Werk & Studie alle pijlers

Coronacrisis: wel of niet solliciteren?

17-01-2021 23:34 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even jullie advies gevraagd. Op dit moment heb ik een goede baan (vast contract) bij een leuk bedrijf. Ik ga met plezier naar mijn werk, er is nog genoeg uitdaging en ik heb best wat verantwoordelijkheden. Nu is er een vacature ontstaan bij een ander, soortgelijk bedrijf waar ik al jaren van denk 'ik wil daar werken'. Het is een leuk bedrijf, dichter bij huis. En nu is daar dus een functie vrijgekomen die ook goed bij me past. Ik ken daar de desbetreffende leidinggevende en ze heeft me aangemoedigd om te solliciteren.

Maar, ja. De coronacrisis... Aan de ene kant denk ik: ik zit goed op mijn huidige werkplek, dus 'veilig' de crisis door. Aan de andere kant... hoe vaak komt het voor dat ik zo'n kans krijg? Ik neem dan wel een risico. Het is trouwens in een branche die nu nog niet geraakt is door de crisis maar als er een recessie achteraan gaat komen, daar echt last van gaat krijgen.

Ik ben benieuwd naar jullie advies.
Als ze je aanmoedigen te solliciteren, dan heb je het een en ander te wensen...

Ik heb eens iemand aangenomen die kwam ook uit een goede baan, is kostwinner en schreef mij n.a.v. het concept-contract: "ik ben akkoord, maar het proeftijdbeding wil ik eruit hebben".

Ik ging ermee naar de directeur en die zei direct: schrap maar, flauwekul allemaal, ik wil die persoon gewoon hebben.

Dat kan een stukje onzekerheid wegnemen bij jou misschien?
Alle reacties Link kopieren
JA! Gewoon doen als je zeker weet dat dit een leuk/goed bedrijf is om voor te werken en dezelfde/betere arbeidsvoorwaarden heeft. Wellicht ken je er al iemand en kan je even polsen of je in een leuk team komt. Verder willen ze jou dus blijkbaar hebben, dus veel meer salaris vragen en proeftijd eruit onderhandelen. Ik ben zelf meer van liever spijt van de kansen die je wel hebt gepakt dan die je niet hebt gepakt. Tenzij je natuurlijk een alleenstaande moeder bent die het allemaal net rond kan breien, dan is het natuurlijk verstandiger te blijven zitten voor zekerheid;).
Alle reacties Link kopieren
luno1973 schreef:
18-01-2021 18:17
Als ze je aanmoedigen te solliciteren, dan heb je het een en ander te wensen...

Ik heb eens iemand aangenomen die kwam ook uit een goede baan, is kostwinner en schreef mij n.a.v. het concept-contract: "ik ben akkoord, maar het proeftijdbeding wil ik eruit hebben".

Ik ging ermee naar de directeur en die zei direct: schrap maar, flauwekul allemaal, ik wil die persoon gewoon hebben.

Dat kan een stukje onzekerheid wegnemen bij jou misschien?
Ja, thanks! Heb ik ook ooit gehad met iemand die bij mij kwam solliciteren; zo eentje die precies past in elk opzicht. Bleek ze bij de arbeidsvoorwaarden toch 28 in plaats van 32 uur te willen werken. Hebben we toen ook niet moeilijk over gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven