Werk & Studie alle pijlers

Switchen van baan 3 jonge kinderen

22-02-2021 13:41 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal :)

Ben nu zwanger van de derde dus dit is nog niet aan de orde. Maar ik vraag me af of hier mensen zijn die van baan zijn geswitcht met 3 jonge kinderen? Ik ben 28, werk nu 4 jaar bij mijn (eerste) werkgever en heb kinderen van 4, 1 en nu 20 weken zwanger van de 3e. Ik heb in de richting van Wiskunde gestudeerd en nu een baan in die hoek. 3 dagen in de week heel fijn. Mijn partner werkt 4 dagen in de week.

Ik ben van plan om op zoek te gaan naar een nieuwe baan als deze baby ongeveer 1 is. Eigenlijk niet perse omdat ik het niet meer naar mijn zin heb maar ook omdat ik graag wel een soort carriere wil. Maar misschien willen we ook nog wel een vierde kind.. Heeft iemand ervaring met switchen van baan met jonge kinderen? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ben je blij dat je dit hebt gedaan? Wat was het effect op het gezin?
Ik snap echt niet van deze vraag.

En ben je alleenstaande ouder?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Toen ik zwanger was van mijn oudste werd mijn contract niet verlengd, waardoor ik na mijn verlof op zoek moest naar een nieuwe baan. En een paar jaar later, toen mijn jongste 1,5 half was heb ik zelf een switch gemaakt naar een ander baan. Gaat prima hoor, en dat zelfs als alleenstaande ouder.
chica-1983 wijzigde dit bericht op 22-02-2021 13:47
5.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook niet.
Denk je dat een vader dezelfde vraag zou stellen?
Alle reacties Link kopieren
Haha oh wat grappig dat jullie er zo anders in staan. Misschien is het ook dat ik nu 3 dagen kan werken, zeer goed verdien en mijn werkgever heel flexibel is (als een kind ziek is kan ik bijvoorbeeld ‘s avonds werken). Ik ben bang dat ik dat allemaal niet zo voor elkaar krijg bij een nieuwe werkgever en dan in combinatie met willen presteren bij een nieuwe baan, dat het zwaar gaat drukken op het gezin.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft je thuissituatie met je werkende leven te maken?

Je hebt nu een baan. Dan heb je ook een baan. Alleen op een andere plek en met andere taken. That's it.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
22-02-2021 13:44
Ik snap echt niet van deze vraag.

En ben je alleenstaande ouder?
Haha. Nee ik heb een partner (nu ook even toegevoegd aan de OP)
Alle reacties Link kopieren
geel_aapje schreef:
22-02-2021 13:49
Haha oh wat grappig dat jullie er zo anders in staan. Misschien is het ook dat ik nu 3 dagen kan werken, zeer goed verdien en mijn werkgever heel flexibel is (als een kind ziek is kan ik bijvoorbeeld ‘s avonds werken). Ik ben bang dat ik dat allemaal niet zo voor elkaar krijg bij een nieuwe werkgever en dan in combinatie met willen presteren bij een nieuwe baan, dat het zwaar gaat drukken op het gezin.
Waarom ben jij de ENIGE die de combinat met de kinderen moet doen? Je man is toch de vader van diezelfde kinderen? HIJ kan toch ook naar huis bij een ziek kind?
Jawel! Echt wel. Hij zégt van niet, maar onder druk is alles vloeibaar. Dus.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Chica-1983 schreef:
22-02-2021 13:46
Ja hoor, zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Toen ik zwanger was van mijn oudste werd mijn contract niet verlengd, waardoor ik na mijn verlof op zoek moest naar een nieuwe baan. En een paar jaar later, toen mijn jongste 1,5 half was heb ik zelf een switch gemaakt naar een ander baan. Gaat prima hoor, en dat zelfs als alleenstaande ouder.
Wauw wat knap. Vond je de inwerktijd niet pittig?
geel_aapje schreef:
22-02-2021 13:49
Haha oh wat grappig dat jullie er zo anders in staan. Misschien is het ook dat ik nu 3 dagen kan werken, zeer goed verdien en mijn werkgever heel flexibel is (als een kind ziek is kan ik bijvoorbeeld ‘s avonds werken). Ik ben bang dat ik dat allemaal niet zo voor elkaar krijg bij een nieuwe werkgever en dan in combinatie met willen presteren bij een nieuwe baan, dat het zwaar gaat drukken op het gezin.
Ik snap het nog steeds niet. Je hoeft het niet alleen te doen toch?
Doreia* schreef:
22-02-2021 13:49
Wat heeft je thuissituatie met je werkende leven te maken?

Je hebt nu een baan. Dan heb je ook een baan. Alleen op een andere plek en met andere taken. That's it.
Dit
Alle reacties Link kopieren
geel_aapje schreef:
22-02-2021 13:50
Wauw wat knap. Vond je de inwerktijd niet pittig?
Ik begon mijn eigen bedrijf toen ik 20 weken zwanger was van mijn oudste kind...
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
22-02-2021 13:50
Waarom ben jij de ENIGE die de combinat met de kinderen moet doen? Je man is toch de vader van diezelfde kinderen? HIJ kan toch ook naar huis bij een ziek kind?
Jawel! Echt wel. Hij zégt van niet, maar onder druk is alles vloeibaar. Dus.
Ja hoor, en dat doet ‘ie ook ;) maar met kleine kinderen heb je best vaak wat (ziekte, verkoudheid, een totale lockdown ;))
Doreia* schreef:
22-02-2021 13:50
Waarom ben jij de ENIGE die de combinat met de kinderen moet doen? Je man is toch de vader van diezelfde kinderen? HIJ kan toch ook naar huis bij een ziek kind?
Jawel! Echt wel. Hij zégt van niet, maar onder druk is alles vloeibaar. Dus.
En dit. Het klinkt als een ouderwets en conservatief gezinsleven.
geel_aapje schreef:
22-02-2021 13:52
Ja hoor, en dat doet ‘ie ook ;) maar met kleine kinderen heb je best vaak wat (ziekte, verkoudheid, een totale lockdown ;))
Werk jij of hij niet thuis dan met de coronamaatregelen? Lijkt me, als je 'iets met wiskunde' doet, grote kans dat je thuiswerkt.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
22-02-2021 13:52
En dit. Het klinkt als een ouderwets en conservatief gezinsleven.
Hilarisch dat jullie ervan uit gaan dat ik alles alleen doe en mijn partner niks, dat is helemaal niet zo :P
Alle reacties Link kopieren
geel_aapje schreef:
22-02-2021 13:49
Haha oh wat grappig dat jullie er zo anders in staan. Misschien is het ook dat ik nu 3 dagen kan werken, zeer goed verdien en mijn werkgever heel flexibel is (als een kind ziek is kan ik bijvoorbeeld ‘s avonds werken). Ik ben bang dat ik dat allemaal niet zo voor elkaar krijg bij een nieuwe werkgever en dan in combinatie met willen presteren bij een nieuwe baan, dat het zwaar gaat drukken op het gezin.
Dan vraag je toch bij je sollicitatie of je flexibele werktijden hebt? En je zegt tegen je man dat jij de afgelopen vijf jaar de kind-werk-baar problemen hebt opgelost en dat jij nu aan je carrière wil werken. En dan gaan jullie samen kijken waar knelpunten zitten en hoe die oplost gaan woeden waarbij de focus dit keer op je man ligt.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
22-02-2021 13:53
Werk jij of hij niet thuis dan met de coronamaatregelen? Lijkt me, als je 'iets met wiskunde' doet, grote kans dat je thuiswerkt.
We hebben het 50/50 verdeeld maar dan nog is een kind bijvoorbeeld vaak 2 dagen ziek, dus dan doet hij een dag en ik een dag.
geel_aapje schreef:
22-02-2021 13:54
Hilarisch dat jullie ervan uit gaan dat ik alles alleen doe en mijn partner niks, dat is helemaal niet zo :P
Nou waar is hij dan in dit verhaal? Vraag je je ook af hoe hij dat gaat doen als hij van baan wil switchen?
Alle reacties Link kopieren
Met wiskunde als achtergrond kom je als vrouw vast zo weer aan de bak.
Alle reacties Link kopieren
geel_aapje schreef:
22-02-2021 13:54
Hilarisch dat jullie ervan uit gaan dat ik alles alleen doe en mijn partner niks, dat is helemaal niet zo :P
Dit waren wel je bezwaren. 3 dagen, zeer flexibel als kind ziek is. En de hoop dat je dit wel weer terug krijgt. Als dat je bezwaar is en je harde eis bij een nieuwe baan, moet je niet gek opkijken dat anderen dit niet als een bezwaar zien als er een partner in beeld is.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
22-02-2021 13:55
Nou waar is hij dan in dit verhaal? Vraag je je ook af hoe hij dat gaat doen als hij van baan wil switchen?
Ja dat zou ik ook heftig vinden. Gelukkig heeft hij die intentie niet.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
22-02-2021 13:57
Dit waren wel je bezwaren. 3 dagen, zeer flexibel als kind ziek is. En de hoop dat je dit wel weer terug krijgt. Als dat je bezwaar is en je harde eis bij een nieuwe baan, moet je niet gek opkijken dat anderen dit niet als een bezwaar zien als er een partner in beeld is.
Ik zou zelf ook best pittig vinden als partner een nieuwe baan zou hebben waarin hij minder flexibel zou zijn. Dus ik denk dat ik inderdaad best veel waarde hecht aan onze beider flexibiliteit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
geel_aapje schreef:
22-02-2021 13:57
Ja dat zou ik ook heftig vinden. Gelukkig heeft hij die intentie niet.
Hoezo?!

Echt, ik snap er niets van.
Als je het thuis goed geregeld hebt met de kinderen, kun je toch gewoon je carriere vleugels uit blijven slaan?
Ik zie het probleem gewoon niet.

Als ik niet had doorgezet met mijn kantoor omdat ik dus ook zwanger was geraakt in de voorbereidingen, dan had ik nu, 8 jaar later er nooit zoveel vruchten van kunnen plukken. Ga dwars door die angst, actualiseer je cv en begin je ogen open te houden voor een mooie nieuwe kans.
doreia* wijzigde dit bericht op 22-02-2021 14:01
1.55% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
ik zie het probleem ook niet zo.

Maar als je nu een vast contract hebt en de 4de ook zo dicht op de laatste 2 wilt doen.
Ja dan zou ik dat nog bij je oude werkgever doen.

Maar dat heeft meer te maken met de zekerheid van een baan hebben te maken dan belastbaarheid.

Want als je uitgenodigd word voor een sollicitatiegesprek dan heb je toch ook over de arbeidsvoorwaarden en hoe flexibel de werkzaamheden zijn.
Kan je thuis werken of moet je altijd op locatie enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven