Werk & Studie alle pijlers

Alweer geen antwoord op e-mail van leidinggevende

11-01-2021 13:48 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,
Ik heb een 8 uur contract bij een tankstation, doordat ik nog studeerde en mijn vaste werkdag was daarom zaterdag. Maar begin februari ga ik stoppen met mijn opleiding en wil ik meer werken. Ik werk er nu iets langer dan een jaar.

Ongeveer 4 maanden geleden heb ik een email gestuurd om te vragen of ik een extra dag op vrijdag kan werken omdat ik die dag altijd vrij was van school, maar hier heb ik tot op de dag van vandaag geen reactie op ontvangen. Helemaal niks. Terwijl op andere emails (opa overleden, of als ik nieuwe werkkleding nodig had) binnen 1 dag reactie kreeg.

Maar nu ik het besluit heb genomen dat ik meer uren wil werken, heb ik bijna 2 weken geleden een email gestuurd om te vragen of ik een meer uren contract zou kunnen krijgen, omdat ik dus ging stoppen met mijn opleiding. Ik heb hierin aangegeven dat ik het liefst 3 dagen (24u) zou willen werken en dan ook de nachtdiensten zou willen meepakken. Dit omdat er veel “ouderen” werken die het liefst niet de nachtdiensten meer willen draaien. Ook heb ik hierin aangegeven dat ik het graag vanaf maart meer uren wil krijgen.

En raad eens, weer geen reactie ontvangen..

Je zou denken, dan vraag je het toch persoonlijk. Ja dat zou ik het liefst ook willen, alleen werken mijn leidinggevenden alleen doordeweeks van 06:00 tot 11:00 of 12:00 en nooit in het weekend. Ik zie ze dus bijna nooit, tenzij ik inval voor iemand anders maar dat gebeurd ook zelden. Ze hebben allebei een telefoon, maar zeggen dat dit voor noodgevallen is als je alleen staat in de tankstation en er een noodgeval is. Bellen of appen doen we daarom niet.

Ik vind het vreemd dat ik al 2x geen reactie heb ontvangen met de vraag of ik meer uren zou kunnen krijgen. Dit terwijl er 3 mensen minder uren gaan werken of zelfs helemaal stoppen door hun schoolstages.

Af en toe nemen ze weer iemand nieuws aan omdat ze toch wel kampen met personeelstekort/uitval. Maar deze sturen ze dan na slecht functioneren, in de proefperiode weer weg.

Ik heb nooit echt vervelend commentaar gehad over mijn werk of aangesproken daarover, daarom vind ik het zo raar dat ik geen reactie ontvang. Het is corona tijd en dat snap ik, maar er is al veel personeelstekort en nu gaan er nog meer studenten weg door hun stages, maar ik mag gewoon geen reactie ontvangen..

Ik vraag me af wat hier mijn rechten zijn? Hoe ik dit het beste moet aanpakken?
Ander werk is een optie, maar nu juist door corona heb ik meer kansen bij mijn huidige werk.

Bedankt voor het lezen.
Alle reacties Link kopieren
Rechten heb je uiteraard niet. Maar ik zou wel ff bellen om te vragen of je LG de mail gezien heeft.
Chocolade, altijd goed!
gewoon een keer langsgaan als zij aan het werk zijn ?
Alle reacties Link kopieren
Bellen of langsgaan. Ik denk niet dat hij om beide opties boos zal worden en anders is het een rare kerel.
Wat Kitten zegt.
Alle reacties Link kopieren
Even langsgaan.
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk wat er in je contract staat, heb je op dit moment geen rechten. Jij hebt alleen een vraag of je meer kan werken.

Als de communicatie zo slecht is, kan jij je misschien ook afvragen of je daar wel meer wilt werken. En liever op zoek gaat naar iets anders, met meer uren.

Langs gaan is een optie.
Nog een keer mailen.
Toch proberen te bellen.
Ander werk zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.

Ik denk dat ik inderdaad maar gewoon even langs rij morgen of overmorgen en het dan persoonlijk ga vragen. Alleen zoals viva-life zegt vind ik het dan niet zo professioneel dat de communicatie zo slecht is. Of zelfs gewoon negeert zou kunnen worden. Ik ga dit wel aangeven, en anders zou ik inderdaad toch echt wel opzoek moeten naar iets anders, want nu ik stop met school valt de studiefinanciering ook weg, en kan ik absoluut niet rondkomen met 8 uurtjes werken per week.

Ik kijk even hun reactie aan, en dan moet ik daaruit een beslissing gaan nemen.

Bedankt
Alle reacties Link kopieren
Ik zou langsgaan op het werk als jouw leidinggevende aan het werk is. En anders zou ik er een baantje bij zoeken of ergens anders solliciteren waar je wel meer uren kunt krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel irritant niet reageren. Zou voor mij redenen zijn om een andere baan te zoeken.

Maar heb je wel een mail gestuurd met een concrete vraag? Niet van " ik zou wel meer willen werken " maar zo van" beste leidinggevende, ik wil graag volgende week een afspraak om te praten over uitbreiding van mijn contract ".

En anders toch echt bellen of er heen gaan.
Gewoon toch appen. Dat je geen reactie krijgt op je mails en wanneer het uitkomt om daar even over te bellen.

Komt er dan nog niks zou ik gewoon gaan kijken naar een andere werkgever/baan.
dolfje schreef:
11-01-2021 14:15
Het is wel irritant niet reageren. Zou voor mij redenen zijn om een andere baan te zoeken.

Maar heb je wel een mail gestuurd met een concrete vraag? Niet van " ik zou wel meer willen werken " maar zo van" beste leidinggevende, ik wil graag volgende week een afspraak om te praten over uitbreiding van mijn contract ".

En anders toch echt bellen of er heen gaan.
Dat is op zich concreet zat. Is gewoon een vraag en kan zo'n leidinggevende best normaal een antwoord op geven.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
11-01-2021 14:15
Het is wel irritant niet reageren. Zou voor mij redenen zijn om een andere baan te zoeken.

Maar heb je wel een mail gestuurd met een concrete vraag? Niet van " ik zou wel meer willen werken " maar zo van" beste leidinggevende, ik wil graag volgende week een afspraak om te praten over uitbreiding van mijn contract ".

En anders toch echt bellen of er heen gaan.
Sorry maar dit vind ik hondsbrutaal.
Waarom zou een leidinggevende tijd vrij moeten maken voor een gesprek met to als ze op dit moment niemand nodig heeft.

To heeft het over waar heb ik recht op. Nou nergens op dus.

Ik denk dat ze haar mail ook te eisend heeft geformuleerd waarop de leidinggevende heeft gedacht ja doei en daarom niet heeft gereageerd.

Al is niet reageren uiteraard niet professioneel.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
11-01-2021 14:29
Dat is op zich concreet zat. Is gewoon een vraag en kan zo'n leidinggevende best normaal een antwoord op geven.
Ja maar dat heeft hij dus niet gedaan dus ik zou nog duidelijker zijn.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
11-01-2021 14:30
Sorry maar dit vind ik hondsbrutaal.
Waarom zou een leidinggevende tijd vrij moeten maken voor een gesprek met to als ze op dit moment niemand nodig heeft.

To heeft het over waar heb ik recht op. Nou nergens op dus.

Ik denk dat ze haar mail ook te eisend heeft geformuleerd waarop de leidinggevende heeft gedacht ja doei en daarom niet heeft gereageerd.

Al is niet reageren uiteraard niet professioneel.
Is dat brutaal ja? Hm bij ons worden zulke dingen juist gestimuleerd. Meedenken en jezelf ontwikkelen etc.
En als leidinggevende geen tijd heeft of inderdaad niemand nodig heeft moet hij dat zeggen.
sugarmiss schreef:
11-01-2021 14:30
Sorry maar dit vind ik hondsbrutaal.
Waarom zou een leidinggevende tijd vrij moeten maken voor een gesprek met to als ze op dit moment niemand nodig heeft.

To heeft het over waar heb ik recht op. Nou nergens op dus.

Ik denk dat ze haar mail ook te eisend heeft geformuleerd waarop de leidinggevende heeft gedacht ja doei en daarom niet heeft gereageerd.

Al is niet reageren uiteraard niet professioneel.

Omdat dat één van je taken is als leidinggevende. Het is vrij gebruikelijk om regelmatig met je werknemers om de tafel te zitten over hun werk.
Iemand's emails gewoon negeren is pas brutaal. Zeker als het gewoon bij je werk/functie hoort.

Dat zou even lekker zijn, wat een onzin.
Alle reacties Link kopieren
Optie:
Pen + papier pakken, vraag opschrijven en papier in een envelop doen.
(of je eerdere mail uitprinten)

Achterlaten op je werk t.a.v. je leidinggevende en antwoord afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik had na 1 week al het verstuurde emailtje nogmaals verstuurd en dan met hoofdletters REMINDER in de onderwerpregel.
Het is gewoon onbeschoft om niet te reageren.

To, je kan ook ander werk zoeken natuurlijk. Er zijn nog steeds branches die springen om personeel.
Luci_Mster2 schreef:
11-01-2021 14:36
Iemand's emails gewoon negeren is pas brutaal. Zeker als het gewoon bij je werk/functie hoort.

Dat zou even lekker zijn, wat een onzin.
Inderdaad zeg. :nut:
Ze willen niet meer uren aan je geven dat is inmiddels toch wel duidelijk? Zou er geen energie meer insteken en opzoek naar iets anders.
Moreina schreef:
11-01-2021 14:46
Ze willen niet meer uren aan je geven dat is inmiddels toch wel duidelijk?

Dat is jouw aanname.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
11-01-2021 14:30
Sorry maar dit vind ik hondsbrutaal.
Waarom zou een leidinggevende tijd vrij moeten maken voor een gesprek met to als ze op dit moment niemand nodig heeft.

:rofl:

Oh god, nu snap ik beter waarom een bepaalde collega amper op mail reageert, ze vindt vast dat ze dat niet hoeft te doen. :facepalm:
TO heeft wel recht op meer uren, als er een vacature is voor die uren.
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
11-01-2021 13:51
Rechten heb je uiteraard niet. Maar ik zou wel ff bellen om te vragen of je LG de mail gezien heeft.
Als je al een half jaar in dienst bent heb je die rechten juist wel. https://www.juridischloket.nl/werk-en-i ... er-werken/
Als u langer dan 26 weken bij uw werkgever in dienst bent, kunt u vragen om meer of minder uren te werken. De werkgever mag uw aanvraag alleen weigeren als hij een goede reden heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven