Werk & Studie alle pijlers

Naam voor eigen bedrijf ?

21-02-2021 08:08 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
1.5 jaar geleden heb ik mijn certificatie als slaapcoach voor jonge kinderen behaald. Het afgelopen jaar heb ik gratis of voor een kleine vergoeding ouders geholpen. Inmiddels loopt dit zo goed dat ik mij in wil gaan schrijven bij de kvk en een site wil maken.

Maar nu het probleem, wat is een pakkende naam die ook nog vrij is om te gebruiken..

Ik heb de afgelopen 10 jaar als gezinsondersteuner gewerkt en wil dit miss ook gaan integreren in mijn diensten. Het hoeft dus niet alleen over slaap te gaan.

Hebben jullie leuke ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet gewoon je naam?
Alle reacties Link kopieren
Slaap kindje slaap?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
21-02-2021 08:11
Waarom niet gewoon je naam?
Hier zit ik idd ook over te denken maar ik dacht en hoor van andere ook dat een naam die wat meer gaat over wat ik doe beter blijft hangen en makkelijker online te vinden is?
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
21-02-2021 08:14
Slaap kindje slaap?
Die is al bezet ;)
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw-Fluitketell schreef:
21-02-2021 08:17
Die is al bezet ;)

Lag misschien ook wel erg voor de hand :lol:
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw-Fluitketell schreef:
21-02-2021 08:15
Hier zit ik idd ook over te denken maar ik dacht en hoor van andere ook dat een naam die wat meer gaat over wat ik doe beter blijft hangen en makkelijker online te vinden is?
Als jij al goed bezig bent zou ik me daar niet zo'n zorgen over maken. Ik vind 'Florence Fluitketel' veel professioneler overkomen dan 'Slaap Kindje Slaap' bijvoorbeeld. Bij die laatste krijg ik een beetje een bakfietsgevoel. En zeker als je je pakket uit wil breiden zit je met je eigen naam altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
21-02-2021 08:22
Als jij al goed bezig bent zou ik me daar niet zo'n zorgen over maken. Ik vind 'Florence Fluitketel' veel professioneler overkomen dan 'Slaap Kindje Slaap' bijvoorbeeld. Bij die laatste krijg ik een beetje een bakfietsgevoel. En zeker als je je pakket uit wil breiden zit je met je eigen naam altijd goed.
Haha, dat is waar. Sommige namen zijn tenenkrommend..

Mijn man kwam met
" Een droom van een kind".

Mijn eigen naam is wel heel veel voorkomende in NL. Denk aan, Suzanne de Bruin ofzo Zou is moeten kijken of deze nog niet bezet is.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw-Fluitketell schreef:
21-02-2021 08:28
Haha, dat is waar. Sommige namen zijn tenenkrommend..

Mijn man kwam met
" Een droom van een kind".

Mijn eigen naam is wel heel veel voorkomende in NL. Denk aan, Suzanne de Bruin ofzo Zou is moeten kijken of deze nog niet bezet is.
Niet naar je man luisteren!

Een veel voorkomende naam maakt toch niet uit? Sonja Bakker is ook niet echt een exotische naam en toch kent iedereen haar.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw-Fluitketell schreef:
21-02-2021 08:28
Haha, dat is waar. Sommige namen zijn tenenkrommend..

Mijn man kwam met
" Een droom van een kind".

Mijn eigen naam is wel heel veel voorkomende in NL. Denk aan, Suzanne de Bruin ofzo Zou is moeten kijken of deze nog niet bezet is.

Die namen associeer ik dus totaal niet met kinderen met een slaapprobleem. https://www.kinderslaapcoach.nl/ is volgens mij nog vrij. dekinderslaapcoach niet of Susankinderslaapcoach

Oh neem kinderslaapcoach wordt doorgelinkt naar dekinderslaapcoach
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Lady Day, kinderslaapcoach en gezinsondersteuner.
Nachtrust voor ouders :-D
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
21-02-2021 08:37
Nachtrust voor ouders :-D
Alternatief: 'Bek Dicht'
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
21-02-2021 08:34
Die namen associeer ik dus totaal niet met kinderen met een slaapprobleem. https://www.kinderslaapcoach.nl/ is volgens mij nog vrij. dekinderslaapcoach niet of Susankinderslaapcoach

Oh neem kinderslaapcoach wordt doorgelinkt naar dekinderslaapcoach
Ik ook niet ;) , man dacht, omdat ik miss ook nog iets wil met gezinsondersteuning dat het wat meer dekt. Sowieso wil ik geen "leuke gekke" naam. Denk idd dat mijn naam en dan miss in combinatie met slaapcoach het beste is.

Ik ben heel nuchter, niet uit een hippe grote stad, dan is een doorsnee naam miss wel passend. Zie ook veel engelse bedrijfsnamen maar dat wil ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt meerdere domeinnamen aanmaken en die linken aan jouw website waar je je echte bedrijfsnaam en activiteiten vermeld.
Alle reacties Link kopieren
:lol:
Lady_Day schreef:
21-02-2021 08:38
Alternatief: 'Bek Dicht'
Ik zou dan kindercoach of gezinscoach doen, als je het breder wilt trekken.
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook iets persoonlijks in je naam kunnen zetten, met als ondertitel ‘kinderslaapcoach’. Voorbeeldje, onze trouwfotograaf heeft haar bedrijf genoemd naar een samentrekking van de namen van haar kinderen (‘fotostudio Selijn’). Ander voorbeeldje: een vriendin heeft haar bedrijf genoemd naar de koosnaam die haar opa vroeger voor haar had.

Overigens vind ik er ook helemaal niets mis mee om gewoon je eigen naam te gebruiken, zeker als het gaat om iets minder commercieels (als een webshop) maar meer iets in de hulpverlening.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tip over de naam, wel een vraag over het stukje gezinsondersteuning. Deze zorg valt binnen de jeugdhulp en wanneer je dit als ouder betaald wil krijgen moet de hulpverlener een contract met de gemeente hebben. Het is lastig dit te krijgen hoe ga je ouders aan he binden als zij deze hulp gratis via de gemeente kunnen krijgen.
Lady_Day schreef:
21-02-2021 08:38
Alternatief: 'Bek Dicht'
:-D
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
21-02-2021 08:51
Ik heb geen tip over de naam, wel een vraag over het stukje gezinsondersteuning. Deze zorg valt binnen de jeugdhulp en wanneer je dit als ouder betaald wil krijgen moet de hulpverlener een contract met de gemeente hebben. Het is lastig dit te krijgen hoe ga je ouders aan he binden als zij deze hulp gratis via de gemeente kunnen krijgen.
Klopt helemaal. Daarom is dat ook niet iets wat ik nu ga doen. Ik heb het afgelopen jaar wel 2 gezinnen geholpen met wat opvoed vragen. Deze hebben mij uit eigen zak een kleine vergoeding betaald. Dit waren dan ook ouders die dit makkelijk kunnen betalen en het ging niet om complex problematiek.
Het zal dan meer gaan om opvoedondersteuning of opvoedcoaching.

Ik ben wel SKj geregistreerd dus het zou moeten kunnen via de gemeente begreep ik maar daar heb ik mij ( nog) niet in verdiept.
Alle reacties Link kopieren
‘Goed uitgerust’.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het bij mijn naam ga houden.

WWW.Slaapcoach.Suzanne de bruin.com

WWW. Suzannedebruin.slaapcoach.com

Etc.


Wat staat mooi?
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook Slaapcoach Suzanne kunnen doen, dus alleen je voornaam. www.slaapcoachsuzanne.com

Geen idee hoe het zit met domeinen, maar als je als emailadres suzanne@slaapcoach.nl of suzannedebruin@slaapcoach.nl kunt krijgen zou wel heel mooi zijn. Maar daar zijn natuurlijk ook meer opties te bedenken..
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Voor de vindbaarheid van je website is het handig om in je bedrijfsnaam een zoekterm te verwerken waar mensen logischerwijs op zouden zoeken én die aangeeft wat jij biedt. Slaapcoach Suzanne de Bruin is dus een uitstekende keuze! :thumbsup: . Mensen zoeken in Google niet op fancy namen, maar op een probleem waar ze een oplossing voor zoeken.
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven