Werk & Studie alle pijlers

ontslag nemen per 15e van de maand?

13-08-2007 17:41 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een contract voor onbepaalde tijd vanaf 1 januari . Als ik ontslag neem, moet dat dan per de 1e van de maand of mag het ook per de 15e van de maand?
Alle reacties Link kopieren
Officieel kan dit volgens mij alleen per 1e van de maand! Staat er niks over in je contract?
Alle reacties Link kopieren
opzeggen kan aan het einde van de maand. Als je nu zou opzeggen gaat je termijn dus pas aan het einde van de maand in. Je kun het uiteraard nu wel al zeggen want misschien is er wat te regelen.



Dit is overigens de algemene regel, misschien staat er iets anders in je contract of cao. Overigens als je per 4 weken betaald krijgt is het per einde van de betaal termijn.
Alle reacties Link kopieren
Ok, thanks. Ga het morgen zeggen dan zien we wel wat er te regelen valt.
Alle reacties Link kopieren
opzeggen kan gewoon op elk moment van de maand. Als je bijvoorbeeld 6-8 opzegt, is 6-9 je laatste werkdag.



Tenzij in je contract iets anders staat, dat is mogelijk, maar als ik je zo begrijp, dan staat er niets over in.
@44pje



Het is precies andersom. De wet gaat in dit geval uit van opzegging tegen het einde van de maand en dus niet op elke willekeurige dag van de maand. Soms kan het echter wel, in dat geval staat het in de CAO of in de arbeidsovereenkomst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven