Werk & Studie alle pijlers

Vanaf welk bedrag kun je spreken van een hoog salaris?

20-06-2021 10:25 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een medior professional van 35-45 jaar. Exclusief vakantiegeld en bonussen

Voor mij persoonlijk:
< €3,000 laag
< €4,750 gemiddeld
< €6,000 hoog
Vanaf €8,000 heel hoog.

Edit: Dit betreft bruto maandsalaris exclusief bonussen en eindejaarsuitkering tot 1 maandsalaris of 13de maand, eventuele reiskosten, opleidingsbudget en telefoonkosten.

Wat is een hoog salaris? Vanaf:

Totaal aantal stemmen: 350

€3,000 (19%)
€4,000 (18%)
€5,000 (27%)
€6,000 (12%)
€7,000 (5%)
€8,000 (9%)
€9,000 (1%)
€10,000 (4%)
€12,000 (1%)
Ander (4%)
vraaghetaanviva wijzigde dit bericht op 20-06-2021 17:31
42.48% gewijzigd
Stampertje12 schreef:
03-07-2021 00:26
Ik zie dat je geheugen je in de steek laat.

Kijk nog maar even terug waar jouw reactie, waar ik dan weer op reageerde, over ging.
Nee hoor, geheugen laat me niet in de steek; wanneer mij de vraag werd gesteld vanaf wanneer ik het als hoog zou bestempelen, dan gaf ik duidelijk jaarbedragen van 1mio en meer aan. Dat iemand anders een ander, lager bedrag hoog vindt en dat jij dat als jouw referentiepunt wil nemen, is volledig op jouw conto :-).
Mijn punt is dat je hier duidelijk aandacht zoekt door een volstrekt belachelijk standpunt in te nemen om je punt te maken dat alles een kwestie van perceptie is. Dat snapt iedereen wel, maar het getuigt van weinig inzicht als je stug blijft volhouden dat de Mount Everest niet hoog is, het absolute nulpunt niet koud is en de Marianentrog niet diep is.
Waarmee we terug bij jouw "oh help, iemand die iets anders vindt dan ikzelf, dat is scary, dat mag niet, dat vindt ik..."-statement. En dan ga jij zeuren dat ik aandacht zoek, how cute :biggrin: .

Tip van de dag: als je anderen effectief de les wil gaan lezen over aandacht zoeken of over belachelijke standpunten, ga dan zelf niet met behulp van je eigen idiote standpunten in het centerpunt van die aandacht opeisen. Je maakt immers geen punt, je wil alleen mordicus je eigen referentiekader aan anderen opdringen en je vindt het domweg niet kunnen dat jouw referentiekader niet het referentiekader is.
Wil jij 50k of zelfs 5k veel vinden, by all means, doe gerust. Niemand houdt je tegen. Ik geef je enkel aan dat dat niet mijn referentiepunt is, en dat ik dat niet hoog vindt.

Tip van de dag 2: als je een analogie wil gebruiken om je standpunt kracht bij te zetten, zie dan dat je de juiste gebruikt. Mount Everest of de Marianentrog gebruiken als referentiepunt voor wat hoog of diep is, ondergraaft je eigen punt volkomen aangezien je de extrema als referentie gebruikt. Dat doe zelfs ik niet wanneer ik het over een hoog loon heb :popcorn: .
Dus of je snapt het concept van de vraag die hier voorlicht echt niet, of je bent aan het doordrammen om een zinloos punt te maken dat geen enkele toegevoegde waarde heeft voor de discussie.
Want jouw post hier druipt van de toegevoegde waarde? Wie was er ook alweer op zoek naar aandacht? :biggrin:

Fact is: in het gesprek dat ik voerde, waren we er al lang uit dat dit iets persoonlijk is en dat het prima is om daar van mening over te verschillen. Dat jij daar alsnog als een volleerde Karen wel eens jouw eigen input door ieders strot wil rammen, zodat iedereen toch weet dat jouw referentie de referentie moet zijn, is opnieuw op jouw eigen rekening. Lollig is het wel, daar niet van, zeker omdat je je statements doorspekt met "anderen die in de aandacht willen staan", maar verder maak je er weinig indruk mee.
Jemig Sinjoren, gaat het verder goed met je? Adem in, adem uit...
Alle reacties Link kopieren
Waar gaat het nu allemaal over
Alle reacties Link kopieren
Vraaghetaanviva schreef:
03-07-2021 15:42
Waar gaat het nu allemaal over

:rofl: Het is een bijzondere discussie. Samenvatting:

Sinjoren vindt dat je objectief gezien bij 12k per maand niet kan spreken van een hoog salaris, dat begint pas bij veelvouden daarvan. Later specificeert hij dat hij zelf 80-100k pas hoog vindt.

Ik zei dat dat op mij nogal aanmatigend of hautain overkomt. Een medior prof van 35-45 die 50k per maand verdient neemt meer dan het tienvoudige van het gemiddelde van die groep mee naar huis en dat zegt toch wel wat over hoogte.

Sinjoren is het niet met mij eens over die 50k en blijft bij zijn standpunt dat hij het niet als hoog gaat labellen. Stampertje noemt dat aandacht vragen omdat Sinjoren alleen zijn punt wil maken dat het allemaal een kwestie van perceptie is.

Sinjoren vindt dat Stampertje hem zijn/haar mening en referentiekader door de strot wil duwen.

Als ik iets niet correct of compleet heb samengevat, corrigeer dan of vul het aan zonder al teveel te fulmineren.
Alle reacties Link kopieren
*Moxxie* schreef:
03-07-2021 16:50
:rofl: Het is een bijzondere discussie. Samenvatting:

Sinjoren vindt dat je objectief gezien bij 12k per maand niet kan spreken van een hoog salaris, dat begint pas bij veelvouden daarvan. Later specificeert hij dat hij zelf 80-100k pas hoog vindt.

Ik zei dat dat op mij nogal aanmatigend of hautain overkomt. Een medior prof van 35-45 die 50k per maand verdient neemt meer dan het tienvoudige van het gemiddelde van die groep mee naar huis en dat zegt toch wel wat over hoogte.

Sinjoren is het niet met mij eens over die 50k en blijft bij zijn standpunt dat hij het niet als hoog gaat labellen. Stampertje noemt dat aandacht vragen omdat Sinjoren alleen zijn punt wil maken dat het allemaal een kwestie van perceptie is.

Sinjoren vindt dat Stampertje hem zijn/haar mening en referentiekader door de strot wil duwen.

Als ik iets niet correct of compleet heb samengevat, corrigeer dan of vul het aan zonder al teveel te fulmineren.
Haha thanks voor de samenvatting.
Een salaris van 80k tot 100k komt dus neer op ruim een miljoen per jaar. o_o
Zelfs rutte verdient dat niet. Heel realistisch voor een werknemer is het volgens mij niet. Maar goed, als men meent dat pas wanneer je miljonair kan worden het een hoog salaris is, so be it.
Alle reacties Link kopieren
SimpeleZiel schreef:
03-07-2021 14:08
Jemig Sinjoren, gaat het verder goed met je? Adem in, adem uit...
Dat is het "hoge loon"-syndroom :-D.

Dat is één van de risico's en mogelijke ziektes die je eventueel kan krijgen van elke maand teveel euro's op je bankrekening te zien verschijnen ;-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik geloof dat ik Sinjoren niet meer geloof
Alle reacties Link kopieren
Cecilie schreef:
03-07-2021 19:23
Ik geloof dat ik Sinjoren niet meer geloof
Nou echt hè. Als je zoveel moeite doet om te laten blijken dat je veel geld hebt, zucht.
Alle reacties Link kopieren
PLUKKIE78 schreef:
03-07-2021 19:36
Nou echt hè. Als je zoveel moeite doet om te laten blijken dat je veel geld hebt, zucht.

Ik moet wel zeggen dat hij nergens beweert dat hij zelf een hoog salaris heeft.
SimpeleZiel schreef:
03-07-2021 14:08
Jemig Sinjoren, gaat het verder goed met je? Adem in, adem uit...
Ja hoor, alles prima hier :biggrin:
*Moxxie* schreef:
03-07-2021 16:50
hij
Zij dankjewel.
Cecilie schreef:
03-07-2021 19:23
Ik geloof dat ik Sinjoren niet meer geloof
Het gevoel is wederzijds :biggrin:
*Moxxie* schreef:
03-07-2021 22:58
Ik moet wel zeggen dat hij nergens beweert dat hij zelf een hoog salaris heeft.
Parels voor de zwijnen dus let op. Seffes schop je de Viva-mutsen nog teveel inzicht en dwing je ze een verdiep of twee lager in hun zelf verzonnen ivoren torentje. Ze gaan voor minder aan het klagen bij de mods :biggrin:

Maar verder was je samenvatting wel to the point ja: 12k per maand is inderdaad geen hoog loon, daarvoor moet je toch echt wel richting de 80k en meer gaan.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
03-07-2021 09:38
Nee hoor, geheugen laat me niet in de steek; wanneer mij de vraag werd gesteld vanaf wanneer ik het als hoog zou bestempelen, dan gaf ik duidelijk jaarbedragen van 1mio en meer aan. Dat iemand anders een ander, lager bedrag hoog vindt en dat jij dat als jouw referentiepunt wil nemen, is volledig op jouw conto :-).



Waarmee we terug bij jouw "oh help, iemand die iets anders vindt dan ikzelf, dat is scary, dat mag niet, dat vindt ik..."-statement. En dan ga jij zeuren dat ik aandacht zoek, how cute :biggrin: .

Tip van de dag: als je anderen effectief de les wil gaan lezen over aandacht zoeken of over belachelijke standpunten, ga dan zelf niet met behulp van je eigen idiote standpunten in het centerpunt van die aandacht opeisen. Je maakt immers geen punt, je wil alleen mordicus je eigen referentiekader aan anderen opdringen en je vindt het domweg niet kunnen dat jouw referentiekader niet het referentiekader is.
Wil jij 50k of zelfs 5k veel vinden, by all means, doe gerust. Niemand houdt je tegen. Ik geef je enkel aan dat dat niet mijn referentiepunt is, en dat ik dat niet hoog vindt.

Tip van de dag 2: als je een analogie wil gebruiken om je standpunt kracht bij te zetten, zie dan dat je de juiste gebruikt. Mount Everest of de Marianentrog gebruiken als referentiepunt voor wat hoog of diep is, ondergraaft je eigen punt volkomen aangezien je de extrema als referentie gebruikt. Dat doe zelfs ik niet wanneer ik het over een hoog loon heb :popcorn: .



Want jouw post hier druipt van de toegevoegde waarde? Wie was er ook alweer op zoek naar aandacht? :biggrin:

Fact is: in het gesprek dat ik voerde, waren we er al lang uit dat dit iets persoonlijk is en dat het prima is om daar van mening over te verschillen. Dat jij daar alsnog als een volleerde Karen wel eens jouw eigen input door ieders strot wil rammen, zodat iedereen toch weet dat jouw referentie de referentie moet zijn, is opnieuw op jouw eigen rekening. Lollig is het wel, daar niet van, zeker omdat je je statements doorspekt met "anderen die in de aandacht willen staan", maar verder maak je er weinig indruk mee.
Wauw 😂
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
SimpeleZiel schreef:
03-07-2021 03:30
Ja, maar chirurgen zijn een heel stuk schaarser dan schoonmakers.
Maar aan schoonmakers is een tekort en aan chirurgen niet…

😅
Alle reacties Link kopieren
*Moxxie* schreef:
03-07-2021 16:50
:rofl: Het is een bijzondere discussie. Samenvatting:

Sinjoren vindt dat je objectief gezien bij 12k per maand niet kan spreken van een hoog salaris, dat begint pas bij veelvouden daarvan. Later specificeert hij dat hij zelf 80-100k pas hoog vindt.

Ik zei dat dat op mij nogal aanmatigend of hautain overkomt. Een medior prof van 35-45 die 50k per maand verdient neemt meer dan het tienvoudige van het gemiddelde van die groep mee naar huis en dat zegt toch wel wat over hoogte.

Sinjoren is het niet met mij eens over die 50k en blijft bij zijn standpunt dat hij het niet als hoog gaat labellen. Stampertje noemt dat aandacht vragen omdat Sinjoren alleen zijn punt wil maken dat het allemaal een kwestie van perceptie is.

Sinjoren vindt dat Stampertje hem zijn/haar mening en referentiekader door de strot wil duwen.

Als ik iets niet correct of compleet heb samengevat, corrigeer dan of vul het aan zonder al teveel te fulmineren.
Nee hoor, prima samenvatting.

Het gaat mij natuurlijk niet om het opleggen van een referentiekader maar om de vraag of iemand zijn of haar mening vanuit een realistisch referentiekader oppert, of alleen maar om interessant te doen.

Wanneer je 60.000 per maand niet als hoog inkomen wil zien, dan vind ik het valide om in twijfel te trekken dat het niet meer om een realistisch referentiekader gaat waarin iemand op een ander punt uitkomt, maar dat het alleen maar om een statement om het statement gaat.

Wat dan wel hoog is heb ik nergens genoemd, laat staan opgelegd.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 04-07-2021 23:11
0.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
*Moxxie* schreef:
03-07-2021 22:58
Ik moet wel zeggen dat hij nergens beweert dat hij zelf een hoog salaris heeft.
In een ander topic geeft hij aan dat hij 20.000-30.000 per maand verdient.
Dat was mij destijds al opgevallen omdat het niet een regulier salaris is zullen we maar zeggen.
Alle reacties Link kopieren
PLUKKIE78 schreef:
04-07-2021 23:04
In een ander topic geeft hij aan dat hij 20.000-30.000 per maand verdient.
Dat was mij destijds al opgevallen omdat het niet een regulier salaris is zullen we maar zeggen.
nee het is geen regulier salaris. ik denk dat in nederland of belgie waarschijnlijk alleen management van hele grote multinationals zulke bedragen verdienen. die hebben doorgaans ook geen tijd om met Viva-mutsen heen en weer te trekken over allerlei onnozele onderwerpen.
ik zou dat dus met een korreltje zout nemen. ;)
PLUKKIE78 schreef:
04-07-2021 23:04
In een ander topic geeft hij aan dat hij 20.000-30.000 per maand verdient.
Dat was mij destijds al opgevallen omdat het niet een regulier salaris is zullen we maar zeggen.
:biggrin: Ik daag je uit om daar een quote van te vinden :biggrin:
Stampertje12 schreef:
04-07-2021 22:48
Wanneer je 60.000 per maand niet als hoog inkomen wil zien, dan vind ik het valide om in twijfel te trekken dat het niet meer om een realistisch referentiekader gaat waarin iemand op een ander punt uitkomt, maar dat het alleen maar om een statement om het statement gaat.
Oftewel
"Ik wil niets opleggen hoor, maar zolang je niet vindt wat ik ook vind, dan ben je verkeerd"

Weet je nu eigenlijk zelf wel wat je wil?
Je beseft dat je letterlijk zero argumenten geeft waarom ik mijn visie op de zaak zou moeten aanpassen, buiten wat "jij denkt verkeerd, jij spoort niet"-varianten?
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
05-07-2021 12:21
Oftewel
"Ik wil niets opleggen hoor, maar zolang je niet vindt wat ik ook vind, dan ben je verkeerd"

Weet je nu eigenlijk zelf wel wat je wil?
Je beseft dat je letterlijk zero argumenten geeft waarom ik mijn visie op de zaak zou moeten aanpassen, buiten wat "jij denkt verkeerd, jij spoort niet"-varianten?
Je legt me hier van alles in de mond. Gebruikt er zelfs aanhalingstekens bij alsof ik dat letterlijk gezegd zou hebben. Jouw voorstelling van wat ik gezegd zou hebben is volkomen belachelijk en door jezelf verzonnen. Dat is voor je eigen rekening.


Ik weet heel goed wat ik wil, heb het in verschillende bewoordingen je een aantal keren uitgelegd. Als je het niet snapt dan is dat ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Dan doe ik ook nog een poging met een argument en dan stop ik ermee. Stel nu dat iemand uit Verweghisthan vraagt in welke categorie 50k per maand valt in Nederland, laag, gemiddeld of hoog.

En of Verweghisthan nou in de rimboe van Afrika ligt of een rijke oliestaat is, je kan toch niet gaan beweren, 'nou, het is ietsje boven het gemiddelde maar het is zeker niet hoog'?
*moxxie* wijzigde dit bericht op 05-07-2021 17:16
Reden: Verduidelijkt
1.92% gewijzigd
Stampertje12 schreef:
05-07-2021 13:53
Je legt me hier van alles in de mond. Gebruikt er zelfs aanhalingstekens bij alsof ik dat letterlijk gezegd zou hebben. Jouw voorstelling van wat ik gezegd zou hebben is volkomen belachelijk en door jezelf verzonnen. Dat is voor je eigen rekening.
Jouw quotes en insinuaties zijn dat evenzeer, maar goed, dat zei ik je eerder ook al :biggrin:
Ik weet heel goed wat ik wil, heb het in verschillende bewoordingen je een aantal keren uitgelegd. Als je het niet snapt dan is dat ook goed.
Yup, en dan verwijs ik je terug naar wat er eerder tussen aanhalingstekens stond. Snappen doe ik dat maar al te goed, alleen maal ik er niet om. Dan toch maar op zoek naar de aandacht die je anderen tracht te verwijten?
*Moxxie* schreef:
05-07-2021 15:48
Dan doe ik ook nog een poging met een argument en dan stop ik ermee. Stel nu dat iemand uit Verweghisthan vraagt in welke categorie 50k per maand valt in Nederland, laag, gemiddeld of hoog.

En of Verweghisthan nou in de rimboe van Afrika ligt of een rijke oliestaat is, je kan toch niet gaan beweren, 'nou, het is ietsje boven het gemiddelde maar het is zeker niet hoog'?
"Ietsje boven gemiddeld" is een term die in jouw post letterlijk de eerste keer naar voor komt, maar verder valt daar prima op te antwoorden met "het valt nog niet in de categorie hoog" (en al zeker als je zelf aangeeft dat het helemaal niet uitmaakt waar Verweghistan is). Hoezo kan je dat niet gaan beweren, als de vraagstelling heel expliciet naar het eigen kader doelt?
*Moxxie* schreef:
05-07-2021 15:48
Dan doe ik ook nog een poging met een argument en dan stop ik ermee. Stel nu dat iemand uit Verweghisthan vraagt in welke categorie 50k per maand valt in Nederland, laag, gemiddeld of hoog.

En of Verweghisthan nou in de rimboe van Afrika ligt of een rijke oliestaat is, je kan toch niet gaan beweren, 'nou, het is ietsje boven het gemiddelde maar het is zeker niet hoog'?
Maar als het je om een objectieve waarneming gaat, dan hoef je daar toch geen poll voor te starten of vragen over te stellen? Dan kijk je gewoon wat de 1% meestverdienende mensen-groep is en het salaris waarmee die groep begint, is hoog.
Maar dat was de vraag niet. De vraag was wat ieders persoonlijke gevoel is daarbij. Dus het antwoord daarop is altijd goed. En je hebt niks aan die informatie, behalve dat je op basis van de antwoorden die hier gegeven zijn kunt vaststellen dat heel veel mensen een modaal salaris eigenlijk al hoog vinden, dus echt strijden voor hogere inkomens voor iedereen is dan niet zo nodig.
Alle reacties Link kopieren
ludwina schreef:
05-07-2021 19:02
Maar als het je om een objectieve waarneming gaat, dan hoef je daar toch geen poll voor te starten of vragen over te stellen? Dan kijk je gewoon wat de 1% meestverdienende mensen-groep is en het salaris waarmee die groep begint, is hoog.
Maar dat was de vraag niet. De vraag was wat ieders persoonlijke gevoel is daarbij. Dus het antwoord daarop is altijd goed. En je hebt niks aan die informatie, behalve dat je op basis van de antwoorden die hier gegeven zijn kunt vaststellen dat heel veel mensen een modaal salaris eigenlijk al hoog vinden, dus echt strijden voor hogere inkomens voor iedereen is dan niet zo nodig.
Ik vind het persoonlijk heel bijzonder dat 20% van de mensen die de poll hebben beantwoord een salaris van 3000 bruto als hoog zien, dus inderdaad modaal. Het geeft mij toch een ander beeld van het viva volk moet ik zeggen.
Kennelijk zijn die mensen veel minder mondig in dit soort topics. De andere groep laat zich veel meer horen.
Alle reacties Link kopieren
Vraaghetaanviva schreef:
05-07-2021 19:14
Ik vind het persoonlijk heel bijzonder dat 20% van de mensen die de poll hebben beantwoord een salaris van 3000 bruto als hoog zien, dus inderdaad modaal. Het geeft mij toch een ander beeld van het viva volk moet ik zeggen.
Kennelijk zijn die mensen veel minder mondig in dit soort topics. De andere groep laat zich veel meer horen.
Als je de boel gaat samentellen vindt sowieso 2/3de alles boven de 5.000 euro "hoog".

Kunnen bepaalde mensen wel beweren dat dat niet zo is, maar de meerderheid van de Viva'ers denkt daar anders over.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven