Werk & Studie alle pijlers

Redenen voor ontslag

22-02-2021 14:50 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik sta op het punt om deze week mijn ontslag in te dienen, alleen kan ik me niet echt goed verwoorden. Wat zijn jullie redenen geweest voor ontslag? Wellicht kan ik me erin vinden.

Ik ga weg omdat de cultuur hier niet gezond is. Daarnaast vind ik het werk ongelofelijk saai en heb ik inmiddels 3 andere baanopties. Dit wil ik echter niet zo overbrengen naar mijn management. Tips?
Alle reacties Link kopieren
Een andere uitdaging gevonden?
Alle reacties Link kopieren
Beste baas,

Hierbij dien ik mijn ontslag in.

Met vriendelijke groet,
Xxxxx

Je hoeft geen reden te geven.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch gewoon aangeven dat je op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging?
Alle reacties Link kopieren
Oh. Al mosterd. En eens met Maaique
Geen reden noemen, niet verplicht
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
22-02-2021 14:51
Beste baas,

Hierbij dien ik mijn ontslag in.

Met vriendelijke groet,
Xxxxx

Je hoeft geen reden te geven.
Of ‘hierbij dien ik mijn ontslag in, ik ben op zoek naar een nieuwe uitdaging’
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
22-02-2021 14:51
Beste baas,

Hierbij dien ik mijn ontslag in.

Met vriendelijke groet,
Xxxxx

Je hoeft geen reden te geven.
Of ‘hierbij dien ik mijn ontslag in, ik ben op zoek naar een nieuwe uitdaging’
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
22-02-2021 14:51
Je kunt toch gewoon aangeven dat je op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging?
De reden waarom ik dit liever niet doe, is omdat ik dan hoogstwaarschijnlijk de vraag krijg wat deze nieuwe uitdaging is. Mijn baas staat er bekend op dat hij zijn personeel in het verleden het behoorlijk moeilijk heeft gemaakt betreft hun nieuwe banen.. Ik heb dus liever dat hij niet weet wat ik ga doen.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 04-07-2021 19:10
99.29% gewijzigd
Xavieraluisa schreef:
22-02-2021 14:54
De reden waarom ik dit liever niet doe, is omdat ik dan hoogstwaarschijnlijk de vraag krijg wat deze nieuwe uitdaging is. Mijn baas staat er bekend op dat hij zijn personeel in het verleden het behoorlijk moeilijk heeft gemaakt betreft hun nieuwe banen.. Ik heb dus liever dat hij niet weet wat ik ga doen.
'Dat hou ik liever prive'
Alle reacties Link kopieren
Xavieraluisa schreef:
22-02-2021 14:54
De reden waarom ik dit liever niet doe, is omdat ik dan hoogstwaarschijnlijk de vraag krijg wat deze nieuwe uitdaging is. Mijn baas staat er bekend op dat hij zijn personeel in het verleden het behoorlijk moeilijk heeft gemaakt betreft hun nieuwe banen.. Ik heb dus liever dat hij niet weet wat ik ga doen.
Dan zeg je: ik heb nog verschillende opties open staan, dus wat het precies wordt moet nog blijken! :)
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft geen reden te zeggen. Gewoon je ontslag indienen.
Gaat ze verder niks aan.
Xavieraluisa schreef:
22-02-2021 14:54
De reden waarom ik dit liever niet doe, is omdat ik dan hoogstwaarschijnlijk de vraag krijg wat deze nieuwe uitdaging is. Mijn baas staat er bekend op dat hij zijn personeel in het verleden het behoorlijk moeilijk heeft gemaakt betreft hun nieuwe banen.. Ik heb dus liever dat hij niet weet wat ik ga doen.
Gewoon geen redenen opgeven.

Is nergens voor nodig.


En je krijgt ws nog een exitformulier op het eind. Als je daar nooit meer wil werken zou ik dus wel eerlijk aangeven waarom je weggaat. Dan weten ze dat en heel misschien kunnen ze er wat mee.
Alle reacties Link kopieren
Beste......


Middels deze brief dien ik mijn ontslag in.
Graag wil ik met u in overleg over de datum van mijn laatste dag met de in achtneming van afgesproken opzegtermijn en de vrije dagen die ik nog heb.
Mijn voorstel is........


Met vriendelijke groet,
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
22-02-2021 14:57
Dan zeg je: ik heb nog verschillende opties open staan, dus wat het precies wordt moet nog blijken! :)
Super, dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Lorrelies schreef:
22-02-2021 15:00
Beste......


Middels deze brief dien ik mijn ontslag in.
Graag wil ik met u in overleg over de datum van mijn laatste dag met de in achtneming van afgesproken opzegtermijn en de vrije dagen die ik nog heb.
Mijn voorstel is........


Met vriendelijke groet,
Zoiets heb ik al eens gebruikt. En op de vragen of ik iets anders had, afhankelijk van waar ik hem gebruikte was het of Nee of dat is privé. Linkedin deed ik dan ook pas updaten na mijn proeftijd. Deed ook niets met referenties.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Lorrelies schreef:
22-02-2021 15:00
Beste......


Middels deze brief dien ik mijn ontslag in.
Graag wil ik met u in overleg over de datum van mijn laatste dag met de in achtneming van afgesproken opzegtermijn en de vrije dagen die ik nog heb.
Mijn voorstel is........


Met vriendelijke groet,
Zou het op zo'n manier manier doen. Misschien nog erbij dat je zorg draagt voor een goede overdracht en klaar. Reden hoeft er niet bij, maar nette afwikkeling vind ik wel prettig altijd.
Ik gok dat TO ook bang is voor de vragen na het ingediende ontslag, ze denkt dat ze mensen een antwoord verschuldigd is en lijkt niet opgewassen tegen de houding van haar leidinggevende/werkgever.

Is dat het meer TO?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
22-02-2021 15:15
Ik gok dat TO ook bang is voor de vragen na het ingediende ontslag, ze denkt dat ze mensen een antwoord verschuldigd is en lijkt niet opgewassen tegen de houding van haar leidinggevende/werkgever.

Is dat het meer TO?
Ja inderdaad. Ik moet dan nog een maand aan iedereen verklaren waarom ik wegga... Ik denk dat ik het houd op het feit dat deze baan niet bij mij past.
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet verplicht om uit leg te geven.

Je dient je ontslag in, werkt je contract netjes uit, pakt je spullen en trekt de deur achter je dicht.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Heb je een concurrentiebeding dan?
Alle reacties Link kopieren
Xavieraluisa schreef:
22-02-2021 15:19
Ja inderdaad. Ik moet dan nog een maand aan iedereen verklaren waarom ik wegga... Ik denk dat ik het houd op het feit dat deze baan niet bij mij past.
‘Tijd voor wat nieuws’, ‘zit hier al een tijdje en op zoek naar een nieuwe uitdaging’. Wat precies? ‘Nieuw vakgebied/focus/kortere reistijd/ben mezelf aan het ontdekken/zit nog midden in sollicitatie/neem even een sabattical om er voor mezelf/kinderen/katten te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een online aquarelcursus ‘schilder je eigen spirit animal’ gevolgd en nu zijn jou de ogen geopend.

Meer hoef je niet te zeggen, dan haakt iedereen die vraagt na zes woorden al af. Wil je minder woorden gebruiken, begin de zin dan met ‘Persoonlijke ontwikkeling’. Succes gegarandeerd.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Xavieraluisa schreef:
22-02-2021 15:19
Ja inderdaad. Ik moet dan nog een maand aan iedereen verklaren waarom ik wegga... Ik denk dat ik het houd op het feit dat deze baan niet bij mij past.
Dat is een prima reden toch? Om die reden ben ik ook weggegaan bij vorige baan. Vond iedereen ook logisch.

Als toevoeging kun je nog zeggen dat het soort bedrijf niet helemaal bij je past, te groot, te klein etc. Maar dat jij je er niet goed bij voelt is echt reden genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven