Werk & Studie alle pijlers

Rooster december (zorg)

22-10-2021 13:32 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Baal enorm! Ik werk in de zorg en altijd zijn ze laat met de roosters. Nu ook voor december, kan gewoon niks plannen, Straks hebben alle vrienden, familie etc al van alles gepland en val ik buiten de boot. Ik heb vorig jaar met kerst gewerkt, zal nu dus met oud en nieuw moeten werken. Geeft niks, juist wel gezellig maar hoor toch wel graag wat voor dienst

Naar mijn idee hoor je toch al een rooster te hebben van steeds drie maanden vooruit? Hoe is dit bij jullie geregeld in de zorg?
Ik zit ook te wachten op mijn rooster voor december.
Verwacht wel dat het uiterlijk maandag bekend is.
Alle reacties Link kopieren
Personeelstekort? Ik weet niet wat er hoort of niet hoort. Meestal kreeg ik twee weken tot een maand vooruit mijn rooster. Voorkeuren werden altijd wel meegenomen, of dagen die je echt niet kon. Voor de feestdagen werd wel vaak al eerder een rooster gemaakt. Maar vraag het je leidinggevende? Geef aan dat je graag z.s.m. je rooster wil hebben.
Je kan vrije dagen wel al veel eerder aanvragen toch? Dan weet in ieder geval welke dagen je sowieso wel kan als dat word goedgekeurd, of overlegd voor wat anders.

Doen mijn partner en schoonzus ook, betekend wel dat wel in die kant van de familie altijd vroeg overleggen of er iets gezelligs mogelijk is of niet. Lukt niet is jammer maar dan heeft man met ons nog iets vrij.

En bij vrienden zou ik dat ook niet gek vinden hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons kies je voor kerst of oud en nieuw dus je weet al maanden van te voren welke feestdag je werkt. Het werkelijke rooster komt niet zo ver van te voren maar als het om de feestdagen gaat maakt dat toch niet meer uit.
Bij ons is al wel eerder geinventariseerd wie welke feestdagen wilde werken.
Gewoon ouderwets invulbriefje op het planbord.
2 diensten konden we als voorkeur opgeven. (vroeg/laat/slaap op 2 verschillende feestdagen)

Iedereen moet verplicht 1 dienst draaien met kerst/oud&nieuw en volgens mij lukt het zonder dat mensen een dag moeten werken die ze niet zelf hadden aangegeven.
Airesopure schreef:
22-10-2021 13:40
Bij ons kies je voor kerst of oud en nieuw dus je weet al maanden van te voren welke feestdag je werkt. Het werkelijke rooster komt niet zo ver van te voren maar als het om de feestdagen gaat maakt dat toch niet meer uit.

Mwoa..ik heb aangegeven vroeg op 1e kerstdag. Dan kan ik daarna nog aanschuiven bij het familiediner.

Als je niet kunt kiezen welke dienst is het nog wel even onzeker wat wel/niet kan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook pas sinds vorige week mijn rooster voor december, erg laat inderdaad. We moesten voorkeuren al een tijd terug aangeven . Maar sinds vorige week weten we dus pas of ze goedgekeurd waren.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net het rooster, sinds gisteren. Best laat inderdaad, maar ik was allang blij dat het er vóor november was, eigenlijk. Ik heb het meest fantastische rooster dat ik in jaren heb gehad.

Werk 23 december, daarna pas weer 27 december, 28 december en een vroege dienst op 31 december :love:

Sorry, wil niemand jaloers maken, maar ik was zoooo blij!
Alle reacties Link kopieren
Airesopure schreef:
22-10-2021 13:40
Bij ons kies je voor kerst of oud en nieuw dus je weet al maanden van te voren welke feestdag je werkt. Het werkelijke rooster komt niet zo ver van te voren maar als het om de feestdagen gaat maakt dat toch niet meer uit.

Ja voor mij maakt dat wel uit want ik heb drie kinderen met twee verschillende vaders. Is voor mij al lastig plannen om hèt naar ieders tevredenheid te doen.
Alle reacties Link kopieren
PaterPen schreef:
22-10-2021 13:44
Wij hebben net het rooster, sinds gisteren. Best laat inderdaad, maar ik was allang blij dat het er vóor november was, eigenlijk. Ik heb het meest fantastische rooster dat ik in jaren heb gehad.

Werk 23 december, daarna pas weer 27 december, 28 december en een vroege dienst op 31 december :love:

Sorry, wil niemand jaloers maken, maar ik was zoooo blij!
Maar goed, vorig jaar werkte ik op 24 en 25 december vroeg, op 26 december vroeg en op 29 en 30 december laat en 1 januari vroeg dus dit was ook wel netjes ;-)

Ik heb toen alleen 1e kerstdag een kort diner kunnen houden en lang om 22uur in mijn nest op 31 december :D
Alle reacties Link kopieren
Ik weet al sinds half augustus welke diensten ik met de feestdagen werk. Nachtdienst op 24 en 25 december voor mij dit jaar. De rest van het decemberrooster hadden we half september en ik heb nu al mijn rooster tot eind maart.
Ook zijn bij ons de vakanties tot en met augustus 2022 al goedgekeurd.

Ik ben heel blij met mijn team en onze roostermaker!
snowy2 wijzigde dit bericht op 22-10-2021 13:47
7.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
snowy2 schreef:
22-10-2021 13:46
Ik weet al sinds half augustus welke diensten ik met de feestdagen werk. De rest van het decemberrooster hadden we half september en ik heb nu al mijn rooster tot eind maart.
Ook zijn bij ons de vakanties tot en met augustus 2022 al goedgekeurd.

Ik ben heel blij met mijn team en onze roostermaker!
Vakantie worden bij ons nu pas uitgevraagd en dat duurt nog zeker tot december voordat we uitsluitsel krijgen, heel irritant.
Vervelend.

Maar plannen families en vrienden dan zo vroeg hun feestdagen al in dat het straks alweer te laat is?
Alle reacties Link kopieren
Birdie schreef:
22-10-2021 13:42
Mwoa..ik heb aangegeven vroeg op 1e kerstdag. Dan kan ik daarna nog aanschuiven bij het familiediner.

Als je niet kunt kiezen welke dienst is het nog wel even onzeker wat wel/niet kan natuurlijk.

Wij kunnen idd niet kiezen wat voor dienst. Ik weet dat ik met oud en nieuw moet maar zou het dus wel prettig vinden dat ik weet wat voor dienst zodat je rekening kunt houden met evt feestjes.
Alle reacties Link kopieren
PaterPen schreef:
22-10-2021 13:44
Wij hebben net het rooster, sinds gisteren. Best laat inderdaad, maar ik was allang blij dat het er vóor november was, eigenlijk. Ik heb het meest fantastische rooster dat ik in jaren heb gehad.

Werk 23 december, daarna pas weer 27 december, 28 december en een vroege dienst op 31 december :love:

Sorry, wil niemand jaloers maken, maar ik was zoooo blij!

Klinkt goed idd!😃
Mijn man ( openbaar vervoer) weet ook nog niets
Alle reacties Link kopieren
cleo schreef:
22-10-2021 13:48
Vervelend.

Maar plannen families en vrienden dan zo vroeg hun feestdagen al in dat het straks alweer te laat is?
Nou ik heb kinderen en daar zijn twee vaders bij betrokken waar ik rekening mee moet houden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben altijd 6 weken van te voren ons rooster en vullen zelf een voorkeur in voor feestdagen.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
22-10-2021 13:51
Nou ik heb kinderen en daar zijn twee vaders bij betrokken waar ik rekening mee moet houden.

Ja precies, waar jíj rekening mee moet houden, niet je werkgever. Kan die er wat aan doen dat jij een complexere gezinssamenstelling hebt.
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
22-10-2021 14:04
Ja precies, waar jíj rekening mee moet houden, niet je werkgever. Kan die er wat aan doen dat jij een complexere gezinssamenstelling hebt.

Nee tuurlijk niet! Maar ik ben heus niet de enige met een complexere gezinssituatie. Een leidinggevende snapt toch ook wel dat iedereen graag op tijd wat wil plannen. (Je zal maar een huisje ergens willen huren of zo, dat zit nu al hartstikke vol!)
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Dwarrel! Herkenbaar. Ik word er altijd een beetje onrustig van als ik nog geen rooster heb. Onzeker en gefrustreerd.
Gelukkig heb ik sinds een dikke week mijn december rooster.
Ik hoop voor jou ook spoedig.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
22-10-2021 14:08
Nee tuurlijk niet! Maar ik ben heus niet de enige met een complexere gezinssituatie. Een leidinggevende snapt toch ook wel dat iedereen graag op tijd wat wil plannen. (Je zal maar een huisje ergens willen huren of zo, dat zit nu al hartstikke vol!)

Daar hebben ze iets op bedacht. Dat heet vakantie aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
22-10-2021 14:04
Ja precies, waar jíj rekening mee moet houden, niet je werkgever. Kan die er wat aan doen dat jij een complexere gezinssamenstelling hebt.
Ik heb geen complexe gezinssamenstelling maar bij mij beginnen dit soort afspraken ook al rond september hoor. Je probeert nu eenmaal meerdere gezinnen rond een eettafel te krijgen op één specifiek moment. Is in elke situatie een klus.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
22-10-2021 14:12
Daar hebben ze iets op bedacht. Dat heet vakantie aanvragen.
Bij ons mag je in december niet eens vakantie aanvragen. Echt niet elke werkgever gaat met vakantie akkoord. BIj ons zeggen ze doodleuk: kan niet, te weinig personeel vanwege COVID. Dus helaas, in de voorjaarsvakantie ben je de eerste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven