
wat staat er precies in je tijdelijke contract?
Alle reacties Link kopieren
Lykke- schreef:
08-01-2021 09:31
Is het niet zo dat je een minimale tijd van te voren iets moet horen? En dat het anders automatisch verlengd is?
Volgens mij moet je minimaal 4 weken van te voren iets weten.

Nee. Als het alsnog aangezegd wordt voor einde contract dan krijgt TO een vergoeding voor elke dag dat ze te laat waren. Zeggen ze echter niet aan en werkt ze na het verlopen van het contract nog, dan is het wel automatisch verlengd. TO is echter ziek, dus dat ligt mogelijk wat ingewikkelder, maar ik denk dat als ze haar niet op tijd ziek uit dienst melden haar contract dan alsnog verlengd is.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-01-2021 09:36
wat staat er precies in je tijdelijke contract?

Ook geen klein detail inderdaad. Als in je contract de aanzegging al op de juiste manier gedaan is dan hoeven ze dat nu niet meer te doen. Dus zoek zo even op wat er in je contract staat.
Lykke- schreef:
08-01-2021 09:31
Is het niet zo dat je een minimale tijd van te voren iets moet horen? En dat het anders automatisch verlengd is?
Volgens mij moet je minimaal 4 weken van te voren iets weten.

Of je een minimale tijd van tevoren iets moet horen hangt af van de duur van het tijdelijke contract. Als dat voor korter dan 6 maanden was niet. Bij contracten van 6 maanden of langer moet de werkgever uiterlijk een maand van tevoren (dus niet 4 weken maar nog iets eerder) schriftelijk laten weten of het verlengd wordt of niet.
Als de werkgever het te laat aanzegt is er een schadevergoeding verschuldigd.

Alleen als TO al 3x een tijdelijk contract heeft gehad bepaalt de ketenregeling dat het een vast contract wordt als het niet is aangezegd. Anders kan TO zonder aanzegging er vanuit gaan dat de verlenging weer een tijdelijk contract betreft.
S-Groot schreef:
08-01-2021 09:39
Ook geen klein detail inderdaad. Als in je contract de aanzegging al op de juiste manier gedaan is dan hoeven ze dat nu niet meer te doen. Dus zoek zo even op wat er in je contract staat.
Dit gebeurt tegenwoordig veel ja, dat het al in je contract staat vermeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst advies vragen aan je vakbond (als je die hebt) of bellen naar het Juridisch loket. Die kunnen je adviseren en dan sta je sterker.
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
08-01-2021 09:42
Ik zou eerst advies vragen aan je vakbond (als je die hebt) of bellen naar het Juridisch loket. Die kunnen je adviseren en dan sta je sterker.
want? wat gaat dat opleveren?
Vanaf wanneer zit je ziek thuis? Ben je in januari al aan het werk geweest?

Hoe lang ben je in dienst? Ook geen functioneringsgesprekken oid gehad? Meestal komt contractverlenging toch wel eerder aan bod? Ik zou zelf nooit wachten tot 1 maand van tevoren.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is de band met je leidinggevende? Heb je enig idee of ze van plan zijn je contract wel of niet te verlengen?
Persoonlijk zou ik gewoon bellen en het vragen, maar ik heb zowel met mijn huidige baas, als met mijn vorige leidingevenden altijd prima contact gehad en waren dat soort dingen ook gewoon makkelijk te bespreken.

Ik kan me niet voorstellen dat men het vreemd vindt om zo'n vraag te krijgen terwijl je in de ziektewet zit. Het helpt je herstel namelijk ook niet echt als je je ook nog eens druk moet maken om je baan.

Rot dat je net een mk hebt gehad en dan nu ook nog deze onzekerheid hebt. Sterkte!
lilalinda schreef:
08-01-2021 09:36
wat staat er precies in je tijdelijke contract?
“. De werkgever is gehouden om één maand voor het verstrijken van deze arbeidsovereenkomst, schriftelijk de werknemer op de hoogte te stellen over het verdere verloop van het dienstverband”

Dit staat er in..
Tijger32 schreef:
08-01-2021 09:47
Vanaf wanneer zit je ziek thuis? Ben je in januari al aan het werk geweest?

Hoe lang ben je in dienst? Ook geen functioneringsgesprekken oid gehad? Meestal komt contractverlenging toch wel eerder aan bod? Ik zou zelf nooit wachten tot 1 maand van tevoren.

Nee in Jan niet meer gewerkt. Heb lang geen functioneringsgesprek gehad. Laatste was volgens mij in de zomer.

Mijn leidinggevende is wel altijd heel tevreden over mij. Ook altijd een goeie band gehad. Ben ook nooit ziek geweest.. maar nu ben ik bang ofzo om contact te leggen
Alle reacties Link kopieren
doeline schreef:
08-01-2021 10:16
Nee in Jan niet meer gewerkt. Heb lang geen functioneringsgesprek gehad. Laatste was volgens mij in de zomer.

Mijn leidinggevende is wel altijd heel tevreden over mij. Ook altijd een goeie band gehad. Ben ook nooit ziek geweest.. maar nu ben ik bang ofzo om contact te leggen
bel gewoon even
"he Karel, nog de beste wensen. Ben jij je bewust, dat mijn contract 1 feb afloopt? Ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat"
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
08-01-2021 09:42
Ik zou eerst advies vragen aan je vakbond (als je die hebt) of bellen naar het Juridisch loket. Die kunnen je adviseren en dan sta je sterker.
Waarom in godsnaam..

Bel gewoon je werk
Allereerst, wat naar dat je een miskraam hebt gehad.
Weet je werkgever hiervan? En (er even van uitgaand dat een kindje bewust "in de planning" ligt), weet je werkgever van je kinderwens?
Heel fout, maar zou dit voor werkgever een reden kunnen zijn om je contract niet te verlengen?
Blijft alles m.b.t. de plichten van werkgever zoals hierboven genoemd nog altijd van toepassing trouwens, dus daar kun je je zeker op beroepen.
doeline schreef:
08-01-2021 10:14
“. De werkgever is gehouden om één maand voor het verstrijken van deze arbeidsovereenkomst, schriftelijk de werknemer op de hoogte te stellen over het verdere verloop van het dienstverband”

Dit staat er in..

Is het je eerste of tweede tijdelijke contract? Er staat hier namelijk niets over door naar een vast contract. Als je niets hoort zou de verlenging automatisch een tijdelijk contract betreffen.
Ik zou contact opnemen en vragen of het per 1 februari een vast contract wordt.
PatatasBravas schreef:
08-01-2021 10:35
Allereerst, wat naar dat je een miskraam hebt gehad.
Weet je werkgever hiervan? En (er even van uitgaand dat een kindje bewust "in de planning" ligt), weet je werkgever van je kinderwens?
Heel fout, maar zou dit voor werkgever een reden kunnen zijn om je contract niet te verlengen?
Blijft alles m.b.t. de plichten van werkgever zoals hierboven genoemd nog altijd van toepassing trouwens, dus daar kun je je zeker op beroepen.
Ja ze weten hier van. En heb ook inderdaad over mijn kinderwens gehad.. dit zou inderdaad wel een reden kunnen zijn. Je hoort het zoveel om je heen en vooral in deze tijd weet je het niet meer.
Marana schreef:
08-01-2021 10:39
Is het je eerste of tweede tijdelijke contract? Er staat hier namelijk niets over door naar een vast contract. Als je niets hoort zou de verlenging automatisch een tijdelijk contract betreffen.
Ik zou contact opnemen en vragen of het per 1 februari een vast contract wordt.

Dit is mijn derde contract. Ben er al twee jaar in dienst. Vandaar dat ik weet dat dit een vast contract moet worden
doeline schreef:
08-01-2021 10:46
Ja ze weten hier van. En heb ook inderdaad over mijn kinderwens gehad.. dit zou inderdaad wel een reden kunnen zijn. Je hoort het zoveel om je heen en vooral in deze tijd weet je het niet meer.

Als ze niet voornemens zijn je in dienst te houden en dit zou de reden zijn, zullen ze dat naar alle waarschijnlijkheid nooit hardop zeggen. Wel wil je nu weten (en had je al moeten weten) waar je aan toe bent.
Ik zou absoluut een mail sturen (met urgentie) en vragen wat de stand van zaken is. Zorg ook zeker dat je werkgever zwart op wit reageert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven