Werk & Studie alle pijlers

KLM Cityhopper

19-10-2021 21:21 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vacature voor cabin attendant bij KLM Cityhopper staat weer een aantal weken open! Zijn er toevallig dames die hebben gesolliciteerd en door zijn naar een volgende ronde?

Deel je verhalen!

Ik heb net mijn sollicitatie ingediend en ga morgen mijn video opnemen! Iemand nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Nav jouw topic benik de vacature gaan lezen. Respect dat je dit wil. Maar begrijp ik dat je dus op een dag meerdere reizen gaat maken??
En dat zij dan vluchten korter dan 2 uur ofzo. Ik hoop dat je wordt aangenomen, keep us posted.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb je bij Cityhopper vooral de nadelen van het vliegen, maar als je geluk hebt kun je wel doorstromen naar de verre vluchten.
Alle reacties Link kopieren
Leuk!!! Je doet ervaring op en zo gaan er weer andere deuren open.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
19-10-2021 22:40
Volgens mij heb je bij Cityhopper vooral de nadelen van het vliegen, maar als je geluk hebt kun je wel doorstromen naar de verre vluchten.
Dit is juist wat ik het leukste vind voor nu! Lekker korte vluchtjes redelijk dicht bij huis en ervaring op doen, ben pas 21 dus kan later altijd nog naar de “normale KLM” overstappen. ;)
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
19-10-2021 22:40
Volgens mij heb je bij Cityhopper vooral de nadelen van het vliegen, maar als je geluk hebt kun je wel doorstromen naar de verre vluchten.


Wat een negatief gezeur. Cityhopper is hartstikke leuk. Ik zie geen nadelen want juist geen jetlags. Juist als jongere de kans heel Europa te zien. Hard werken, ja. Wat is daar mis mee? Als het goed is, vind je dat juist leuk als je solliciteert. Leuke mensen en uitstekende vergoedingen. Een 21 jarige kan het slechter treffen. KLM (Cityhopper) is nog steeds één van de beste werkgevers in NL. Vergeet dat niet. Laat zien dat je er graag wilt werken en waarom. Wees geïnteresseerd, op tijd en verzorgd. Bereid je voor op je Engelse toets en wees geen over het paar getilde millenial die louter in rechten denkt. Echter ook geen doetje. Weet uit te leggen wat je leuk vindt aan werken bij het bedrijf en het horeca gedeelte in de cabine, terwijl je tegelijk gedreven bent de flight safety onder de knie te krijgen. Zorg dat je de gevraagde papieren vooraf en zonder vertraging netjes aanlevert. Voldoe tijdens je (online) presentatie aan de voorschriften qua uiterlijk. Ga dus niet met een getatoeëerd gezicht of hanekam zitten omdat je vindt dat 'dat moet kunnen.' Laat zien dat je je verdiept hebt in de bedrijfscultuur en tegelijk een waardevolle, enthousiaste toevoeging bent.

Succes TO. Ik duim voor je

:hyper:
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Argentovivo schreef:
20-10-2021 03:03
Wat een negatief gezeur. Cityhopper is hartstikke leuk. Ik zie geen nadelen want juist geen jetlags. Juist als jongere de kans heel Europa te zien. Hard werken, ja. Wat is daar mis mee? Als het goed is, vind je dat juist leuk als je solliciteert. Leuke mensen en uitstekende vergoedingen. Een 21 jarige kan het slechter treffen. KLM (Cityhopper) is nog steeds één van de beste werkgevers in NL. Vergeet dat niet. Laat zien dat je er graag wilt werken en waarom. Wees geïnteresseerd, op tijd en verzorgd. Bereid je voor op je Engelse toets en wees geen over het paar getilde millenial die louter in rechten denkt. Echter ook geen doetje. Weet uit te leggen wat je leuk vindt aan werken bij het bedrijf en het horeca gedeelte in de cabine, terwijl je tegelijk gedreven bent de flight safety onder de knie te krijgen. Zorg dat je de gevraagde papieren vooraf en zonder vertraging netjes aanlevert. Voldoe tijdens je (online) presentatie aan de voorschriften qua uiterlijk. Ga dus niet met een getatoeëerd gezicht of hanekam zitten omdat je vindt dat 'dat moet kunnen.' Laat zien dat je je verdiept hebt in de bedrijfscultuur en tegelijk een waardevolle, enthousiaste toevoeging bent.

Succes TO. Ik duim voor je

:hyper:
Volgens mij is dit bij Cityhopper juist niet het geval, omdat je aan het einde van de dag altijd weer in Nederland uitkomt. Dus je blijft nergens overnachten. Maar ik kan me uiteraard vergissen.
Alle reacties Link kopieren
Ysje schreef:
20-10-2021 08:43
Volgens mij is dit bij Cityhopper juist niet het geval, omdat je aan het einde van de dag altijd weer in Nederland uitkomt. Dus je blijft nergens overnachten. Maar ik kan me uiteraard vergissen.
Een week werken binnen Europa is niet alleen heen en weer.
Meestal begin je met een vlucht naar bv Edinborough op dag 1.
Dag 2 terug naar Schiphol en door naar Rome. Dag 3 terug naar Schiphol en door naar Stockholm. Dag 4 terug naar Schiphol en door naar Madrid. Dag 5 terug naar Schiphol en daarna nog een keer heen en weer naar Parijs of London. Soms heb je ook een 6-daagse week. Dan komt er nog een extra dag bij. En dan eindelijk naar huis.

Succes en veel plezier!
Nee, meestal ga je op de cityhopper gewoon heen en weer en kom je elke avond thuis, zeker in het begin. Maar dan kan het toch alsnog een leuke start in de luchtvaart zijn, en je leert veel.

Succes TO!

Ignore deze oude vrouw met haar gedateerde info ;)
anoniem_407909 wijzigde dit bericht op 20-10-2021 11:44
12.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
cleo schreef:
20-10-2021 09:27
Nee, meestal ga je op de cityhopper gewoon heen en weer en kom je elke avond thuis, zeker in het begin. Maar dan kan het toch alsnog een leuke start in de luchtvaart zijn, en je leert veel.

Succes TO!
Oke, sorry voor de verwarring. Dit waren de schema's die ik bij KLM draaide in een bipweek. Ik dacht dat het bij Cityhopper ongeveer hetzelfde was alleen dat de bestemmingen net anders waren ivm grootte van de vliegtuigen en hoogseizoen/laagseizoen qua passagiersaantallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 jaar geleden het sollicitatieproces tot de laatste ronde doorlopen. Niet aangenomen uiteindelijk. Maar tips: wees verzorgd, enthousiast en lees je inderdaad goed in in het bedrijf. Heb helder voor jezelf waarom je juist voor KLC wilt werken en ze vragen vaak ook wat je bijvoorbeeld zwaar lijkt aan de baan. Dus denk daar ook over na.

Tijdens de presentatie in de sollicitatieprocedure is ons destijds uitgelegd dat je vaak 3-5 nachten per week van huis bent. Je slaapt dus niet elke avond thuis zoals hier door een aantal wordt gezegd. Vaak is het zo dat je bijvoorbeeld of 's ochtends heel vroeg begint en dan einde van de middag + avond op je bestemming vrij bent, of je begint later op de dag en komt laat aan op je bestemming waardoor je daar de volgende ochtend + eventueel begin middag vrij hebt.
Alle reacties Link kopieren
hvm schreef:
20-10-2021 09:44
Oke, sorry voor de verwarring. Dit waren de schema's die ik bij KLM draaide in een bipweek. Ik dacht dat het bij Cityhopper ongeveer hetzelfde was alleen dat de bestemmingen net anders waren ivm grootte van de vliegtuigen en hoogseizoen/laagseizoen qua passagiersaantallen.
Ja klopt, een bipweek gaat inderdaad net iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Hmm...

Bij de vacature op de website zie ik het volgende staan;

Iets voor jou?
Jouw rooster wordt een maand vooruit gepland.
Je werkt 80 uur per twee weken.
Soms heb je 1 vrije dag per week, dan weer 2 of 3 dagen.
Per week ben je 1 tot 4 nachten achtereenvolgend van huis. Veel van je vrije tijd breng je op bestemming door.
Het kan zijn dat je 40 uur ingeroosterd staat, maar in die week 70 uur van huis bent. We vragen dus behoorlijk wat van je flexibiliteit én vrije tijd. Dat moet bij je passen.

Lijkt mij dat je dus toch veel in hotels overnacht.
Alle reacties Link kopieren
Weet niet hoe het voor de cabin attendants is maar de piloten zijn een dag of vier/vijf van huis en doen tussen de twee en vier vluchten per dag.
Vaak komen ze vroeg aan en kunnen dan de hele dag de stad verkennen.
Alle reacties Link kopieren
hvm schreef:
20-10-2021 10:56
Hmm...

Bij de vacature op de website zie ik het volgende staan;

Iets voor jou?
Jouw rooster wordt een maand vooruit gepland.
Je werkt 80 uur per twee weken.
Soms heb je 1 vrije dag per week, dan weer 2 of 3 dagen.
Per week ben je 1 tot 4 nachten achtereenvolgend van huis. Veel van je vrije tijd breng je op bestemming door.
Het kan zijn dat je 40 uur ingeroosterd staat, maar in die week 70 uur van huis bent. We vragen dus behoorlijk wat van je flexibiliteit én vrije tijd. Dat moet bij je passen.

Lijkt mij dat je dus toch veel in hotels overnacht.
Ja, ik had dat ook gelezen. Als je 21 bent en niet per se thuis hoeft te slapen en het leuk vindt om met collega’s vrije tijd te vieren, heb je er waarschijnlijk een hartstikke leuke baan aan.
Alle reacties Link kopieren
blondine123 schreef:
19-10-2021 22:56
Dit is juist wat ik het leukste vind voor nu! Lekker korte vluchtjes redelijk dicht bij huis en ervaring op doen, ben pas 21 dus kan later altijd nog naar de “normale KLM” overstappen. ;)
Wil je hier blijven schrijven? Er was hier ooit een leuk langlopend topic van een stess, van het sollicitatietraject tot ze stopte ivm Corona. Zulke dingen lees ik graag!
Alle reacties Link kopieren
nimue_iparis schreef:
20-10-2021 11:42
Wil je hier blijven schrijven? Er was hier ooit een leuk langlopend topic van een stess, van het sollicitatietraject tot ze stopte ivm Corona. Zulke dingen lees ik graag!

Yes, tuurlijk! Ik ga vandaag of morgen mijn motivatie video opnemen en opsturen, heel spannend omdat je maar 60 seconden hebt.
Wat leuk blondine123! Ik werk zelf bij KLC en kan je vertellen dat het enorm leuk is! De info die een aantal van de dames hierboven geven is inderdaad zwaar gedateerd. Bij KLC ben je best veel van huis, op sommige dagen heb je wat meer tijd op bestemming dan op anderen, dat verschilt per rooster en per bestemming. Cityhopper is een enorm leuk bedrijf met een leuk, relatief jong, team, en veel mogelijkheden om verschillende dingen te doen binnen het bedrijf naast het vliegen!
Alle reacties Link kopieren
NYCB schreef:
20-10-2021 14:00
Wat leuk blondine123! Ik werk zelf bij KLC en kan je vertellen dat het enorm leuk is! De info die een aantal van de dames hierboven geven is inderdaad zwaar gedateerd. Bij KLC ben je best veel van huis, op sommige dagen heb je wat meer tijd op bestemming dan op anderen, dat verschilt per rooster en per bestemming. Cityhopper is een enorm leuk bedrijf met een leuk, relatief jong, team, en veel mogelijkheden om verschillende dingen te doen binnen het bedrijf naast het vliegen!
Wat leuk om te horen! Heb je toevallig nog tips voor het opnemen van het motivatie filmpje? :)
Alle reacties Link kopieren
Succes Blondine :yes:
Alle reacties Link kopieren
blondine123 schreef:
20-10-2021 12:12
Yes, tuurlijk! Ik ga vandaag of morgen mijn motivatie video opnemen en opsturen, heel spannend omdat je maar 60 seconden hebt.
Leuk! Veel succes!
blondine123 schreef:
20-10-2021 15:39
Wat leuk om te horen! Heb je toevallig nog tips voor het opnemen van het motivatie filmpje? :)
Lekker enthousiast zijn en jezelf. Ik heb weleens tussen neus en lippen door van een recruiter gehoord dat ze bij dat motivatie filmpje voornamelijk kijken naar of je er representatief uitziet, en op een ‘normale’ manier praat, dus bijvoorbeeld niet mompelt of om een andere reden zwaar onverstaanbaar bent. Gewoon vertellen waarom het werk bij KLC je leuk lijkt met een leuke glimlach terwijl je er verzorgd uitziet zou dus al genoeg moeten zijn😉
Veel succes! ik hoop dat je laat weten hoe het verder gaat, dan ga ik je volgen
Alle reacties Link kopieren
Haha, grappig die verwarring. Zover ik weet ben je alleen altijd aan het einde van de dag thuis als je alleen zgn. 'dagdiensten' draait. Dat kan b.v. als iemand daar om (medische) of andere omstandigheden behoefte aan heeft. B.v als je partner is uitgerekend en het fijn is als je snel thuis kunt zijn.

Succes TO!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Succes TO! Vroeger wel over nagedacht om te solliciteren, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Lijkt me nog steeds een zwaar maar leuk beroep, helaas lukt het nu prive niet meer om te combineren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven