Werk & Studie alle pijlers

Systeem voor secundaire arbeidsvoorwaarden

03-03-2021 19:10 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Hopelijk zitten hier een aantal HR adviseurs of mensen in loondienst die een cafetariamodel hebben voor secundaire arbeidsvoorwaarden/
Hoe is dit bij jullie ingericht en welk systeem wordt hiervoor gebruikt?
Ik ben dit aan het uitzoeken voor het bedrijf waar ik werk maar kom niet verder dan Fiscfree. De software die wij nu gebruiken voor uitbetaling salaris is niet geschikt om te laten uitbreiden voor flexibele arbeidsvoorwaarden.

Wie kan helpen?

Voorwaarden;
- Online platform waarbij medewerkers zelf kunnen inloggen en hun keuzes kunnen doorgeven voor sec. arbeidsvoorwaarden/ inzet keuzebudget.
- O.a. ook de mogelijkheid om vakantiedagen te kopen/verkopen
Alle reacties Link kopieren
Je zoekt dus eigenlijk een ICT oplossing, de kaders zijn er al. Ik zou een projectgroep oprichten voor de ICT met iemand van HR beleid, iemand van ICT/systeembeheer en een potientiele gebruiker. Vastleggen waar het aan moet voldoen: wat moet er in, hoe en waar moet je het kunnen raadplegen, wie moet het kunnen wijzigen en wat, ..etc en dan een IT bedrijf benaderen om het voor je te maken op basis van een bestaand systeemt met jullie modules er in.


Dus eerste de randvoorwaarden met meerdere mensen bepalen, dan offertes opvragen en dan je project afronden met iemand van dat ICT bedrijf erbij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Waarom schrijf je geen marktverkenning uit? Dat lijkt mij stap 1 als je de markt niet kent en geen idee hebt van welke oplossingen er in de markt zijn. Dat doe je dan samen met een inkoper, een andere HR adviseur/gebruiker en iemand die verantwoordelijk is voor de ICT (niet alle oplossingen zijn namelijk ICT technisch gewenst). Na een marktverkenning heb je een beter zicht op wat er in de markt is qua oplossingen. Dan zou je een aanbestedingen kunnen uitschrijven of 1 op 1 gunnen. Afhankelijk van de kosten en de regels die er binnen jullie branche gelden.
viva-amber schreef:
03-03-2021 19:46
Je zoekt dus eigenlijk een ICT oplossing, de kaders zijn er al. Ik zou een projectgroep oprichten voor de ICT met iemand van HR beleid, iemand van ICT/systeembeheer en een potientiele gebruiker. Vastleggen waar het aan moet voldoen: wat moet er in, hoe en waar moet je het kunnen raadplegen, wie moet het kunnen wijzigen en wat, ..etc en dan een IT bedrijf benaderen om het voor je te maken op basis van een bestaand systeemt met jullie modules er in.


Dus eerste de randvoorwaarden met meerdere mensen bepalen, dan offertes opvragen en dan je project afronden met iemand van dat ICT bedrijf erbij.
Maken? Nee joh, dit bestaat toch al? Gewoon aankopen. Zonde om vanaf nul te gaan laten maken, zeker als kleiner bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Jewell,

Mijn vriend implementeert voor jouw vraag regelmatig SAP Successfactors bij bedrijven. Is een cloud-oplossing wat ook geschikt is voor kleine en middelgrote bedrijven.

Google maar eens om te zien of dat is wat je zoekt. Als meer wilt weten stuur je maar een berichtje, dan kan hij je misschien wel helpen.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 04-07-2021 18:36
99.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het meedenken en jullie tips! Ik ga ernaar kijken. We zijn als organisatie te klein om zelf te bouwen en budget is nog niet bekend vanuit directie dus zitten nog in de onderzoeksfase:)
Bij mijn twee laatste werkgevers hadden we ook Visma Raet/Youforce. Beiden waren zeer grote bedrijven en hebben dat ook niet zelf gebouwd. We konden alles zelf kiezen van wanneer je hoeveel van je vakantiegeld of 13e maand uitbetaald krijgt tot schuiven met opleidingsbudgetten en kopen en verkopen van vakantiedagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel ook niet zelfbouwen vanaf 0, maar meer de randvoorwaarden vastleggen en dan een bestaand systeem daarop laten aanpassen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
04-03-2021 05:39
Ik bedoel ook niet zelfbouwen vanaf 0, maar meer de randvoorwaarden vastleggen en dan een bestaand systeem daarop laten aanpassen.
Ja, dat is hoe alle pakketten verkocht worden. Dat passen ze aan op de opdrachtgever.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven