Werk & Studie alle pijlers

Opzien tegen eerste werkdag

31-07-2021 22:53 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Ik zie dus op tegen mijn eerste werkdag. Ik heb vorig jaar voor een korte periode bij bedrijf x gewerkt op een bepaalde afdeling. Heb het hier erg naar mijn zin gehad en altijd positieve feedback gehad van mijn directe collega’s. Mijn leidinggevende heb ik misschien drie keer met een koffie pauze gezien.

Ik heb wel altijd negatieve feedback gehad van een oudere collega. Maar dit of aangepakt of naast mij neergelegd en genegeerd onder het mom van dat het zo klein was en zij al niet leidinggevende er als enige tegenaan liep. Ik ben er voor een lange periode uit geweest wegens contract beëindigen. Een poosje geleden ben ik telefonisch benaderd om weer terug te keren in die functie. En vrij snel heb ik een contract ontvangen en ondertekend. Dus ik blij.

Helaas heb ik afgelopen week vernomen dat ik niet terug kan keren in het oude team waarin ik heb gewerkt en dat ik op een voor mij behoorlijk vreemde afdeling kom te werken. Een afdeling waar mijn opleiding niet op aansluit maar wel een hoge werkdruk waar veel theorie van je verwacht word.

Het is niet mijn wens om die richting van werk op te gaan en ik heb met die dingen nooit affiniteit gehad. Dit ook aangegeven maar niet het gevoel dat er geluisterd is. Het is zelfs zo erg dat ik opnieuw aan het solliciteren ben en ik mijn kans op een vast contract weg wil gooien.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch gewoon beginnen en het proberen? Zij denken blijkbaar dat je er geschikt voor bent.
Neem de uitdaging aan en wie weet valt het je reuze mee.

Wat doe je op dit moment dan?
Doorgaan met solliciteren kun je ook doen vanuit een baan.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt er nu zo'n negatief beeld over, het kan alleen maar meevallen.
De afdeling is nog vreemd voor je, dus misschien blijkt het wel heel erg leuk te zijn.
En als dat toch niet zo is, dan zoek je weer verder naar wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Kan je nog terug naar je vorige baan? Waar je nu zit of bijna weg bent? Dit klinkt als een werkgever die schijt heeft aan zijn personeel en daar zou ik voor oppassen. Veel sterkte, lijkt me een rotsituatie waar je nu inzit.
Alle reacties Link kopieren
Helaas heb ik afgelopen week vernomen dat ik niet terug kan keren in het oude team waarin ik heb gewerkt en dat ik op een voor mij behoorlijk vreemde afdeling kom te werken. Een afdeling waar mijn opleiding niet op aansluit maar wel een hoge werkdruk waar veel theorie van je verwacht word.

Maar je bent toch aangenomen om werk X binnen bedrijf Y te doen? En na het ondertekenen van je contract krijg je te horen dat je werkzaamheden Q moet gaan doen op een hele andere afdeling?

Wat bijzonder.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Praat erover met de manager / leider.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zelf een heel dubbel gevoel over. Ik ga er over in gesprek en ik wil het zeker even een paar weken de kans geven.

Maar ergens in m’n achterhoofd voelt het alsof ze mij liever kwijt raken en dat dan op deze manier gaan doen.

Waar ik de afgelopen periode heb gewerkt is voorlopig terug keren niet mogelijk. Heb daar met volle tevredenheid gewerkt ter vervanging van een zwangerschapsverlof. Ook altijd hele goede feedback ontvangen en zij hebben aangegeven dat ze het spijtig vinden om mij te laten gaan.
Herkenbaar.. Hoe moeilijk ook, probeer erover in gesprek te gaan. Soms hebben ze niet door wat dit met iemand kan doen. Is er geen begrip.. verder kijken (?) Met buikpijn naar je wel gaan is vreselijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven