Werk & Studie alle pijlers

Done of not done? [Geen OP]

20-04-2021 18:56 80 berichten
OP verwijderd omdat het probleem inmiddels is opgelost. Dank voor jullie input en adviezen!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-04-2021 12:29
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
92.17% gewijzigd
Ik zou dat niet op deze manier doen
Je kan het wel op een normale manier voorstellen
en waarom zei je niet gelijk
dat bepaal jij
punt
Uitpraten en je ongenoegen uiten. Geen kinderachtige tegenactie.
Beetje domme actie van je leidinggevende maar echt nergens voor nodig om je daar zo druk over te maken zoals je nu doet en zeker geen rede om dan maar “wraak” te nemen met 5 mei.
en nu zou ik het uit gaan praten
clivia52 schreef:
20-04-2021 18:59
en waarom zei je niet gelijk
dat bepaal jij
punt
Dat kwam niet als eerste reactie in me op, achteraf baal ik behoorlijk van mezelf dat ik dat niet zei. Het eerste wat in me opkwam was als een muts die cao voor hem gaan scannen
Op goede vrijdag vroeg mijn leidinggevende aan mij of we vrij waren. Op zich vond ik dat al vreemd, omdat hij dat bepaalt en niet ik. Ik zocht het na in onze cao en daar stond van niet, dus ik zei in onze cao staat van niet. Dus ik zal wel moeten komen. Daarop reageerde hij niet zo.

Vroeg hij dit nu op goede vrijdag of ervoor?

Dus, plichtsgetrouw komen werken.
Zegt hij tegen collega’s: ja van Prazo moeten jullie allemaal komen werken.
En vandaag zei hij lachend: normaal is het bedrijf altijd gesloten op goede vrijdag en iedereen vrij.


En was iedereen aan het werk gegaan/gebleven? Of was je de enige?
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 20-04-2021 19:01
1.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zomaar niet op komen dagen is werkweigering en dat is een reden voor ontslag op staande voet.

Dus dat zou ik zeker niet doen.

Je leidinggevende en je collega's hebben ook gewoon gewerkt. Het is niet dat je in je eentje aan het werk was terwijl de rest thuis zat.
[quote=sugarmiss post_id=32785641 time=1618938071 user_id=52662

. Het is niet dat je in je eentje aan het werk was terwijl de rest thuis zat.
[/quote]

Zo begrijp ik het wel
Ik heb later nog wel gezegd “blijkbaar bepaal ik hier wanneer we vrij zijn” maar dat is net zo passief agressief als 5 mei vrijnemen. Ik denk dat ik jullie adviezen maar opvolg en ga praten
Luci_Mster2 schreef:
20-04-2021 19:01
Op goede vrijdag vroeg mijn leidinggevende aan mij of we vrij waren. Op zich vond ik dat al vreemd, omdat hij dat bepaalt en niet ik. Ik zocht het na in onze cao en daar stond van niet, dus ik zei in onze cao staat van niet. Dus ik zal wel moeten komen. Daarop reageerde hij niet zo.

Vroeg hij dit nu op goede vrijdag of ervoor?

Dus, plichtsgetrouw komen werken.
Zegt hij tegen collega’s: ja van Prazo moeten jullie allemaal komen werken.
En vandaag zei hij lachend: normaal is het bedrijf altijd gesloten op goede vrijdag en iedereen vrij.


En was iedereen aan het werk gegaan/gebleven? Of was je de enige?
Nee hoor we zijn allemaal gekomen dus het is niet zo dat ik er alleen zat
Ik vind je heel onduidelijk.
Prazo36 schreef:
20-04-2021 19:04
Nee hoor we zijn allemaal gekomen dus het is niet zo dat ik er alleen zat
Oh

Dan zou ik helemaal uitkijken met je acties
Ik zou gewoon gesprek eens aangaan. Waarom dat zo is gegaan, wat het idee er achter was. Waarom de rest dan ook gewoon komt en niet zegt, normaal zijn we vrij. En waarom het nu anders ging dan voorgaande jaren?

En ook vragen hoe die vrije dag in verleden verrekend werd, kregen ze die van de werkgever of was een vooraf bepaalde vrije dag die gewoon van hun eigen dagen af ging?
Luci_Mster2 schreef:
20-04-2021 19:04
Ik vind je heel onduidelijk.
Op goede vrijdag moet zijn vóór goede vrijdag. Die zie ik nu pas. Dus voorafgaand aan goede vrijdag werd me het gevraagd, en op goede vrijdag zijn we allemaal komen werken omdat ik heb verteld hoe het in de cao staat
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar, zo rond een maand voor Goede Vrijdag: “hé Piet! Wat doen we dit jaar met Goede Vrijdag?!”
Luci_Mster2 schreef:
20-04-2021 19:05
Ik zou gewoon gesprek eens aangaan. Waarom dat zo is gegaan, wat het idee er achter was. Waarom de rest dan ook gewoon komt en niet zegt, normaal zijn we vrij. En waarom het nu anders ging dan voorgaande jaren?

En ook vragen hoe die vrije dag in verleden verrekend werd, kregen ze die van de werkgever of was een vooraf bepaalde vrije dag die gewoon van hun eigen dagen af ging?
Dat zijn goede punten om mee te nemen in een gesprek inderdaad. Vooral wat het idee erachter was vind ik een goeie.
Is er geen HR afdeling of medewerker?
Alle reacties Link kopieren
Prazo36 schreef:
20-04-2021 19:07
Op goede vrijdag moet zijn vóór goede vrijdag. Die zie ik nu pas. Dus voorafgaand aan goede vrijdag werd me het gevraagd, en op goede vrijdag zijn we allemaal komen werken omdat ik heb verteld hoe het in de cao staat
Dus waarom moet er nu een gesprek?!
Ik snap echt niet waarom je er nog een ei over wil leggen.

Of, wat ik wel vind kunnen: “hé Piet! De dag na Hemelvaart: dan compenseren en allemaal vrij zijn ipv Goede vrijdag?!”
La*Rubia schreef:
20-04-2021 19:13
Dus waarom moet er nu een gesprek?!
Ik snap echt niet waarom je er nog een ei over wil leggen.

Of, wat ik wel vind kunnen: “hé Piet! De dag na Hemelvaart: dan compenseren en allemaal vrij zijn ipv Goede vrijdag?!”
Ja het ei zit hem vooral in dat hij ons normaal altijd vrijgeeft en dit keer wat mij betreft had moeten zeggen we zijn normaal altijd vrij met goede vrijdag. Het is aan hem om dat te bepalen maar omdat hij dan achteraf nog zegt: normaal zijn we altijd vrij met goede vrijdag, maakt dat ik me wat beetgenomen voel.
Luci_Mster2 schreef:
20-04-2021 19:11
Is er geen HR afdeling of medewerker?
Nee hebben we niet
Je kan prima vragen wat de bedoeling was en hoe dat normaal gaat en waarom er vanaf geweken is.

Echt niets raars aan als je dat gewoon eens vraagt.
Het komt mij een beetje over als een prank, vandaar de behoefte aan een reactie op deze prank
Luci_Mster2 schreef:
20-04-2021 19:17
Je kan prima vragen wat de bedoeling was en hoe dat normaal gaat en waarom er vanaf geweken is.

Echt niets raars aan als je dat gewoon eens vraagt.
Ja dat ben ik helemaal met je eens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven